![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van de nieuwe "grondwet"? | |||
Ik vind het een goede zaak |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Ik vind het een twijfelachtige zaak |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Ik vind het een slechte zaak |
![]() ![]() ![]() |
22 | 52,38% |
Ik weet niet wat ik er van moet vinden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag mensen best aanspreken op hun keuzes, dat maakt niet dat je ze moet dwingen ergens toe. In het geval van de Europese grondwet hebben de meeste Nederlanders nee gestemd om redenen die er totaal niet toe deden, zoals; Afstraffen van het kabinet, het ontstaan van een Europese superstaat, discussies rondom de kromheid van bananen, het niet willen laten toestaan van stierenvechten in Spanje en tegelijkertijd wel een gedoogbeleid voeren voor softdrugds, etcetera...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() de mensen stemmen hoe dat ze zelf verkiezen wel moeten ze juist geinformeerd worden. Men moet ze dus niet wijs maken dat dit verdrag over dingen gaan die er niet instaan: Bijvoorbeeld lidmaatschap Turkije
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() Het verdrag is een inspanning om de werking van de EU te verbeteren, als u daar andere dingen aan wil vast knopen dan is dat uw zaak
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U zoekt manieren om de uitspraak van de kiezer te misvormen. U probeert dat ondermeer door zijn bekwaamheid op slinkse wijze in vraag te stellen. "Juist geïnformeerd worden"... hoor u zelf bezig. U klinkt als een CVP-er uit de jaren '60. Waarom hebben de pro's de kiezer dan niet "juist geïnformeerd", als ik vragen mag? U heeft de uitspraak van de kiezer te aanvaarden. Zoniet kan u het gilde van de antidemocratische EU-elite gaan vervoegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Nog dit.
Op de site van LDD lees ik onder de rubriek 'standpunten' het volgende: Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 juni 2007 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is natuurlijk waar en daarom ben ik ook voorstander van referenda.
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind de argumentatie tegen een verdrag op het forum niet van een hoog niveau. Dat hoeft natuurlijk ook niet. Het kiesvee (zie mijn avatar als symbool ervan) is per definitie niet dom; dat is de basis van democratie. Maar het kiesvee kan wel goed en slecht geïnformeerd zijn. Laatst gewijzigd door Sjaax : 25 juni 2007 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
"Geïnformeerdheid" mag geen punt van discriminatie zijn in een democratie, typisch zo'n non-argument van fluweelklevers die voor het Referendum zo bang zijn als een paus voor de anticonceptiva. Democratie zonder Referendum is kiezersbedrog.
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Aardig geprobeerd, maar (bijvoorbeeld) als EU-ieten cq mijn zogenaamde "Volksvertegenwoordigers" mij en/of mijn Vaderland proberen te verpatsen aan Turken dan hoeft niemand mij iets "wijs te maken" om te bereiken dat ik tegen ieder EU-gerelateerd item NEE stem; dit eenvoudigweg omdat er geen (andere) manier is opengelaten om op die regentenkliek nog invloed uit te oefenen.
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() De burger is soeverein en alle macht is zijn eigendom. U stelt zich hierbij boven de burger, met het slappe excuus dat het besluitvormingsproces niet traag of duur zou mogen zijn. Dat is een plaats die u niet toekomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() De soevereine burger heeft een beslissing genomen. Wat is het probleem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Het verdrag is er.
De verhoudingen tussen sommige landen blijven nog lang verpest. Geen visioenen, maar eurorealisme Analyse Bart Dirks, Bert Lanting BRUSSEL - De Grondwet is dood, leve de Europese Unie! In die stemming kwamen de leiders van het Nee-kamp zaterdagochtend op de Europese top naar buiten. Maar de slopende slag heeft wel sporen nagelaten. Onder de ‘Vrienden van de Grondwet’, de achttien landen die het document hadden geratificeerd, heerste verbittering. Hoe diep de teleurstelling over het uitkleden van de Grondwet zat, bleek in de eindfase van de onderhandelingen. De Belgische premier Verhofstadt, een overtuigd federalist, was zó woest over de Nederlandse eisen dat de Europese Commissie eraan te pas moest komen om hem tot bedaren te brengen. In het Belgische kamp werd later opgemerkt dat de botsing met premier Balkenende gevolgen zal hebben voor de Benelux-samenwerking. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 25 juni 2007 om 06:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom zal in de komende tijd ,het gedrag van de politici zeer bepalend zijn bij het bepalen van de houding van de burgers t.o.v Europa. Gedrag van burgers is veel makkelijker te voorspellen dan gedrag van politici.Daarom blijft de toekomst voorspellen over de afloop van deze zaak nog koffiedik kijken. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 25 juni 2007 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de burger een beslissing heeft kunnen nemen is goed. Dat de burger op basis van de verkeerde dingen haar keuzes maakt is niet goed, maar gewoon irrationeel. Een manier waarop we Europa niet bestuurd willen zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen bepalen voor zichzelf wat rationaal en irrationeel is. Dat is overigens een fundament van het liberalisme. De één trouwt met haar omwille van haar schoonheid, de ander omdat ze mooie gedichten schrijft en nog een ander omdat ze geld in overvloed heeft. Aanvaard het gewoon.
Laatst gewijzigd door lombas : 25 juni 2007 om 07:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |