Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2008, 15:21   #121
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Jaja ok, maar u zegt toch niet dat "alles" < 100% niets zegt over de desbetreffende groep?

Van wanneer wel? 90%?
Natuurlijk wel 100% HAMC...

Zonder die 100% heb je geen groep, snap je?

Allez, stel nu dat ik zeg:
"de vrouwen op mijn werk zijn knap"
Dan duidt dat erop dat allevrouwen knap zijn op mijn werk.

Vanaf het ogenblik dat Mieke Vogels zou worden aangenomen kan die uitspraak niet meer worden gehandhaafd.

Dat is nu net de tactiek van extreem-rechts:
bepaalde kenmerken van bepaalde groepen uitlichten om zo valse conclusies te trekken. Maar die groepen hebben ook nog andere kenmerken waarover zedig wordt gezwegen door de rechtsen hier.

Stel nu eens dat ik zeg:
"95% van de gevangenissen zitten vol met mannen; wat een krapuul die mannen in vergelijking met die vrouwen"
Akkoord?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 28 september 2008 om 15:21.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 15:27   #122
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
U spreekt in bijbelse spreuken...
Wat kan ik hier nu mee met zo'n argument?
Waar haalt U dat?
Waarop baseert U dat?
Op feiten. In elk land waar de moslimgemeenschap groot genoeg geworden is. Vandaag en in het verleden.

Citaat:
En het is aan U om uit te maken als Mbark Boussoufa een
-devoot moslim is
-goede moslim is
-een slechte moslim is
????
Ik dacht het niet...
Ik lees de bronteksten en de levens en handelswijze van de 'profeet'. Ik lees de immoralitiet, de barbarij. Ik kan mijn conclusies dus zelf wel trekken. U zult er in elk geval geen enkel bezwaar tegen hebben dat men op tv wereldwijd zegt dat osama bin hiding helemaal geen moslim is en dat die alleen maar de islam 'misbruikt'. Wel als iemand iets anders durft te zeggen.

Citaat:
Ik begin te denken dat een "goede moslim" in uw optiek een terrorist is, omdat hij dan tenminste aan uw vooroordeel voldoet en in uw binair denkpatroon past.
De profeet van de islam zelf was een terrorist. Dat is geen vooroordeel maar gebaseert op feiten uit de islamitische bronteksten. Uw kennis van islam laat duideliojk te wensen over. Dat is nu eenmaal het probleem met de 'verdraagzamen' onder ons.

Citaat:
Dat iemand als Koenraad Elst U ertoe beweegt om mij omgekeerde kwalificaties toe te schrijven kan ik enkel toe juichen
Tja u volhard liever in de boosheid. U gaat toch geen xenofobe racist worden nietwaar. Dat zou maar erg zijn. U bent tenminste een mens van de wereld geen bange enge blanke man.

Citaat:
Allez, 20 mannen/vrouwen volstaan.
En objectieve vorsers e, geen van die xenfoben als u.
20 sociologen van een europese uinversiteit die Uw conclusies onderschrijven.
Indien uw wereldbeeld op de realiteit berust kan dat geen probleem zijn...
U hebt geen besef wat islamisering is en hoe dit in zijn werk gaat. vandaar dat u het ook niet ziet. Kijk nu toch maar eens naar mijn vriendelijk lachende moslimabuurvrouw. De islam waar maakt men zich nu toch druk om nietwaar...

Citaat:
In tegenstelling tot U beoordeel ik mensen naar hun gedrag en beoordeel ik geen groepen naar hun godsdienstbeeld.
Persoonlijk vind ik de Islam, zoals iedere andere godsdienst, niet iets dat getuigt van een humanistisch wereldbeeld en dus iets waar ik me absoluut niet in terug kan vinden.
Islam is nu net niet zoals elke andere godsdienst. Islam is meer dan godsdienst alleen

Citaat:
Maar zolang een moslim me daarin niet beperkt, doet hij maar wat hij niet laten kan...als moslim.
Geloof = prive.

En zeg nu niet dat ik moslimextremisme goedklap e...
Ik zal het bovenste hier nog maar eens herhalen. U hebt geen besef wat islamisering is en hoe dit in zijn werk gaat. vandaar dat u het ook niet ziet. Kijk nu toch maar eens naar mijn vriendelijk lachende moslimabuurvrouw. De islam waar maakt men zich nu toch druk om nietwaar... ondertussen groeit de moslimbevolking alsmaar aan met medewerking van de 'verdraagzamen' onder ons zoals de leugentjes om best wil verkopende linda bogaert van de cie in gent. Mensen zoals jij bemerken het pas als het te laat is.

Laatst gewijzigd door smiley : 28 september 2008 om 15:34.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 15:35   #123
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel 100% HAMC...

Zonder die 100% heb je geen groep, snap je?

Allez, stel nu dat ik zeg:
"de vrouwen op mijn werk zijn knap"
Dan duidt dat erop dat allevrouwen knap zijn op mijn werk.

Vanaf het ogenblik dat Mieke Vogels zou worden aangenomen kan die uitspraak niet meer worden gehandhaafd.
Maar 99% in dit geval zou nog steeds voor de groep spreken.

Citaat:
Dat is nu net de tactiek van extreem-rechts:
bepaalde kenmerken van bepaalde groepen uitlichten om zo valse conclusies te trekken. Maar die groepen hebben ook nog andere kenmerken waarover zedig wordt gezwegen door de rechtsen hier.
Hola! Ik ben extreem-rechts en ik kom niet af met zulke dingen. Dus, u kan dit niet stellen over extreem-rechts.

Citaat:
Stel nu eens dat ik zeg:
"95% van de gevangenissen zitten vol met mannen; wat een krapuul die mannen in vergelijking met die vrouwen"
Akkoord?
Zo ongenuanceerd klopt dat niet veronderstel ik. Maar toch tot op zekere hoogte wel.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 15:36   #124
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Op feiten. In elk land waar de moslimgemeenschap groot genoeg geworden is. Vandaag en in het verleden.
geef eens de bron van die "feiten"

Citaat:
Citaat:
Allez, 20 mannen/vrouwen volstaan.
En objectieve vorsers e, geen van die xenfoben als u.
20 sociologen van een europese uinversiteit die Uw conclusies onderschrijven.
Indien uw wereldbeeld op de realiteit berust kan dat geen probleem zijn...
U hebt geen besef wat islamisering is en hoe dit in zijn werk gaat. vandaar dat u het ook niet ziet. Kijk nu toch maar eens naar mijn vriendelijk lachende moslimabuurvrouw. De islam waar maakt men zich nu toch druk om nietwaar...
Niet 1?
Laat staan 20?
Zou het dan toch kunnen dat U hier gewoon haat aan zaaien bent gebaseerd op uw angsten?

Citaat:
Ik zal het bovenste hier nog maar eens herhalen. U hebt geen besef wat islamisering is en hoe dit in zijn werk gaat. vandaar dat u het ook niet ziet.
Dat zeggen die getuigen van jehovah ook de zondagochtend over het einde van de wereld.
En dan smijt ik normaal de deur dicht en ga ik verder slapen.

Citaat:
Kijk nu toch maar eens naar mijn vriendelijk lachende moslimabuurvrouw. De islam waar maakt men zich nu toch druk om nietwaar... ondertussen groeit de moslimbevolking alsmaar aan met medewerking van de leugentjes om best wil verkopende linda bogaert van de cie in gent.
Ik heb ergens wel compassie met u...
Bent U ook zo iemand die met een handdoek over het hoofd rondloopt 'tegen de marsmannetjes?'

Nogmaals,
zolang jij hier niet afkomt met feiten, cijfers mag je hier blijven ijlen tot de moslims het forum overpakken
Oud 28 september 2008, 15:41   #125
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Maar 99% in dit geval zou nog steeds voor de groep spreken.
Voor mij niet...
Allez, de "Belgen"
wie zijn dat?
Dat is toch onmogelijk te definieren als sociologische groep.
Wel als nationaliteit, maar als homogene groep?
Voor mij gaat hetzelfde op voor "Marokkanen, "Moslims", "Vrouwen", "Voetbalsupporters", "Politici".

Maar ga eens na op cafe hoeveel "waarheden" worden verkondigd over die groepen...

Citaat:
Hola! Ik ben extreem-rechts en ik kom niet af met zulke dingen. Dus, u kan dit niet stellen over extreem-rechts.
Ok dan.
Sommige leden van extreem-rechtse strekking

Citaat:
Zo ongenuanceerd klopt dat niet veronderstel ik. Maar toch tot op zekere hoogte wel.
Niet dus: hun geslacht is niet de reden waarom ze in gevangenis zitten, wel hun achtergrond.
Anders moet er ergens een criminaliteitsgen bestaan op het Y-chromosoom?
Of hoe zie jij dat?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 28 september 2008 om 15:42.
Oud 28 september 2008, 15:49   #126
smiley

Standaard

Citaat:
geef eens de bron van die "feiten"
Noemt u eens 1 moslimland waar niet-moslims gelijkberechtigd zijn. Noemt u eens 1 niet-moslimland waar er een voldoende groot geworden moslimgemeenschap bestaat waar er geen problemen zijn.

Citaat:
Niet 1?
Laat staan 20?
Zou het dan toch kunnen dat U hier gewoon haat aan zaaien bent gebaseerd op uw angsten?
Waarschuwen is niet hetzelfde als haatzaaien. Ook kunnen angsten wel degelijk terecht zijn. Dit in tegenstelling tot wat het uitgevonden woord 'islamofobie' mensen wil doen geloven, alsof angst voor de islam(isering) onterecht zou zijn. 'Islamofobie' dat volgens de verdraagzamen onder ons dient bestreden te worden. (de zogenaamde gematigde erdogan van turkije heeft dit hier in Europa alvast weten te bewerkstelligen, kijk maar eens wat er met de joden in de jaren 30 is gebeurt nietwaar... al die haatzaaiende racisten bah!) Nietwaar Maes-P ... toch simpel nietwar dat poco denken. Onwetendheid over de islam kan toch een zegen zijn nietwaar. Gewoon kijken naar vriendelijk glimlachende moslimas is voldoende om geen haatzaaiende xenofobe islamofobe racist te worden. Onwetendheid over de islam is voor mensen zoals jij een zege.

Citaat:
Dat zeggen die getuigen van jehovah ook de zondagochtend over het einde van de wereld.
En dan smijt ik normaal de deur dicht en ga ik verder slapen.
Hoe komt het dat er niet zoiets als jehovafobie bestaat ? Simpel toch, die hebben geen bruin kleurtje natuurlijk. Daar moet men het simpelweg blijven zoeken nietwaar...

Citaat:
Ik heb ergens wel compassie met u...
Bent U ook zo iemand die met een handdoek over het hoofd rondloopt 'tegen de marsmannetjes?'

Nogmaals,
zolang jij hier niet afkomt met feiten, cijfers mag je hier blijven ijlen tot de moslims het forum overpakken
Het stikt van de feiten je moet ze aleen nog willen zien.

Laatst gewijzigd door smiley : 28 september 2008 om 15:51.
Oud 28 september 2008, 15:50   #127
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noemt u eens 1 moslimland waar niet-moslims gelijkberechtigd zijn. Noemt u eens 1 niet-moslimland waar er een voldoende groot geworden moslimgemeenschap bestaat waar er geen problemen zijn.
Egypte.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 15:51   #128
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Egypte.
Oh ja ?? U bent zeker een kenner. Hebt u trouwens al eens naar de copten geluisterd ?

Laatst gewijzigd door smiley : 28 september 2008 om 15:52.
Oud 28 september 2008, 15:58   #129
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Turkije
Maar ik had feiten aan u gevraagd omtrent uw beweringen...
Jammer genoeg blijf je rond de pot draaien.

Citaat:
Waarschuwen is niet hetzelfde als haatzaaien
.
Tuurlijk niet; jij bent dan ook niet aan het waarschuwen.

Citaat:
Ook kunnen angsten wel degelijk terecht zijn.
Tuurlijk, dat zeggen de Jehova's ook.

Citaat:
Nietwaar Maes-P ... toch simpel nietwar dat poco denken. Onwetendheid over de islam kan toch een zegen zijn nietwaar. Gewoon kijken naar vriendelijk glimlachende moslimas is voldoende om geen haatzaaiende xenofobe islamofobe racist te worden. Onwetendheid over de islam is voor mensen zoals jij een zege.
Heb ik dat gezegd?
En ben je me nu aan het "waarschuwen"?
Want ik voel een beetje haat.
Of zijn dat mijn poco-reflexen?

Citaat:
Hoe komt het dat er niet zoiets als jehovafobie bestaat ? Simpel toch, die hebben geen bruin kleurtje natuurlijk. Daar moet men het simpelweg blijven zoeken nietwaar...
Heh?
Waar slaat dat nu weer op?
Geef je nu toe dat je naast islamofoob ook racist bent??

Citaat:
Het stikt van de feiten je moet ze aleen nog willen zien.
Maar toon ze me dan eens, ik vraag het je nu al 35 keer!!!
Oud 28 september 2008, 15:59   #130
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oh ja ?? U bent zeker een kenner. Hebt u trouwens al eens naar de copten geluisterd ?
Het is wel zo...maar ja...wat baten kaars en bril enz enz enz...
Oud 28 september 2008, 16:02   #131
smiley

Standaard

Citaat:
Het is wel zo...maar ja...wat baten kaars en bril enz enz enz...
Neen het is helemaal niet zo. Maar ja wat baten kaars en bril nietwaar Maes-P. Met een paar weekjes de toerist te gaan uithangen in Egypte ken je de werkelijke toestand niet van de niet-moslims in Egypte. Ga u eens wat beter informeren Maes-p.
Oud 28 september 2008, 16:32   #132
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turkije
In zoverre ge Turkije een moslimland kunt noemen (zo is het daar verboden om een hoofddoek op een hogeschool te dragen). Maar problemen zijn er alleszins tussen de fundi's en de rest.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 16:39   #133
smiley

Standaard

[quote=Maes_P;3715185]
Citaat:
Turkije
.
Niet-moslims in Turkije zijn eveneens niet volledig gelijkberechtigd. Tevens worden erdogan en co die dwazen in Europa een 'gematigd' moslim durven te betitelen enkel en alleen maar in toom gehouden door het turkse leger. Een leger dat bij een eventuele toetreding van Turkije bij Europa haar macht zal verliezen. Men is toch voorstander van democratie, nietwaar Maes-p ?

Citaat:
Maar ik had feiten aan u gevraagd omtrent uw beweringen...
Jammer genoeg blijf je rond de pot draaien
Welke beweringen ? Dat de islam helemaal niet vredelievend en verdraagzaam is ? Voorbeelden genoeg toch en dit wereldwijd. Dat de 'profeet' zelf een terrorist was ? Lees de brontekten er op na en ken uw geschiedenis. Dat het uiteindelijke doel van de islamitische soort van 'vrede' is, waar zowel de osamas, de ahmadinjahds als de tarik ramadans en erdogans niet anders is dan de hele wereld met alle mogelijke middelen onder het islamitische juk met sharia te brengen is ? Lees de bronteksten er maar op na. Dat die jihad/allah akbar roepers in onze straten niet handelen vanuit armoede en achterstelling nogmaals lees de bronteksten. Niet de suikerzoete verhaaltjes vaar islampromotors en islamapologeten voor de dag komen of de door hen geschreven boeken doch de echte bronteksten die zij verzwijgen of verdraaien omdat die het daglicht niet verdragen. Leg ook eens een oor te luisteren bij klokkenluiders bij de moslimgemeenschap zelf en bij ex-moslims die dikwijls uit angst voor represailles mensen zoals u trachten te waarschuwen.

Citaat:
Tuurlijk niet; jij bent dan ook niet aan het waarschuwen
Ha neen ? Hoe moet men dan iemand zoals jij waarschuwen ? Door te zwijgen ?

Citaat:
Tuurlijk, dat zeggen de Jehova's ook.
Het is niet omdat de jehovas ongelijk hebben dat ik ongelijk heb. Zich baseren op geloven is niet hetzelfde als zich baseren op feiten.

Citaat:
Heb ik dat gezegd?
En ben je me nu aan het "waarschuwen"?
Want ik voel een beetje haat.
Of zijn dat mijn poco-reflexen?
Ik zal waarschijnlijk wel haatzaaiend en racitisch zijn tegenover u nietwaar Maes-P. Hopelijk hebt u een ander kleurtje om dat verhaaltje dan wat kracht bij te zetten.

Citaat:
Heh?
Waar slaat dat nu weer op?
Geef je nu toe dat je naast islamofoob ook racist bent??
Helemaal niet, ik help u gewoon een handje in uw pocodenken zodat u kan blijven hameren op het feit dat de problemen van socio-economische aard zijn en dat die gewoon zullen verdwijnen als de armoede en achterstelling weg zijn, en het haatzaaiende racistische Vlaams Belang ook weg is natuurlijk... hopelijk voelt u als verdraagzame geen haat tegenover het Vlaams Belang. Hopelijk bent u ook niet tegen het Vlaams Belang maar voor. U moet voor iets zijn, niet tegen iets dat is veel sympathieker toch ?

Citaat:
Maar toon ze me dan eens, ik vraag het je nu al 35 keer!!!
Lees hierboven.

Laatst gewijzigd door smiley : 28 september 2008 om 16:45.
Oud 28 september 2008, 16:48   #134
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet dus: hun geslacht is niet de reden waarom ze in gevangenis zitten, wel hun achtergrond.
Anders moet er ergens een criminaliteitsgen bestaan op het Y-chromosoom?
Of hoe zie jij dat?
Hun geslacht op zich is een te nauwe redenering denk ik, alhoewel het er toch op lijkt dat er op zijn minste een gedeeltelijke waarheid achter schuilt.

Het is een feit dat mannen in de gevangenis de hoofdgroep uitmaken. Niet alleen is dat nu zo maar het lijkt erop alsof dat ook in het verleden zo is geweest. Zeker als men kijkt naar de gevangenissen, daar is de meeste plaats voorzien voor mannen, ze worden zo gebouwd, standaard met veel meer plaats voor mannen dan voor vrouwen.

Er zijn gevangenissen van honderden jaren oud in Belgie, die vertonen het zelfde profiel.

Ik weet niet wat de exacte cijfers zijn maar dit gegeven staat buiten kijf dacht ik.

Zodus, op het eerste zicht is de stelling "mannen plegen meer misdaad dan vrouwen" redelijk gemakkelijk recht te houden.

Tenzij u dit kan weerleggen op een of andere manier?

Tenminste, als we er vanuit gaan dat de gevangenispopulatie een weergave is van de echt gepleegde misdaad, en niet alleen de "gepakte" misdaden.

Wat niet is dus staan we weer bij af. Alleszins, ik denk dat mannen altijd het meeste misdaden plegen zonder dat ik echte een reden kan aanwijzen.

U denkt dat het toeval is misschien?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 01:09   #135
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een aantal VB'ers zeiden dat er 4000 (wat volgens mij een grove overschatting is) van hen van allochtoon origine.

Het bericht dat 3000-4000 moslims in de Belgische cellen vertoeven kwam niet van het VB maar stond wel te lezen op teletekst van de VRT.
En de VRT zou ik nu echt niet durven verdenken pro VB te zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 01:19   #136
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vakbond is een club met lidmaatschap en wil macht en inspraak en opkomen voor minderheden.
.

Opkomen voor minderheden?.......voor zichzelf ja!!!!!

Citaat:
Benadelen van niet-vakbondsleden
Vlaams Belang klaagt daarnaast aan dat het sociaal fonds van de metaalsector niet-vakbondsleden dubbel benadeelde. Het hield bij hen onterecht geld in van de uitkeringen waarop ze recht hadden - administratiekosten die vakbondsleden niet moesten betalen - maar gaf die niet-betaalde bedragen als wél betaald door aan de fiscus, zodat de werknemers wel belastingen moesten betalen op wat ze niet gekregen hadden.

Belofte
Uit briefwisseling van de fiscus die de partij heeft, is af te leiden dat de fiscus, na contact met het fonds, de belofte kreeg dat de onterecht ingehouden bedragen toch zouden worden betaald aan de niet-vakbondsleden. Vlaams Belang vraagt een parlementaire onderzoekscommissie over de sociale fondsen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 02:05   #137
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Volgens uw cijfers zitten dus 4000 allochtonen op 400 000 in de gevangenis. Dat is inderdaad 1%.
In totaal 9000, dus 5000 autochtonen op ruwweg 9.600.000, dus 0.052%.
DUs er zijn 20 maal meer criminele allochtonen dan autochtonen.
ribke aub
waar haal je dat nu weer ?
waarschijnlijk bedoelde je iets in de zin van dat er 20 maal meer kans is dat een crimineel waar je mee in aanraking komt een allochtoon zou blijken maar drukte je je verkeerd uit ...
maar ook dat laatste is natuurlijk bij de haren getrokken daar je enkel cijfermateriaal voorhanden hebt om een voorwaardelijke (voorwaarde : in cel) kans te gaan evalueren voor beide groepen en niks voor handen hebt wat betreft de voorwaardelijke kans ( voorwaarde : crimineel ) die in de cel zit
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 02:19   #138
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ribke aub
waar haal je dat nu weer ?
waarschijnlijk bedoelde je iets in de zin van dat er 20 maal meer kans is dat een crimineel waar je mee in aanraking komt een allochtoon zou blijken maar drukte je je verkeerd uit ...
maar ook dat laatste is natuurlijk bij de haren getrokken daar je enkel cijfermateriaal voorhanden hebt om een voorwaardelijke (voorwaarde : in cel) kans te gaan evalueren voor beide groepen en niks voor handen hebt wat betreft de voorwaardelijke kans ( voorwaarde : crimineel ) die in de cel zit
Mijn post was een reactie op:

Citaat:
Aan de babyboomers..............
Ook buitensmijten misschien??

Yep.
En ik zal ook meteen een paar cijfers gebruiken die een paar blokkers op dit forum ponneerden.
400 000 migranten
4000 in de gevangenis
= 1 procent

Citaat:
Die 400 000 zijn genaturaliseerden en 1e en 2e generatie.
Van wie anders zouden deze cijfers zijn?
Plus dit was een maximumcijfer dat een VB'er aangaf op dit forum. Ik kan de referentie terugvinden als u wilt.

En in België zijn er ongeveer 9000 gevangenen in totaal.
Een aantal VB'ers zeiden dat er 4000 (wat volgens mij een grove overschatting is) van hen van allochtoon origine.

De reden waarom ik VB'er cijfers gebruik is omdat ze deze moeilijk kunnen weglachen als cijfers van 'poco' media.
Oud 29 september 2008, 11:25   #139
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Volgens uw cijfers zitten dus 4000 allochtonen op 400 000 in de gevangenis. Dat is inderdaad 1%.
In totaal 9000, dus 5000 autochtonen op ruwweg 9.600.000, dus 0.052%.
DUs er zijn 20 maal meer criminele allochtonen dan autochtonen.
Yep en de reden daarvoor kan men gemakkelijk terugvinden in de socio-economische situatie van een deel van de migranten.

Men kan dus zelfs met cijfers gegeven door blokkertjes (het zijn niet mijn cijfers) moeilijk volhouden dat alle migranten crimineel van aard zijn of dat we 'overspoeld' worden door criminele migranten.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 september 2008 om 11:28.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 11:52   #140
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maes P; sorry hoor maar iemand die Turije als voorbeeld aanhaalt laat vooral zien geen enkele kennis op dit vlak te hebben; u lijkt gemaktshalve te vergeten dat in Turkije het leger nodig is om de seculiere staat te bewaken.
De rest van uw redenering is helemaal te gek voor woorden, natuurlijk kan iemand Turk zijn en geen moslim en desondanks het economisch slecht doen.
Of vroom gelovig en het wel op de sociale ladder goed doen.( de meeste radicale moslims zijn trouwens hoog opgeleid, tenminste zij die organisatorisch betrokken zijn op het uitdragen van de leer)

Het gaat niet over 'islam die hoe dan ook leidt tot achterstand,' wel over de mate waarin gelovigen hun ideologische principes kunnen in overeenstemming brengen met de eisen/verwachtingen van deze samenleving.
Evengoed kunnen culturele factoren spelen vandaar mijn redenering dat succes afhankelijk is van de mate waarop je culturele en idiologische identiteit in overeenstemming kunt brengen met de eisen/ verwachtingen van de samenleving.
Voor mij is iemand radicaal wanneer de omgekeerde beweging wordt verwacht waarbij de samenleving zich hoort aan te passen aan islam!( wat nu vaak door weldenkend links wordt goedgepraat als respect voor die culturele of ideologische identiteit!)

En neen, ik oordeel niet uit vooroordelen maar vanuit praktijkervaring, u van achter uw Begonia lijkt me....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be