Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2009, 12:56   #121
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Als een overheid u geen redelijke vorm van veiligheid kan garanderen moet je er zelf voor zorgen. Uw hoofd in het zand steken, wat de traditionele partijen nu doen, heeft daarbij geen zin.
U woont in Afrika neem ik aan?
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 12:58   #122
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Veel misdadigers dragen toch wapens ? En die maken toch niet alle dagen mensen dood ? Dan mogen eerlijke mensen dat toch ook zeker ? Zal wel veel minder gevaarlijk zijn.
U geeft zelf een goed tegen-argument.
Wat als de crimineel geen vuurwapen had gehad omdat het niet beschikbaar was?
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 13:11   #123
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politikainspe Bekijk bericht

Wat voor misdadiger is dat dan, een fietsendief?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 13:12   #124
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Afrika

Citaat:
In Zuid-Afrika brengt men naast de voordeur van véél huizen een plakaat aan.
Daarop staat: "Armed response". Dat is dus DUIDELIJK !
Het heeft effekt. Ik kan het u verzekeren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 13:30   #125
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent zo iemand voor wie het leren vuren met een wapen even hard bij het opgroeien hoort als het stoppen met drinken uit een papfles, of zoals je zegt: het halen van een rijbewijs. Niet mee eens.
Je bewust worden van alle aspecten van het leven is inderdaad opgroeien. Je zowel mentaal, verbaal als fysiek kunnen verdedigen tegen aggressors en andere invloeden hoort daarbij.

Citaat:
Besef je dat er volwassenen zijn die labiel zijn? En dat een persoon heel erg bepaalt kan worden door de situationele omstandigheden.
Al ooit eens erg ruzie met iemand gehad? Wat als er toen een pistool binnen handbereik had gelegen, geladen?
Daarom dat ik altijd een voorstander ben geweest van gecontroleerd wapenbezit (psychologische en medische tests).

Ik heb ooit al wel eens ruzie gehad met mensen terwijl er keukenmessen en/of geladen vuurwapens binnen handbereik waren.
Verbale ruzie los je verbaal op, nooit fysiek.
Fysieke aanvallen los je fysiek op.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 13:35   #126
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Een vuurwapen is een zeer eenvoudig mechanisch geheel dat je niet zomaar kunt on-uitvinden.

U hebt blijkbaar nog niet op mijn handtekening geklikt.

Misdadigers maken hun vuurwapens zelf.
Hoe komt het anders dat er vele illegale vuurwapens geen serienummer hebben. Alle legale wapenfabrieken voorzien elk wapen van een serienummer omdat dat wettelijk verplicht is.

Op youtube vind je zelfs instructies over hoe je zelf een receiver voor een AK-47 maakt:

http://www.youtube.com/watch?v=sDppu3Mcj6E

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 april 2009 om 13:38.
Oud 20 april 2009, 14:07   #127
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen mevrouw, we wonen in Ninove maar komen ook nog buiten de stadsgrenzen. Ninove, een boerengat waar de flikken zelf (eentje met drie strepen) ons hebben aangeraden voor onze veiligheid zelf in te staan aangezien ze noch personeel noch materiaal hebben om het ganse grondgebied naar behoren te patrouilleren. Over de recente golf van steekpartijen en gewapende overvallen en moorden zullen we het niet hebben zeker? Hoofd/zand, als politica in spe ben je op de goede weg....

Laatst gewijzigd door lantjes : 20 april 2009 om 14:20.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 16:58   #128
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denkt ge eraan te doen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 17:05   #129
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik zou niemand aanraden zich te bewapenen maar ik zal het ook niet afraden.
Wel vind ik het een gevaarlijke evolutie om mensen aan te raden zich vooral niet te verdedigen.
De Oost-Europese gangsters moeten nogal plezier hebben als ze dat horen.
En dan maar klagen dat iemand in het openbaar in elkaar geslagen wordt zonder dat iemand tussen komt. Hoe wilt ge dat ik iemand anders help als men mij steeds voorhoudt dat ik niet eens mijzelf mag verdedigen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 17:13   #130
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En dan maar klagen dat iemand in het openbaar in elkaar geslagen wordt zonder dat iemand tussen komt. Hoe wilt ge dat ik iemand anders help als men mij steeds voorhoudt dat ik niet eens mijzelf mag verdedigen.
²

Oud 20 april 2009, 20:21   #131
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Vuurwapens zorgen niet voor familiedrama's net zoals lepels er niet voor zorgen dat je dik wordt.

Trouwens: Lhermitte heeft al haar kinderen omver geschoten ofzo?

U draait trouwens mooi rond de pot over mijn stelling: Een vuurwapenverbod heeft NOOIT het aantal moorden of misdaden doen dalen in een land.
Gij zijt ziende blind, maarbon, andere thread, de links naar de pdf'kes staan er, ik vrees enkel dat gij ze weigert open te doen. Kijk eens, peer reviewed journals ipv krantenknipsels ! Wetenschap tov populisme en subjectieve gegevens.

De realiteit past blijkbaar niet in uw wereldbeeld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 20:34   #132
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij zijt ziende blind, maarbon, andere thread, de links naar de pdf'kes staan er, ik vrees enkel dat gij ze weigert open te doen. Kijk eens, peer reviewed journals ipv krantenknipsels ! Wetenschap tov populisme en subjectieve gegevens.

De realiteit past blijkbaar niet in uw wereldbeeld.
Je kan ook gewoon de naam van het land geven hoor (in zovere dat het mogelijk is). Dan zoek ik het zelf op.

In sommige gevallen is het interessant om zelf de gegevens van onbevooroordeelde instanties te verzamelen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 april 2009 om 20:46.
Oud 20 april 2009, 23:26   #133
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Denk je?
Die enkelband is nog maar een recent verschijnsel.

Trouwens criminelen hebben zoizo meer schrik van een gewapende burger dan van de politie, de gevangenis of de enkelband (Hoe zou je zelf zijn als inbreker wetende dat je omvergeblazen kunt worden met dit)
Ah ja want een gewapende burger zal wss schieten als hij zo'n wapen heeft.
Zou trouwens toegelaten moeten zijn om te mogen doden als uw bezit in gevaar is...
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 23:38   #134
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat het nu net criminelen zijn die " in het zwart " wapens verkopen, aan wie ze maar wilt
Zolang er wapens BESTAAN, zullen er criminelen zijn die deze verkopen .
Dus behalve als jij een plan hebt om alle vuurwapens op aarde te doen verdwijnen , zie ik niet goed wat jij wil zeggen ? Ondertussen garandeer ik jou dat ik, indien ik dat wens, binnen de paar uur een vuurwapen kan kopen . Enige vereiste : een beetje geld betalen er voor, want die wapentrafikanten geven die natuurlijk niet gratis.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 00:15   #135
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Ninove, een boerengat waar de flikken zelf (eentje met drie strepen) ons hebben aangeraden voor onze veiligheid zelf in te staan.
Zeg hem maar dat de nieuwe wapenwet tot doel de bevolking zo veel mogelijk te ontwapenen. En dat ie zich daar aan te houden heeft, of dat we anders dat korps eens ff zullen doorlichten.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 08:37   #136
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Zeg hem maar dat de nieuwe wapenwet tot doel de bevolking zo veel mogelijk te ontwapenen. En dat ie zich daar aan te houden heeft, of dat we anders dat korps eens ff zullen doorlichten.
Dit voorval is van VOOR de nieuwe wapenwet maar dat neemt de intentie van de boodschap niet weg.
Ontwapenen? Er zijn sedert de nieuwe wet honderden leden bijgekomen in onze club, HONDERDEN. Allemaal burgers die nu regelmatig komen schieten en bijgevolg ook hun wapen kennen en kunnen hanteren.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 10:43   #137
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
De meeste mensen die tegen wapens zijn halen hun info van Hollywood.
Moest Hollywood er niet geweest zijn zouden er hoogst waarschijnlijk nooit strenge vuurwapenwetten geweest zijn.

Ook de media hebben een grote verantwoordelijkheid in het vervormen van de werkelijkheid in hun sensatiezucht.
Iedereen heeft gehoord van de gebeurtenissen op Virginia Tech.
Niemand heeft echter gehoord van de gebeurtenissen op de Appalachian School of Law.
Eenzijdige berichtgeving zorgt automatisch voor ongeïnformeerde meningen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 april 2009 om 10:46.
Oud 21 april 2009, 14:40   #138
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan ook gewoon de naam van het land geven hoor (in zovere dat het mogelijk is). Dan zoek ik het zelf op.

In sommige gevallen is het interessant om zelf de gegevens van onbevooroordeelde instanties te verzamelen.
Bij de columbine herdenking op TV-journaal beweerde iemand dat statistieken aantoonden, dat huiselijke vuurwapens vele malen meer gebruikt werden om familie, vrienden kenissen, buren te verwonden, dan misdadigers.

Een leugen ?

Indien waar, mogen we dan vuurwapenbezitters en hun omgeving als potentieel gevaarlijk bestempelen? Als onverantwoordelijk tov hun familie? Als te mijden vriend en buur ?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 15:09   #139
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Bij de columbine herdenking op TV-journaal beweerde iemand dat statistieken aantoonden, dat huiselijke vuurwapens vele malen meer gebruikt werden om familie, vrienden kenissen, buren te verwonden, dan misdadigers.

Een leugen ?

Indien waar, mogen we dan vuurwapenbezitters en hun omgeving als potentieel gevaarlijk bestempelen? Als onverantwoordelijk tov hun familie? Als te mijden vriend en buur ?
Ik heb dat onderzoek niet dus ik kan er niet over oordelen.
Wat ik wel kan zeggen is dat keukenmessen ongeveer X aantal keer meer gebruikt worden om huisgenoten te vermoorden dan vuurwapens.
Maar vuurwapens worden wel X aantal keer meer gebruikt om een misdadiger af te weren dan keukenmessen.
Of die vergelijking opgaat hangt af van uw eigen vooroordelen.

Mogen we dan huismoeders (Lhermitte) en hun omgeving als potentieel gevaarlijk bestempelen? Als onverantwoordelijk tov hun familie? Als te mijden vriendin en buur ?

Hetzelfde geldt ook voor andere groepen in de samenleving. Arme migranten plegen ook meer misdaden omwille van hun sociaal-economische achterstelling

Mogen we dan migranten en hun omgeving als potentieel gevaarlijk bestempelen? Als onverantwoordelijk tov hun familie? Als te mijden vriend en buur ?

Ik vermoed dat u het antwoord daarop zelf kan formuleren.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 april 2009 om 15:15.
Oud 21 april 2009, 15:16   #140
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat onderzoek niet dus ik kan er niet over oordelen.
Wat ik wel kan zeggen is dat keukenmessen ongeveer X aantal keer meer gebruikt worden om huisgenoten te vermoorden.
Of die vergelijking opgaat hangt af van uw eigen vooroordelen.

Mogen we dan huismoeders (Lhermitte) en hun omgeving als potentieel gevaarlijk bestempelen? Als onverantwoordelijk tov hun familie? Als te mijden vriendin en buur ?

Hetzelfde geldt ook voor andere groepen in de samenleving. Migranten plegen ook meer misdaden omwille van hun sociaal-economische achterstelling

Mogen we dan migranten en hun omgeving als potentieel gevaarlijk bestempelen? Als onverantwoordelijk tov hun familie? Als te mijden vriend en buur ?

Ik vermoed dat u het antwoord daarop zelf kan formuleren.

Ik hoop dat u de intelectuele eerlijkheid kan opbrengen om het verschil te zien tussen een gebruiksvoorwerp dat ook kan gebruikt worden om te doden (messen, wagens, schroevendraaiers,...) of een ding in huis haklen zoals een vuurwapen, dat enkel dient om te doden.
U mixt bewust beide doorheen om uw gelijk te proberen halen. van vooroordelen gesproken!!!!!
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be