Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2007, 12:24   #81
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ze is er totaal op mijn beste.
Durf een kat een kat te noemen en zie gewoon in dat dergelijke acties weinig met verkeersveiligheid te maken hebben, en alles met het spijzen van de kas.

Dat het voor jou geen rechtvaardiging is, d�*t is irrelevant.
Ik vind ook niet dat flitspalen de optie zijn: wegen inrichten zodat snel rijden niet mogelijk is, is een veel betere manier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 12:25   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Je hoort uit te bollen VOOR het bord en niet NA het bord. Elementaire verkeersreglementering. Als u niet bereid bent die te volgen, moet u maar op de blaren zitten. Ik heb daar hoegenaamd geen medelijden voor.
en hoeveel kost zo'n kristallen bol om in je auto te leggen zodat je wéét wanneer je moet beginnen uitbollen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 12:26   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik dacht dat je Ingenieur waart Sfax ?
Ja, en?

Citaat:
Snelheid levert op : tunnelvisie, kortere reactietijden, langere stopafstanden, exponentieel grotere schade bij ongeluk.....
Tenzij je een pleidooi wil houden om met zijn alles gezellig stil te gaan staan, doet dat er weinig toe. Want dat is immers het rechtstreeks gevolg van je betoog hierboven.

Als je me dan denkt te kunnen gaan pakken op mijn opleiding, heb dan tenminste het lef om niet op de platgelopen en voorspelbare paden te gaan, waarbij je appels met peren gaat vergelijken...

Citaat:
Dus het heeft wel degelijk zin om de snelheid te beperken. Ook al voel jij je erg veilig in je goedgebouwde duitse wagen.
Zoals gezegd, als jij een pleidooi voor stilstand wil houden, doe gerust.

Laatst gewijzigd door Sfax : 17 november 2007 om 12:26.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 12:27   #84
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind ook niet dat flitspalen de optie zijn: wegen inrichten zodat snel rijden niet mogelijk is, is een veel betere manier.
Dat zou al een betere oplossing zijn ja.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 12:28   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en hoeveel kost zo'n kristallen bol om in je auto te leggen zodat je wéét wanneer je moet beginnen uitbollen?
Gaat u mij nu wijsmaken dat u nog nooit de waarschuwingsborden snelheidsvermindering heeft gezien? Of dat u een snelheidsbeperking pas ziet wanneer u er juist voorbij rijdt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 12:31   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou al een betere oplossing zijn ja.
Beide combineren is nog stukken beter, vooral voor mensen die menen dat ze zich dan nog niet aan de beperkingen moeten houden. Er moet een preventief gedeelte zijn, maar ook een repressief element. En in dat laatste zijn de flitspalen op hun plaats.
Oud 17 november 2007, 12:32   #87
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en?

Tenzij je een pleidooi wil houden om met zijn alles gezellig stil te gaan staan, doet dat er weinig toe. Want dat is immers het rechtstreeks gevolg van je betoog hierboven.

Als je me dan denkt te kunnen gaan pakken op mijn opleiding, heb dan tenminste het lef om niet op de platgelopen en voorspelbare paden te gaan, waarbij je appels met peren gaat vergelijken...

Zoals gezegd, als jij een pleidooi voor stilstand wil houden, doe gerust.
Wat is dit nu voor een antwoord naast de kwestie: autoverkeer is een noodzakelijk kwaad, maar je moet ergens grenzen trekken. En dat doet de wetgever.
Oud 17 november 2007, 12:33   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze is er totaal op mijn beste.
Durf een kat een kat te noemen en zie gewoon in dat dergelijke acties weinig met verkeersveiligheid te maken hebben, en alles met het spijzen van de kas.
Toch niet, snelheid speelt weldegelijk een rol. Zie het bericht van Tavek:

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=79
Oud 17 november 2007, 12:34   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dit nu voor een antwoord naast de kwestie: autoverkeer is een noodzakelijk kwaad, maar je moet ergens grenzen trekken. En dat doet de wetgever.
Daar zit het probleem: heel veel Belgen menen nog steeds dat ze het veel beter weten dan de wetgever en dat ze bijgevolg zelf wetgever en rechter kunnen zijn, en dus zelf mogen bepalen hoe snel ze ergens rijden. Dit individualisme is grotendeels de wortel van het kwaad.
Oud 17 november 2007, 12:44   #90
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zit het probleem: heel veel Belgen menen nog steeds dat ze het veel beter weten dan de wetgever en dat ze bijgevolg zelf wetgever en rechter kunnen zijn, en dus zelf mogen bepalen hoe snel ze ergens rijden. Dit individualisme is grotendeels de wortel van het kwaad.
Inderdaad Jan.

Ik erger me er dood aan dat in het dorp hier, bij de dorpsschool, zo veel mensen (en niet alleen jongeren) uit gewoonte gewoon tegen 70 km per uur rijden. Die mensen denken totaal niet na als ze rijden. Tot er eens een kind wordt opgeschept. Tegen 30 km per uur heb je tijd om te remmen, om een maneuvre te maken. Tegen 70 heb je dat kind in duizend stukken gereden.

En dat is zoveel meer waard als jouw tijd. Dat leven van een kind.
Oud 17 november 2007, 12:51   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ge hebt er twee in uw hoofd zitten; die gekoppeld zijn aan een grijze massa die de naberekeningen doet.
Oud 17 november 2007, 12:55   #92
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland is het simpel: binnen bebouwde kom 50, buiten bebouwde kom 80; tenzij anders aangegeven. Maar meestal doet men dat zorgvuldig dmv een bord en lijnen op de baan. Een bord bebouwde kom mis je niet hoor.

En omdat men daar ook hun infrastructuur zo hebben gemaakt dat hard rijden moeilijk wordt,is het een pak veiliger.
tja hier wilden de Vlaamse politici overal 70 buiten de bebouwde kom, de Walen staken tegen, dus hebben de Vlaamse politici dan maar zowat overal 70km-borden laten plaatsen, die borden zijn met DUIZENDEN als paddestoelen uit de grond geschoten de laatste jaren
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 12:59   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
tja hier wilden de Vlaamse politici overal 70 buiten de bebouwde kom, de Walen staken tegen, dus hebben de Vlaamse politici dan maar zowat overal 70km-borden laten plaatsen, die borden zijn met DUIZENDEN als paddestoelen uit de grond geschoten de laatste jaren
U draait de zaak om. Sedert jaar en dag is er in Vlaanderen een tendens om 90 km/u te vervangen door 70. Het resultaat was dat men steeds meer borden moest plaatsen om hieraan tegemoet te komen.

Nu er een zee van borden staat, is men gaan pleiten voor een regionalisering omdat dit het probleem oplost.

U moet de zaken niet anders voorstellen dan ze zijn: verwar oorzaak en gevolg niet met elkaar.
Oud 17 november 2007, 13:08   #94
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
U draait de zaak om. Sedert jaar en dag is er in Vlaanderen een tendens om 90 km/u te vervangen door 70. Het resultaat was dat men steeds meer borden moest plaatsen om hieraan tegemoet te komen.

Nu er een zee van borden staat, is men gaan pleiten voor een regionalisering omdat dit het probleem oplost.

U moet de zaken niet anders voorstellen dan ze zijn: verwar oorzaak en gevolg niet met elkaar.
ik stel vast dat dat rond 2002 werd bepleit en dat hier zowat overal NA 2003 die borden zijn gaan opduiken. (baan Brugge-Gent ; baan Watervliet-Gent ; baan Eeklo-Aalter enz...)

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 november 2007 om 13:08.
Oud 17 november 2007, 13:09   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik stel vast dat dat rond 2002 werd bepleit en dat hier zowat overal NA 2003 die borden zijn gaan opduiken. (baan Brugge-Gent ; baan Watervliet-Gent ; baan Eeklo-Aalter enz...)
Ik heb al veel bordjes voor 2003 gezien, hoor. U kijkt wel heel selectief. De weg tussen Eeklo en Aalter is trouwens voor een groot gedeelte 90 km/u.
Oud 17 november 2007, 13:11   #96
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Ik heb al veel bordjes voor 2003 gezien, hoor. U kijkt wel heel selectief. De weg tussen Eeklo en Aalter is trouwens voor een groot gedeelte 90 km/u.
voor een klein deel slechts nog (en zal binnenkort ook naar 70 gaan), vroeger volledig 90km/u én terecht!

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 november 2007 om 13:11.
Oud 17 november 2007, 13:13   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor een klein deel slechts nog (en zal binnenkort ook naar 70 gaan), vroeger volledig 90km/u én terecht!
't Grootste gedeelte is 90, 't kleinste 70. Vergewis u maar eens!
Oud 17 november 2007, 13:18   #98
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
't Grootste gedeelte is 90, 't kleinste 70. Vergewis u maar eens!
heb ik gedaan, en ik blijf erbij dat intussen al meer als de helft 70 is.
Oud 17 november 2007, 13:57   #99
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Flitspalen/cameras waar er daadwerkelijk gevaar is voor zwakke weggebruikers: ok.

I.e. in de bebouwde kom, aan scholen...

Flitspalen/politie die verstopt staan opgesteld aan autostrades = pure geldklopperij.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 14:07   #100
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die regelmatig de baan op moet en wat kilometers afdraait, weet dat snelheid niet dé doorslaggevende factor is. Onaangepaste snelheden en onaangepast rijdgedrag, d�*t zorgt voor ongelukken. De rest is weinig meer dat prietpraat, goed om jezelf interessant te maken/voelen.
Klopt volledig. Snelheid is niet de veroorzaker van ongevallen, maar snelheid heeft wel een cruciale invloed op de impact van een ongeval (kinetische energie is evenredig met het kwadraat van de snelheid !).

En voor de rest: een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens op autostrades met slechts twee rijvakken, daar zit ik al heel lang op te wachten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be