![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is daarom dat BHV zo belangrijk is in de Vlaamse wurg strategie.
a) Als ten westen en noorden van Brussel de komende dertig jaar een nederlandiseringsmachine over de talrijke migranten uit Brussel heenwalst. b) Als Brussel doorinternationaliseert in het huidige tempo. c) Als de Frantalige middenklasse de stad blijft uitlopen. d) En als Vlaamse nieuwe rijken, culturele elites (Dansaert Vlamingen in de vijfhoek, Will Tura in Ukkel), en senioren zich blijvend vestigen in de aangenamere Brusselse wijken (Oost of Zuid). Dan begrijp ik de francophone angst en wanhoop. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 mei 2009 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
STEP 1 : Zou Belgie eentalig zijn, hoe zou het land voor een goed bestuur verdeeld worden ? Een helft in het noord, een helft in het zuid et een hoofdstad geisoleerd ? Zeker niet. STEP 2 : Hoe het nederlands verankeren en verdedigen, hoe de franstaligen beter vertweetalen, enz ... Voor wat betreft "eentalige gemeente" en "tweetalige overheid" ... Dat ik de documenten van de intercommunale in het nederlands krijg als ik in een Vlaamse gemeente woon ... logisch. Dat ik de belastingsaangifte in het nederlands krijg ... is iets anders ... Waarom zou ik deze belastingsaangifte niet in het Frans kunnen krijgen ? Belastingsaangifte bestaat toch in de 2 talen en moet niet vertaald worden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Besluit : Brussel internationaliseert èn verfranst. Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 21 mei 2009 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |