![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer tijdelijk werk wat geen hond eigenlijk wil doen, daar kom je inderdaad nog voor in aanmerking. Ik ken een mens van 62 die ze op die manier het hele land laten afreizen om te soliciteren voor dergelijk werk , soms mag hij eens ergens een weekje werken, maar meestal heeft hij gewoon zijn dag verscheten met rondreizen. PS: hij zit al een jaar of 12 in dit systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat natuurlijk niet op papier , maar bij de RVA hebben ze interne instructies om allochtonen voor te trekken. Als + 45-jarige blanke inboorling heb je het dan wel helemaal vlaggen.
Het is gene fabel die ik hier nu vertel, ik ken een paar bensen binnen de RVA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
toen Schoofken zijn eerste vakantiejobke deed, was het vooruitzicht voor vele van zijn kameraadjes: beginnen werken op 14 jaar, en met pensioen op 65. Dat was toen de berekening van de betaalbaarheid en de grens van de solidariteit. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben naar school geweest tot mijn 24. Ingenieur wordt je niet vanzelf. Je ziet op televisie misschien af en toe studentjes die goed kunnen feesten. Maar degenen die dat het hele jaar doen. Die studeren niet af. Studeren is in veel gevallen hard werken. Toegegeven ge draagt op dat moment ook nog niks bij, maar aangezien uiteindelijk de verdienste groter is, betaalt ge dat later makkelijk af (meer belastingen). Maw mensen laten studeren is een investering die zichzelf terugbetaalt. En die mensen hoeven daarvoor echt niet te werken tot hun 67. Sterker, mensen die niet gestudeerd hebben raken moeilijker aan een job. Dus die worden een kost. Dat stoppen op 50 te vroeg is, dat wil ik best aannemen, maar werken tot 67 is van de pot gerukt. Voor iedereen. Dus dat hoef je helemaal niet voorop te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hele horden 60-70'ers die al 10-20 jaar thuiszitten zijn hier meer standaard dan wat anders. Dankzij Ford, de mijnen, Bekaert, Siemens, etc etc.... Mijn vader heeft die keuze ook gekregen op 48 jaar toen zijn firma falliet ging. Hij had twee kinderen op te voeden, dus hij koos om opnieuw te solliciteren, en gelukkig vond hij snel werk (hij had een metier, lees: iets waar ervaring en netwerk extreem nuttig voor was) en hij heeft nog 12 jaar gewerkt nadien. Maar al zijn kameraden zijn vroeggepensioneerden. Bruggepensioneerden. Dus kom niet af met vroeger moesten we langer werken. Vroeger trad men belachelijk vroeg uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laat iedereen maar voor zijn eigen pensioen zorgen. Dat klopt. Ook die Aldi caissière. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent, in tegenstelling tot de mensen uit de privésector, niet vatbaar voor ontslag. U bent nl benoemd voor het leven? Hoe kunt U daarmee leven als je anderen verplicht om tot hun 70ste te werken om uw riant pensioen te laten betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die gedurende 25 jaar of meer 2 full-time jobs combineerde, mag die niet stoppen op 50? Hij heeft dan minstens 50 jaar bijgedragen! Laatst gewijzigd door demonen : 5 juli 2015 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Die tijd is niet voorbij.
Dewever is reeds zijn hele leven netto-ontvanger. Zijn zus vierde in mei haar dertigjarig jubileum als werkloze. 95% vd N-VA top komt uit de ambtenarij of kabinetten. Die mensen hebben nooit een bedrijf van binnen gezien en weten niet dat je ontslagen kan worden. Zij denken dat je vrijwillig aan de kant gaat staan. Deze partij is nu de zwaar zieken aan het heractiveren voor de arbeidsmarkt ondanks een arbeidsreserve van meer dan 1.000.000 mensen. Laatst gewijzigd door demonen : 5 juli 2015 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 juli 2015 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens ook 2 jobs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- afgezien dat het helemaal geen 14 jaar te vroeg is (helaas voor mij, alhoewel, om iets of wat pensioen te trekken, moet je natuurlijk wel voldoende jaren dienst hebben ...) - ik wou eens een hold up plegen. De enige hold up echter, die ik kon plegen zonder risico om in 't gevang te raken, was een sociale hold up. Ik beken dus dat ik een sociaal misdadiger ben. Evenwel zonder de minste schroom roep ik de politiekers op om dat legale deurtje naar het plunderen van de sociale kassen ferm te sluiten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem een knappe bozebol die zich vlug kon opwerken in zijn firma, en pakweg 8000 euro netto binnenrijft, plus tweede pijler, plus salariswagen met tankkaart. Aan zijn 45° kan die zeggen dat hij driedubbel zoveel heeft afgedragen als een metster op een volle loopbaan. Wel, die succesvolle grootverdiener mag van mij nog niet met pensioen. Want wat zou hij doen op pensioen ? Trekken van de kas, en ondertussen toch wat bijklussen, al dan niet in een buitenlandse firma ... ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is diefstal! Geef die onterechte inningen dan terug! Tweedens : ik ben voorstander voor een klein basispensioen en de rest spaar jezelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien heeft U ook in het zwart bijgeklust!? |
|
![]() |
![]() |