![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke norm? Waarom wil je de vraag niet beantwoorden? Waarom zijn vrouwen die een abortus hebben lager dan stinkdieren?
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stinkdier is misschien nog te goed voor hun. Een konijn is beter. Die eten hun eigen jongen op als ze te vaak achtereen bevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom wil je niet antwoorden? Wat doen die vrouwen verkeerd dat die verkrachte vrouwen niet doen?
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mam : 4 oktober 2011 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Ooooh, doet het pijn?
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is typisch een discussie die beter zou gevoerd worden, het kan toch niet dat de moeilijkste oplossing de goedkoopste is. Op den duur pak je die morning after niet omdat ze gewoonweg niet terugbetaald wordt, terwijl de andere oplossing voor een prikje komt.
Het subsidieren van oplossingen zou in feite ook economisch moeten bekeken worden, zijn er mensen die deze drempel niet halen en beslissen op basis van die drempel om de goedkoopste oplossing te kiezen |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze zullen veeleer denken: "Bwa, ik ben TOCH niet zwanger". Ze kiezen niet voor hun portemonnee, ze nemen gewoon het risico. Denk ik hé, ik ben geen vrouw. Ook nooit het risico gelopen om iemand zwanger te maken. Condoom, pil, sterilisatie. In die volgorde. En dat laatste was veruit het goedkoopste.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 oktober 2011 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Abortus is big business geworden. Die centra kunnen daar goed geld aan verdienen en promoten de dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Je kan hiermee alvast beginnen: http://en.wikipedia.org/wiki/Legaliz...d_crime_effect Als je dat graag wil, kan ik nog wel enkele kostenposten bedenken. Bovendien kunnen we die redenering ook omdraaien, natuurlijk: waarom zou de belastingbetaler wel moeten opdraaien voor bijvoorbeeld IVF, maar niet voor abortus? Ik vraag me af hoe de kosten van die twee zaken zich tegenover elkaar verhouden. Als jij cijfers hebt, mag je ze altijd geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Lees: je kletst uit je nek. Als mijn vrouw me zegt dat ze me graag ziet, dan is dat een gevoelskwestie. Als jij beweert dat ziekenhuizen en centra grof geld verdienen aan abortus en dat daarom maar aanmoedigen, dan is dat perfect aan te tonen. Met cijfers dus. Als je nu gewoon zou zeggen dat je tegen abortus bent om sentimentele redenen, dan zal ik je niet om cijfers vragen, hoor. Beloofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk maar een vergelijking van je, maar die strookt mijns inziens helemaal niet met de gegeven vergelijking. Het kan toch niet dat een medische ingrijp zoals een abortus goedkoper is dan een morning after pil? Bijna minder dan een brood, stuitend.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De ene kant is onderbouwd door natrekbare argumenten, de andere kant kan niet anders dan met sentimentele argumenten komen. Ze hebben geen andere.
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Als man wil ik best geloven dat een abortus, onder bepaalde omstandigheden, een bepaalde vrouw later kan opbreken, maar ik ben geneigd te denken dat het schuldgevoel ons wordt aangepraat door de godsdienstrakkers. De geestelijk pijn van een abortus zou moeten lijken op de geestelijk pijn na een operatie waarbij een stuk orgaan is verwijderd. Of de geestelijke pijn na een spontane abortus. Of een doodgeboren kind. Zou het ook voorkomen dat een vrouw die ooit een foetus liet aborteren, later geen kinderen kan krijgen, en dan een soort berouw voelt? Maar wat het meest in mijn gedachten speelt is dat het leven zo vol trauma's en gevoelens van verlies is, die wij hoe dan ook overleven, moeten overleven. Verlies is zo erg deel van het menszijn. Omdat een mens zoveel moet meemaken, lijkt het mij moeilijk het incident van een abortus te isoleren van alles wat een mens op zijn pad kreeg: en de abortus als hoofdschuldige aan te wijzen. Ik vraag mij opeens af of er literatuur is van vrouwen die later ernstig in de fout zijn gegaan en de abortus als oorzaak voor hun ontsporing aanwijzen.
Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 5 oktober 2011 om 09:32. |
![]() |
![]() |