Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 30 november 2007, 10:46   #101
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Een vlag wordt strijken 's nachts

Laatst gewijzigd door De Waal : 30 november 2007 om 11:12.
De Waal is offline  
Oud 30 november 2007, 10:47   #102
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Werk aan de winkel qua kennis van het Nederlands...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 30 november 2007, 10:51   #103
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Onlinewoordenboek

ord=Math.random()*10000000000000000;document.write ('');document.write("");
U hebt online gezocht in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Hiermee kunt u van alle trefwoorden uit dit woordenboek de spelling, grammaticale informatie en omschrijvingen opvragen. Wilt u ook de trefwoordvarianten, meervoudsvormen, voorbeeldzinnen, verbogen werkwoordsvormen, spreekwoorden en gezegden, etc. etc. zien? Bestel dan het woordenboek zelf of de cd-rom, of kies voor de zeer uitgebreide driedelige Grote Van Dale.

U hebt gezocht op strijken:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

[SIZE=4]strij·ken[/SIZE]1 (onov.ww.) 1 scheren[SIZE=4]strij·ken[/SIZE]2 (ov.ww.) 1 met de hand, een voorwerp langs of over een oppervlak wrijven 2 (textiel, kleren) met een strijkijzer gladmaken 3 (een vlag, zeil) laten zakken, neerhalen

ik wist t op voorhand
alstublieft, anders leer je t wellicht nooit

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 november 2007 om 10:51.
Anna List is offline  
Oud 30 november 2007, 10:53   #104
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ze hadden maar...

Ze mogen niet elke keer hetzelfde zeggen...

Met andere woorden, er zijn goede en foute verkiezingsbeloften in dit land en dat tot jouw grote plezier, blijkbaar. Het doet me pijn te zien dat mensen nog zo'n slavenmentaliteit hebben.
waar staat dat ik vind dat er goede en foute verkiezingsbeloften zijn? ik ben atheïst, ik geloof niet in goed en fout.

er zijn beloften en er zijn compromissen, mensen die denken dat zij de waarheid in pacht hebben, komen nooit tot een compromis.

En Leterme doet het slecht ja, hij had nooit het initiatief moeten nemen, hij beter een Waal formateur laten worden.

edit: en kom niet meer af met dat dom woordje "slavenmentaliteit", het maakt je pathetisch.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 30 november 2007 om 10:55.
vlijmscherp is offline  
Oud 30 november 2007, 10:59   #105
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waar staat dat ik vind dat er goede en foute verkiezingsbeloften zijn? ik ben atheïst, ik geloof niet in goed en fout.

er zijn beloften en er zijn compromissen, mensen die denken dat zij de waarheid in pacht hebben, komen nooit tot een compromis.

En Leterme doet het slecht ja, hij had nooit het initiatief moeten nemen, hij beter een Waal formateur laten worden.

edit: en kom niet meer af met dat dom woordje "slavenmentaliteit", het maakt je pathetisch.
Ik laat de lezer wel beslissen wie pathetisch is. Dat je als politicus met een monsterscore nog niet een afgezwakte versie van een minimum minimorum van je verkiezingsprogramma kan waarmaken in dit land en dat jij dat verdedigt, dat noem ik inderdaad een slavenmentaliteit. Het bewijst dat je niet buiten dat door de franstaligen ingestelde kader kan denken. Je hebt hier niet meer of minder gezegd dan dat de verkiezingsbeloften verkeerd waren.

Voila, je mag me nog eens pathetisch noemen. Geniet ervan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 30 november 2007, 11:01   #106
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:

ik wist t op voorhand
alstublieft, anders leer je t wellicht nooit
Je moet het wel verschrikkelijk moeilijk hebben om te overleven in deze wereld waarin ellende, misérie, gruwel, criminaliteit en andere taal onvolkomenheden steeds meer en meer de bovenhand krijgen.

Laatst gewijzigd door De Waal : 30 november 2007 om 11:03.
De Waal is offline  
Oud 30 november 2007, 11:12   #107
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik laat de lezer wel beslissen wie pathetisch is. Dat je als politicus met een monsterscore nog niet een afgezwakte versie van een minimum minimorum van je verkiezingsprogramma kan waarmaken in dit land en dat jij dat verdedigt, dat noem ik inderdaad een slavenmentaliteit. Het bewijst dat je niet buiten dat door de franstaligen ingestelde kader kan denken. Je hebt hier niet meer of minder gezegd dan dat de verkiezingsbeloften verkeerd waren.

Voila, je mag me nog eens pathetisch noemen. Geniet ervan.
heb ik gezegd dat wat er op tafel ligt, genoeg is??
neen dus, integendeel, het is niet genoeg.

wat heb ik wel gezegd? dat er sowieso compromissen moeten gemaakt worden, dat je geen slaaf moogt zijn van je eigen beloften.....

verkiezingsbeloften zijn uiteraard niet verkeerd, integendeel, maar je moet durven toegeven dat je nooit 100% van je beloften kunt waarmaken, in een coalitie met 4 partijen max 25% zelf.

wel weer typisch, owee dat je durft zeggen dat je de Franstalige eisen ook eens moogt bekijken, dan ben je direct een slaaf, kan je niet uit het Franstalig denken stappen, ben je een volksverrader quoi.

wit/zwart, er bestaan ook andere kleuren hoor.

ik ben voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen, meer zelf, ik ben voor het verdwijnen van België, in de zin dat we naar een Verenigde Staten van Europa gaan, waar Europa al de bevoegdheden uitvoert die nu op Belgisch vlak uitgevoerd worden, dus ook interpersoonlijke solidariteit.

maar ondertussen heeft het geen zin om al die bevoegdheden naar de regio's te laten gaan om ze nadien op Europees vlak te zetten.

en van wie ben ik in feite een slaaf?
Oud 30 november 2007, 11:25   #108
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet het wel verschrikkelijk moeilijk hebben om te overleven in deze wereld waarin ellende, misérie, gruwel, criminaliteit en andere taal onvolkomenheden steeds meer en meer de bovenhand krijgen.
absoluut niet, ik ben flexibel en pas me moeiteloos aan aan de veranderende realiteit ... ik ben dan ook niet degene die heel conservatief vasthoudt aan een geforceerd staatsverband uit de negentiende eeuw
Anna List is offline  
Oud 30 november 2007, 11:30   #109
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mijne hangt al 160 dagen buiten
moet die vies zijn...(en d�*t waar kinnekes passeren )
filosoof is offline  
Oud 30 november 2007, 11:50   #110
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
verkiezingsbeloften zijn uiteraard niet verkeerd, integendeel, maar je moet durven toegeven dat je nooit 100% van je beloften kunt waarmaken, in een coalitie met 4 partijen max 25% zelf.
OK, laten we jouw redenering even volgen. Oranjeblauw = 81 zetels

Kartel : 30 zetels (37%)
VLD : 18 zetels (22%)
MR : 23 zetels (28%)
CDH : 10 zetels (13%)

Kartel en VLD eisen beide een verregaande staatshervorming. Zij vertegenwoorigen 59% van het politiek gewicht van de coalitie : zij krijgen ongeveer 10% van hun eis ingewilligd

De franstaligen vroeger niets, er gebeurd ook heel weinig : met een politiek aandeel van 41% krijgen zij 90% van hun eis ingewilligd.

Citaat:
wel weer typisch, owee dat je durft zeggen dat je de Franstalige eisen ook eens moogt bekijken, dan ben je direct een slaaf, kan je niet uit het Franstalig denken stappen, ben je een volksverrader quoi.
Ik zou je gelijk geven indien er aan franstalige kant ook zo gedacht werd. Dat is helemaal niet het geval. Niemand deelt jouw kijk op de zaak bezuidens de taalgrens. Er is helemaal geen druk op de FR partijen om toe te geven.

Laatst gewijzigd door Kaal : 30 november 2007 om 11:55.
Kaal is offline  
Oud 30 november 2007, 12:04   #111
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
OK, laten we jouw redenering even volgen. Oranjeblauw = 81 zetels

Kartel : 30 zetels (37%)
VLD : 18 zetels (22%)
MR : 23 zetels (28%)
CDH : 10 zetels (13%)

Kartel en VLD eisen beide een verregaande staatshervorming. Zij vertegenwoorigen 59% van het politiek gewicht van de coalitie : zij krijgen ongeveer 10% van hun eis ingewilligd

De franstaligen vroeger niets, er gebeurd ook heel weinig : met een politiek aandeel van 41% krijgen zij 90% van hun eis ingewilligd.

Ik zou je gelijk geven indien er aan franstalige kant ook zo gedacht werd. Dat is helemaal niet het geval. Niemand deelt jouw kijk op de zaak bezuidens de taalgrens. Er is helemaal geen druk op de FR partijen om toe te geven.
de VLD heeft voor de verkiezingen al gezegd dat ze de 5 resoluties nu ook niet zo meenden, net zoals de SPa trouwens. goed, niet mooi van hun, maar hun kiezers wisten het wel.

of amper 10% van hun eisen is ingewilligd, weet ik niet, ik heb nog altijd geen definitieve tekst gelezen. ik geloof trouwens ook niet in die conventie, dat is een Costa II, uiteraard.

maar CD&V en vooral NVA weten dit al van nadat Reynders informateur was, wel zij hebben verder gedaan, dus nu moeten ze maar een compromis slikken of de zwarte piet toegeschoven krijgen. ze hadden véél beter na de eerste poging van Leterme de stekker eruit getrokken en een echte regimecrisis laten uitbreken, ze zouden mss effectief wel 37% van hun eisen ingewilligd zien.

maar en dan nog zullen er compromissen moeten gemaakt worden, de volledige 5 resoluties uitvoeren, kan gewoon niet, wie dat zegt, liegt.

en denk je dat het gros van de Walen (in Wallonië dus, niet de Franstaligen in Brussel laat staan die van in de rand) vinden dat hun politiekers goed bezig zijn? Jullie lezen en horen teveel de Brusselse media, RTBF en Lesoir op kop.
Oud 30 november 2007, 12:35   #112
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Waarom willen de Vlamingen dan Brussel perse als hoofdstad van Vlaanderen?
Geen enkel land wil een hoofdstad waar de taal van het volk niet wordt gesproken.
In de gemeentelijke administraties wordt toch ook Nederlands gesproken,...

Laatst gewijzigd door speurneus : 30 november 2007 om 12:37.
speurneus is offline  
Oud 30 november 2007, 12:36   #113
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
de VLD heeft voor de verkiezingen al gezegd dat ze de 5 resoluties nu ook niet zo meenden, net zoals de SPa trouwens. goed, niet mooi van hun, maar hun kiezers wisten het wel.

of amper 10% van hun eisen is ingewilligd, weet ik niet, ik heb nog altijd geen definitieve tekst gelezen. ik geloof trouwens ook niet in die conventie, dat is een Costa II, uiteraard.

maar CD&V en vooral NVA weten dit al van nadat Reynders informateur was, wel zij hebben verder gedaan, dus nu moeten ze maar een compromis slikken of de zwarte piet toegeschoven krijgen. ze hadden véél beter na de eerste poging van Leterme de stekker eruit getrokken en een echte regimecrisis laten uitbreken, ze zouden mss effectief wel 37% van hun eisen ingewilligd zien.

maar en dan nog zullen er compromissen moeten gemaakt worden, de volledige 5 resoluties uitvoeren, kan gewoon niet, wie dat zegt, liegt.

en denk je dat het gros van de Walen (in Wallonië dus, niet de Franstaligen in Brussel laat staan die van in de rand) vinden dat hun politiekers goed bezig zijn? Jullie lezen en horen teveel de Brusselse media, RTBF en Lesoir op kop.
bullshit, die resoluties werden door de Vlaamse regering bekrachtigd in het Vlaams regeerakkoord.
Anna List is offline  
Oud 30 november 2007, 12:42   #114
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bullshit, die resoluties werden door de Vlaamse regering bekrachtigd in het Vlaams regeerakkoord.
dus ze moeten compleet worden overgenomen in een Federale regering?
Oud 30 november 2007, 12:47   #115
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weerbarstig! Bekijk bericht
Dus zijn eigen beloften en partij verloochenen voor de post of voor "the sake of the country"? Dat klinkt bijzonder gezond.
Alles hebben gaat effectief niet neen, daar heb je gelijk in, maar niets hebben is ook niet veel.
Je moest wel hersenloos zijn om dat niet op voorhand in te schatten,...
speurneus is offline  
Oud 30 november 2007, 12:50   #116
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Pleit je nu voor de afschaffing van de democratie? Je zegt hier niet meer of minder dan dat de politici NIET mogen doen waarvoor ze verkozen zijn. Dus de wil van de kiezer mag NIET ingewilligd worden. Waar zijn we dan mee bezig? Waarom nog verkiezingen houden als de conditio sine qua non is dat je straal moet negeren waar de kiezer voor heeft gekozen?
Als de franstalige onderhandelaars "non" zeggen op de vlaamse eisen is dat toch ook democratie of niet soms,...
speurneus is offline  
Oud 30 november 2007, 13:07   #117
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vlaamse onafhankelijkheid is mijn persoonlijke overtuiging, niet wat ik van CD&V/N-VA verwacht. Hoeveel lager wens je mijn realiteitszin in te schatten?

Het kartel is naar de onderhandelingstafel getrokken met een afgezwakte versie van die 5 resoluties. En ook dat zat er niet in. Je kan in dit land de wil van de kiezer dus niet inwilligen. Dus om de democratie te dienen moet je ofwel naar een splitsing ofwel naar een confederatie.

Of... hoe moeilijk het toch kan zijn om van dat slaafje in je hoofd af te raken. Altijd maar buigen.
Resoluties stemmen op een lager niveau is gemakkelijk, ze uitvoeren op een hoger niveau is een kunst. Blijkbaar waren de vlaamse politici dat laatste vergeten en nu staat ze er voor Jan lul bij.
speurneus is offline  
Oud 30 november 2007, 19:19   #118
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Waarom willen de Vlamingen dan Brussel perse als hoofdstad van Vlaanderen?
Geen enkel land wil een hoofdstad waar de taal van het volk niet wordt gesproken.
Waarom niet? Zijn wij dan racisten, of zo?
Pelgrim is offline  
Oud 30 november 2007, 20:00   #119
John2one
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Resoluties stemmen op een lager niveau is gemakkelijk, ze uitvoeren op een hoger niveau is een kunst. Blijkbaar waren de vlaamse politici dat laatste vergeten en nu staat ze er voor Jan lul bij.
Juist !!
John2one is offline  
Oud 30 november 2007, 20:12   #120
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

morgen is het uur U , worden Leterme's drie vragen negatief beantwoord door de Franstaligen, dan is het gedaan.

Ik ben zeer pessimistisch, we weten allemaal dat het alternatief voor rooms-blauw een regering met PS of nog erger Ecolo, is!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be