![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homosekuele mensen kunnen geen kinderen krijgen van elkaar binnen hun relatie. Dat is natuurlijk wat anders dan onvruchtbaar zijn. Maar laten we een beetje sereen blijven. Ik vroeg je naar een eerlijke parameter en kreeg die niet. Ik gaf je de mijne wel + het waarom ervan. Maar je fietst er moi om heen. De titel van de thread is de vraag of homofilie een afwijking is of niet.Verwacht je nu echt dat iemand gaat zeggen: "Neen, het is de norm"? Komaan zeg... Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Terug ON-Topic: Afwijking , inderdaad , wat geleuter voor riende knots !! Al wie denktdat anderen afwijkinghebben zelf een afwijking !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, jij. Voortdurend.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Banneling
|
![]() Beste Nicolas, bedankt voor het antwoord aan Paulus. Het is alleszins sereen geschreven en niet in de schreeuwerige, beledigende trant van enkele anderen hier.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Sommige mensen poneren allerlei stellingen en kunnen die niet onderbouwen. Dan moeten ze zich in rare bochten wringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wéér ben ik het met je eens!
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Sommige mensen zijn gespeciaiseerd in het irriteren van anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is blijkbaar een universeel kenmerk voor emancipatorische bewegingen om lange tenen te hebben. Daar mag ook eens op gewezen worden. Het is volstrekt belachelijk om iemand die zich vragen stelt bij bepaalde maatschappelijke evoluties omtrent homoseksualiteit, automatisch het cachet "homofoob" op te kleven, zeker indien dit met de intellectuele oneerlijkheid gebeurt dat men doof en blind speelt voor de nuances die men zelf in zijn discours verweeft. En dat is wat hier constant gebeurd. Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets. Maar als je dat zegt tegen een homo, dan is hij verschrikkelijk diep gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op. Als ik zeg dat homoseksualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homoseksueel te kwetsen. Ik heb het over homosexualiteit. Ik zeg ook waarom ik dat denk zodat dat ook duidelijk zou zijn. En iedereen is vrij om mijn redenatie tot dat besluit gefundeerd te weerleggen als ze daarin een fout bemerken en iets beters in de plaats kan stellen. De vaststelling is echter dat de enige reactie een resum van verwijten is, zonder enige onderbouwing. Het is nu éénmaal gemakkelijker om iemand voor homofoob uit te maken dan wel zelf na te denken en een redeneren op te bouwen als tegenreactie vanuit een andere mening, zodat we constructief zouden kunnen discuteren. Kijk. Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen. Maar o wee als je dat durft zeggen over homoseksualiteit. Ik zou haast zeggen dat ze daarin ook niet normaal zijn, maar ik laat het nu even zo. Maar ik weet wel dat alles wat geen kritiek verdraagt, gevaarlijk is in een democratie. Dat heb ik op school mogen leren. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel je voor dat er zelfs mensen zijn die daar keer op keer nieuwe accounts voor aanmaken...
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dat er zelfs mensen zijn die daar keer op keer nieuwe accounts voor aanmaken... Wat heb je niet begrepen?
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb helemaal niets geïnsinueerd, beste. Maar ik stel vast dat jij je aangesproken voelt. Daar zal vast wel een reden voor zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo kan iedereen, moderatie incluus, zien welke zak je wel bent en op welke manier je te werk gaat. Misschien niet tegen de letter van het forumreglement, maar heel zeker tegen de geest van het forumreglement. En je doet het keer op keer opnieuw. Ganse threads deskundig naar de vaantjes helpen door elke ernstig debat onmogelijk te maken. Toegegeven. Je bent er goed in. Maar 't Kan niet blijven duren uiteraard. De moderatie is niet zo dom als je wel denkt Raf. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 september 2009 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |