Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2010, 14:38   #121
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Men zou beter eens CEO's, renteniers, speculanten, belastingsconsulenten en -adviseurs, immobiliënmakelaars, leden van raden van bestuur van multinationals,... , naar werkkampen sturen zodat ze eens weten wat werken is in plaats van te parasiteren op werkende mensen en de winsten af te romen naar hun eigen zakken.
Dat trekt er al meer op !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 14:44   #122
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Zelfs geen eten, en hun huur betalen zouden ze kunnen met zulk een " loon ". Een oplossing zou natuurlijk zijn dat ze in een tentenkamp juist naast het fabriek slapen, en eten krijgen uit een gaarkeuken, kostprijs aftrekbaar van hun loon.
De droom der bazen !
Zeer juist:

Een parodie op de huidige economie:

Nomaden:

Als nomaden de fabrieken achterna in caravans, in de VS is dit heel gewoon.
De gewone burger moet flexibel zijn, globalisme noemt men dit uiteraard.
Kijk of uw caravan binnenin er even goed uitziet als de luxejacht van de eigenaar van de fabriek, dan is het klasse verschil klein.
Sociale innovatie is dit, postmodern en vooral flexibel!

Geld is niet belangrijk:

Aan de caravan naast de fabriek heb je weinig onderhoud, minder energieverbruik enz.
Dus je kan zeer goedkoop en flexibel werken.
Je bent een goedkope arbeidskracht en je kan vijf bij-jobs nemen of gratis werken om de economie te bevorderen.
Geld is niet belangrijk, tegen lage lonen werken of gratis werken dat is zeer belangrijk voor een nomade-economie.

Sociale zekerheid is dom:

Sociale zekerheid is dom, de goede wil van de eigenaar van de fabriek is ruim voldoende.
Hoe goedkoper je werkt hoe meer goede wil van de fabriekseigenaar, geen probleem.
Enkel de goede wil van de elite dekt de gezondheidszorg van de massa.
Dit is geen lijfeigenschap maar puur neoliberalisme, veel geraffineerder.
Het nomade leven, daar is de mensheid mee begonnen en daar zullen we mee eindigen!

Wezenlijke verandering:

Het neoliberaaltje (Europees commissaris van handel De Gucht) wil de Europese economie vrij maken en meer globalisering.
De Chinezen zijn verheugd, ze kunnen in Europa hun producten aan dumping prijzen op de markt gooien zodat elk Belgisch bedrijf moet sluiten wegens te hoge lonen en sociale wetgeving.
De Chinezen werken aan vijf Euro per maand en zonder sociale zekerheid, daar moeten wij toch gemakkelijk kunnen tegen concurreren, vooral als we leren werken aan drie Euro per maand loon, zo eenvoudig is dit.
We moeten deze drie Euro loon omtoveren met onze kredietkaart, zodat we wel voor 2500 Euro per maand kunnen consumeren, onze kleinkinderen kunnen onze schuld voort afbetalen.
Dit is de beste levenswijze voor Europa en de kortste weg naar de ondergang, korte pijn, misschien niet slecht, een impuls voor wezenlijke verandering!
Het belastingsgeld moet de staat vooral in buitenlandse multinationals en banken pompen om zo de aandeelhouders zoet te houden, deze zijn tenslotte de eigenaars van de bedrijven en banken.
Dit is echte economische kennis en de beste levenswijze voor de totale wereldbevolking.

Objectiviteit:

Verschoning betreffende de objectiviteit, het zou kunnen dat de Chinezen inmiddels voor 5,5 Euro per maand werken en dat ze op hun 50 jaar creperen, geen sociale zekerheid nodig, excuses daarvoor.
150 Chinezen worden dagelijks geëxecuteerd omdat ze zich uitgebuit voelen en syndicaten willen.
Deze parodie beschrijft een te ver doorgedreven vorm van neoliberalisme op een speelse manier.
De VS was op weg naar deze ideologische misvorm en is daardoor economisch vervallen.
Laten we dezelfde stommiteiten niet nog eens economisch beleven.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 14:46   #123
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dan ben je op zijn Westvlaams een 'nieweerd'. In 2 jaar moet je toch wel werk kunnen vinden? Dat is ook voldoende tijd om uzelf desnoods te herscholen. Ik zou misschien wel een uitzondering maken voor 50 plussers.
Wat ben je van plan met 50-plussers zonder werk ? Euthanasie of zo ?
Ik hoop echt dat al die mannen die er zoals gij over denken eens zonder job vallen, en dat hun wijf het opstapt , en dat ze op straat geraken...Al die harteloze mensen met hun zekerheden, hun meerderwaardigheids-complex, die wil ik zien schijten in de boskes van een park, of tussen 2 auto's, omdat ze geen euro meer overhebben om hun behoeftes in de toiletten van een café te gaan doen, ik wil die zien aanschuiven bij het OCMW, een bol soep met spek gaan eten bij de soepbedeling van de VB, ik wil ze zich zien oprollen in een vuil deken, en in hun kartonnen doos kruipen om te slapen, terwijl het vriest dat het kraakt...En dan wil ik ze eens vragen of ze niet van gedacht veranderd zijn...
Oud 17 oktober 2010, 14:49   #124
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ben je van plan met 50-plussers zonder werk ? Euthanasie of zo ?
Ik hoop echt dat al die mannen die er zoals gij over denken eens zonder job vallen, en dat hun wijf het opstapt , en dat ze op straat geraken...Al die harteloze mensen met hun zekerheden, hun meerderwaardigheids-complex, die wil ik zien schijten in de boskes van een park, of tussen 2 auto's, omdat ze geen euro meer overhebben om hun behoeftes in de toiletten van een café te gaan doen, ik wil die zien aanschuiven bij het OCMW, een bol soep met spek gaan eten bij de soepbedeling van de VB, ik wil ze zich zien oprollen in een vuil deken, en in hun kartonnen doos kruipen om te slapen, terwijl het vriest dat het kraakt...En dan wil ik ze eens vragen of ze niet van gedacht veranderd zijn...
De nagel op de kop, 10 op 10.
Oud 17 oktober 2010, 14:51   #125
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Deze post illustreert perfekt waarom ik een terugkeer naar Belgie niet meer zie zitten. Dergelijke mentaliteit zou mij de muren opjagen.
Blijf maar in de States, en pas op dat je niet in een tentenkamp terecht komt, tussen de " white trash ", of in een privaat gevangenis, om slavenarbeid te verrichten in gezelschap van gebodybuilde negers van 120 kg...
Oud 17 oktober 2010, 14:52   #126
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik vind dat men werklozen die langer dan 2 jaar werkloos zijn een job zou moeten aanbeiden bij de overheid met een contract van 1 jaar met volwaardig loon en wie weigert zou moeten permanent geschorst worden. De jobs zouden natuurlijk wel enigszins moeten passen bij wat die persoon kan of gestudeerd heeft.

Waarom men deze maatregel niet wil nemen snap ik niet ... . Dat zou onmiddellijk het kaf van het koren scheiden, mensen die willen werken maar om 1 of andere reden geen job vinden die krijgen dus werk en de rest zal niet meer kunnen profiteren ... . Hiermee zou men ook flink kunnen besparen op de VDAB en RVA waar men nu vooral met bezigheidstherapie bezig is.

Ik denk dat zowat iedereen zich zou kunnen vinden in een maatregel zoals deze. Ik ben 100% tegen misbruik maken van werklozen door hen te verplichten gratis of bijna gratis te werken. Men moet echte jobs aanbieden, geen nepjobs of gratis werk. Dat is slavernij !
Akkoord met jouw voorstel. Moest ik werkloos vallen zou ik dat direct aanvaarden.
Oud 17 oktober 2010, 14:54   #127
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zoek al heel mijn leven een job volledig in overeenstemming met mijn karakter, en zodra die fameuze werkkampen voor werkonwilligen operationeel beloven te worden, ga ik dan ook onmiddelijk solliciteren, met het schuim op de bek , voor kampoverste
Je mag beginnen als gewone kapo, en als je wreedaardig genoeg bent, de hiërarchische ladder opklimmen.
Oud 17 oktober 2010, 14:57   #128
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ergens ganse dagen gaan zitten oefenen voor werk vind ik er toch ook wat over. Blijkbaar eerder een wensidee van sommigen dan wat anders want praktisch is zoiets toch niet haalbaar.

Maar dagelijks een stempel gaan halen zou ik wel goed vinden. Kwestie van er wat sleur in te steken.
Als je daar goed genoeg voor betaald word heb ik er niks op tegen. En op voorwaarde dat het stempelburo naast een gezellige café is
Oud 17 oktober 2010, 15:08   #129
corse
Banneling

Standaard

De gepamperde:

In de totale geschiedenis hebben “de gepamperde” de geprivilegieerde klasse met hun roze brillen de armoede nooit gezien en ontkenden steeds het bestaan er van.
Deze armen passen niet in hun kader, voor hen zijn het derderangsburgers, de problematiek rond armoede is voor hen onbestaande en zelfs irriterend, niets nieuws onder de zon!.
Vooral diegenen die zelf in hun leven nog nooit een poot hebben uitgestoken en te lui zijn om iets creatief voor de samenleving te doen, ja deze ontkennen de armoede.

Hun zeggen dat alle werklozen en armen lui en jaloers zijn, allen die niet snel en hard genoeg werken profiteurs zijn enz.
Dit profitariaat met hun boterpootjes, hun fluwelen vrouwenhandjes vol met gouden ringen en diamanten.
De welruikende stropdasjes en hun witteboordencriminaliteit en perversiteit, deze zijn de ware profiteurs en uitbuiters, het werkschuw tuig van onze planeet.

http://www.trends.be/nl/economie/men...-jaar-cel.html

Deze nomenclatuur, “de privaat, staats en religie elite” die nu weer beroep kan doen op het onderbetaalde goedkoop personeel zoals: Koks, hoveniers, werkvrouwen, onderhoudspersoneel, meiden en knechten enz, deze goed genoeg om “hun vuiligheid” op te kuisen en dit uiteraard met de glimlach.
Deze jobs zijn geen jobs, het is mensonwaardige uitbuiting, dit omdat ze hun eigen vuiligheid niet willen en wensen op te kuisen.
Oud 17 oktober 2010, 15:08   #130
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ergens ganse dagen gaan zitten oefenen voor werk vind ik er toch ook wat over. Blijkbaar eerder een wensidee van sommigen dan wat anders want praktisch is zoiets toch niet haalbaar.

Maar dagelijks een stempel gaan halen zou ik wel goed vinden.
Kwestie van er wat sleur in te steken.
Die tijd hebben we gehad, hoor, ik ben zelf even werkloos geweest in '79.
Aanschuiven maar iedere dag aan dat stempellokaal. Nooit op voorhand wetend om hoe laat men moest gaan stempelen met als gevolg dat een gewone werkloze soms moeite had om te plannen hoe/wanneer ze haar kinderen van school moest halen (er was toen ook geen nabewaking!). Ik begrijp best dat werkende mensen zeggen dat de doppers maar iets moeten doen om hun geld te krijgen, maar dat systeem was niet meer of minder dan met de mensen hun voeten rammelen en hen bovendien volledig afhankelijk maken van de willekeur van een gemeenteambtenaartje (hij kwam vooral op regendagen gaarne te laat naar het stempellokaal, wat kon het hem schelen dat die stomme doppers doornat werden).
Oud 17 oktober 2010, 15:08   #131
corse
Banneling

Standaard

De Middeleeuwen zijn terug en het liberalisme met een menselijk gelaat is verworden tot een neoliberale heerschappij.
De woongebieden (villaatjes van de gevestigde nomenclatuur, eigenaars van privaatindustrie, politiekers, rechters, advocaten, m.a.w de privaat, staat en religie elite) liggen uiteraard ver af en gescheiden van de woongebieden waar zich armen bevinden.

Niet één rijke heeft zijn geld op een rechtmatige manier verkregen op onze planeet.
Rijk of met andere woorden, grote hoeveelheden geld of materiele bezittingen verwerven is altijd gerelateerd met Pik-Pocket al dan niet door de wetgeving gelegaliseerd.

De rijke industriëlen vervuilen en contamineren de noordelijke zijde van onze planeet grondig, dit terwijl zijzelf in enorme weelde grotendeels op het zuidelijk deel van de planeet leven.
De privaateilanden, jachten, villa’s en afgesloten enorme percelen land zijn gelegen in zuiderse afgelegen natuurgebieden en veraf van industrie en natuurvervuiling.
Deze neoliberale dubbelmoraal beschadigd ons ecosysteem en de samenleving grondig.
Indien we niet tijdig optreden zal deze dubbelmoraal ons terug naar de Middeleeuwen katapulteren.

Om het consumentisme te bevorderen worden culturele identiteiten, natuurlijke rijkdommen, ecosystemen, sociale gemeenschappen en armen platgewalst.
Het is misbruik maken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer mogelijkheden en vrijheden te verwerven.
Economie is een middel en mag geen doel op zich zijn.
Oud 17 oktober 2010, 15:09   #132
corse
Banneling

Standaard

Enkel de capaciteiten en lage lonen om te kunnen uitbuiten, deze zijn voor hen belangrijk, ze creëren daardoor een kunstmatige sluikeconomie die de reële economie ondermijnt en de loon naar werk verhouding van deze vernietigt, het misbruik maken van de medemens bereikt hier zijn hoogste vorm, discriminatie puur.

De door generaties en met veel geduld opgebouwde “voorbeeld model samenleving” wordt hier op een zeer subtiele manier tot op de grond afgebroken, van het eerbiedigen van de bestaande fundamentele sociale rechten is geen sprake.

De salon politiekers hebben de passie verloren om de zwakken in onze samenleving te verdedigen.
De sterken moeten ze niet verdedigen, zij verdedigen zichzelf wel.

Mao had daar een oplossing voor:

Hij liet de zogenoemde intelligentsia minimum één maand per jaar op het land, fabrieken of mijnbouw werken, dit om de voeling met arbeiders niet te verliezen.
Een soort van minimale beurtrol, niet slecht.

Het is de boodschap die telt, liefst niet aangenaam maar doeltreffend en in de eerste plaats bewustzijnsverruimend.
De boodschap moet geen sympathie oogsten maar verontwaardiging en tot nadenken stemmen en als laatste de zaak oplossen.
Oud 17 oktober 2010, 15:11   #133
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, slimme, het loon is te laag.
Oud 17 oktober 2010, 15:46   #134
corse
Banneling

Standaard

Niemands heer en niemands knecht:

Evenzeer als ik weiger een slaaf te zijn, weiger ik een meester te zijn, dat is wat democratie is.

Dat is de leuze van de intelligente mens, elke vorm van gedwongen of ongedwongen slavernij eindigt vroeg of laat in een conflict situatie, het vanzelfsprekend aanvaarden van onderdanigheid is een inbreuk op de menswaardigheid en op onze modelmaatschappij voor gelijke rechten voor iedereen, ongedwongen slavernij is de meest voorkomende, subtielste en doeltreffendste vorm van slavernij, uitbuiting is in de eerste plaats onderbetaling.
Hij die ondernemingszin bezit heeft niet het recht om over tijd en leven van iemand te beschikken die “niet” over ondernemingszin beschikt zonder de nodige compensatie.
Het ondergaan van ongedwongen slavernij is geen product van de vrije wil, het is bij vele mensen een gedwongen noodzaak om te leven en te overleven.
Oud 17 oktober 2010, 15:47   #135
corse
Banneling

Standaard

Het grote geheim van onze totale vrije markteconomie is gebaseerd op het principe dat het uitbuiten van mens door mens kan.

Deze respectloosheid tegenover de medemens is de hoofdspelregel van onze totale vrijmarkteconomie.
Het uitbuiten van mens door mens is diefstal, een fundamentele misdaad en in strijd met de mensenrechten.
Het uitbuiten van mens door mens is geen vrijheid, het is misbruik maken van de onwetendheid van de medemens.
Het zichzelf verrijken op kosten van zijn medemens is een zwaar misdrijf, helaas wordt dit zwaar misdrijf niet of te weinig bestraft, het is de basis van ons systeem.
De spelregels van de totale vrije markt economie zijn gebaseerd op het principe dat het uitbuiten van mens door mens kan, dit door gebrek aan vertrouwen en respect in de medemens, deze principes zullen ook de ondergang van dit systeem zijn.
Oud 17 oktober 2010, 15:48   #136
corse
Banneling

Standaard

. HET UITBUITEN VAN MENS DOOR MENS:

Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.

Uitbuiten is:

Het manipuleren en misbruiken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid te verwerven.
De zwaarste diefstal die men plegen kan is het roven van andermans tijd, deze zonder voldoende compensatie, tijd is de grootste en duurste luxe in een mensenleven, we zijn hier op deze planeet maar eventjes.
Oud 17 oktober 2010, 15:50   #137
corse
Banneling

Standaard

Tijdroof:

Om de sociale zekerheid te kunnen betalen zal er nu 50 jaar 5 dagen op de week moeten gewerkt worden en dit met 630.000 werklozen.
Met 65 jaar op pensioen gaan en dan beginnen leven is “de” grootste leugen die de totale vrije markt economie gebruikt om haar systeem draaiende te houden, als men jong is moet met ten volle van het leven kunnen genieten en leven in de ware zin.
Het brugpensioen destijds is in het leven geroepen om jongeren aan het werk te krijgen in hun plaats, nu geldt de eigenaardige redernering bij ruim 600.000 werklozen (bruggepensioneerden niet meegerekend) dat hoe meer ouderen aan het werk blijven, hoe meer jobs vrij komen voor de jongeren.
Mensen gedurende 50 jaar 5 dagen per week laten werken is de grootste misdaad die ooit tegen de menselijkheid gepleegd is, het totale jonge leven gaat verloren in fabrieken, werkhuizen, burelen enz, is dit vrijheid?
Met welk recht wordt 50 jaar van een mensenleven afgenomen, onze economie produceert voor 80% nutteloze zaken die enkel de natuur en de mens schaden, ongecontroleerde consumptie wordt dit genoemd.
Dit is waanzin en zeker geen vrijheid, het leven is veel te kort voor deze nonsens, dit alles om een systeem te dienen, manipulatie en brainwash bereikt hier zijn hoogste vorm, dit is gedwongen slavernij, het recht van het individu gaat hier totaal verloren.
Uitbuiting van mens door mens is gedwongen slavernij, het is de grootste waanzin, manipulatie en brainwash in de geschiedenis van de mens en dit in een geautomatiseerde economie.
Een minoriteit van 3% van de samenleving maakt op deze manier misbruik van de andere 97%, of we deze 3% van de samenleving psychopaten kunnen noemen is nog de vraag.
In de huidige tijd en in de huidige economie hebben ze al dan niet hun nut, in ieder geval kunnen we ze bestempelen als misbruikers van de onwetenden, in de toekomst zal hun denken zeker als psychopathie en asociaal worden afgedaan.
Het doel van onze geautomatiseerde economie was uiteindelijk dat de totale samenleving meer tijd kon besteden aan de essentie van het leven zelf.
Oud 17 oktober 2010, 15:55   #138
corse
Banneling

Standaard

De leuze van de elite:

Mensen zijn niet vrij want ze moeten werken, willen ze iets eten. (Jagen en vissen kan ook)
Wij (elite) gaan mensen bevrijden door hen van hun andere vrijheden te beroven.
Eens ze volledig aan ons onderworpen zijn en onze slaaf zijn, dan pas zijn “wij” vrij.
Onze vrijheid (elite) kan enkel door de slavernij van andere.(werkende klasse)

Het is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan….

50 jaar steken we deze waardeloze burgers in fabrieken, magazijnen en burelen.
We beloven hun krediet voor 30 jaar, om hun woning af te betalen, deze fabel noemt “eigendom”.
Tot de laatste betaling blijven “wij de bank” natuurlijk eigenaar.
Met onze reclame geven we hun alles, we dwingen ze daar van te dromen, consumentisme.
We geven hen kredietkaarten, aan 17 % mogen ze zelfs onder nul gaan.
Dit is hun klein beetje vrijheid, in ruil voor de mooiste jaren van hun leven.
“Wij” hebben ze van hun vrijheden beroofd, maar dan pas zijn “wij” vrij.
Over een beurtrol en democratie willen wij (elite & jetset) niet speken.
Zij delen de lakens uit en willen er dan ook in schijten.

Met beleefde groeten,

Elite & jetset…
Oud 17 oktober 2010, 15:59   #139
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Worden jullie het nooit beu, debiele onzin te posten?
Het woordje "werkkampen" kan wat zwaar op de maag liggen maar de rest is helemaal niet debiel!
Wat debiel is, is doen alsof we nog decennia verder kunnen met het laten binnenstromen van kanslozen uit de vier wereldhoeken die enkel goed zijn om de werklozenrijen aan te vullen!
Of worden onze ocmw's van geld voorzien van de Arabische Emiraten die blij zijn dat ze van die gasten van af zijn?
Onze bevolking moet langer aan het werk, juist. Straks tot hun laatste snik, en ook dat zal niet voldoende blijven...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 16:02   #140
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Wie niet (mee)werkt aan de Vlaamse heilstaat is een nestbevuiler.
AVV VVK
En dat is niet geldig voor die andere landen zoals Frankrijk, Nederland, Italië, nu Duitsland enz die die toestanden van werkloze lastverkopende vreemdelingen niet meer zo erg "verrijkend" vinden?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be