![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het interview achteraf verklaarde hij in elk geval dat hij en de hond altijd samen zijn. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1282 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ja lap zeg , hier gaan we weer 't is niet diene baas da geen negers kan hebben , maar wel zen hond je kan dat zowat vergelijken met mijn werkgever , als er bij ons in de productie zo ne neger zou komen werken of ne islamiet dan weet mijn baas dat ik en nog andere collega's binnen de week zullen vertrekken ..... en weet je wat onze baas kiest eiren voor zen geld en zal geene vreemde aanpakken ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1283 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als men om het even wie moet aannemen omdat hij zégt aan de criteria te voldoen, waar blijft dan het nut van een gesprek ? Ik denk dat het ook nog moet klikken tussen een werkgever en een personeelslid, toch ? Ongeacht zijn/haar huidskleur is er ook nog zoiets als een aftasting van de mens en peilen naar zijn/haar motivatie. Die werkgever wil waar voor zijn geld. Da's normaal. Ik koop ook geen zwarte bananen in de winkel, ook al zijn die misschien lekkerder dan de gele. Nog heel even en zelfs daar krijg je de anti racisme heksenjagers voor op je dak. Wat een land ![]() Laatst gewijzigd door hurricane : 18 juni 2007 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1285 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1286 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zijn er al lang: hier werd gediscrimineerd en dat moet bestraft worden. Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1288 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Valt dat nu onder de ARW of onder de ADW?
En waarom is de bescherming van de ARW groter dan die van de ADW?
![]() |
#1289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. De sollicitant werd immers wandelen gestuurd omwille van zijn huidskleur. Dat is niet alleen discriminatie; dat is zelfs racisme.
Raf.
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
IK had ooit een technieker nodig voor m"n zaak en vroeg de rva om mij een paar kandidaten te sturen. Met alle respect maar wat ik binnen kreeg, had nog niet eens naast een technieker gelegen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over belachelijke avatars kan jij maar beter zedig zwijgen, partijslaafje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 18 juni 2007 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#1293 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oei, slaafje. Ah, de kettingkjes op de lederen pet. Béééééldig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1294 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hond is daar honderd keer meer thuis dan die Nigeriaan. Citaat:
Stel dat de Nigeriaan daar komt werken en die hond bijt hem verrot, ga je dan nog zeggen dat de houding van de hond van de werkgever tegenover de werknemer NOOIT een relevant criterium is? Je ziet toch in hoe dwaas je stelling is hoop ik? Mocht de hond hem aanvallen en achteraf blijkt dat de man wist dat de hond zwarten aanvalt, dan zou het spel pas beginnen. En met reden ook. Hij zou niet moeten afkomen met: "De houding van de hond is nooit een relevant criterium...". Maar dat heeft de man niet gedaan. Hij heeft de Nigeriaan verwittigd op tijd en stond. Zoals het hoort. En kom nu weer niet af dat de man dan maar de hond moest opsluiten of zo..., er is hier al zowat al tien keer gezegd dat het dan geen leven meer is met dat hondegetjank. Citaat:
Citaat:
Er is helemaal geen sprake van discriminatie, je hebt geen poot om op te staan. Paulus |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar staat niet: omdat de persoon een zwarte huidskleur heeft verdraagt mijn hond deze persoon niet; want dat is wat jij ervan probeert te maken. Maar dat staat daar niet. Uit het interview met de man lijkt het eerder om de geur te gaan gezien de hond al naar het hekken stormt voor de kleur van de man in zijn gezichtsveld is. Is ook al een paar keer gezegd Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar is niets dwaas aan. Het is de logica zelf. Citaat:
Citaat:
Nee, van de werkgever. De hond is namelijk niet bevoegd voor de personeelsaangelegenheden van dat bedrijf. Citaat:
Raf.
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Paulus, wèl omwille van zijn huidskleur.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 18 juni 2007 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1299 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vrees voor jou Raf, dat honden al zo lang samenwonen met mensen, dat het eigenlijk ook wel een beetje hun natuurlijke biotoop is geworden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De man heeft nergens gezegd of geschreven dat het omwille hij oordeelt omwille van de huidskleur. Integendeel blijkt uit het interview gaat het wellicht meer om de geur. Verder valt het me op dat je voortdurend in herhaling valt met dingen die al lang weerlegd zijn geweest. Is dat je nieuwe tactiek? Als een mantra steeds hetzelfde herhalen en alle tegenargumentatie, gewoon naast je neer leggen. Ben ik van jou niet gewoon. Paulus. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt toch lezen?
De hond heeft het niet voor mensen met een donkere huidskleur, maar daar staat niet om die donkere huidskleur. Het kan net zo goed om de geur gaan. Dat is wat jij er van maakt en als een mantra blijft herhalen. Of moet ik zeggen als een klein kind blijft herhalen? Paulus. |
![]() |
![]() |