![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar zijn er geen terroristen die ook maar iets afweet van wat jij weet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat je geen enkel vb kan geven van een schip dat aangevallen is geworden in volle zee op deze manier zou jou juist tot nadenken moeten stellen, waarom heeft men dan niet gewacht totdat dit schip vertrok? Wilde ze meer avontuur ofzo? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuur mij iets via persoonlijk bericht en ik zal het dan wel posten, we zullen eens kijken hoe lang het duurt voor ze aan mijn deur staan... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ehm, er zijn wel 18 Amerikaanse militairen gedood bij de aanslag op de Cole, en dit noem ik geen lichte schade meer:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je moet een schip niet raken, je moet zijn vaarwater gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand beweert dat er geen slachtoffers kunnen vallen.
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaarwater gebruiken waarvoor?
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar blijft die PB zodat ik de mannen van Corsica aan mijn deur kan krijgen Jantje?
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden die ik vermoed dat men het niet tot zinken wilde brengen, zijn de militaire akkoorden die de USA heeft met de Nato en het Amerikaanse militaire verdrag. Nu heeft men de USA niet op eigen bodem militair aangevallen, bij het tot zinken brengen van een oorlogsbodem is dat wel het geval en kan de USA andere landen dus wettelijk hun hulp in roepen. Een schip is immers eigen grondgebied, de romp en het omliggende water echter niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weer een hoop onzin die niet terzake doet pen je hier neer.
![]() |
![]() |
![]() |
#790 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wou verduidelijken dat het overdreven gevoel van veiligheid door technologische snufjes je sneller je kop kan kosten dan je denkt. Dat er hier eentje komt aandraven met een nachtkijker met een aire alsof hij hem zelf uitgevonden heeft... en zichzelf dan nog de vraag stelt of hij mag lachen. Dat zegt veel, heel veel, over de kennis die sommige gasten menen te hebben over dergelijke zaken. En er zijn wel degelijk mannen die het internet afschuimen op zoek naar verboden informatie en die de plaatser dan vriendelijk verzoeken daar in de toekomst mee op te houden. Heb mezelf hier nog nooit expert genoemd maar kan wel met enige fierheid terugblikken op bepaalde periode's in mijn leven. Trouwens, waarom probeert u het zelf niet eens? Vul u een rugzakje met 20 kg keien en loop er eens 30km mee, leer strijken, wassen en plassen, ga bevoorbeeld bij -5°c eens de Maas overzwemmen en vast eens een weekje. Als dat lukt zonder veel problemen kan je heel misschien aan je basisopleiding beginnen. En als je daar dan ook heel misschien doorspartelt kan het echte werk beginnen want dan weten ze wat je aankan. En misschien, heel misschien zullen we dan ooit eens rond een kampvuur bij een stukje zelfgevangen wild deze discussie verderzetten. Out
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
men was hier wel degelijk bezig over het aanvallen van een vloot waarbij de bemanning met nachtkijkers eventueel vijandige kan opsporen indien gewenst, jij zei dat je deze personen met dat pistooltje kon uitschakelen alvorens men je zou spotten, vandaar dat ik zei, vanuit je roeibootje en dat pistooltje moet je geluk hebben om zelfs de boot te raken op volle zee. Laat staan, zonder je vast te maken in het bootje te blijven waar overigens nog metale vaten in vastgemaakt moeten worden vol explosieven die onze vriend Jantje met simpelweg touw aan een vliegdekschip zal bevestigen ![]() Ik zou niet weten wat mij dergelijke oefeningen kan bijbrengen buiten, koude, afzien, spierpijn en misschien wel een longontsteking. Komt nog bij dat dit ook niets met de discussie te maken heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weet je wat dat is, jezelf doen afzien voor niets. Ik vrees dus dat "onze' begrafenissen nog steeds niet binnen jou voorspellings kunde ligt. Misschien rijd iemand jou binnen dit en het half uur plat op de weg... Nogmaals, ik heb nog steeds geen PB gehad en dus al zeker geen Corsicanen voor mijn deur. Zijn het broekschijters ofzo?
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wees gerust, jullie begrafenis zal zeker niet plaatsvinden door die training, je zou het gewoon reeds veel vroeger opgeven. En ik ben nog niet plat gereden. En ik zal je geen PB sturen, ben echt niet zot hoor. En dat zijn zeker geen broekschijters, die jongens gebruiken heel duidelijke taal en zijn echt niet achterlijk. Die achterhalen zelf ook wel dat jij dergelijke informatie niet zelf kan vinden en er niet van je eigen over beschikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je moet die trek en sleepmijnen helemaal niet vast maken aan het schip, dat doet het schip zelf wel. En je vaten mogen niet vol zitten met springstof, want dan zinken ze en zijn ze waardeloos. Je moet dus wel over wat meer kennis beschikken dan enkel wat je op het internet vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Jantje, Riksken,
Laat jullie niet ontmoedigen door de kwasi-militaire kennis van sommigen hier. Ook niet door dat van mij. Ik, als toekomstig ingenieur met plannen om te werken in de defensiesector, zie het als mijn plicht om de technologische vooruitgang in de militaire sector nauw te volgen. Dit wilt niet zeggen dat ik mij beter voel dan iemand van jullie, die het echte werk heeft gezien. Integendeel, wat jullie zeggen is voor mij van grootste belang. Mensen zoals illwill, die denken dat ze iets weten na enkele edities van Jane's te hebben gelezen, moeten jullie niet teveel van aantrekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak zijn de eenvoudigste middelen daar de beste oplossing voor. Want men vergeet meer en meer dat wie niet sterk is, slim moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aanslag op de destroyer USS Cole.
Kostprijs van de zodiak met explosieven+ gewillige zelfmoordenaars. Een paar $1000 en een paar ticketjes paradijs met een paar dozijn maagden. Kostprijs reparatie en de levens van 18 onwillig gestorvenen. Onberekenbaar. Verlies aan militaire macht voor beide partijen, verwaarloosbaar. Prestige. De mensen die het moeten weten ,zijn het er over eens dat de VS hier weeral gezicht verloren heeft per kilo. Bewijs. Dat een stel idioten een modern oorlogsschip kunnen pijnigen. Gelukkig dat het idioten waren. Als die lading springstof niet op het bootje had gebonden geweest, maar meegesleept in de vorm van vaten met neutraal drijfvermogen, zodanig ze onder het schip hadden ontploft, dan had het "exit Cole" geweest.
![]() |
#799 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie namelijk -op technisch gebied- niet direct een reden waarom dat niet zou kunnen. Een firma als Vistar maakt trouwens dergelijke apparatuur, die volgens jou dus niet bruikbaar is.... Vreemd. Vistar schrijft trouwens op zijn site het volgende : Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 23 oktober 2007 om 15:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als jij dingen zou weten die niemand mag weten en indien er dus het risico bestaat dat jij deze info zou verspreiden en deze mensen zouden bestaan...dan was je er niet meer, zowel...dan is de info die jij hebt en kunt verspreiden waardeloos.
![]() |
![]() |