![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() Ook al beschikt Noord-Korea over een wreed en verwerpelijk regime, als de bewijzen zo overweldigend zijn, waarom worden die dan niet bekend gemaakt? Nochtans zou je verwachten dat de westerse zijde dat als niet minder dan een trofee zou beschouwen. Hier is meer aan de hand.
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou eerder zeggen, de verantwoordelijke voor de oplossing van deze historisch gegroeide situatie is Europa. Over schuld hoeft er niet gesproken te worden. Het is normaal dat de VS zijn macht uitbreidde daar waar die mogelijkheid bestond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Duidelijke met de gevolgen van een Torpedo aanval, Neutrale onderzoekers vinden de resten van een Noord Koreaanse torpedo op dezelfde plek, Besluit van de neutrale onderzoekers, Noord Korea heeft het gedaan. In dien jouw gedachtengang correct is, moet je ervan uitgaan dat ; Zuid Korea opzettelijk een eigen schip laat torpederen door hun eigen of bevriende duikboot. Eerst moest er al een werkende Noord koreaanse torpedo ter beschikking zijn, en de duikboot moest geschikt zijn om een noord koreaanse torpede te lanceren. Dit zou dus wijzen op een planning van lange termijn. Om zeker te zijn van het opzet, moeten de neutrale onderzoekers "niet neutraal" zijn, en het voorgeschreven scenario volgen. Lijkt me toch allemaal een beetje te ver gezocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij interesseert de waarheid. Dat is niet hetzelfde als een dictatuur verdedigen. Van machiavellisten verwacht ik welliswaar 'verwarring' op dat gebied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In de postings over NWO, UFO vind je dezelfde reden terug als wat jij aangeeft. Believers dewelke denken dat ze waarheid kennen, en alle bewijzen vormen naar dat geloof. Waarom accepteer je de verklaringen van het "neutrale" onderzoeksteam niet als de waarheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou dit als onjuist bestempelen, vermits de grenszone daar op maritiem vlak niet geregeld is. Het is een gebied waar meermaals conflicten zijn geweest, voornamelijk wat visserij betreft. Je weet als Zuid-Koreaans hoofdkwartier dat het een gevaarzone is voor je manschappen.
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Of je volgt de internationale regels, en dan is de grens duidelijk. Of je volg de interpretatie van noord korea, en dan is het vatbaar voor discussie. maar vergeet niet, Noord korea vond het ook wettelijk om missiles te testen tot in Japanse wateren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, dit was geen neutrale commissie. Wie zegt dat? De bevindingen kunnen objectief zijn; maar neutraliteit in regeringscommissies onmogelijk.
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga overigens niet ontkennen dat in het verleden Noord-Korea die grens vaak overschreden heeft. Ze spreken dan van "provocatie". Zijn ze erg happig op. Zo'n 20.000 militairen in het zuiden deden een oefening, begin maart. In Pyongyang zag ik toen de auto's overdekt met kaki zeilen, en de militaire posten binnen de stad versterkt. Over een glas rum vliegen ze dan uit over vrede en uitdagen. Tja, wat wil je. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
je zal nooit aanvaarden dat het een neutrale commissie is. Wie het zegt, kan je de lijst van leden geven, kan je nationaliteit geven, maar je zal er altijd van overtuigt zijn dat het opgezet spel is. Hoe kan ik je overtuigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je het (of mijn) verschil wel tussen neutraliteit en objectief? Ik zeg dus dat het hier een door geallieerden aan en met inbegrip van Zuid-Korea ingestelde commissie is: de zogenaamde Joint Civilian-Military Investigation Group. Dit is geen neutrale commissie. Het verslag kan echter objectief zijn. Noord-Korea wil eveneens een niet-neutrale commissie sturen teneinde eveneens objectief vast te stellen wat er gebeurd is. Zolang dat overigens niet gebeurt, zullen China en Rusland (en anderen) de bevindingen niet aannemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
The Joint Civilian-Military Investigation Group(JIG) conducted its investigation with 25 experts from 10 top Korean expert agencies, 22 military experts, 3 experts recommended by the National Assembly, and 24 foreign experts constituting 4 support teams from the United States, Australia, the United Kingdom and the Kingdom of Sweden. The JIG is composed of four teams--Scientific Investigation Team, Explosive Analysis Team, Ship Structure Management Team, and Intelligence Analysis Team. Ik wil graag zien welke vermoedens je hebt om het Zweeds team verdacht te maken? BTW, ik wil je graag geloven, maar overtuig mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kan bijna niet geloven dat jij in Pyonyang in een kroeg gezeten hebt, en een normale conversatie hebt kunnen voeren met de gewone noord koreaan. Ik kan me alleen herinneren, overal waar je komt in pyongyang, je bent er bijna alleen, met uitzondering van je "opgedragen gidsen". Straten zijn verlaten, geen voertuigen. Conversatie tussen gewone bevolking en tourist was verboden. Hotel, enkel bevolkt door de staf en sommige vriendelijke mensen, Bij vermoeden van, vriendelijke vrouwen en mannen ter beschikking. Kareoke met genoeg drank, maar voor wat hoort wat. Heb je er enig bewijs van? mag het bewijs ook in private doen, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: