![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
we zien dat soort zever al 20 jaar over allerhande verkiezingsuitslagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat je dit aanhaalt als bewijs van je gelijk qua verdeling van lusten en lasten is absurd. Mag ik er ten andere aan herinneren dat NVA op een gelijkaardig onevenwichtig voorstel van di rupo de onderhandelingen geweigerd heeft. En volgens u zouden de franstaligen het omgekeerde moeten aanvaarden? Wat mensen van mijn SOORT betreft, dat is een SOORT die per definitie niet slaafs één bron volgt, en zeker niet de betrokken partij als bron. Dat is een SOORT die het zelfstandig denken op basis van zo breed mogelijke informatie weigert op te geven, voor een vals groepsgevoel van "erbij horen" Laatst gewijzigd door spherelike : 12 juli 2012 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
natuurlijk zie ik dat, en ik zie het aan beide kanten. Jij hebt blijkbaar iets in je rechteroog zitten, dat je het zicht belemmert. Laatst gewijzigd door spherelike : 12 juli 2012 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Een oprechte vraag, wat is het dan precies dat de Franstaligen zouden moeten hebben inboeten, dat je dit zo sterk in hum nadeel stelt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jamaar, de anderen krijgen die toch ook? Zij kunnen toch ook hun eigen beleid gaan voeren? En om een over andere reden moet men dan, hoewel men in feite hetzelfde krijgt, er toch nog een paar miljard bovenop doen om ergens iets "te compenseren" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb als voorbeeld al aangegeven, het terugschroeven van Brussel als 3e gewest. Daardoor zouden ze een voor hen heel belangrijk "voordeel" opgeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Simpel, zet bij iedere maatregel zowel voor vlaanderen als brussel als wallonie, het bedrag aan minder inkomsten of meer uitgaven tov de huidige situatie. Publiceer dat, en doe niet meer zo huichelachtig over gelijke bevoegdheden die iedereen krijgt. En probeer binnen de partij er ook af en toe , heeel af en toe, eens een maatregel door te krijgen die ook financieel in voordeel van wallonie of brussel speelt, dan kan je misschien ooit een 50-50 voorstel formuleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Doet mij denken aan die uitspraak van Di Rupo uit de Vollezele periode ""Elke regionalisering van elke bevoegdheid moet als een toegeving van de Franstaligen worden gezien", verklaart Di Rupo nog."http://www.knack.be/nieuws/belgie/ui...5033409760.htm Doe toch niet mee aan die dogmatiek, zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zou ik dat willen ontkennen. Het is gewoon de invulling van de term conservatisme en progressisme. Maar dat u zo een dingen niet wil begrijpen is mij al langer dan vandaag duidelijk hoor. Ik ga dan ook geen seconde moeite doen om het u te proberen uitleggen waarom de "conservatieve" partijen dingen trachten te veranderen en "progressieve" partijen de boel halstarrig trachten te behouden zoals het is. Ik heb echt geen zin in onnozele spelletjes. Ik heb mijn mening gegeven en het interesseert mij verder geen moer wat jij daarvan vindt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat wil jij nog meer??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ook daar was het antwoord: neen! Trouwens: iedere bevoegdheid (als die tenminste volledig is) kan je ombuigen tot een financieel voordeel voor uw natie. Als je tenminste de naald van de baxter van geldtransfers wil uittrekken hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens welke mogelijke interpretatie is Brussel als gewest "teruggeschroefd"? Het krijgt nota bene constitutieve autonomie, de ultieme natte droom van de Franstaligen! Plus, de facto extra territorium, bevoegdheden tot ver binnen Vlaanderen, zegggenschap over de rechtbanken in Halle-Vilvoorde, nog grotere electorale invloed voor de Franstaligen binnen Brussel dan vroeger en honderden miljoenen extra budget. Dat je zoiets durft schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb de analyse niet gelezen en ook voorgaande posts niet om mijn gedachten niet te corrumperen maar dit is wat ik (vanuit mijn bescheiden oogpunt) denk dat op zijn minst een deel van het succes kan verklaren :
NVA zegt wat vele vlamingen denken op verschillende vlakken. NVA lijkt me consequent te zijn. Water bij de wijn is ok maar als eens die naar water begint te smaken is het beste eraf en daar hoeft niemand vrede mee te nemen. (niet alleen bdw maar de meeste incl mezelf kunnen er zo over denken.) Bart De Wever zelf... Vertsandig man die steeds op de proppen komt met argumenten waarvan je denkt : inderdaad. Nu tot zoverre het succes en dan nu persoonlijke twijfels : Als arbeider/werknemer staat nva voor een aantal dingen waar ik niet van moet weten (net zoals zovele anderen) langer werken, index,... Op een of andere manier lijkt het wel of : 10x ja knikken(eens zijn met nva) en 2x nee = dat is goed. Ook al voel je die 2x nee een stuk harder dan die 10x ja. Hoe dit komt is voer voor psychologen maar ik ben niet 100% overtuigd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ken de famillie Caron - zijn eigen kinderen kunnen die gast amper uitstaan...
Maar wat hij zegt is voor een stuk waar - ik zeg hier al een hele tijd dat FDW zijn eigen partij aan 't kapot maken is enkel opdat hij zijn zitje als Fuehrer van de partij kan blijven behouden...
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klagen dat de Vlaming verzuurd is en dies meer. En tegelijkertijd niet anders doen dan afgeven op 1 persoon. Verzuurd is de persoon die zo'n kwakkel analyse neerpent zonder argumenten. Dit zegt in feite meer over de persoon in kwestie die dit neerpent en degenen die ermee akkoord gaan dan iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 12 juli 2012 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() conservatief is :
"die niet van veranderingen houdt" En N-VA komt naar buiten met "de kracht van verandering". Er klopt iets niet. Volgens mij wordt rechts altijd gelieerd aan conservatief en links aan progressief, wat volgens mij voor geen meter klopt. |
![]() |
![]() |