![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien is er geen norm en bestaan er allerlei soorten relaties waarvan er sommige meer voorkomen en anderen minder vaak. Het is niets omdat iets meer voorkomt dan iets anders dat we het als 'norm' of 'normaal' moeten zien en de rest als 'abnormaal' of afwijking. Misschien is individuele keuze wel de 'normale' toestand en is 'persoonlijke vrijheid' iets dat we moeten verdedigen?
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We kunnen geen maatschappij inrichten op basis van wat iemand decadent vindt of niet. Wel op basis van persoonlijke vrijheid, privacy en openbaar domein. Als die drie gescheiden blijven, hoeft er niemand last te hebben of geconfronteerd te worden met wat anderen doen of laten. Een woord op decadent vind ik bv. vooral van toepassing op een bisschop die zijn neefje verkracht, op een priester die zich laat masturberen door een misdienaar, een man die een vrouw van haar fiets sleurt om ze op te sluiten in zijn kelder, etc. Machtsmisbruik vind ik decadent. Vrije seks tussen mensen die daar onderling in toestemmen kan wat mij betreft nooit decadent zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vrije seks is voor mij ook een vorm van decadentie. Alhoewel ik natuurlijk wel kan begrijpen hoe leuk het wel is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat houdt voor mij persoonlijk ondermeer ook in dat ik dat land niet in handen van pakweg inhalige multinationals, gewelddadige fanatici, agressieve analfabeten, religieuze scherpslijpers, angstige pilaarbijters, sluwe profiteurs, ... wil laten (vallen). 2. Tja, mocht de kerk gelijk-geslachtelijke liefde en homo-huwelijk wat minder hebben verketterd en vervloekt, dan was die 0% nu reeds gevolgd door een komma, en dan een 9 of tien, of wie weet al voorafgegaan door een 1 of zelfs een 2. Gelukkig voor de mensen die de pech hebben 'niet normaal' te zijn, heeft de angstige en mens-vijandige kerk in deze contreien niet zo veel meer te piepen. Hopelijk kan de onbevreesde en menslievende kerk - voor zover die bestaat - het ongetwijfeld wérkelijk bestaande gat in de markt van de spiritualiteit met iets aanlokkelijkers dan hel en verdoemenis opvullen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het omgekeerde van wat de bedoeling is, of vergis ik mij daarin?
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn culturen waar polygamie of polyandrie alledaags is. Dat is allemaal cultureel bepaald en dus geen absolute norm maar het resultaat van krachtsverhoudingen, evoluties en biologische noodwendigheden. Wat wij hier vandaag als 'normaal' zien, is dat historisch geenszins en hoewel veel mensen in die illusie leven is de huidige stand van zaken niet het eindpunt van de geschiedenis maar een punt erin. We hebben niet het toppunt bereikt en hoe we vandaag leven zal niet altijd zo blijven, ook niet wat onze seriële monogame relaties betreft. Ik vind dat allemaal norm-loos (Jenseits Gut und Böse) aangezien er geen universele norm bestaat van hoe mensen hun samenleven en voortplanting horen te regelen. Ze doen maar wat en ik vind dat allemaal best. Ik doe namelijk ook zomaar wat. Dat dat de integratie niet zou bevorderen, weet ik niet. Ik ben enerzijds geen voorstander van culturele integratie maar van economische integratie. Al de rest volgt daar quasi vanzelf uit. Of het het samenleven bevordert hangt van de attitude af. Ik leef graag in een samenleving waar mensen doen wat hen goeddunkt: samenleven met één vrouw (al dan niet gehuwd) of met één man, met meerdere mannen of vrouwen, op hun eentje, volgens de christelijke leer, de islamitische, de boedhistische of nog een andere. We kunnen niet ijveren voor een samenleving waar iedereen hetzelfde doet, we kunnen alleen ijveren voor een samenleving waar iedereen de vrijheid heeft zelf zijn weg te zoeken. Al het andere is een vorm van oorlog en dictatuur.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 augustus 2010 om 01:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Me dunkt van niet: liberalen pleiten juist voor de individuele vrijheid op dat gebied.Dat is precies wat ik doe: de vrijheid van iedereen verdedigen om hun relatie vorm te geven zoals ze dat zelf goed achten. Ik geloof overigens in geen enkele vorm van integratie omdat geloof er op dat vlak niet toedoet. Ik stel vast dat het soms lukt en soms niet. Of - en dat komt vaker voor - er enige generaties overheen gaan. Integratie betekent voor mij in hoofdzaak economische relaties aangaan, dus deelnemen aan een productie, handel drijven, contracten afsluiten, werken, consumeren. Als mensen dat doen in een verband, groeien ze sociologisch en dus cultureel naar elkaar toe. Ze krijgen gelijklopende of dezelfde belangen en worden dus verbonden met elkaar. Met culturele of sociologische integratie wordt al te vaak bedoeld assimilitatie: uiterlijke cultuurelementen laten vallen of juist overnemen. Je gedrag aanpassen. Terwijl die uiterlijke kenmerken alleen maar dat zijn en verder weinig relevantie hebben. Sommige mensen kijken niet verder dan een hoofddoek van een jong meisje terwijl ze waarschijnlijk raar zouden opkijken als ze haar slipje of beha te zien kregen. Deintegratie van zo'n meisje begint en stopt niet bij een hoofddoek maar bij haar economische onafhankelijkheid, dus haar opleiding en inkomensverwerving. Als zij economisch onafhankelijk is, zal ze dat ook emotioneel, sociaal en cultureel kunnen zijn. Als ze economisch gebonden is, zal ze dat ook op andere vlakken blijven. Indien de jongeren in de binnensteden een job, een inkomen en dus economische belangen zouden hebben, zouden ze een heel andere attitude aannemen. Niemand gaat zijn eigen auto in brand steken, dat gebeurt alleen als je auto-eigenaars haat, jaloers of blind van woede bent. Wie zelf een winkel bezit gaat geen ramen insmijten. Vandaar dat ik de nadruk leg op economische integratie. Alle andere topics zijn achterhoede-gevechten.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 augustus 2010 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De reden dat veel migrantengroepen niet deelnemen aan de arbeidsmarkt heeft ook veel te maken met onze uitbundige sociale zekerheid. Toegegeven, migranten hebben een hogere drempel te overbruggen om aan het werk te komen, waardoor de sociale zekerheid te vaak een mooi toevluchtsoord is. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In landen als Polen, Rusland, Turkije, Cuba, China etc. is liefde voor het vaderland iets heel vanzelfsprekend en dat wordt er vanaf de kleuterklas al benadrukt. Mensen hebben daar behoefte aan, en zolang de linkerzijde in België dat niet snapt zullen ze nooit populair worden. Homoseksualiteit is iets dat altijd bestaan heeft, net zoals prostitutie en zoveel andere fenomenen. Wat mij betreft hoeft dat geen politiek issue te zijn, het is een privézaak. Kinderen mogen te horen krijgen dat zoiets bestaat, maar het moet er ook niet ingestampt worden. De linkerzijde in België en heel West Europa bij uitbreiding focust zich veel te veel op de verdediging van deze relatief kleine minderheidsgroepen en verliest zo het gehele plaatje uit het oog. Het gevolg is dat ze de steun van de arbeidersklasse grotendeels verloren is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moesten de homo's aan de macht zijn, dan werden de hetero's verketterd en belachelijk gemaakt...Als morgen de feministen aan de macht komen, zal de man uitgebuit worden, en als sexueel object behandeld worden door zijn lelijke vette bazin met veel centen...Als de negers aan de macht komen, worden de blanken hun slaven enz enz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den dinges : 7 augustus 2010 om 07:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Dan heb je wel écht neutrale leraars nodig...Robotten ? Zelfs met hen zou het niet lukken, want die worden geprogrammeerd...door mensen. Mensen zijn nooit neutraal en objectief.
|
![]() |
![]() |