![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Messen zijn inderdaad te vermijden. In feite raad ik geen enkel aanvalswapen aan. Met boksijzers moet men ook oppassen. In Oost-Europa verkopen ze handige dingen, pistolen die een traangascapsule afschieten tegen hoge druk. Zelfs een vrouwtje als Marie van de Koster kan daarmee op efficiente wijze een groep klootzakken neutraliseren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Ook worden daar zogenaamde traumatische wapens verkocht. Het gaat om een pistool geladen met plastic of rubberen projectielen, die nauwkeurig zijn op 5-10 meter en op 3-4 meter een niet-dodelijke maar zeer potente werking hebben.
Volgens de Amerikaanse politie zijn zulke wapens impotent, daar ze zelfs een .22 als volkomen waardeloos in een gevechtssituatie achten. Maar het is beter dan te beginnen praten met de aanvallers over onvernuftigheid van geweld, of wachten op de politie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Een beetje humor: http://www.youtube.com/watch?v=heVOp...ayer_embedded#
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een tijdje in Israël doorgebracht, dat is al even geleden, de eerste keer dat ik voelde dat er iets grondigs mis was in die maatschappij - hoe erg het land me verder ook charmeerde - was toen ik onderweg was met een bus waar ook enkele militairen inzaten. Soldaten zie je altijd en overal in Israël. Eén van hen dommelde in slaap, zijn mitraillette viel en zijn gordel en een hoop kogels rolden over de grond. Niemand vond dat raar, de mensen zijn daar van jongsaf aan geconditioneerd door dat soort beelden : gewapende mensen en wapens zijn normaal in de samenleving. Geloof me, dat is niet zo. Kinderen die met dergelijke beelden voor ogen opgroeien vinden geweld normaal en zullen ook gemakkelijker naar wapens grijpen. En zo begint de cirkel : ik vind het normaal een ander met een wapen te zien, ik neem ook een wapen - ik vind het normaal een ander een wapen te zien gebruiken, ik ga het ook proberen - ik vind het normaal dat iemand sterft door een wapen, ik kan ook iemand laten sterven door mijn wapen... Nogmaals : als ik tegenover 3 jongeren sta en één van hen met pepperspray verblind, wat zal er met mij gebeuren? Denkt u echt dat die twee anderen mij in vrede laten gaan met mijn spray-tje? Oh ja, u gaat natuurlijk weer iets zeggen ivm mijn ouderdom. Wel, dat geval in het station dat ik eerder beschreef, daar was ik het doelwit niet maar wel 4 jonge meisjes die doodsbang waren en mij daarom als afleidingsmanoeuver gebruikten. 4 jonge meisjes doodsbang gemaakt door 3 jongens, dat moet u toch iets zeggen.
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Ja, belt de politsie he. Want wapens zijn toch foei.
Wat je niet begrijpt, als bejaard vrij eenvoudig vrouwtje, is dat samenlevingen al duizenden jaren gewapend en tot een zekere graad gewelddadig waren. Het is enkel de laatste tientallen jaren dat een nieuwe "norm", de ontwapende maatschappij, waarheid is geworden. Maar ik praat hier tegen gesloten oren. U bent te oud om nog te begrijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het verschil tussen u en de crimineel als u die crimineel met geweld uitschakelt?
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet zomaar iets wat men koopt. Experts zeggen trouwens dat een pistool gemakkelijker is om af te pakken dan een mes. Daarom ben ik voorstander van pepperspray. Het is een klein, flexibel en ongevaarlijk wapen, dat bovendien geen problemen met de wet bezorgt omdat het slachtoffer ervan niet het ziekenhuis in moet met steekwonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees voorzichtig met het "benoemen" van mensen waarover u niets weet. Ik sprak laatst met een "bejaard vrij eenvoudig" vrouwtje dat een mutske droeg en met een rollatorke stapte, later hoorde ik hoe zij als Poolse van afkomst jaren in Siberië gevangen gezeten had, in Iran was terechtgekomen, in Engeland bij de WAF gewerkt had, maar echt het was een doodsimpel bejaard vrij eenvoudig vrouwtje. U zou voor haar geen blik overgehad hebben ...
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"als ik een krimineel uitschakel, ben ik dan beter dan de krimineel?" Nee, laat je maar langs beide openingen nemen door HIV-positieve mannen terwijl jij bij jezelf zit te denken "ik ben moreel superieur". Als jij wordt aangevallen, is dat de bedoeling dat jij jezelf verdedigt zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duidelijk antwoord
![]()
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Twee. Eentje heeft tanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Het gaat erom dat eenieder die vindt dat "zelfverdediging is immoreel!!!1 enkel de politsie mag gewelt gebruiken!!!1" van mij aangevallen en verkracht mag worden.
|
![]() |
![]() |