Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2009, 12:24   #121
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
En als we dan toch blijven steken op dit nivo: deze patienten kunnen rechtstreeks en onrechtstreeks geholpen worden door het fundamenteel onderzoek van onze researchgroep
Pieke

(Kwestie van dat hier ne keer te balanceren enzo. Gelukkig vind niet iedereen dat wetenschappers inhumane monsters zijn.)
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 12:37   #122
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

[quote=Heftruck;4365153
(Kwestie van dat hier ne keer te balanceren enzo. Gelukkig vind niet iedereen dat wetenschappers inhumane monsters zijn.)[/QUOTE]

'k Ben de laatste om die stelling te onderschrijven, er zijn er nogal wat die hun kennis ten gunste van de planeet en AL zijn bewoners aanwenden.
Oud 1 oktober 2009, 13:16   #123
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
'k Ben de laatste om die stelling te onderschrijven, er zijn er nogal wat die hun kennis ten gunste van de planeet en AL zijn bewoners aanwenden.
de volgende keer ge een pijnstiller neemt, een tetanusvaccin laat zetten, een ontsmettingstof op uw wonde smeert, uw dieren laat vaccineren, ze antibiotica geeft, of zelf inneemt, een diabetespatient goeiedag zegt, of nog eens een klapke maakt met een kankerpatient, denk dan maar eens aan mij.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 13:21   #124
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Pieke

(Kwestie van dat hier ne keer te balanceren enzo. Gelukkig vind niet iedereen dat wetenschappers inhumane monsters zijn.)
Wetenschappers niet maar mensen die dierenproeven doen wel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 13:23   #125
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de volgende keer ge een pijnstiller neemt, een tetanusvaccin laat zetten, een ontsmettingstof op uw wonde smeert, uw dieren laat vaccineren, ze antibiotica geeft, of zelf inneemt, een diabetespatient goeiedag zegt, of nog eens een klapke maakt met een kankerpatient, denk dan maar eens aan mij.
Nee, dan denk ik aan de miljoenen dieren die ongewild hiervoor hebben moeten afzien.
Oud 1 oktober 2009, 13:29   #126
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Men zou procentueel veel meer menselijk leed voorkomen dan wat jij ooit met uw dierenproeven kan verhelpen door het geld dat men in u en uw onderzoek investeert te spenderen aan condomen en deze in Afrika gratis uitdelen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 13:43   #127
Heftruck

Standaard

Zozo, lantjes kan de kwantiteit van leed berekenen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 13:54   #128
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Zozo, lantjes kan de kwantiteit van leed berekenen.
De productiekost van een latex zakje is verwaarloosbaar maar geeft u wel meteen resultaat => geen (ongewenste) kindertjes die aan bv ondervoeding moeten sterven.
Zo moeilijk was dat niet hé...
Oud 1 oktober 2009, 13:58   #129
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men zou procentueel veel meer menselijk leed voorkomen dan wat jij ooit met uw dierenproeven kan verhelpen door het geld dat men in u en uw onderzoek investeert te spenderen aan condomen en deze in Afrika gratis uitdelen.
En sigaretten afschaffen.
Oud 1 oktober 2009, 14:00   #130
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij al deze dingen had uitgevonden door zijn onderzoek wisten we al lang tegen wie we bezig waren. Hij is gewoon iemand die ergens als bandwerk wat dieren moet mishandelen, de werkelijke wetenschappers doen hierna het echte onderzoek.

Al de dingen die hij aanhaald bestaan al lang, misschien moet hij eens een lijstje geven van de dingen die hij zelf heeft uitgevonden tov het aantal dieren die hij mishandeld heeft.

Laatst gewijzigd door illwill : 1 oktober 2009 om 14:01.
Oud 1 oktober 2009, 14:07   #131
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als hij al deze dingen had uitgevonden door zijn onderzoek wisten we al lang tegen wie we bezig waren. Hij is gewoon iemand die ergens als bandwerk wat dieren moet mishandelen, de werkelijke wetenschappers doen hierna het echte onderzoek.

Al de dingen die hij aanhaald bestaan al lang, misschien moet hij eens een lijstje geven van de dingen die hij zelf heeft uitgevonden tov het aantal dieren die hij mishandeld heeft.
't zal, zeker lang 1 kant, een heel kort lijstje zijn..... Onze jongste doet ook wetenschappelijk onderzoek, op planten, weet je hoeveel fundamentele doorbraken hij al heeft kunnen verwezenlijken? 0 op ongeveer 15 jaar....
Oud 1 oktober 2009, 22:05   #132
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga maar terug naar uw laboratten en -muizen, hoe meer ik uw en inderdaad ook mijn soort leer kennen hoe groter de afkeer wordt. Eigenlijk ben ik, maar nog eerder mensen als jij, objectief bekeken maar volledig relevant, het ongedierte van deze planeet.

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 1 oktober 2009 om 22:06.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 22:09   #133
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn het lagere levensvormen?
Omdat ze niet over een front neonatale cortex beschikken, of die niet zullen ontwikkelen.

Het geweten is in feite een steentje in je schoen. Dat in de weg zit tijdens een lange wandeling.
Ik, heb het er na de eerste uit gegooid. U mag dit letterlijk opvatten.
Je hebt echter mensen die hopen dat dit steentje zich ergens zal nestelen, waar ze er niet al te veel last van zullen hebben. Van tijd zal dit steentje toch nog steeds terugkomen.
Oud 2 oktober 2009, 11:30   #134
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Omdat ze niet over een front neonatale cortex beschikken, of die niet zullen ontwikkelen.

Het geweten is in feite een steentje in je schoen. Dat in de weg zit tijdens een lange wandeling.
Ik, heb het er na de eerste uit gegooid. U mag dit letterlijk opvatten.
Je hebt echter mensen die hopen dat dit steentje zich ergens zal nestelen, waar ze er niet al te veel last van zullen hebben. Van tijd zal dit steentje toch nog steeds terugkomen.
En jij beslist dat dat de factor is die bepaald welke zorgt dat je een lagere levensvorm bent?

Als de mens van deze aardkloot zou verdwijnen merken de dieren en de planeet hier niets van. Als morgen alle bijen verdwijnen dan verdwijnt op relatief korte termijn de mens en alle dieren samen met de fauna. Wie is er dus de hogere levensvorm hier?
Oud 2 oktober 2009, 14:01   #135
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij beslist dat dat de factor is die bepaald welke zorgt dat je een lagere levensvorm bent?

Als de mens van deze aardkloot zou verdwijnen merken de dieren en de planeet hier niets van. Als morgen alle bijen verdwijnen dan verdwijnt op relatief korte termijn de mens en alle dieren samen met de fauna. Wie is er dus de hogere levensvorm hier?
Bijen zijn toffe beestjes. Toch ben ik van mening dat de mens boven de dieren staat.
Mijn hond luistert naar mij. Ik naar mijn hond, als ik goesting heb.
Oud 2 oktober 2009, 14:25   #136
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Bijen zijn toffe beestjes. Toch ben ik van mening dat de mens boven de dieren staat.
Mijn hond luistert naar mij. Ik naar mijn hond, als ik goesting heb.
Dat kan zo zijn, maar als je vind dat zij minderwaardige levensvormen zijn moet je er ook en goede reden voor hebben. Voorlopig heb ik nog nie echt een goed argument gezien. Komt er uiteindelijk op neer dat de mens zichzelf hoger plaatst om de simpele reden dat ze het kunnen, maar daar stopt het dus.

En als vb haalde ik de bijen aan, wij hebben hen meer nodig dan zij ons. Fauna en flora hebben bijen meer nodig dan de mens. Dus in da opzicht zijn zij belanrijkere wezens dan ons.
Oud 2 oktober 2009, 15:09   #137
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan zo zijn, maar als je vind dat zij minderwaardige levensvormen zijn moet je er ook en goede reden voor hebben. Voorlopig heb ik nog nie echt een goed argument gezien. Komt er uiteindelijk op neer dat de mens zichzelf hoger plaatst om de simpele reden dat ze het kunnen, maar daar stopt het dus.

En als vb haalde ik de bijen aan, wij hebben hen meer nodig dan zij ons. Fauna en flora hebben bijen meer nodig dan de mens. Dus in da opzicht zijn zij belangrijkere wezens dan ons.
Ik heb wel eens stilgestaan bij de bijenkorven in de Zoo (daar staat nooit geen volk.)Het zijn zeer intelligente beestjes. Ik heb imkers in mijn familie zitten, dus ik weet er een klein beetje vanaf.

Echter vind ik de behoefte van redeneren, de expressie van emoties iets wat de een creatuur tot een hogere levensvorm maakt.
Oud 2 oktober 2009, 15:10   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En als vb haalde ik de bijen aan, wij hebben hen meer nodig dan zij ons. Fauna en flora hebben bijen meer nodig dan de mens. Dus in da opzicht zijn zij belanrijkere wezens dan ons.
Kan zijn maar dieren hebben geen bewustzijn. Als je daar het belang niet van kan inzien dan is er geen hoop meer dat het ooit nog goed komt met je.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 15:13   #139
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kan zijn maar dieren hebben geen bewustzijn. Als je daar het belang niet van kan inzien dan is er geen hoop meer dat het ooit nog goed komt met je.
Das diene front neonatale cortex waar dat ik het over had.
Oud 2 oktober 2009, 16:28   #140
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat je blind bent.
Er zijn heel veel ieren met een bewustzijn, dit is wetenschappelijk al lang bewezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be