Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2014, 17:55   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Niets nieuws. Vroeger gebeurde dat ook. Mijn vrouw was indertijd hoogzwanger en de buschauffeur weigerde haar op zijn bus te laten "omdat hij het risico niet wilde nemen dat ze zijn bus zou bevuilen moest haar water breken". De man heeft 's avonds klacht ingediend wegens slagen en verwondingen nadat ik hem uit zijn bus gesleurd had , een beetje bijgewerkt had en in het wachthokje had laten liggen. Heeft me wel geld gekost maar dat had ik er voor over.
Hoe is uw vrouw dan op haar bestemming geraakt, zelf gereden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 17:57   #82
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haggar Bekijk bericht
Dat krijg je op fora : niet de moeite doen om zich te informeren en het verschil trein tram niet eens kennen
Juist ja... Ik zat eventjes met de trein in mijn hoofd die ik onlangs nog nam en waar geen controleur te bekennen viel tijdens een lange periode. Schrik misschien?
DE LIJN! 'k zal het 100 keren schrijven.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 18:00   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hoe is uw vrouw dan op haar bestemming geraakt, zelf gereden?
Die was blijkbaar bijkomstig...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 18:36   #84
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
De chauffeur slaat niet,en bovendien moet dat maroeffenwijf maar over een geldig betaalbewijs beschikken.Ze moesten haar stante pede naar land van herkomst schoppen.
Was het een allochtoonse ? Ja ? Zou me niet verwonderen, want die broedfabrieken draaien altijd op volle toeren en hebben een frank bakkes. Ik geef dus zonder dat er beter bewijs is die chauffeur gelijk, om haar eens goed de les te spellen, meer niet.

Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat de chauffeurs beter het controleren van plaatsbewijzen kunnen overlaten aan de controleurs, die er bijna niet zijn trouwens. Spaart hun in elk geval heel wat zever. Als de Lijn het niet nodig vind om meer lijnen te controleren moeten ze het maar zelf weten. Ik ken buschauffeurs die nooit naar een plaatsbewijs bij het opstappen vragen, en van de meer dan vijfduizend maal dat ik de laatste 15 jaar een tram of bus genomen heb, zijn er pakweg nog geen 3 die naar een plaatsbewijs van mij gevraagd hebben. Ik laat dus ook nooit mijn plaatsbewijs zien, behalve aan de echte controleurs. Een chauffeur is daarom ook nooit verantwoordelijk of een passagier een geldig plaatsbewijs heeft of niet. Chauffeurs die zich daarom bezighouden met het controleren van reizigers "zoeken" het daarom zelf.

Trouwens hoe controleert een tramchauffeur anders zijn passagiers. Gaat ook niet dacht ik. Waarom doen buschauffeurs dat dan ? Heel de zever met het verbod tot achterin instappen om zwartrijden te voorkomen ? Wat is daar van geworden ? Ook niets.

Ofwel zorgt de lijn voor een volwaardig controlesysteem op tram en bus, ofwel stoppen ze met het trachten de busreizigers anders te behandelen als de tramreizigers. Discriminatie in het controleren noem ik dat.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 18:41   #85
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dit soort verhalen worden gepubliceerd om de aandacht van échte problemen af te houden.
Wat is dan het échte probleem Hurry Cane ? Want ik kan even niet volgen ..
Oud 25 augustus 2014, 18:43   #86
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Wat is dan het échte probleem Hurry Cane ? Want ik kan even niet volgen ..
Dat het geen weer is om te bbq'en..., dat is volgens mij het echte probleem.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 18:48   #87
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Opnemen voor de buschauffeur? LOL. De Lijn is samen met de NMBS de grootste verspreider van criminaliteit in dit land. Stations zijn de meest onveilige buurten. Ik hoop dat die zo snel mogelijk failliet gaan.
Met verspreider van criminaliteit zult ge denk ik bedoelen dat ze het schorremorrie van A naar B brengen ?
Citaat:
Het gedrag van de chauffeur was natuurlijk niet professioneel en ontslag lijkt mij gerechtvaardigd.
Ik vind van niet. Maar De lijn is een verschrikkelijke allochtonenpamperaar.
Citaat:
Maar zo'n hysterisch wijf mag ook eens op haar plaats gezet worden, of ze nu vol zit of niet doet weinig terzake. Roepen is een zwaktebod en zeker een dame betaamt dat niet.
Van mij had ze meer dan een onschuldig duwtje gekregen.
Oud 25 augustus 2014, 18:56   #88
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Is zwanger zijn nu ook al een reden om anders behandeld te worden? Als het inderdaad een moslimtrut is zal de voorkeursbehandeling ook permanent moeten zijn aangezien die soort eigenlijk constant zwanger is.
En klopt dat nu toevallig weer niet voor de volle 100% ? Ik heb er anders op de tram al veel die met hun "gevuld" kinderkarretje aan de uitgang staan, hun afstap belet, omdat ik nu eenmaal niet zo vlug ben om opzij te springen aan diezelfde uitgang als ze willen afstappen. Ik doe dan nogal stuntelig. Gevolg: deur gaat dicht en ja tegen de volgende halte lukt het hun wel om met allojong en al af te stappen. Tot mijn grote "gefakete" spijt uiteraard.
Oud 25 augustus 2014, 19:00   #89
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Was het een allochtoonse ? Ja ? Zou me niet verwonderen, want die broedfabrieken draaien altijd op volle toeren en hebben een frank bakkes. Ik geef dus zonder dat er beter bewijs is die chauffeur gelijk, om haar eens goed de les te spellen, meer niet.
Je geeft de chauffeur GELIJK? Je vindt dus dat een chauffeur GEWELD mag gebruiken tegenover reizigers? Vrouwen dan nog? Enfin, op voorwaarde dat ze allochtoon zijn natuurlijk...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 19:00   #90
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Filmke gezien en kon daar niet op zien dat hij de vrouw "op het gezich sloeg" zoals schimmel hier beweerde.
Wel dat hij de vrouw de toegang belette.
Uit zijn woorden konden we opmaken dat het al eerder ook gebeurde.
We onthouden vooral dat we schimmels woorden met een korrel zout moeten nemen.
Schimmel heeft ondertussen blijkbaar ook een duwtje richting uitgang gekregen hier op het forum.
Oud 25 augustus 2014, 19:01   #91
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
En klopt dat nu toevallig weer niet voor de volle 100% ? Ik heb er anders op de tram al veel die met hun "gevuld" kinderkarretje aan de uitgang staan, hun afstap belet, omdat ik nu eenmaal niet zo vlug ben om opzij te springen aan diezelfde uitgang als ze willen afstappen. Ik doe dan nogal stuntelig. Gevolg: deur gaat dicht en ja tegen de volgende halte lukt het hun wel om met allojong en al af te stappen. Tot mijn grote "gefakete" spijt uiteraard.
Wat ben jij toch een stoere jongen.
Oud 25 augustus 2014, 19:06   #92
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Je geeft de chauffeur GELIJK? Je vindt dus dat een chauffeur GEWELD mag gebruiken tegenover reizigers? Vrouwen dan nog? Enfin, op voorwaarde dat ze allochtoon zijn natuurlijk...
Gij moet eens goed lezen wat dat ik geschreven heb jong, vooraleer ge een grote bek op zet. Ik heb geschreven "om de les te spellen" Dat gij daaruit besluit dat "om de les te spellen" in feite gelijk staat met geweld gebruiken, hou dat maar voor uw rekening. Capice ?
Oud 25 augustus 2014, 19:13   #93
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Niets nieuws. Vroeger gebeurde dat ook. Mijn vrouw was indertijd hoogzwanger en de buschauffeur weigerde haar op zijn bus te laten "omdat hij het risico niet wilde nemen dat ze zijn bus zou bevuilen moest haar water breken". De man heeft 's avonds klacht ingediend wegens slagen en verwondingen nadat ik hem uit zijn bus gesleurd had , een beetje bijgewerkt had en in het wachthokje had laten liggen. Heeft me wel geld gekost maar dat had ik er voor over.
Bijgevoegde afbeelding(e)

kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 19:14   #94
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
De intelligentie en zin voor nuance spatten er hier bij een paar weer langs alle kanten van af zie ik
En bij U ook, ge kunt noch niet eens deftig lezen en interpreteren wat ik schrijf en stelt de les spellen al onmiddellijk gelijk met fysiek geweld. Als het maar is om wat domheden te vertellen zijt ge er rap bij. Goed geleerd van uw allochtonenvriendjes zeker die ook altijd een grote bek hebben en waarvan hun IQ zodanig laag is dat ze nog niet eens beseffen dat ze vooraleer iets te zeggen eerst moeten trachten te begrijpen wat er gezegd word. Uw sterkste punt dus ook blijkbaar niet.
Oud 25 augustus 2014, 19:22   #95
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gij moet eens goed lezen wat dat ik geschreven heb jong, vooraleer ge een grote bek op zet. Ik heb geschreven "om de les te spellen" Dat gij daaruit besluit dat "om de les te spellen" in feite gelijk staat met geweld gebruiken, hou dat maar voor uw rekening. Capice ?
Ik denk dat JIJ eens moet leren wat het eigenlijk is dat je schrijft. Je zegt letterlijk dat je de chauffeur gelijk geeft. Wel, de chauffeur (die jij dus gelijk geeft) heeft overduidelijk geweld gebruikt.

Meer zelfs: 5 minuten later zeg je zelfs dat jij er nog meer geweld tegen gebruikt zou hebben, én zeg je letterlijk dat de chauffeur niet mocht ontslagen worden, waarmee je dus nogmaals bevestigt dat je het geweld goedkeurt.

Hoe zou het dan komen dat ik concludeer dat je geweld goedkeurt...
Oud 25 augustus 2014, 19:23   #96
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Sowieso gewoon onprofessioneel gedrag van de chauffeur die, indien hij vaststelde dat de vrouw geen geldig vervoersbewijs had, gewoon had kunnen blijven staan en procedures had kunnen volgen.
Die procedure is gewoon naar de dispatch bellen die gegarandeerd geen paar controleurs sturen. En als ze er sturen is dat gemakkelijk een uur vertraging. Weet gij dat die chauffeur dan zelf naar zijn voeten krijgt. Ik zeg het nog die chauffeurs kunnen beter hun werkgever een lesje spellen zonder dat die het ooit te weten komt, door zich totaal niet te moeien met het controleren van degenen die opstappen, ik herhaal het dat het ook niet gebeurd op de tram.
Oud 25 augustus 2014, 19:25   #97
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat JIJ eens moet leren wat het eigenlijk is dat je schrijft. Je zegt letterlijk dat je de chauffeur gelijk geeft. Wel, de chauffeur (die jij dus gelijk geeft) heeft overduidelijk geweld gebruikt.

Meer zelfs: 5 minuten later zeg je zelfs dat jij er nog meer geweld tegen gebruikt zou hebben, én zeg je letterlijk dat de chauffeur niet mocht ontslagen worden, waarmee je dus nogmaals bevestigt dat je het geweld goedkeurt.

Hoe zou het dan komen dat ik concludeer dat je geweld goedkeurt...
Laat het maar .. we weten niet wat er juist gebeurd is, ookal omdat we er niet bij waren. Maar ik heb nooit specifiek gezegd dat ik het juist vond dat hij geweld mocht gebruiken. Er is trouwens op het filmpje niet te zien dat hij geweld gebruikt, dat gij dus wel (overduidelijk nog wel) schijnt te zien. En nee hij mocht niet ontslagen worden op basis van wat er te zien is op het filmpje of wat eraan voorafgegaan is.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 25 augustus 2014 om 19:29.
Oud 25 augustus 2014, 19:35   #98
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is trouwens op het filmpje niet te zien dat hij geweld gebruikt, dat gij dus wel (overduidelijk nog wel) schijnt te zien.
Ben jij een beetje slechtziend? Je ziet hem de vrouw letterlijk van de bus smijten: hij duwt haar verschillende keren hard, en op 00:29 smijt hij ze zo ongeveer tot tegen het bushokje. Filmpje wél op vol scherm zetten he, anders ga je dat niet zien. En je brilletje opzetten.

Citaat:
En nee hij mocht niet ontslagen worden op basis van wat er te zien is op het filmpje of wat eraan voorafgegaan is.
Je keurt geweld dus goed.
Oud 25 augustus 2014, 19:36   #99
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Trouwens, waar zijn die mekkeraars weer die beweren dat het een Moslimma is?
Die zijn altijd Moslimma (moeder), want de profeet heeft gezegd dat ze moeten broeden totdat ze er bij doodvallen en ze zodanig dik en lelijk en verrimpeld uitzien, dat er zeker geen niet-gelovige nog naar omkijkt.
Oud 25 augustus 2014, 19:53   #100
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenvoeter Bekijk bericht
Als ik al eens de bus neem, dan betaal ik eveneens middels een sms-bericht. De keren dat de chauffeur effectief kijkt, is 1 op 10. Gewoon gsm bovenhalen en men geeft al aan dat ik kan doorlopen.
Zoals ik in een vorige post van mij heb gezegd snap ik niet dat jullie daarover zoveel tamtam maken. Ik weet natuurlijk niet hoe het op den boerebuiten in zijn werk gaat. Maar als ge nu eens doodgewoon zoals ik al altijd gedaan heb en dus op de 5-duizend keer misschien 3 keer gevraagd werd naar mijn plaatsbewijs: gewoon opstappen en doorlopen zonder oogcontact met de chauffeur te maken (gaat best als er veel volk opstapt), of opstappen (als er iets minder volk opstapt) en gewoon knikken (goeiendag zeggen) en doorlopen zonder aarzelen (zonder die blik van "mag ik doorlopen"). Werkt altijd. Maar zie wel dat uw plaatsbewijs geldig is natuurlijk en dat ge er een hebt. Maar ge moet ook niet aarzelen en net doen of ge zijn toestemming vraagt of ge kunt doorlopen. Doe gewoon nonchalant een korte knik naar de chauffeur bij minder volk. En bij meer volk dus gewoon doorlopen.
En voor de oudjes: laat heel die zever van dat scannen achterwege, want dat dient toch maar enkel voor statistieken van De Lijn. Statistieken waar ze nooit rekening mee houden trouwens.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 25 augustus 2014 om 19:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be