![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oh ja, ik hoop dat je de laatste dagen het nieuws hebt gevolgd dus zou je toch moeten weten dat mr al openlijk heeft toegegeven dat ze een electroale uitbreiding van Brussel in dat bhv akkoord zien. ![]() Laatst gewijzigd door matthias999 : 23 september 2011 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
TOTALE staatsuitgaven = som van alle regionale + federale uitgaven. Echte geregionaliseerde uitgaven = totale budget waarover de Vlaamse, de Brusselse en de Waalse deelregeringen vrij kunnen beslissen wat ze ermee doen. TOTALE staatsinkomsten = alle inkomsten van regionale + federale overheden (dus totale belastingsdruk + betaalde diensten) Echt geregionaliseerde inkomsten = die inkomsten die VRIJ BESLIST geind kunnen worden door de Vlaamse, Waalse en Brusselse deelregeringen. Ik ken dat percentage niet precies, maar ik denk dat het rond de 10% of zo draait. "loket" inkomsten en uitgaven tellen niet he, want daar staat geen beslissingsmacht over van de deelregeringen (bijvoorbeeld, kunnen ze het afschaffen naar eigen goeddunken ?).
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Maddens strategie denkt dat er nog economische samenwerking zal zijn. Nada, zilch, ballekes. Niets zal er nog zijn behalve haat en dat is een positieve ontwikkeling.
|
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En grondgebied cadeau doen hebben we gedaan. Het grondwettelijk heeft de facto de voogdij over de 6 gemeenten. Je moet niemand blind vertrouwen. |
|
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België heeft al voldoende van deze perverse mechanismes die alle responsabilisering onmogelijk maken. Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De staatsinkomsten bestaan essentieel uit BTW, personenbelasting en bedrijfsbelasting he. (reken bij die twee laatste ook "sociale bijdragen").
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Ken jij wel iets van economie ?
Vraag en aanbod, elasticiteit van de vraag. Als de BTW bvb wordt verhoogd dan wordt die betaald door zowel de verkoper als de koper. Omdat de vraag daalt door het feit dat de prijs stijgt door die BTW verhoging. Dus de verkoper betaalt mee door derving van inkomsten. Als het op belastingen aankomt, wie betaalt dan die belastingen ? Ik wordt betaald door mijn werkgever dus in zekere zin betaalt die werkgever die belastingen. Maar op langere termijn gaat die werkgever dat wellicht te duur vinden omdat met ouder te worden mijn produktiviteit daalt en mijn wedde niet zonder meer kan dalen. Op dat moment wordt ik buitengezwierd en zie ik mijn inkomen dalen. Op dat moment betaal ik de prijs van de te hoge belastingen. Aangezien macro economie niet naar het individu kijkt maar naar het geheel kan je dus niet zomaar stellen dat de belastingen zonder meer door de werkgever wordt betaalt. Die hoge lasten op arbeid zijn voor iedereen nadelig. |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() Het wordt opnieuw een nachtelijk akkoord, denk ik. Overdag zouden ze zich niet durven tonen, uit angst om een paar rotte tomaten op hun gezicht te krijgen.
![]() Laatst gewijzigd door matthias999 : 23 september 2011 om 21:16. |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juni 2010. Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 september 2011 om 21:45. |
||
![]() |
![]() |
#116 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, dat is inherent in elke staat. Citaat:
Citaat:
Eventueel zou je regionale accijzens kunnen invoeren maar dat is in het Europa van de open markt economie helemaal achterhaald. Je ziet nu hoe de BTW & accijnzen ( en heffingen zoals recubel, auvibel, reprobel, ...) tussen ons land en onze buurlanden meer en meer in 1 lijn komen. Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 september 2011 om 21:29. |
||||
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedrijfsleiders zijn georganiseerd in bepaalde drukkingsgroepen en doen mee aan het sociaal overleg. Bovendien hebben ze net als iedereen stemrecht. Als het multinationals zijn met beleggers vooral in het buitenland hebben ze wel andere drukkingsmiddelen me dunkt. Ik denk niet dat ze geinteresseerd zijn in de financiering van het leger maar andere zaken wordt er waarschijnlijk wel druk uitgeoefend om een bepaald beleid te voeren. Het drukkingsmiddel bij uitstek is natuurlijk het afbollen. Wederom als dat gebeurt zijn de werknemers de klos en zijn zij het die op dat moment het gelag betalen van de te hoge belasting op arbeid of het ongunstige werkgeversklimaat. |
|
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|