![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat als de crimineel geen vuurwapen had gehad omdat het niet beschikbaar was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat voor misdadiger is dat dan, een fietsendief? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb ooit al wel eens ruzie gehad met mensen terwijl er keukenmessen en/of geladen vuurwapens binnen handbereik waren. Verbale ruzie los je verbaal op, nooit fysiek. Fysieke aanvallen los je fysiek op.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een vuurwapen is een zeer eenvoudig mechanisch geheel dat je niet zomaar kunt on-uitvinden. U hebt blijkbaar nog niet op mijn handtekening geklikt. Misdadigers maken hun vuurwapens zelf. Hoe komt het anders dat er vele illegale vuurwapens geen serienummer hebben. Alle legale wapenfabrieken voorzien elk wapen van een serienummer omdat dat wettelijk verplicht is. Op youtube vind je zelfs instructies over hoe je zelf een receiver voor een AK-47 maakt: http://www.youtube.com/watch?v=sDppu3Mcj6E
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 april 2009 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen mevrouw, we wonen in Ninove maar komen ook nog buiten de stadsgrenzen. Ninove, een boerengat waar de flikken zelf (eentje met drie strepen) ons hebben aangeraden voor onze veiligheid zelf in te staan aangezien ze noch personeel noch materiaal hebben om het ganse grondgebied naar behoren te patrouilleren. Over de recente golf van steekpartijen en gewapende overvallen en moorden zullen we het niet hebben zeker? Hoofd/zand, als politica in spe ben je op de goede weg....
![]() Laatst gewijzigd door lantjes : 20 april 2009 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niemand aanraden zich te bewapenen maar ik zal het ook niet afraden.
Wel vind ik het een gevaarlijke evolutie om mensen aan te raden zich vooral niet te verdedigen. De Oost-Europese gangsters moeten nogal plezier hebben als ze dat horen. En dan maar klagen dat iemand in het openbaar in elkaar geslagen wordt zonder dat iemand tussen komt. Hoe wilt ge dat ik iemand anders help als men mij steeds voorhoudt dat ik niet eens mijzelf mag verdedigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ²
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De realiteit past blijkbaar niet in uw wereldbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In sommige gevallen is het interessant om zelf de gegevens van onbevooroordeelde instanties te verzamelen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 april 2009 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou trouwens toegelaten moeten zijn om te mogen doden als uw bezit in gevaar is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zolang er wapens BESTAAN, zullen er criminelen zijn die deze verkopen . Dus behalve als jij een plan hebt om alle vuurwapens op aarde te doen verdwijnen , zie ik niet goed wat jij wil zeggen ? Ondertussen garandeer ik jou dat ik, indien ik dat wens, binnen de paar uur een vuurwapen kan kopen . Enige vereiste : een beetje geld betalen er voor, want die wapentrafikanten geven die natuurlijk niet gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Staatssecretaris
|
![]() Zeg hem maar dat de nieuwe wapenwet tot doel de bevolking zo veel mogelijk te ontwapenen. En dat ie zich daar aan te houden heeft, of dat we anders dat korps eens ff zullen doorlichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ontwapenen? Er zijn sedert de nieuwe wet honderden leden bijgekomen in onze club, HONDERDEN. Allemaal burgers die nu regelmatig komen schieten en bijgevolg ook hun wapen kennen en kunnen hanteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moest Hollywood er niet geweest zijn zouden er hoogst waarschijnlijk nooit strenge vuurwapenwetten geweest zijn. Ook de media hebben een grote verantwoordelijkheid in het vervormen van de werkelijkheid in hun sensatiezucht. Iedereen heeft gehoord van de gebeurtenissen op Virginia Tech. Niemand heeft echter gehoord van de gebeurtenissen op de Appalachian School of Law. Eenzijdige berichtgeving zorgt automatisch voor ongeïnformeerde meningen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 april 2009 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een leugen ? Indien waar, mogen we dan vuurwapenbezitters en hun omgeving als potentieel gevaarlijk bestempelen? Als onverantwoordelijk tov hun familie? Als te mijden vriend en buur ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik wel kan zeggen is dat keukenmessen ongeveer X aantal keer meer gebruikt worden om huisgenoten te vermoorden dan vuurwapens. Maar vuurwapens worden wel X aantal keer meer gebruikt om een misdadiger af te weren dan keukenmessen. Of die vergelijking opgaat hangt af van uw eigen vooroordelen. Mogen we dan huismoeders (Lhermitte) en hun omgeving als potentieel gevaarlijk bestempelen? Als onverantwoordelijk tov hun familie? Als te mijden vriendin en buur ? Hetzelfde geldt ook voor andere groepen in de samenleving. Arme migranten plegen ook meer misdaden omwille van hun sociaal-economische achterstelling Mogen we dan migranten en hun omgeving als potentieel gevaarlijk bestempelen? Als onverantwoordelijk tov hun familie? Als te mijden vriend en buur ? Ik vermoed dat u het antwoord daarop zelf kan formuleren.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 april 2009 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat u de intelectuele eerlijkheid kan opbrengen om het verschil te zien tussen een gebruiksvoorwerp dat ook kan gebruikt worden om te doden (messen, wagens, schroevendraaiers,...) of een ding in huis haklen zoals een vuurwapen, dat enkel dient om te doden. U mixt bewust beide doorheen om uw gelijk te proberen halen. van vooroordelen gesproken!!!!! |
|
![]() |
![]() |