![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Wat je vermelde over AVV-VVK is interessant, maar het zijn zaken dat ik reeds wist. Ik weet dat hier op het forum mensen zijn die er wel zaken over kunnen vertellen die ik niet weet. Ik drukte mijn teleurstelling uit dat ik het hier nog niet kon lezen. 2. "Het opgeven van de neutraliteit" en "het gedaan zijn met AVV-VVK" zijn 2 afzonderlijke argumenten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 juni 2011 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die lag rond 800 ook al vast.Zij het dat Frans-Vlaanderen systematisch verfranst werd. En later ook de Vlaamse stad Brussel.
Citaat:
Welke poilitieke aaneensluiting? Welke gemeenschappelijke politieke organen hadden de historische gewesten? Wat deden ze precies gemeenschappelijk?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 17 juni 2011 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je cynisme is onnavolgbaar. Ik herken in jou mijn meerdere.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa heeft geen nut ? Een goede relatie met onze buurlanden heeft geen nut ? Het gebruik van de euro heeft geen nut ? WTO heeft geen nut ? Het IMF heeft geen nut ? Nato heeft geen nut ? Ik wacht nog altijd op een tegenargumentatie hoe je AVV-VVK en de neutraliteit gaat behouden. Blijkbaar licht dat niet in de ambitie van de hardcore separatisten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 juni 2011 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Ik heb er nog één...
België is de basis van de Europese Unie. |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, komen die Ollanders onze mergel pikken of zo?
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt intussen ook nog niks begrepen van waarover deze draad gaat. Al argumenten gevonden? Al enig nut van België gevonden, ander dan de lamzakken in het zuiden te onderhouden?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die argumentatie begrijp ik niet. Bedoel je dat AVV-VVK zomaar mag verdwijnen en we ten strijde moeten trekken ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Wat is jouw probleem? WAT denk jij dat AVV-VVK wil zeggen? Ik denk dat jij meer aan een bepaald onderschrift denkt, dat daar eigenlijk NIKS mee te maken heeft: "nooit meer oorlog",maar dat is in deze tegengesteld aan AVV-VVK. Capiche?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik zal je antwoorden: AVV-VVK staat samen met de woorden 'Nooit meer oorlog', 'Plus jamais de guerre', 'Nie wieder Krieg' en 'no more war' op het grootste vredesmonument van Europa. Bestaat er een groter argument voor neutraliteit? Vlamingen hebben nog nooit andere volkeren bedreigd, andersom is het al tientallen keren gebeurd in de loop van de geschiedenis en toch bouwt de Vlaming een vredesmonument met een niet mis te verstane boodschap.
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herman De Croo heeft ooit de Vlaams onafhankelijk strijders vergeleken met mentaal gehandicapten. Hij heeft daarna wel zijn excuses aangeboden. Wil je aan dergelijke mensen je lot toevertrouwen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag me af wat daarmis mee is. Of moeten we ons zoals de Joden 70 jaar geleden zonder verweer naar de 'francofone en - fiele slachtbank laten leiden, misschien? Ik heb het nogal geschreven: over my dead body! ![]()
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Leuk dat je een echte democraat bent (zoals ik), die worden jammer genoeg langzamerhand een minderheid. Kijk, ik ben overtuigd Vlaams-nationalist, maar een Vlaamse staat kan er enkel komen als een meerderheid van de Vlamingen via een referendum daarvoor kiest (een parlementaire meerderheid van de V-partijen is voor mij dus niet voldoende!). Alleen is het feit dat de meerderheid nog steeds België wil behouden natuurlijk geen argument pro België. Het is zoals iemand reeds zei een vaststelling. Het gaat hier om hoe wij het best ons bestuur kunnen regelen. Wat de meerderheid daarvan denkt is irrelevant voor onze denkwijze. Anders moet je telkens de meerderheid een ander idee heeft over iets je idee zelf wijzigen. Ik zou graag eens een écht argument pro-België horen. Dat zou tot een echt interessante discussie leiden. Een België-en/of-Vlaanderen-debat met echte argumenten, het zou de forumgangers hier én bij uitbreiding alle inwoners van dit land goed doen.
#98 |
|
![]() juist joost. Door de belgicisten die niet konden verdragen dat Vlaanderen bestaat.
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat we nooit de boodschap van AVV-VVK zullen vergeten, hoewel het 'K' gedeelte momenteel een grote dip in populariteit kent.
|
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]()