![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als je per jaar tig asielzoekers toelaat die de sociale woningen mogen betrekken, dan schiet er niet veel over voor overheid en autochtoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog beter, je doet sociale woningbouw dicht bij nieuwe industriegebieden en nijverheidscentra, en verhoogt de kans dat uw sociaal kiesvee werk krijgt of vindt en verlaagt dus de afhankelijkheid van uw doelgroep van de sociale huisvestiging. bovendien vraag ik mij af, waarom mensen een 'huis moeten krijgen' en tegelijktertijd een 'inkomen' moeten krijgne, dan krijgen ze toch op die manier twee keer geld ??? Erger nog, als je een huis kunt verwerven in een zone die zo gesubsidieerd wordt, ben je bezig met een 'gouden zaak te doen' op kosten van de belastingen, terwijl je ondertussen leeft van de afhankelijkheidseconomie en geen poot economische toegevoegde waarde realiseert, tenzij de gemeenschap via dit gelegaliseerd systeem oplichten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle bewoners van onze planeet onze levensstandaard geven is gewoon onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En terwijl staan er miljoenen m² kantoorruimten leeg en wonen er tienduizenden op straat of in krotten omdat de markten helemaal niet zo werken als wordt beweerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is geen 10% leegstand in Belgie ? er staan wel veel oude fabriekspanden te verkrotten. Dus in theorie is het beste dat freya kan doen die oude panden opkopen saneren en reconverteren naar woningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat ge er nog racisme bijsleurt tart wel alle verbeelding. Wereldwijd zitten we al met bena 7 miljard mensen, en aan dit tempo zal het nog erger worden. Maar voor Meneer Healey is dat een louter economisch probleem.
![]() |
![]() |
#89 |
Staatssecretaris
|
![]() In mijn living zitten momenteel 4 mensen, dat zijn er 4 per 10m², dus 40 per 100m² en 400 per km². Dus in vergelijking met mijn living valt het in Vlaanderen heus wel mee qua bevolkinsdichtheid.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien te nauw geschat.
Ik zal ze vriendelijk verzoeken om in de keuken te gaan staan en dan kan ik het voorbeeld nog eens herhalen ![]()
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ALs je schaarste hebt, en je gebruikt een overheidsbudget om die schaarste nog hoger te maken, ben je bezig met de markt te doen 'hyperventileren' je maakt een BUBBLE. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iets niet wordt gebruikt en dus geen geld oplevert, dan moet je misschien eens afvragen waarom mensen, om de een of andere mysterieuze reden, weigeren om geld te verdienen met hun middelen. Misschien, he, is het wel verboden.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Hint: op dezelfde grond kunnen veel mensen wonen, hoor. Denk Manhattan.) Dat je denkt dat '7 miljard mensen' een probleem zijn, heeft vooral te maken met je gebrek aan kennis, niet met mij. En ja, dat is een economisch probleem. Dat dit andere vormen van problemen met zich mee kan brengen, is zeker waar. Dat ontken ik niet. Maar insinueren 'er zijn teveel mensen voor deze aarde' is een economisch probleem insinueren. Dat er overigens niet is. Je moet eens opzoeken: Simon versus Ehrlich.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
LOL @ noodzakelijk. LOL @ woonkost in Manhattam als voorbeeld LOL @ doormekaar haspelen van prijs van bouwgrond en prijs van wonen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad ofwel verander je gewestplannen en bouw je massaal hoger ofwel recycleer je massaal bedrijfsterreinen ofwel verander je massaal de bestemming van landbouwgrond naar bouwgrond maar in alle gevallen je moet iets veranderen... maar wat FVDB doet is de druk op de ketel verhogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De markten werken zoals de zwaartekracht werkt, en daar is wel iets, maar niet veel tegen te doen. (dat beetje tegen de zwaartekracht kan een piloot van een vliegtuig of een luchtballon je illustreren; dat beetje tegen de huizenmarkt is wat de sociale huisvesting hoort te proberen) Wat wordt schaarser in Vlaanderen ? Bouwgrond, grondstoffen voor te bouwen, handarbeiders. Drie dingen die een invloed hebben op de prijs van een huis. Voeg daar nog een vierde aan toe: de inrichting van die huizen. Elk jong koppel dat een ouder huis kan kopen, haalt zijn neus op voor 'het vloerke amai zo ouderwets' en 'dat badkamerke' ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |