Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2006, 21:55   #81
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik rijd niet met een diesel.
Ik rijd op gas. En de accijns is een % op de kostprijs, hoewel die % verdomt hoog ligt, maar 250% van 0 is volgens mijn nog altijd 0

En je moet daar niet voor kwaad worden.

De biodiesel is idd onderhevig aan deze accijns, maar door een gat in de wetgeving de grondstoffen er van niet.
Kwaadworden? Waarvoor?

Eigenlijk vind ik dat het iedereen vrij zou moeten staan om, rekening houdend met veiligheid dus geen mengsels van bijvoorbeeld glycerine met sterke zuren, zijn eigen brandstof te verbouwen en/of te knutselen.

Ik denk dat het verboden blijft, om te voorkomen dat mensen met eigen raketjes van de planeet ontsnappen.
Oud 17 september 2006, 22:31   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Kwaadworden? Waarvoor?

Eigenlijk vind ik dat het iedereen vrij zou moeten staan om, rekening houdend met veiligheid dus geen mengsels van bijvoorbeeld glycerine met sterke zuren, zijn eigen brandstof te verbouwen en/of te knutselen.

Ik denk dat het verboden blijft, om te voorkomen dat mensen met eigen raketjes van de planeet ontsnappen.
Maar het staat ook iedereen vrij om zijn eigen brandstof te winnen.
en volgens de Belgische wet moet je enkel aan geven als je zelf biodiesel maakt en er mee rijd, want dan moet je daar accijns op betalen.
Maar verder krijg je zelfs nog geld van vaderke staat om bio-energieeen te winnen.
Dus het is helemaal niet verboden om dat te doen. Je mag zelfs de elektriciteit die je op alternatieve manieren wint op het open net verkopen.

net zomin het verboden is je eigen voertuig te bouwen zolang je maar alle wettelijke gepalingen er voor volgt, dan mag je zelf de motor van je voertuig zelf maken.

Laatst gewijzigd door Jantje : 17 september 2006 om 22:35.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 23:10   #83
benarty
Burger

Standaard

dat kan je rekken he, er gewoon mee blijven rondrijden en als er brandstofkontrole is heb je een ijzersterk argument:
Hoezo illegaal? Ik moet toch eerst testen of deze nieuwe brandstof veilig genoeg is zeker?
benarty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 23:41   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benarty Bekijk bericht
dat kan je rekken he, er gewoon mee blijven rondrijden en als er brandstofkontrole is heb je een ijzersterk argument:
Hoezo illegaal? Ik moet toch eerst testen of deze nieuwe brandstof veilig genoeg is zeker?
Maar je hoeft niets te rekken.
1) De accijnsagenten kunnen enkel diesel en benzine nakijken, geen gassen.
2) op de grondstoffen van diesel, benzine, ethanol en methonol staan geen accijns, enkel op de raffinerde brandstoffen voor voertuigen op de openbare weg staan die accijns.
Dus je hoeft niet eens iets uit te leggen. Je overtreed immers geen enkele wet.
3) er zijn ook nog andere brandstoffen en energiedragers die je kan gebruiken om je auto aan te drijven en ook die zijn niet onderhevig aan de accijns voor geraffinerde brandstoffen voor voertuigen op de openbare weg.

Je moet gewoon de wet op die accijns even goed bestuderen en dan zie je er immense openingen in.
Oud 18 september 2006, 00:28   #85
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Als je in Nederland gepakt wordt met alcohol of slaolie in je tank dan ben je nog niet jarig.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 01:46   #86
jjuliusmaximus
Vreemdeling

jjuliusmaximus's schermafbeelding

Standaard

Heb daarnet mijn tank gevuld �* 0.83 Cad$ per liter....héhéhéhé, dat is voor jullie +/- 0.55 eurocent ( 1/3 e van wat het nu in europa kost dacht ik ? )
Wat me opvalt is dat er van de fluctuaties in de olieprijs weinig te merken valt aan de pomp, in europa , tenzij de prijs stijgt. Wie denk je dat juliie bij je pietje heeft ? juist...een overheid die te greedy is en niet liever heeft dan dat de olieprijs boven de US$70 bliijft. Het blijft me verwonderen dat een bevolking , die moord en brand roept en bedrijven platlegt als hun salaris niet met 10%jaarlijks aangroeit of ze geen 18 e X-tra maand uitbetaald krijgen, zo mak als een schaap blijven als de overheid woekerwinsten maakt uit de opbrengsten van tax geld op olie.

Laatst gewijzigd door jjuliusmaximus : 18 september 2006 om 01:47.
jjuliusmaximus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 01:46   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als je in België gepakt word met alternatieve brandstoffen in je tank, ben je ook niet jarig. Misschien dat er in het wetboek geen uitdrukkelijk verbod staat op deze praktijk, maar ik ben er gerust in, de rechtzaak gaat niet in de media komen, en verloren worden door de alternative brandstofgebruiker.

Voorbeeldje, Rode mazout is effectief diesel, maar met een kleurstofje. Als je morgen je duur betaalde diesel zelf rood kleurt, gaat de staat geen moeite doen om uit te vogelen welke kleurstof het is, maar ga je leggen als een kieken.

Jantje, je rijdt op gas. LPG, ga ik van uit.
Stel dat je biogas in je tank kan steken. Dat komt quasie gratis uit stortplaatsen omhoog geborreld. Toch mag je dat niet ongetaxeerd als brandstof voor voertuigen gebruiken.
Op de inschrijvingskaart staat dit specifiek vermeld.
Stel dat je het gekeurd krijgt- twijfelachtig, probeer maar als particulier een typegoedkeuring te krijgen voor een aardgas of PPO voertuig te krijgen- dan moet je nog steeds een tax betalen berekend aan de hand van de afgelegde kilometers.

De enige energiebron die "niet" getaxeerd voor een voertuig gebruikt mag worden is electriciteit.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 06:23   #88
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Als je in Nederland gepakt wordt met alcohol of slaolie in je tank dan ben je nog niet jarig.
Alcohol is een geraffinneerde brandstof. En Nederland heeft idd de opening niet zoals België voor plantaaardige oliën.
Oud 18 september 2006, 06:36   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als je in België gepakt word met alternatieve brandstoffen in je tank, ben je ook niet jarig. Misschien dat er in het wetboek geen uitdrukkelijk verbod staat op deze praktijk, maar ik ben er gerust in, de rechtzaak gaat niet in de media komen, en verloren worden door de alternative brandstofgebruiker.

Voorbeeldje, Rode mazout is effectief diesel, maar met een kleurstofje. Als je morgen je duur betaalde diesel zelf rood kleurt, gaat de staat geen moeite doen om uit te vogelen welke kleurstof het is, maar ga je leggen als een kieken.

Jantje, je rijdt op gas. LPG, ga ik van uit.
Stel dat je biogas in je tank kan steken. Dat komt quasie gratis uit stortplaatsen omhoog geborreld. Toch mag je dat niet ongetaxeerd als brandstof voor voertuigen gebruiken.
Op de inschrijvingskaart staat dit specifiek vermeld.
Stel dat je het gekeurd krijgt- twijfelachtig, probeer maar als particulier een typegoedkeuring te krijgen voor een aardgas of PPO voertuig te krijgen- dan moet je nog steeds een tax betalen berekend aan de hand van de afgelegde kilometers.

De enige energiebron die "niet" getaxeerd voor een voertuig gebruikt mag worden is electriciteit.
Ik rijd niet op lpg; te duur.
Waarom denk jij dat je problemen krijgt als je met iets anders rijd lpg in je gastank. En toelating krijgen voor andere brandstoffen de dan deze die je in een tankstation kan krijgen is geen probleem.
En moet enkel de wetgeving in verband met de keuringen er voor volgen.

En dat zulke processen worden verloren is onzin. Ook de rechters moeten zich aan de wet houden en kunnen geen dingen bestraffen die niet strafbaar zijn.

En je hebt zelfs voertuigen die op perslucht rijden. hoe ga je die takseren. per liter lucht of wat.

Laatst gewijzigd door Jantje : 18 september 2006 om 06:41.
Oud 18 september 2006, 08:23   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik rijd niet op lpg; te duur.
Waarom denk jij dat je problemen krijgt als je met iets anders rijd lpg in je gastank. En toelating krijgen voor andere brandstoffen de dan deze die je in een tankstation kan krijgen is geen probleem.
En moet enkel de wetgeving in verband met de keuringen er voor volgen.
De kans dat douanepersoneel een wagen op gas gaat kontroleren is zeer klein, tenzij het voertuig niet ingeschreven is als gaskachel.
Maar ik daag je uit. Probeer eens als particulier een goedkeuring te krijgen van de juiste instanties om officieel te mogen rijden op een alternative brandstof.

Citaat:
En dat zulke processen worden verloren is onzin. Ook de rechters moeten zich aan de wet houden en kunnen geen dingen bestraffen die niet strafbaar zijn.
Als er geen directe wetgeving rond staat, kan een rechter nog oordelen in de geest van de wet, en als dat niet lukt, dan bestaan er nog genoeg regeltjes om je er altijd bij te lappen. het hangt er gewoon van af hoeveel moeite ze willen doen op dat moment.

Citaat:
En je hebt zelfs voertuigen die op perslucht rijden. hoe ga je die takseren. per liter lucht of wat.
1) koop die maar eens
2) tank die maar eens
3) een compressor loopt op electriciteit, of een duurdere op rode mazout. Denk je nu dat er geen tax op electriciteit zit?
De staat laat alleen wandelen op blote voeten toe zonder er geld voor te vragen.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 september 2006 om 08:23.
Oud 18 september 2006, 09:41   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De kans dat douanepersoneel een wagen op gas gaat kontroleren is zeer klein, tenzij het voertuig niet ingeschreven is als gaskachel.
Maar ik daag je uit. Probeer eens als particulier een goedkeuring te krijgen van de juiste instanties om officieel te mogen rijden op een alternative brandstof.
Heb dan ook geschreven dat je je aan de regelgeving voor voertuigen moet houden.
L.P. Gas is gewoon een soort methaamgas en kan dus zonder problemen vervangen worden door biogas, dat ook een methaangas is.

Als er geen directe wetgeving rond staat, kan een rechter nog oordelen in de geest van de wet, en als dat niet lukt, dan bestaan er nog genoeg regeltjes om je er altijd bij te lappen. het hangt er gewoon van af hoeveel moeite ze willen doen op dat moment.
Als je denkt dat de wetten niet moeten gevolgd worden door de rechters maar dat zij ze vrij mogen handteren om de belastinginners hun zin te geven en jou steeds ongelijk, hang je dan op. Je hebt een vooringenomen mening over rechters en hun werkwijze. Rechters zijn verplicht de wet te volgen en jij hebt het recht elke wetgeving in je voordeel te gebruiken zonder dat je ze overtreed.

1) koop die maar eens zijn reeds te koop in België, zoek zelf maar eens op Google.
2) tank die maar eens zijn te koop en de ombouw stukken voor conventonele voertuigen zijn ook gewoon in de handel verkrijgbaar en wettelijk.
3) een compressor loopt op electriciteit, of een duurdere op rode mazout. Denk je nu dat er geen tax op electriciteit zit? Ja wel krijg jaarlijks een rekening van die mannen met een getal op dat ik aan btw moet betalen voor de ontvangen betalingen op mijne prik die ik op het net lever.
Maar die reken ik lekker door aan mijn afnemer. mijn prik is gratis.
De staat laat alleen wandelen op blote voeten toe zonder er geld voor te vragen.
Als je dat werkelijk denkt en je niet beter wil informeren hier over, volg de raad hier boven op. Touw kost 25cent per meter in de Brico en je betaald er 25% btw op. Met 5 meter kom je ruim toe en dat leverd dan een winst van 1.25€ op voor de staat.
Oud 18 september 2006, 09:51   #92
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Antoon

We zullen maar niet vragen wie daar verantwoordelijk voor is, en wie de winsten op zak steekt...
(enne, "blijft dalen"? Ik herinner me véél lagere prijzen, ook n�* 1973: 27 �* 28$/barril)

Uit dat artikel:
<Increasingly powerful state oil companies are limiting Western access to the world's known reserves. Does that worry you?>

WIE heeft uiteindelijk de hand op de kraan, vnl. sinds de Irak-oorlog?
(en waar zijn de oliecontracten van Elf-Aquitaine gebleven?)
Lees dit.
Oud 18 september 2006, 09:57   #93
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Volgens de voorzitter van het Saoedische Aramco zal de prijs van de petroleum dus nog verder zakken (terwijl de prijs stijgt) ?

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 18 september 2006 om 09:58.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 12:47   #94
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Volgens de voorzitter van het Saoedische Aramco zal de prijs van de petroleum dus nog verder zakken (terwijl de prijs stijgt) ?
De prijs van olie hangt allang niet meer alleen van de opec af, maar ook van andere dingen en landen.
Oud 18 september 2006, 12:59   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Volgende keer zal er naast water ook wat ruwe olie in uw living stromen?

Als schadevergoeding zal het in elk geval sneller werken dan enig rampenfonds.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 13:18   #96
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Als schadevergoeding zal het in elk geval sneller werken dan enig rampenfonds.
En ook dan enige stookoliefactuur. Stel het misschien voor aan Freya.
Oud 18 september 2006, 13:54   #97
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Pas op : hiermee wil ik niet zeggen dat we niet verder moeten zoeken naar alternatieve energie dan enkel de fossiele brandstoffen. Het is mij enkel te doen om die doemscenario's die mij mateloos irriteren.
Tuurlijk moeten ze naar alternatieven; in dit geval in de vorm van kernenergie. Die olievoorraden zijn te waardevol en hebben teveel andere toepassingen om ze zomaar op te stoken (ook al zijn ze een heel goedkope energiebron). Voor kernenergie heb je nog voor ettelijke eeuwen voorraad, waarbij zelfs de huidige consumptie nog flink mag stijgen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 14:08   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk moeten ze naar alternatieven; in dit geval in de vorm van kernenergie. Die olievoorraden zijn te waardevol en hebben teveel andere toepassingen om ze zomaar op te stoken (ook al zijn ze een heel goedkope energiebron). Voor kernenergie heb je nog voor ettelijke eeuwen voorraad, waarbij zelfs de huidige consumptie nog flink mag stijgen.
Van kernenergie heb je idd een dodelijke afvalvoorraad voor ettelijke miljoene jaren, maar dat is geen probleem zeker die word toch maar onder de grond gestopt en dan zien we het niet meer.
Oud 18 september 2006, 14:23   #99
Sfax
Banneling

Standaard

Lol, voorspelbaar zijn ze wel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Van kernenergie heb je idd een dodelijke afvalvoorraad voor ettelijke miljoene jaren, maar dat is geen probleem zeker die word toch maar onder de grond gestopt en dan zien we het niet meer.
Mijn beste Jantje; kernenergie geeft inderdaad afval, maar bijlange niet zoveel afval als jij schijnt te denken (één reactor uit Doel geeft per jaar met wat moeite 1m³ afval). Bovendien is het beheersbaar afval (je kan het zonder veel moeite perfect monitoren en je er tegen beschermen; in tegenstelling tot CO2-vervuiling en andere types vervuiling). En last but not least: dat afval dat miljoenen jaren actief blijft, is ongevaarlijk afval; halfwaardetijden van dergelijke grootte-ordes zijn zo groot omwille van de geringe activiteit. Maak je dan liever zorgen over het afval met enkele eeuwen tot een jaar of duizend als halfwaardetijd...

Maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om gewoonweg alle fossiele voorraden verder de lucht in te blazen; qua afvalstromm is dat natuurlijk zo erg niet eh
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 14:54   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb dan ook geschreven dat je je aan de regelgeving voor voertuigen moet houden.
L.P. Gas is gewoon een soort methaamgas en kan dus zonder problemen vervangen worden door biogas, dat ook een methaangas is.
De regelgeving voor voertuigen is in de laatste jaren harder veranderd dan de zetelende politici. En zoals alle wetgeving in België is die zo ambigue als de praatjes van een advocaat.
LPG is een mengsel van propaan en butaan. De hoeveelheid methaan-aardgas dus- is miniem. Trouwens, energetisch gezien is aardgas/biogas een natte scheet in vergelijking tot eenzelfde volume LPG.

Citaat:
Als je denkt dat de wetten niet moeten gevolgd worden door de rechters maar dat zij ze vrij mogen hanteren om de belastinginners hun zin te geven en jou steeds ongelijk, hang je dan op. Je hebt een vooringenomen mening over rechters en hun werkwijze. Rechters zijn verplicht de wet te volgen en jij hebt het recht elke wetgeving in je voordeel te gebruiken zonder dat je ze overtreed.
De Belgische wetgeving is zo krom dat zelfs een laserstraal het bochtje om getrokken word. Net zoals een Bijbel of een Koran kan je alles wel verklaren en in je voordeel trekken.
Het enige je nodig hebt is een goeie, duurbetaalde advocaat. Wat je nu betaald, de kennis en ervaring, of het etentje met de rechter of zijn partijgebonden meerderen, da's een andere vraag.
Mijn vooringenomen mening over rechters komt uit mijn ene bittere ervaring.

Je gratis electriciteit. Heb je dan zoveel zonnepanelen? Of een varkenskwekerij met biogasopvang? Windmolen?
Wat het ook mogen wezen, elk van die grapjes vergt en de toelating van stedenbouw en een bult geld om te investeren. Ik krijg de toelatingen niet, want ik woon zonevreemd in erkend waardevol erfgoed. En de bult geld, tja, de bank zal staan springen.

Luchtgetankte voertuigen. Ik ben thuis in die technologie, en ben best in staat belangrijke delen zelf te maken. Maar dan heb ik een voertuig met een bereik van +/-100 km, zonder mogelijkheid bij te tanken. En waar waarschijnlijk elke politieagent/douanier gaat van likkebaarden om zijn/haar bonnenboekje vol te pennen.

Kwestie van een luchtaangedreven voertuig te kunnen kopen.
De Firma MDI belooft al sinds 1998 om hun air car snel op de markt te brengen. We wachten nog steeds.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be