Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2006, 23:53   #81
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
en toch vind ik postmodernisten goe om mee te lachen althans toch de versie die de ('links liberale') salonprogressieven verkondigen.
Dat lees ik niet, maar ik kan wel de opgesomde auteurs aanraden. Baudrillard - The perfect crime is waanzinnig scherp. Kapitalisme die tracht de onderbouw, de referent, te vervangen door de bovenbouw, zodat er alleen maar een virtuele realiteit meer bestaat (propaganda op een nieuw niveau). Het kan helpen om te begrijpen waarom in het Westen mensen geen totaliteitvisie meer kennen.

In his new book, perhaps the most cogent expression of his mature thought, Jean Baudrillard turns detective in order to investigate a crime which he hopes may yet be solved: the “murder” of reality. To solve the crime would be to unravel the social and technological processes by which reality has quite simply vanished under the deadly glare of media “real time.“

But Baudrillard is not merely intending to lament the disappearance of the real, an occurrence he recently described as “the most important event of modern history,” nor even to meditate upon the paradoxes of reality and illusion, truth and its masks. The Perfect Crime is also the work of a great moraliste: a penetrating examination of vital aspects of the social, political and cultural life of the “advanced democracies” in the (very) late twentieth century. Where critics like McLuhan once exposed the alienating consequences of “the medium,” Baudrillard lays bare the depredatory effects of an oppressive transparency on our social lives, of a relentless positivity on our critical faculties, and of a withering 'high definition' on our very sense of reality.

“The most important and original French thinker of the past twenty years.” — J.G. Ballard

"Postliberal capitalism kills the Real. With the Virtual, we enter not only upon the era of the liquidation of the Real, but that of the extermination of the Other.
It is the equivalent of an ethnic cleansing which would not just affect particular populations, but unrelentingly pursue all forms of otherness.

The otherness of death - staved off by unrelenting medical intervention.
Of the face and the body run to earth by plastic surgery.
Of the world - dispelled by Virtual Reality.
Of every one - which will oone day be abolished by the cloning of individual cells.
And, quite simply, of the other, currently undergoing dilution in perpetual communication.
If information is the site of the perfect crime against reality, communication is the site of the perfect crime against otherness.

No more other: communication.
No more enemy: negotiation.
No more predators: conviviality.
No more negativity: absolute positivity.
No more death: the immortality of the clone.
No more otherness: identity and difference.
No more seduction: sexual in-difference.
No more illusion: hyperreality, Virtual Reality.
No more secret: transparency.
No more destiny

The perfect crime."

Baudrillard - The perfect crime

Laatst gewijzigd door Praetorian : 15 juli 2006 om 00:08.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 03:13   #82
Ronny G
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik heb da s kapitaal ooit halverwege dichtgeklapt en weggesmeten. niet dat ik het niet begreep want heb ook dostojewsky enzo gelezen. Gewoon oersaaie zever waar je niks mee kan bereiken. Het bewijs daarvan is ook het feit dat klein links nog steeds klein links is. en zolang ze hun boekjes niet wegssmijten zullen ze klein blijven. Zeg maar dat kobaf van het vierde wereld syndicaat de arrogantie gehad heeft om het de intellectueeltjes te zeggen .
Kobaf kicks ass! ik denk dat er hier op dit forum ook wel een paar gozertjes zitten die eens beter een vrouw zoeken dan boekjes te lezen.

Beste kameraden, al ooit een klop gewerkt in uw leven? en dan bedoel ik niet een vakantiejobke bij papa in het bedrijf, maar een echte job waarmee je in je levensonderhoud moet voorzien? Waarschijnlijk niet, want dan zou je weten dat als je dergelijke theorethische zever verkoopt, je 's middags alleen in de kantine zit.

Als je mensen wilt winnen voor je gedachtegoed, ga je ten eerste mensen moeten benaderen op gelijkwaardige basis, so quit die intellectualistische houding. Ten tweede ga je mensen kunnen overtuigen op basis van punten vanuit hun eigen leefwereld. De Belgische arbeider is niet geïnteresseerd in solidariteit met creverende negers (pas op, ik zeg niet dat we niet solidair en internationalistisch moeten zijn!), maar zal wel te winnen zijn als hij aan de lijve ondervindt wat het kapitalisme inhoudt.
Oud 15 juli 2006, 06:50   #83
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny G Bekijk bericht
Kobaf kicks ass! ik denk dat er hier op dit forum ook wel een paar gozertjes zitten die eens beter een vrouw zoeken dan boekjes te lezen.

Beste kameraden, al ooit een klop gewerkt in uw leven? en dan bedoel ik niet een vakantiejobke bij papa in het bedrijf, maar een echte job waarmee je in je levensonderhoud moet voorzien? Waarschijnlijk niet, want dan zou je weten dat als je dergelijke theorethische zever verkoopt, je 's middags alleen in de kantine zit.

Als je mensen wilt winnen voor je gedachtegoed, ga je ten eerste mensen moeten benaderen op gelijkwaardige basis, so quit die intellectualistische houding. Ten tweede ga je mensen kunnen overtuigen op basis van punten vanuit hun eigen leefwereld. De Belgische arbeider is niet geïnteresseerd in solidariteit met creverende negers (pas op, ik zeg niet dat we niet solidair en internationalistisch moeten zijn!), maar zal wel te winnen zijn als hij aan de lijve ondervindt wat het kapitalisme inhoudt.
In theorie klopt wat je zegt maar in mijn parktijk van arbeider moet ik botsen tegen goekkoope racistische argumenten.Het vinden van aantwoorden tegen populistische gepraat is niet makkelijk maar de boekjes hebben mij al een eindje vooruit geholpen...
Oud 15 juli 2006, 06:56   #84
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
post-modernisten dienen alleen om uit te lachen.
Verdomme,het gaat niet over wie wanneer geschreven heeft maar over de boodschaap en de frontvorming.Na 2 eeuwen arbeiders strijd en fylosofie en antikapitalisme wordt het tijd om met een verhaal te komen dat niet louter theoretisch is maar de mensen raakt in hun bewustzijn.
Oud 15 juli 2006, 07:26   #85
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
In theorie klopt wat je zegt maar in mijn parktijk van arbeider moet ik botsen tegen goekkoope racistische argumenten.Het vinden van aantwoorden tegen populistische gepraat is niet makkelijk maar de boekjes hebben mij al een eindje vooruit geholpen...
welk antwoord dat je kan gebruiken als antwoord op het populistische gepraat heb je dan al in je boekjes gevonden ? Geef me dan toch eens een concreet voorbeeld. Het moet wel een voorbeeld zijn dat je in de praktijk hebt beproefd he. Dat wil zeggen waarmee je collega arbeiders effectief overtuigd hebt dus om niet meer op het Vb te stemmen.

En nog een andere vraag; hoeveel narren geraak je kwijt aan collega-arbeiders ? En als je ze kwijt geraakt in hoeveel gevallen is gebleken dat ze het effectief lezen ?

Ps dit is ook zelfkritiek van mij he. Want ook op onze site maken we dezelfde fout. Vandaar dat we ook met licht verteerbare filmpjes moeten beginnen.

met dank voor dit inzicht aan duveltje382
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2006 om 07:42.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 07:32   #86

Standaard

Citaat:
wordt het tijd om met een verhaal te komen dat niet louter theoretisch is maar de mensen raakt in hun bewustzijn.
hierin zijn we het eens .

wie harten wil raken moet spreken vanuit zijn hart ( niet vanuit droog intellect !)
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2006 om 07:32.
Oud 15 juli 2006, 07:35   #87

Standaard

PS mijn ervaring uit het verleden is dat het lezen van boekjes me alleen maar verder en verder wegdreef van de dagdagelijkse realiteit van de arbeider en mijn armen-lotgenoten. Het isoleert ons; culturele armen alleen maar meer op ons eenzame intellectuele eiland van ons eigen theoretische gelijk, op onze klein linkse ondergaande schuit in het wijde zengende sop van het kapitalisme.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2006 om 07:40.
Oud 15 juli 2006, 08:16   #88
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
welk antwoord dat je kan gebruiken als antwoord op het populistische gepraat heb je dan al in je boekjes gevonden ? Geef me dan toch eens een concreet voorbeeld. Het moet wel een voorbeeld zijn dat je in de praktijk hebt beproefd he. Dat wil zeggen waarmee je collega arbeiders effectief overtuigd hebt dus om niet meer op het Vb te stemmen.

En nog een andere vraag; hoeveel narren geraak je kwijt aan collega-arbeiders ? En als je ze kwijt geraakt in hoeveel gevallen is gebleken dat ze het effectief lezen ?

Ps dit is ook zelfkritiek van mij he. Want ook op onze site maken we dezelfde fout. Vandaar dat we ook met licht verteerbare filmpjes moeten beginnen.

met dank voor dit inzicht aan duveltje382
Ik zei"een eindje vooruit"dat betekend niet dat ik de waarheid in pacht heb.
Het is ook niet met te imponeren met groote uitspraken dat je de harten raakt!
Ik heb altijd narren ter beschikking voor de collegas en idd sommigen vragen er naar.
Wat ik ook vertel is dat we nu in een controol maatschappij leven;het bewijs is dat er in 10 jaren het aantal ploegbazen vertienvoudig is,dat kunnen ze heel makkelijk begrijpen.
Ik zeg ook dat we komen van een disciplinaire maatschappij welke zich uite in verplichte legerdienst,uniforme kledij op school en dat die disciplinaire maatschappij er nog een beetje is(uniforme werkkledij)
Wat ik nog wens te proberen is de collegas mee te geven dat de maatschappij gebaseerd is op 'humanitaire individualisme' en dat dit egoïsme,ethnisch geweld,concurentie en een gebrek aan collectieve emancipatorisch politiek veroorzaakt.Maar ik moet een minder intellectueel of een simpeler vorm vinden om die gedachte mee te geven.
Oud 15 juli 2006, 09:21   #89
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

Seg, sire, je loopt wel beetje hard van stapel hoor "De Belgische arbeider is niet geïnteresseerd in solidariteit met creverende negers" Dat is dus echt wel dikke zever (ik ken geen mensen van de vierde wereld, dus ik zeg daar niets over). In het verleden is er steun opgehaald voor Congo (PVDA campagne), voor Cuba (wie dat deed weet ik niet meer, cubanismo of zoiets) bij ons, met veel succes. Zelf ben ik eens met een vriend/collega in Marokko bij zijn famillie geweest en hebben daar nadien ne powerpoint van gemaakt voor wa vrienden en collegas en ook een klein(!) projectje opgezet om de lokale school te verfraaien en dat was ook goed. En dat is dan bij de gewone arbeiders hé, bij de syndicalisten is het besef dat we de zaken internationaal moeten aanpakken dikwijls groot, alleen is dat pokke moeilijk in de praktijk te brengen ("ge moet al bekan dood zijn om dat te realiseren"), maar we zullen onze weg wil vinden.

Vandaag is er 'debat' over wie er nu het recht aan zijn kant heeft: Israël of de "Arabieren". Zijn dat grootse debatten, euh neen. Ga je door Marx te citeren volk winnen: neen, natuurlijk niet. Maar er is dus wel intresse voor wat er actueel is in de wereld.

Maar dat van die theorie is wel een frustratie bij u hé. Als het u isoleert dan moet je dat maar laten. Maar kom niet zeveren dat de voorhoede van de arbeidersklasse die boekjes maar moet laten, omdat 'dat ze zicht dan isoleren', want dan ontwapen je de arbeidersklasse : en ik ga er van uit dat dit niet is wat je wil. Het is echt niet omdat gij niet de lessen wil trekken uit de theoretische/ideologische/syndicale/revolutionaire/ etc etc strijd die onze kameraden uit het verleden gevoerd hebben en de bilans die zij daaruit gemaakt hebben, dat het voor iedereen zo is. (welke bilans men trekt is voer voor discussie, op een fora als dit mag dat wel vind ik, het is niet 'jan met de pet' die hier op zo'n internet-forum wa wilt in discussie gaan met andere mensen hé - ik leer er alleszins wat andere opvattingen door kennen die ik anders nooit tegenkom, en ik vind dat persoonlijk interessant)

Ah ja: wij hebben de ervaring dat het aantal 'ploegbazen' steeds kleiner wordt. Met grotere teams zijde flexibeler en het kost ook wat minder.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 10:07   #90
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
Seg, sire, je loopt wel beetje hard van stapel hoor "De Belgische arbeider is niet geïnteresseerd in solidariteit met creverende negers" Dat is dus echt wel dikke zever (ik ken geen mensen van de vierde wereld, dus ik zeg daar niets over). In het verleden is er steun opgehaald voor Congo (PVDA campagne), voor Cuba (wie dat deed weet ik niet meer, cubanismo of zoiets) bij ons, met veel succes. Zelf ben ik eens met een vriend/collega in Marokko bij zijn famillie geweest en hebben daar nadien ne powerpoint van gemaakt voor wa vrienden en collegas en ook een klein(!) projectje opgezet om de lokale school te verfraaien en dat was ook goed. En dat is dan bij de gewone arbeiders hé, bij de syndicalisten is het besef dat we de zaken internationaal moeten aanpakken dikwijls groot, alleen is dat pokke moeilijk in de praktijk te brengen ("ge moet al bekan dood zijn om dat te realiseren"), maar we zullen onze weg wil vinden.

Vandaag is er 'debat' over wie er nu het recht aan zijn kant heeft: Israël of de "Arabieren". Zijn dat grootse debatten, euh neen. Ga je door Marx te citeren volk winnen: neen, natuurlijk niet. Maar er is dus wel intresse voor wat er actueel is in de wereld.

Maar dat van die theorie is wel een frustratie bij u hé. Als het u isoleert dan moet je dat maar laten. Maar kom niet zeveren dat de voorhoede van de arbeidersklasse die boekjes maar moet laten, omdat 'dat ze zicht dan isoleren', want dan ontwapen je de arbeidersklasse : en ik ga er van uit dat dit niet is wat je wil. Het is echt niet omdat gij niet de lessen wil trekken uit de theoretische/ideologische/syndicale/revolutionaire/ etc etc strijd die onze kameraden uit het verleden gevoerd hebben en de bilans die zij daaruit gemaakt hebben, dat het voor iedereen zo is. (welke bilans men trekt is voer voor discussie, op een fora als dit mag dat wel vind ik, het is niet 'jan met de pet' die hier op zo'n internet-forum wa wilt in discussie gaan met andere mensen hé - ik leer er alleszins wat andere opvattingen door kennen die ik anders nooit tegenkom, en ik vind dat persoonlijk interessant)

Ah ja: wij hebben de ervaring dat het aantal 'ploegbazen' steeds kleiner wordt. Met grotere teams zijde flexibeler en het kost ook wat minder.
Spreek jij ook over niet-gediplommerde arbeiders?

Laatst gewijzigd door guerin : 15 juli 2006 om 10:17.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 10:12   #91

Standaard

@tommy

je weigert gewoon naar de realiteit te zien. die realiteit is dat KLEIN links KLEIN is en dat er iets zal moeten veranderen inzake discours om Klein links groot te maken en dus tot een valabel niet weg te lachen alternatief te maken voor het VB.

Zoals ik de meeste ( niet alle ) klein linksen hun marxisme ken is dat marxisme bovendien eerder een wapen in de hand van de kapitalisten bij uitstek ( iedereen moet assimileren aan de mediocriciteit, men is gechokeerd bij grootspraak ( wat slechts retoriek ( noodzakelijk ingredient om het volk te overtuigen ) is ) en allergisch voor ambitie ) om de laagste klassen klein te houden. (de voorhoede met boekjes opzadelen en ze lastigvallen met eindeloze ideologische holle zever zodat ze de voeling met de realiteit van hun achterban verliezen )

nogmaals bewijs; zie de realiteit waarbij links nog altijd KLEIN IS.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2006 om 10:14.
Oud 15 juli 2006, 10:18   #92

Standaard

en dan nog maar wat grootspraak al was het maar gewoon voor de lol om wat zg marxisten te sjokeren

ik weet dat een links alternatief mogelijk is

het bewijs daarvan is dat vws als linkske organisatie wel degelijk in staat blijkt te zijn armen die VB stemmen of stemden te overtuigen en te betrekken niet in de theoretische strijd maar in de echte strijd.

je moet maar zien wat je met de info doet die ik geef

je kan er iets mee doen of je kan nog wat in je boekjes blijven lezen

een valabel links alternatief zal er hoe dan ook komen

met of zonder boekjesmensen

aan jullie de keuze

blijven vasthangen in geleuter
of effectief mee strijden

in alle geval mijn tanden vallen uit mijn bek
en op t einde van de maand heb ik honger

dus mijn keuze is reeds lang gemaakt

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2006 om 10:20.
Oud 15 juli 2006, 10:19   #93
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
@tommy

je weigert gewoon naar de realiteit te zien. die realiteit is dat KLEIN links KLEIN is en dat er iets zal moeten veranderen inzake discours om Klein links groot te maken en dus tot een valabel niet weg te lachen alternatief te maken voor het VB.

Zoals ik de meeste ( niet alle ) klein linksen hun marxisme ken is dat marxisme bovendien eerder een wapen in de hand van de kapitalisten bij uitstek ( iedereen moet assimileren aan de mediocriciteit, men is gechokeerd bij grootspraak ( wat slechts retoriek ( noodzakelijk ingredient om het volk te overtuigen ) is ) en allergisch voor ambitie ) om de laagste klassen klein te houden. (de voorhoede met boekjes opzadelen en ze lastigvallen met eindeloze ideologische holle zever zodat ze de voeling met de realiteit van hun achterban verliezen )

nogmaals bewijs; zie de realiteit waarbij links nog altijd KLEIN IS.
Klein links is en blijft klein omdat het geen consistente verhaal heeft,louter wat theoretische algemeenheden waarin ze dan nog hepeloos verdeelt raakt!Als het anders kan moet het nu bewezen worden met dit nieuwe initiatif rond Sleecks.

Laatst gewijzigd door guerin : 15 juli 2006 om 10:30.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 10:23   #94

Standaard

Citaat:
Klein links is en blijft klein omdat het geen consistente verhaal heeft,louter wat theoretische algemeenheden.
idd en ook omdat ze mekaar kortwieken. Wat een geemmer gaat het weer niet zijn voor men een naam heeft gekozen voor het nieuw progressieve front. En waarom ? Omdat zowel LSP als SAP als KP en weet ik het wat nog allemaal eigenlijk zelf de strijd willen claimen.

het gaat er niet over wie er de strijd voert

het gaat erom dat de strijd gevoert wordt

en om die strijd te kunnen voeren moet er eensgezindheid zijn omtrent naam van de partij, programma en discours en ja ook het grote marxistische taboe; democratisch verkozen LEIDING van dat initiatief.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2006 om 10:25.
Oud 15 juli 2006, 10:29   #95

Standaard

en hoe hypocriet is een intellectualistische boekjesmarxist eigenlijk

ze zijn tegen klassen

maar anderzijds scheppen ze zelf hun eigen elitaire boekjesclubklasse
door hun intelectualisme maken ze dat het marxistische gedachtengoed onbereikbaar blijft voor de meeste mensen van de lagere klassen.

mss kunnen jullie ook marx vanaf nu in het latijn gaan vertalen en lezingen geven in het latijn en verbieden dat het nog in andere talen gedoceerd wordt

pfff
Oud 15 juli 2006, 11:06   #96
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

"dat er iets zal moeten veranderen inzake discours om Klein links groot te maken"

Zeker mee eens. Als je sommige pamfletten leest van de revolutionaire organisaties dan heb je gelijk dat ze soms boven de hoofden van de mensen praten, dat ze ver voor de massa uitlopen, soms gewoon wereldvreemd zijn. Maar dat moet je niet veralgemenen.

Dat over klein links: je moet ook niet alleen naar België kijken en niet alleen naar de historische periode waarin wij leven (we zitten nog steeds in het defensief bij ons na 1989-91). Je vergeet dat wat jij de "boekjesmensen" noemt de Russische revolutie, de Chinese revolutie etc tot een goed einde hebben gebracht. Dat was bepaald geen klein bier.

Wat jij zegt is erg defaitistisch. Ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal hebt meegemaakt dat je zo in de put zit en zo hard tegen alles wat naar theorie ruikt bent.

In ieder geval: het wil toch niet zeggen omdat er onder de communisten en de meest strijdbare syndicalisten en arbeiders (want er zijn ook erg strijdbare anti syndicale arbeiders) debatten zijn en vormingen over hoe we het kapitalisme kunnen verslaan dat je daar zo vijandig moet tegenoverstaan. Voor de overwinning van het socialisme heb je een wetenschap nodig: je kan niet gewoon 'jan met de pet' als kanonnenvlees gebruiken, want dat doe je als je de hem de stijd instuurt zonder een gevormde en beproefde leiding. (en je hebt misschien slechte ervaringen omdat de hulpverlening paternalistisch is en de vierde wereld bij het handje wil nemen, in plaats van ze zelf oplossingen te laten zoeken voor de problemen, maar dat mag je niet projecteren op de revolutionairen).
Oud 15 juli 2006, 11:55   #97
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht

Dat over klein links: je moet ook niet alleen naar België kijken en niet alleen naar de historische periode waarin wij leven (we zitten nog steeds in het defensief bij ons na 1989-91). Je vergeet dat wat jij de "boekjesmensen" noemt de Russische revolutie, de Chinese revolutie etc tot een goed einde hebben gebracht. Dat was bepaald geen klein bier.
een goed einde????????????tjonges,noem jij dit een goed einde??????????
Zeg het tegen de tibetanen,falung gung en waar zit de russiche revolutie nu?nergens,opgedoekt!
Oud 15 juli 2006, 12:46   #98

Standaard

Citaat:
Ik zei"een eindje vooruit"dat betekend niet dat ik de waarheid in pacht heb.
hieronder bewijs je dan toch wel dat je de waarheid in alle geval meer in pacht hebt dan marx vanuit zijn obscure boekenwurmkamertje.
Citaat:
Ik heb altijd narren ter beschikking voor de collegas en idd sommigen vragen er naar.
Wat ik ook vertel is dat we nu in een controol maatschappij leven;het bewijs is dat er in 10 jaren het aantal ploegbazen vertienvoudig is,dat kunnen ze heel makkelijk begrijpen.
Ik zeg ook dat we komen van een disciplinaire maatschappij welke zich uite in verplichte legerdienst,uniforme kledij op school en dat die disciplinaire maatschappij er nog een beetje is(uniforme werkkledij)
Citaat:
Het is ook niet met te imponeren met groote uitspraken dat je de harten raakt!
ook niet met ongepaste bescheidenheid. Laten we om te beginnen aan onszelf als armen bekennen waar wij de experten in zijn. Marx en zijn adepten hun terrein om in uit te blinken, wij het onze. Er is niets verkeerd aan ergens in uitblinken. Door de armen met schuldgevoelens hieromtrent op te zadelen richten veel marxisten ( niet alle ) een enorme schade aan aan de emancipatorische strijd. Intussen lachen de rijken zich een scheur omdat wij ons niet eens goed in ons vel durven voelen en het niet eens vlakaf durven zeggen als we ergens goed in zijn.

als iemand bvb goed kan voetballen dan zie ik niet in waarom ie niet zou mogen zeggen dat ie goed kan voetballen. Naast valse trots is er ook zoiets als valse bescheidenheid.

Citaat:
Wat ik nog wens te proberen is de collegas mee te geven dat de maatschappij gebaseerd is op 'humanitaire individualisme' en dat dit egoïsme,ethnisch geweld,concurentie en een gebrek aan collectieve emancipatorisch politiek veroorzaakt.Maar ik moet een minder intellectueel of een simpeler vorm vinden om die gedachte mee te geven.
ipv te spreken over humanitaire individualisme zou ik gewoon spreken van individualisme of nog beter "de ieder voor zich maatschappij" en dat alleen de rijken daar beter van worden. en ipv te spreken van collectieve emandcipatorische strijd zou ik gewoon spreken van gezamelijke strijd tegen de dikke nekken.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2006 om 12:47.
Oud 15 juli 2006, 13:05   #99
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik bedoelde dat de initiële overwinning van de Russiche (en chinese) revolutie, over het vervolg van de opbouw en over de redenen van het mislukken van deze eerste echt grote poging op niveau van een heel land bestaat er enige discussie zoals je weet.

Over de Falun Gong: jij gelooft de verhaaltjes dat de chinezen de organen van deze sekte-leden gaan stelen? Sterke koude oorlog verhalen die weer eens de kop opsteken. Psychologische oorlogsvoering noemen ze dat.

Over Tibet : jij wil zeker terug naar het feodale tijdperk waarin de allenheerser Dalai Lama vredevol over zijn landje heerst (ah ja: dat vredevol telt natuurlijk niet voor het gewone volk)
Oud 15 juli 2006, 13:06   #100

Standaard

@ tommy

ik zal je iets verklappen over het paternalisme van de erkende armoedebestrijders.

wij wijzen ze op hun paternalisme maar ik kan je garanderen dat ze oprecht uit de lucht komen vallen. dat ze zich dus maw in het geheel niet bewust zijn van hun eigen paternalisme.

eerlijkheidshalve moet ik je echter bekennen dat wat jij in je laatste posting tegen me zegt nog eens 100 keer paternalistischer overkomt dan wat zij doen.

ik geef enkele voorbeelden

Citaat:
Wat jij zegt is erg defaitistisch. Ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal hebt meegemaakt dat je zo in de put zit en zo hard tegen alles wat naar theorie ruikt bent.
daar we er met het vierde wereld syndicaat wel in geslaagd zijn om Vb ers in de antikapitalistische strijd te mobiliseren heb ik geen enkele reden om me getraumatiseerd te voelen. De meeste klein linksen die al jaren achteruit trappelen echter ?
Citaat:
In ieder geval: het wil toch niet zeggen omdat er onder de communisten en de meest strijdbare syndicalisten en arbeiders (want er zijn ook erg strijdbare anti syndicale arbeiders) debatten zijn en vormingen over hoe we het kapitalisme kunnen verslaan dat je daar zo vijandig moet tegenoverstaan
ik ben daar niet vijandig tegenover - dat beweren is ook paternalistisch. Het is alleen zo dat ik doordat het slechts bij vormingen en debatten blijft wel, zeg maar het kind van de rekening ben. Ik ondervind armoede alle dagen aan den lijve. hoe langer jullie enkel maar blijven leuteren hoe langer ik ahw op mijn bevrijding moet wachten want natuurlijk kan ook ik niet alleen als arme luis de strijd tegen de kapitalisten winnen. Ik heb dus meer dan wie ook reden om jullie onder je intellectualistische inktpot te stampen.
Citaat:
je kan niet gewoon 'jan met de pet' als kanonnenvlees gebruiken, want dat doe je als je de hem de stijd instuurt zonder een gevormde en beproefde leiding.
en ook hier ben je verrekt paternalistisch wellicht zonder het zelf te beseffen. De mensen en ook de armen ( de voorhoede van de armen dan volgens jouw ) moeten gevormd worden ( exact wat de paternalistische armoedebestrijders ook zeggen ). zonder die vorming kunnen ze onmogelijk hun strijd voeren. Allemaal marxistische dogma s waar ik echt wel van baal. Soms komen jullie mij even erg over als getuigen van jehova die iedereen die niet bekeerd is als onvolledig beschouwen.

laat me als volgt eindigen.

Wie heeft er jarenlang als arme tussen de armen geleefd ? En wie zijn er dientengevolge dé experten als het erop aan komt strategieen en discours te formuleren en te praktiseren die de armen kunnen mobiliseren ? Wie heeft er al effectief armen gemobiliseerd ?

Wie zou er hier dientengevolge het beste kunnen luisteren en stoppen met beleren ?

soit je doet natuurlijk wat je wilt maar als je het nu nog niet snapt dan moet ik je opgeven

mvg
kobaf
armoedeexpert

steeds tot uw dienst om links te adviseren hoe ze naar de armen toe moeten communiceren en ook hoe niet

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2006 om 13:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be