Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2013, 10:24   #81
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Spijtig dat uw analyze volkomen verkeerd is. De loonkosten in België zijn niet te hoog, in het algemeen gesteld.

Waarom doe jij mij denken aan chemical ali ? "There are no Americans in Bagdad"

Ik stel voor dat we de Eurostats grafiek toch als een vorm van waarheid aannemen en dat we proberen te redeneren op die grafiek ? Indien dit niet kan probeer dan een ontegensprekelijke betere bron te vinden die uw stelling bewijst

brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 10:25   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Schoof zat op een leuk feestje.

Verder is het volledig overbodig om teksten van Goossens te bespreken. Hij zegt en schrijft al 40 jaar hetzelfde, en lijkt te blijven leven in de vroege jaren '60.
Hij ziet nog steeds de klassenstrijd van toen als een oorlog van de ene tegen de andere;
terwijl het al redelijk lang zonneklaar is dat de ene niet zonder de andere kan; dat groei en vooruitgang maar mogelijk is als er evenwichten bewaard worden tussen beiden (en met de staat; ik refereer naar de staatsschuld).

De enige reden waarom Goossens en de zijnen tegen de flaminganten is en tegen de onafhankelijkheid van Vlaanderen, is omdat ze op die manier onder de PS-paraplu kunnen blijven staan.

.
Ik heb eerder de indruk dat de Schoof in de Matrix zit en dat het hoogtijd is dat je de "red pil" slikt om te zien waar n-va allemaal voor staat.

http://www.youtube.com/watch?v=A9vGMMPM5Lg

Ik denk dat u zal kiezen voor de blauwe pil, u blijft dus in "wonderland".

Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 december 2013 om 10:42.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 10:32   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
... loonsubsidies ... loonsubsidies ... loonsubsidies ... loonsubsidies ...
Zijn die van een zelfde aard en natuur als het goddelijke manna dat onophoudelijk uit de lucht komt vallen, of de goudstukken die uit De Hoorn Des Overvloeds blijven rollen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 10:35   #84
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar gaat het hier om Pol Goosens, de acteur uit "Thuis" op de staatszender één? Niet verwonderlijk dat dat een linkse rat is die zijn linkse broodheren naar de mond praat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 10:37   #85
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niemand die ontkend dat het pijn doet als er blauwen overlopen. Zeker niet als de leegloop "toevallig" begint de dag na het "succesvolle" congres van de VLD.

Het is trouwens niet de leegloop van de blauwen die een mei 68-er pijn doet maar de partij waar de overlopers bij aansluiten....en de te verwachten gevolgen daarvan voor de blauwen, maar ook voor de rooien.

Zou je je niet eens afvragen waarom al die blauwen naar N-VA gaan?

Dacht je soms dat dat is omdat al die ex-VLD'ers plots achter punt 1 van de N-VA partijstatuten staan?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 10:43   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als bedrijven vechten voor burgerlijk ingenieurs en bereid zijn fantastische aanvangslonen te betalen dan liggen de loonkosten voor die categorie niet te hoog.

Nochtans geven economen en internationale instellingen aan dat er een eenvoudige oplossing voor is: de verschuiving van belasting op arbeid naar belasting op consumptie. BTW-verhoging dus op de sociale zekerheid te financieren. Daarbij kan de BTW-verhoging voor de hogere inkomens eventueel uit de index gehouden worden (een selectieve indexsprong dus).

Te zien aan de explosie van armoede, betaalachterstand, budgetmeters, falende terugbetalingen van leningen schijnt de regering er niet veel van terecht te brengen. De reële koopkracht van de mensen is er serieus op achteruitgegaan. Ondertussen houdt Vandelanotte zich vooral bezig met het manipuleren van de index. Dat wordt dan populistisch voorgesteld als verlaging van de energieprijzen, maar de rekening volgt gewoon later. Deze regering probeert vooral het profitariaat en subsidiaraat van de zuilen veilig te stellen door de Vlamingen maximaal te belasten.
U bezondigt zich weer aan NVA-clichépraat. Het is in heel Europa crisis. Ook in onze buurlanden. En als het crisis is worden mensen armer of moeten ze meer letten op hun uitgaven en zijn de bestedingen dus minder. Ook dat is het geval in onze buurlanden. Alleen, in België wordt de koopkracht zo goed als het kan op peil gehouden door het indexmechanisme en enkele andere maatregelen.

Laatst gewijzigd door system : 15 december 2013 om 10:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 10:44   #87
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bezondigt zich weer aan NVA-clichépraat. Het is in heel Europa crisis. Ook in onze buurlanden. En als het crisis is worden mensen armer of moeten ze meer letten op hun uitgaven en zijn de bestedingen dus minder. Ook dat is het geval in onze buurlanden. Alleen, in België wordt de koopkracht zo goed als het kan op peil gehouden door het indexmechanisme.
Niet alleen in héél Europa, in de hele wereld.

Maar De Wever gaat dat allemaal oplossen vanop de vlomse snotvod.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 10:46   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bezondigt zich weer aan NVA-clichépraat. Het is in heel Europa crisis. Ook in onze buurlanden. En als het crisis is worden mensen armer of moeten ze meer letten op hun uitgaven en zijn de bestedingen dus minder. Ook dat is het geval in onze buurlanden. Alleen, in België wordt de koopkracht zo goed als het kan op peil gehouden door het indexmechanisme en enkele andere maatregelen.
Geldt dat ook voor pakweg regeringen?

Oud 15 december 2013, 10:50   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Maakt u zich maar geen zorgen: De Wever gaat dat niet allemaal oplossen vanop de vlomse snotvod.

Wie dat gelooft is niet goed snik.

Anderzijds zal het ook Elio Di Rupo niet lukken.

Waarom zou de éne het wél mogen proberen, en de andere niet?

Oud 15 december 2013, 11:00   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht

Dacht je soms dat dat is omdat al die ex-VLD'ers plots achter punt 1 van de N-VA partijstatuten staan?
Die blauwen gaan naar de N-VA omdat ze het bij de VLD (om welke reden dan ook) niet langer zien zitten. Ik geloof niet dat het toeval is dat hun ogen open gingen pal na het partijcongres van hun (ex) partij.

Of de overgelopen VLD-ers plots wel of niet achter punt 1 van de N-VA staan weet jij zo te zien beter dan ik. Ik weet het dus niet. Wat ik wél weet is dat het weinig belang heeft. Om dat te weten hoef je maar te kijken naar al die VU-voorzitters die naar de VLD-overliepen.

Bij deze zijn jouw twee vragen beantwoord. Jij mag als tegenprestatie je gedacht geven over deze stelling:

Citaat:
Het is trouwens niet de leegloop van de blauwen die een mei 68-er pijn doet, maar de partij waar de overlopers bij aansluiten....en de te verwachten gevolgen daarvan voor de blauwen, maar ook voor de rooien.
Oud 15 december 2013, 11:07   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

De Wever kan vanop de Vlomse snotvod moeilijk oplossen waar Di Rupo en zijn collaborateurs vanop de Belgische snotvod niet in geslaagd zijn. Hij probeert daar wel al een hele tijd verandering in brengen, maar gezien hij in de hoek wordt gezet van waaruit er hoogstens mag geroepen worden is dat een beetje moeilijk.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 december 2013 om 11:08.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 11:14   #92
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
cliché praat???

system is mijn powerpoint clichépraat, wil het van u weten.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf belastingen2.pdf‎ (127,9 KB, 225x gelezen)
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 11:17   #93
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die staan overal achter waar er iets te graaien valt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 11:20   #94
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ondanks dat ik die zeveraar niet meer las, heb ik nu toch weer eens deze tekst gelezen..... Omwille van hetgene ik in 't vet heb gezet weet ik nu weer waarom ik indertijd besliste om de 'pennevruchten' van deze pezewever niet meer te lezen.
Als de oorzaak van Klojo’s-niet lezen (maar dan toch lezen) van die pezewezer aan die woordjes in het vet ligt hier een poging tot het verlichten der kwelling.

Citaat:
Bruno Tobback en de SP.A mogen niet mopperen. Er zijn partijen en voorzitters die het veel harder te verduren hebben. In vergelijking met de ellende die Open VLD doormaakt, is de rode miserie een onschuldig kwaaltje en het feit dat professor Carl Devos daar anders over denkt, is een opsteker.

Eén voor één vertrekken de blauwe jonge goden en beloften van weleer naar de concurrentie. Zowel Annick De Ridder als Lorin Parys ruilen hun diepblauw pak voor een geel-zwarte outfit. Allemaal, zo twitteren de onbaatzuchtige opiniemakers, om weer met het ware liberalisme en de zuivere leer aan te knopen. Gwendolyn Rutten wordt nu op haar kwetsbare ideologische rechterflank bestookt en weet dat er nog overlopers klaar staan voor de sprong. Helemaal vervelend is dat De Ridder en Parys een hoog (ten onrechte ) ‘spreekbuis van de meester’- imago hebben. Ze staan onafhankelijk van weliswaar fijnbespraakte en puissant rijke zakenmannen. Lieden die helemaal niet denken dat met geld alles te koop is en dat de zakenman altijd het beslissende woord moet uitspreken, ook in een democratie. De Ridder had en heeft het volle vertrouwen van Fernand Huts, de bescheiden burger van de Antwerpse haven, terwijl Parys erg close was en is met Bart ‘Uplace’ Verhaeghe, financier van denktank Itinera en gewoon lid in Club Brugge.

Zo verliest Open VLD enkele aanspreekpunten in de Vlaamse big business en krijgt N-VA er evenveel bij. Waar is de tijd dat Bart De Wever vol trots ging voor Voka om een graantje economische credibiliteit mee te pikken en Philippe Muyters beveelde om de N-VA enig sérieux in de Vlaamse regering te geven. Die tijd is geschiedenis. De kleine romppartij die een brede volksformatie moest worden, is ondertussen uitgegroeid tot het politieke vehikel van de gewone man. Achter De Wever staat nu een brigade klaar die de cijfers en de economische theorieën klaarstoomt. Luc Bertrand van de Antwerpse haute finance, de man die niet zo lang geleden Elio Di Rupo ontmaskerde als marxist, werd niet weggelachen. Hij behoort nu tot de intimi van de voorzitter van de N-VA. De Wever kan bovendien rekenen op de oprechte ondersteuning van de voormalige McKinsey-topman en schuchtere Herman De Bode, een van de auteurs van het separatistische Warande-manifest uit 2005. En sinds kort zit ook Johan Van Overtveldt, de monetaire god en beate bewonderaar van Milton Friedman en zijn Chileens ‘experiment’, in de keuken van de N-VA.

Dat die hyperliberale nieuwkomers tegen minimumlonen, indexkoppeling en solide sociale uitkeringen zijn, ligt voor de hand. Of de niet goedgelovige achterban van de N-VA zich daar goed bewust van is, kan betwijfeld worden. Er zijn er nog altijd die geloven dat de N-VA een bedaarde centrumpartij is waar het brave verkavelingsnationalisme geëerd en beoefend wordt. Ze hebben het nog niet door dat de nieuwlichters een heel eigen invulling aan het nationalisme geven. Het is een open deur dat ingrijpende wijzigingen in de sociale machtsverhoudingen, het overleg en de besluitvorming moet toedekken. De manier waarop Van Overtveldt, De Ridder en Parys de goegemeente proberen te overtuigen dat ze ook tot de Vlaams-nationale kerk behoren, klinkt even oprecht als de praatjes van Silvio Berlusconi over de mooie katholieke moraal. De Vlaamse onbaatzuchtige weldoener, met alles wat dat aan vlaggen, rituelen en hymnes inhoudt, interesseert hen slechts als de business eraan verdient. Als de overlopers het nationalisme omarmen, is het om er zaken mee te doen. Het AVV-VVK stierf een zachte dood, in de plaats kwam het AVV-VVC: Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor het Communautaire . Van volkspartij tot super volkspartij. Sinds gisteren is het zover. Ruim de helft van de Vlaamse ondernemers kiest voor de N-VA, bleek uit een Trends-enquête.
De vraag rijst of de N-VA-troepen en bij uitbreiding Vlaanderen dat onversneden liberalisme, inclusief de ontrafeling van de verzorgingsstaat, wel lusten. Uit een recent grootschalig, maar overbelicht bevolkingsonderzoek van Mark Elchardus blijkt immers dat het draagvlak voor een solidaire samenleving opmerkelijk groot blijft en de laatste tien jaar zelfs toenam. Bijna driekwart van de 2.639 ondervraagden is vierkant tegen een ongelijke samenleving en vindt dat de klassenverschillen kleiner moeten worden. Ruim 60 procent vindt dat gewone mensen te weinig van de welvaart krijgen en een ruime meerderheid onderschrijft volledig de positieve gevolgen van de verzorgingsstaat. ‘Vlamingen’, zo concludeert Elchardus, ‘zijn niet gewonnen voor een ongelijke samenleving en zijn het oneens met de Angelsaksische kritiek die de hyperliberalen ons land binnenloodsten.’ Het zijn feiten en opinies, die ze in de open debatcultuur van de N-VA als irrelevant onder het tapijt vegen, want strijdig met hun weloverwogen overtuiging.
[/quote]
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 11:23   #95
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die blauwen gaan naar de N-VA omdat ze het bij de VLD (om welke reden dan ook) niet langer zien zitten. Ik geloof niet dat het toeval is dat hun ogen open gingen pal na het partijcongres van hun (ex) partij.

Of de overgelopen VLD-ers plots wel of niet achter punt 1 van de N-VA staan weet jij zo te zien beter dan ik. Ik weet het dus niet. Wat ik wél weet is dat het weinig belang heeft. Om dat te weten hoef je maar te kijken naar al die VU-voorzitters die naar de VLD-overliepen.

Bij deze zijn jouw twee vragen beantwoord. Jij mag als tegenprestatie je gedacht geven over deze stelling:
Mijn gedacht, het maakt niet uit op wie je stemt, genaaid word je door iedereen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 11:38   #96
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ziedaar het verschil tussen centenseparatisme en Vlaams soevereinisme. Voor mij is dat wel van belang, van fundamenteel belang, voor zover ik N-VA überhaupt nog als een soevereinistische partij zou beschouwen (wat niet bepaald het geval is). Mijn doel is politieke en economische soevereiniteit voor het Vlaamse volk. En dat is niet hetzelfde als liberaal beleid. Dat is zelfs fundamenteel tegengesteld, vandaag de dag, want de liberale markt kent geen nationale grenzen of volkssoevereiniteit.
De vraag waarop die VLD'ers overlopen is voor mij dus van fundamenteel belang: doen ze dat omdat ze plots de soevereiniteit van het Vlaamse volk voorstaan, of doen ze dat omdat ze denken dat met N-VA een liberaler beleid kan geforceerd worden? Aangezien de tendens bij de N-VA achterban hier op het forum vooral naar de tweede optie neigt - die nog toegejuicht wordt ook - kan ik enkel concluderen dat N-VA geen V-partij meer is als dusdanig maar een L-partij (of een €-partij).

Als Vlaams-soevereinist kan ik daar dus niet alleen niet op stemmen, voor mij is N-VA in toenemende mate zelfs gewoon een regimepartij aan het worden.

Citaat:
Het lot van de blauwe en rode regimepartijen interesseert me niet. Hoe sneller die verdwijnen hoe beter. Maar daar hoeft geen andere regimepartij voor in de plaats te komen.

Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 15 december 2013 om 11:40.
Oud 15 december 2013, 11:39   #97
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Die staan overal achter waar er iets te graaien valt.
Jep en dat zou al genoeg reden tot argwaan moeten zijn.

Niet voor de militanten van Die Partei, blijkbaar.
Oud 15 december 2013, 11:46   #98
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat die hyperliberale nieuwkomers tegen minimumlonen, indexkoppeling en solide sociale uitkeringen zijn, ligt voor de hand. Of de goedgelovige achterban van de N-VA zich daar goed bewust van is, kan betwijfeld worden. Er zijn er nog altijd die geloven dat de N-VA een bedaarde centrumpartij is waar het brave verkavelingsnationalisme geëerd en beoefend wordt.
Wat een onzin. Het is niet die rechts-liberale no-nonsense aanpak die kiezers trekt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2013, 12:11   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ziedaar het verschil tussen centenseparatisme en Vlaams soevereinisme. Voor mij is dat wel van belang, van fundamenteel belang, voor zover ik N-VA überhaupt nog als een soevereinistische partij zou beschouwen (wat niet bepaald het geval is). Mijn doel is politieke en economische soevereiniteit voor het Vlaamse volk. En dat is niet hetzelfde als liberaal beleid. Dat is zelfs fundamenteel tegengesteld, vandaag de dag, want de liberale markt kent geen nationale grenzen of volkssoevereiniteit.
De vraag waarop die VLD'ers overlopen is voor mij dus van fundamenteel belang: doen ze dat omdat ze plots de soevereiniteit van het Vlaamse volk voorstaan, of doen ze dat omdat ze denken dat met N-VA een liberaler beleid kan geforceerd worden? Aangezien de tendens bij de N-VA achterban hier op het forum vooral naar de tweede optie neigt - die nog toegejuicht wordt ook - kan ik enkel concluderen dat N-VA geen V-partij meer is als dusdanig maar een L-partij (of een €-partij).

Als Vlaams-soevereinist kan ik daar dus niet alleen niet op stemmen, voor mij is N-VA in toenemende mate zelfs gewoon een regimepartij aan het worden.

Het lot van de blauwe en rode regimepartijen interesseert me niet. Hoe sneller die verdwijnen hoe beter. Maar daar hoeft geen andere regimepartij voor in de plaats te komen.
Als de N-VA een regimepartij was zat ze in de federale regering.
Oud 15 december 2013, 12:13   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn doel is politieke en economische soevereiniteit voor het Vlaamse volk.
Op welke wijze denk je dat doel te kunnen bereiken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be