![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 juni 2009 om 15:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Onderwijskwaliteit ok, vriendelijkheid van de leraren al langer onder het vriespunt. Fileproblemen? Van Brempt moest het oplossen, maar was alleen maar bezig met het gratis maken van het openbaar vervoer. Uw centen die naar Cultuur en Sport, tja, wie daar op post zat..zegt genoeg hé.. Preusse heeft gelijk, wij zijn gwn een veel mondernere verderzetting van het verleden...
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat een verdere conversatie met u niet mogelijk is. Dat vind ik zeer jammer, buurman... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige mensen begrijpen boekhouden niet zo goed. Maar zo belangrijk is dat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar beschouw nu het volgende: een bakker bakt broodjes, verkoopt die, en verdient daarmee geld. Een deel van dat gewonnen geld staat hij onder vorm van belasting af aan de staat. Goed. Die bakker betaalt dus belastingen. Echte belastingen. Beschouw nu dat er een nationalisatie is van die bakkerij, en dat diezelfde bakker, diezelfde broodjes bakt, en die voor dezelfde prijs verkoopt. Alleen is hij nu een ambtenaar en het geld dat die broodjes opbrengen, is van de staat. De staat geeft dat geld integraal aan de bakker, en die betaalt daar dan belastingen op (of, de staat houdt een stuk van dat geld, en geeft die bakker enkel zijn netto-loon). Waar zit het verschil ? Waarom is de dienst, geleverd door die bakker, als prive bakker, nu plotseling "echt verdiend geld", terwijl exact diezelfde dienst, geleverd door die bakker (maar als ambtenaar) nu plots niet meer "echt verdiend geld" en waarom is de belasting op die prive-broodjes een "echte" inkomst voor de staat, terwijl dezelfde fractie van de dienst geleverd door de ambtenaar-bakker, dat niet ? (ik begrijp wel dat die bakker er na 3 jaar begint zijn voeten aan te vegen, slechte broodjes gaat bakken, later gaat opstaan, enz.... want of hij dat nu goed doet of niet maakt geen verschil voor hem - maar dat is een kwestie van motiveren van de mensen, niet a priori een kwestie van opbrengst of niet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klinkt wel mooi, dat Kessel-Lo. Dat komt goed uit, want ik ben juist aan het rondkijken voor een nieuw huis. Misschien moet ik daar wel een lapje grond kopen en er een knaller van een fermette op laten bouwen. Daarna uitbreiden met een veranda en wat koterijen, ik zie het al helemaal voor me
![]() Tot binnenkort, toekomstige buurman! |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |