Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2013, 21:06   #81
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dan moet je een SLA opstellen zoals in een privé onderneming, krijg je waar voor je geld. En ambtenaren hebben geen speciaal statuut nodig, het zijn werknemers zoals in de privé sector.
Een SLA en bij elke overtreding gaat het bestuur ons geld uitbetalen dat wij erin gestoken hebben zeker. De SLA wordt bij elke verkiezing afgewogen en gestemd.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:10   #82
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Het was zelfs zo dat in die reportage de mensen die die jobkes deden er eerder positief over waren. Ze hadden sociale contacten en amuseerden zich goed de tijd dat ze er waren.
Nogal wiedes. In de lens van de camera, gaan sneren naar de kapo's zeker.

Propaganda zoals toen. "Kijk maar es, hoe leuk ze dat vinden".

Gedeelde smart is halve smart.

Mag ik u " The boy with the stripped pyama" aanraden.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:13   #83
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht

'Striped' bedoel jij waarschijnlijk? Of wil je de zaak in het belachelijke trekken?
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:13   #84
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Een onderneming heeft als doel geld te verdienen op de diensten die ze aanbiedt aan haar klanten. Ga je me zeggen dat jij teveel wenst te betalen voor de diensten die je gemeente voor je uitvoert? Zoniet faal in vergelijking nummer 1.

Een bestuur zou er dus alternatieve diensten op moeten nahouden om winst te maken anders is ze ons aan het oplichten.

Sponsorship zoals jij het uitdrukt aan niet bijdragers is wel even anders. Dat is een essentiele dienst bij ons, geen sponsorship. Sponsorship heeft als nut naambekendheid te krijgen. Faal in vergelijking.

Investeren in een betere dienstenpakket is essentieel en heb ik net willen duidelijk maken ipv de kosten zoveel mogelijk te willen drukken, wat JOUW voorbeeld was van goed bestuur.
Het is omdat een openbare dienst er geen winstcultuur op nahoudt dat ze systematisch veel te duur is. Vergelijk de prijzen die bvb BNPFF betaalt voor haar IT consultants met die van de Vlaamse Gemeenschap, ze liggen 20% goedkoper. De enige die op IT consultancy vlak beter doet is de EC. Waarom moeten wij 20% meer betalen voor een overheid die veel meer mensen tewerk stelt dan de BNPPF en meer IT consultancy nodig heeft?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:14   #85
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht

Ze moeten het niet persé leuk vinden, liever wel natuurlijk. Ik ga ook niet graag werken.
Oud 18 november 2013, 21:19   #86
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Een SLA en bij elke overtreding gaat het bestuur ons geld uitbetalen dat wij erin gestoken hebben zeker. De SLA wordt bij elke verkiezing afgewogen en gestemd.
Niet tevreden over de dienstverlening, geld terug. Inderdaad.
Oud 18 november 2013, 21:22   #87
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Welkom, wie hier binnentreedt werkt, verplicht.
Werk of sterf, gevangene.
Liefst eerst werken, dan pas sterven.
Enige nuance... klein verschilletje maar.
1 of 2 dagen onkruid wieden tegen 1000 euro in de maand. Of tot den dood werken met maar 100 gr eten per dag en als beloning op het einde van de dag een de gaskamer als ge niet braaf zijt geweest.
Sommigen hebben echt geen idee wat er is gebeurd tijdens 40-45 ofwel proberen ze de forumgenoten op stang te jagen... (ik vermoed dat dit het laatste is)
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:23   #88
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Het is omdat een openbare dienst er geen winstcultuur op nahoudt dat ze systematisch veel te duur is. Vergelijk de prijzen die bvb BNPFF betaalt voor haar IT consultants met die van de Vlaamse Gemeenschap, ze liggen 20% goedkoper. De enige die op IT consultancy vlak beter doet is de EC. Waarom moeten wij 20% meer betalen voor een overheid die veel meer mensen tewerk stelt dan de BNPPF en meer IT consultancy nodig heeft?
Ik heb hier niet echt cijfers liggen mbt de IT consultancy van BNPFF en de Vlaamse Gemeenschap. Zeggen dat ze 20% hoger liggen... tja alweer.. appelen en peren aan het vergelijken. Wat zijn die consultants? Programmeurs? Projectleiders? 1st, 2nd, 3rd line support enigneers? En dan nog: dit heeft met een goede prijs te maken, niet met winst maken.
Oud 18 november 2013, 21:25   #89
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Niet tevreden over de dienstverlening, geld terug. Inderdaad.
Ah zo, en van wie ga je dat geld dan terug vorderen als ik vragen mag? Wie bepaalt de SLA en wie gaat de opvolging managen? Lets police the police en er dan van verschieten dat we niet goedkoop bezig zijn...
Oud 18 november 2013, 21:28   #90
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Begint bij een dag, waar eindigt het?
zevenendertig uren per week?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:32   #91
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Het "leefloon" was vroeger het bestaansminimum. Dat is geen loon (de benaming is dus verkeerd - dank aan de incompetente particratie). Voor het bestaansminimum moet je niet werken. Daarvoor moet je alleen bestaan en geen ander inkomen hebben. Nu ja, ik ben wel voorstander van een basisinkomen zonder discussie voor iedere Belg. Dan moeten we al die zever niet meer aanhoren.
Dat is met het invoeren van het integratiedecreet in 2002 fundamenteel veranderd (door SP-A, Groen en VLD!): iedereen is verplicht de nodige inspanningen te leveren om zich aan te passen en werk te zoeken als hij/zij dat kan. En verplichte gemeenschapsdienst kan gezien worden als een stap naar werk krijgen en dus ook vandaag al als voorwaarde opgelegd worden. Natuurlijk zullen de grote beschermers van het profitariaat dat nooit doen, maar N-VA heeft de vrijheid om zinvolle maatregelen te nemen dus weL N-VA sleept geen hele bendes parasitariaat en subsidiaraat met zich mee.
Oud 18 november 2013, 21:32   #92
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Werken is inderdaad een nazi praktijk. Mijn werkgever heeft (wegens economische redenen) de beslissing genomen om mij te ontdoen van die nazi praktijken. Nu ben ik eindelijk bevrijd van dit juk en kan ik op de kosten van de gemeenschap gaan leven. Een droom die uitkomt. Werk maar sukkelaartjes. Ik zal wel met mijn beentjes omhoog genieten van mijne cocktail. Alleen hopen dat die stomme trut van de NVA geen roet in het eten komt gooien.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:33   #93
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
....
Sommigen hebben echt geen idee wat er is gebeurd tijdens 40-45 ofwel proberen ze de forumgenoten op stang te jagen... (ik vermoed dat dit het laatste is)
Tevergeefs.........

Alleen zulke oprispingen verraden de geesteswereld waarin deze figuren verkeren.
Men kan ze daardoor nooit ernstig nemen, maar enkel beklagen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:34   #94
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Werken is inderdaad een nazi praktijk. Mijn werkgever heeft (wegens economische redenen) de beslissing genomen om mij te ontdoen van die nazi praktijken. Nu ben ik eindelijk bevrijd van dit juk en kan ik op de kosten van de gemeenschap gaan leven. Een droom die uitkomt. Werk maar sukkelaartjes. Ik zal wel met mijn beentjes omhoog genieten van mijne cocktail. Alleen hopen dat die stomme trut van de NVA geen roet in het eten komt gooien.
Oud 18 november 2013, 21:35   #95
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ik heb hier niet echt cijfers liggen mbt de IT consultancy van BNPFF en de Vlaamse Gemeenschap. Zeggen dat ze 20% hoger liggen... tja alweer.. appelen en peren aan het vergelijken. Wat zijn die consultants? Programmeurs? Projectleiders? 1st, 2nd, 3rd line support enigneers? En dan nog: dit heeft met een goede prijs te maken, niet met winst maken.
Ik zal je een voorbeeld geven : april 2012 komt een Projectleider van een missie terug voor de EC: zij betaalden hem 520€/dag. Twee maanden later begint hij een missie voor de stad Antwerpen: 700 €dag. Geen loonsverhoging voor die persoon in die periode. Wel 180€ per dag verschil voor dezelfde capaciteiten.
Oud 18 november 2013, 21:39   #96
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het dan niet de bedoeling dat leefloners "geactiveerd" worden? Dat doe je door opleidingen te laten volgen, niet door papiertjes te laten rapen.
Natuurlijk niet. Want als ze werk vinden gaan ze er ook achter komen hoeveel van hun loon wordt afgeroomd om werkonwillige leefloners te betalen, en zouden ze op het idee kunnen komen om voor de verkeerde partijen te stemmen.
Oud 18 november 2013, 21:43   #97
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Het zijn natuurlijk gouden tijden voor de miezerigste machtswellustelingetjes. Werkgevers gaan selectieprocedures verzinnen alsof ze 20-jarige ontgroeners zijn, anderen gaan weer allerlei strikt persoonlijke voorkeuren als vereiste stellen, en zij die over uitkeringen beschikken mogen kennelijk hun debiele fantasieen volledig de vrije loop laten.

Als het maar hard is en het die uitkeringstrekkers maar eens goed laat voelen wat voor loser ze zijn, het is immers hun eigen schuld dat er te weinig banen zijn. Het is niet zo dat de banken en de politici daar enige schuld aan hebben of dat de toch al vermogenden daar de vruchten van plukken.

Maar het ergst zijn natuurlijk de middelmatige ploeteraars die maar wat graag likken naar boven en zich troosten met het idee dat er naar beneden getrapt kan worden. Die vinden het dan ook prima dat er werkloosheid wordt gecreeerd terwijl zij niet alleen de kosten van uitkeringen moeten opbrengen, maar ook minder verdienen omdat het hun onderhandelingspositie ondergraaft.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:44   #98
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft ook heel veel te maken met het afsluiten van raamcontracten met consulltancy bedrijven door BNPFF. Dat drukt de kosten voor de aanbieder omder er niet iedere keer voor een paar dagen of weken werk een volledige aanbesteding moet afgeleverd worden. Om nog te zwijgen van de betalingstermijnen van de Vlaamse Overheid. Dat wordt ook mee in de prijs ingerekend.
Oud 18 november 2013, 21:46   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Welkom, wie hier binnentreedt werkt, verplicht.
Werk of sterf, gevangene.
Liefst eerst werken, dan pas sterven.
Sinterklaas komt alleen geschenkjes brengen op 6 december hé. Wie ook de andere maanden wil oogsten zal eerst moeten zaaien. Niets mis mee.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 november 2013 om 21:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:49   #100
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zal je een voorbeeld geven : april 2012 komt een Projectleider van een missie terug voor de EC: zij betaalden hem 520€/dag. Twee maanden later begint hij een missie voor de stad Antwerpen: 700 €dag. Geen loonsverhoging voor die persoon in die periode. Wel 180€ per dag verschil voor dezelfde capaciteiten.
Missie in de stad Antwerpen!?!
Daarmee riskeert hij kop en kraag.
Vanzelfsprekend dat die man een hogere vergoeding krijgt.
Kregen onze soldaten in ex-Joegoslavië ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be