Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2010, 08:20   #121
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het gaat onder meer ook om autochtone Frans-taligen, en pas onlangs geregulariseerden, ERLICH, en néén, dat zijn niet allemáál 'on-integreerbaren'.

Al die mensen zouden maar wat graag hebben dat hun kinderen een degelijke kennis van het Nederlands verwerven, opdat die kinderen een kans zouden maken op de arbeidsmarkt. Wat die kinderen er dan van bakken, hangt voor een deel van de kinderen zélf af, maar ook van die arbeidsmarkt waar we het over hebben.

Wat simplistisch al dan niet neo-liberaal rechts voor elkaar krijgt, is natuurlijk een ander paar mouwen: de productie van grote massa's onwetende en (dus) goedkope arbeidskrachten, die in een wip weer kunnen worden gedumpt.
Dat daarmee ook de autochtone werkmens tot een goedkoop wegwerp-artikel wordt gereduceerd, is voor simplistisch al dan niet neo-liberaal rechts mooi meegenomen.

Zolang we er maar een gemakkelijke zondebok aan overhouden, hoeven we ons verder geen zorgen te maken.

Nu ben ik eigenlijk wel voorstander van de volledige afschaffing van het onderwijs, of zelfs van een absoluut verbod daarop.
Als 'de bedrijfswereld' dan (al dan niet hoog) opgeleid personeel nodig heeft, moet die daar voortaan maar helemaal zélf voor instaan.
Ik zou wel eens willen weten of 'de bedrijfswereld' dan nog veel geld voor simplistisch-rechtse propaganda zou overhouden
.
Het ging niet over autochtonen maar allochtonen.

Dat deze eerste begaan zijn met het aanleren van een andere taal bv. Nederlands hebben we de afgelopen week nog kunnen horen in het nieuws. Het waren ook niet deze waar een groene vogels 40.000 000 oude bfr. ging voor vrij maken om.

Wijzen op de problemen die er zijn met bepaalde groepen in de samenleving, problemen die men nooit zal kunnen oplossen omdat bepaalde groepen zich niet geroepen voelen om zich aan te passen aan cultuur normen en waarden van het door hen uitgekozen wereldeel is zeker geen rechtse propaganda maar zijn zaken die stillekes maar zeker bij de autochtonen meerderheid begint door te dringen dit tot spijt, zéér grote spijt van de promotors van de multicul. Of nooit gehoord hoe men al begint te spreken van een "verloren generatie" in bepaalde z.g. democratische politieke middens.

Voor deze verloren generatie op te vangen wat zou er volgens u moeten voor gebeuren, misschien het idee vogels en er geld in pompen?

Of, ze misschien verder blijven pamperen en hen verder het calimero rolletje laten opvoeren van, we zijn slachtoffer van racisme en discriminatie men gebruikt ons voor het vuile zware werk enz. enz. Dit in navolging van linkse propaganda u weet wel, de calimero kweek bij uitstek.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 13:59   #122
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
....dit in tegenstelling tot WITTEMENSEN die zulke personen beschouwen als pervert, crimineel en welke zonder probleem uit de samenleving mogen worden verwijderd.
Dat blijkt niet uit het vervolgingsbeleid van de Belgische justitie tot nog toe tav geestelijke-kinderverkrachters.
Het zou om honderden gevallen gaan, en voor zover ze niet overleden zijn , lopen ze allen nog vrolijk vrij rond.

Sterker nog, deze mensen krijgen nog elke dag van de Belgische staat hun emolumenten en of pensioengelden.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 14:15   #123
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.... Daarom waarschijnlijk ook dat WITTEMENSEN er geen probleem mee hebben wanneer er eentje van hen wordt opgepakt voor een criminele daad dit dan ook terecht vinden, dus zonder de ombouw van straten in steden tot oorlogszone.
Het interessante is juist dat de meeste witmensen onbestrafbaar lijken te zijn voor de Belgische justitie.

Er hoeft dus ook niemand de staat op.

Buiten dat wonen de niet-witmensen vaak in de dichtbevolkte steden en wijken en de witmensen in hun verkavelingen. Ik zie ze daar al 'de straat opgaan'.
Oud 27 september 2010, 15:45   #124
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat blijkt niet uit het vervolgingsbeleid van de Belgische justitie tot nog toe tav geestelijke-kinderverkrachters.
Het zou om honderden gevallen gaan, en voor zover ze niet overleden zijn , lopen ze allen nog vrolijk vrij rond.

Sterker nog, deze mensen krijgen nog elke dag van de Belgische staat hun emolumenten en of pensioengelden.
Er is nog niemand veroordeeld, en er is nog verjaring in het spel.
Je beweringen slaan dus nergens op. Graag een linkje naar wat jij beweerd.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 15:46   #125
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het interessante is juist dat de meeste witmensen onbestrafbaar lijken te zijn voor de Belgische justitie.

Er hoeft dus ook niemand de staat op.

Buiten dat wonen de niet-witmensen vaak in de dichtbevolkte steden en wijken en de witmensen in hun verkavelingen. Ik zie ze daar al 'de straat opgaan'.
Graag een linkje voor je bewering hier.
Oud 27 september 2010, 15:54   #126
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging niet over autochtonen maar allochtonen.

Dat deze eerste begaan zijn met het aanleren van een andere taal bv. Nederlands hebben we de afgelopen week nog kunnen horen in het nieuws. Het waren ook niet deze waar een groene vogels 40.000 000 oude bfr. ging voor vrij maken om.

Wijzen op de problemen die er zijn met bepaalde groepen in de samenleving, problemen die men nooit zal kunnen oplossen omdat bepaalde groepen zich niet geroepen voelen om zich aan te passen aan cultuur normen en waarden van het door hen uitgekozen wereldeel is zeker geen rechtse propaganda maar zijn zaken die stillekes maar zeker bij de autochtonen meerderheid begint door te dringen dit tot spijt, zéér grote spijt van de promotors van de multicul. Of nooit gehoord hoe men al begint te spreken van een "verloren generatie" in bepaalde z.g. democratische politieke middens.

Voor deze verloren generatie op te vangen wat zou er volgens u moeten voor gebeuren, misschien het idee vogels en er geld in pompen?

Of, ze misschien verder blijven pamperen en hen verder het calimero rolletje laten opvoeren van, we zijn slachtoffer van racisme en discriminatie men gebruikt ons voor het vuile zware werk enz. enz. Dit in navolging van linkse propaganda u weet wel, de calimero kweek bij uitstek.
Van uw obsessie met Mevrouw Vogels zal ik u - mocht ik dat al willen - wellicht nooit kunnen genezen; het zij zo.

Laten we het dan maar even over die 'verloren generatie' hebben.

Ik zal niet betwisten dat er een vrij grote groep 'nieuwe Belgen' rondloopt die voor problemen zal blijven zorgen. Indien die mensen over een dubbele nationaliteit beschikken, lijkt het mij niet onverstandig hen voor de keuze te plaatsen: ofwel geven ze de Belgische nationaliteit op, en kunnen ze wat mij betreft gerepatrieerd worden van zodra ze nogmaals de wetten van dit land met de voeten treden, ofwel geven ze hun andere nationaliteit op, en worden ze bestraft zoals elke andere inwoner van dit land (nog steeds in de veronderstelling dat ze voor bestraffing in aanmerking komen).

Wat het 'pamperen' betreft: ik ben al langer tegenstander van zogeheten 'positieve discriminatie', ongeacht of daar nu allo- dan wel autochtonen mee bevoordeeld worden.

Eén welbepaalde vorm van 'positieve discriminatie' waar ik het bijzonder moeilijk mee heb, is het in de watten leggen van de zogenaamde, doorgaans zelfbenoemde 'élite'. Ik zie niet goed in waarom pakweg multinationals zouden moeten worden bevoordeeld t.o.v. de inheemse KMO's, noch waarom pakweg het invoeren van een serieuze vermogensbelasting en/of speculatie-taks ten allen prijze moet worden verhinderd.

Voorts vind ik dat de straffeloosheid van 'eigen' criminelen maar eens moet worden bestudeerd. Ik sluit me dan ook graag aan bij wat Eberhard Leclerc in verband met dit allerminst 'imaginair' probleem te vertellen heeft.

Om te besluiten: ik denk dat ik met mijn stellingname "iedereen gelijk voor de wet" netjes binnen de grenzen van het door velen alvast met de mond beleden 'fatsoen' blijf.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 27 september 2010 om 15:56.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 15:58   #127
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In vele andere landen gaat dat anders djimi. Ge spreekt de taal, ge hebt werk, of ge komt er niet in.
Trouwens, ik stuur mijn kinderen niet naar een school waar het gros van de leerlingen de taal waarin onderwezen wordt niet of onvoldoende machting is. Dat tast de kwaliteit aan. Tenslotte ben ik één van de personen die de zaak betaalt.
t is niet omdat gij financiert dat gij op iets meer service dan een ander moet rekenen hoor, in tegendeel gij kunt belastingen betalen, dus gij zijt al 'maatschappelijk' bevoordeeld ... mensen gelijk gij zouden moeten verplicht worden hun kinderen naar een school te sturen waar ze niks kunnen leren ! gewoon ter compensatie. herverdeling quoi.

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 september 2010 om 15:59.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 16:33   #128
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t is niet omdat gij financiert dat gij op iets meer service dan een ander moet rekenen hoor, in tegendeel gij kunt belastingen betalen, dus gij zijt al 'maatschappelijk' bevoordeeld ... mensen gelijk gij zouden moeten verplicht worden hun kinderen naar een school te sturen waar ze niks kunnen leren ! gewoon ter compensatie. herverdeling quoi.
Tuurlijk wel, we gaan nog steeds werken om onszelf een beter leven te geven. Ergens voor betalen en dus voor gaan werken en er niet voor gecompenseerd worden? Misschien moet je dat eens als voorstel doen om onze economie te redden. Tzal lang duren.
Iedereen die werkt KAN belastingen betalen, dus iedereen is bevooroordeeld.

Laatst gewijzigd door illwill : 27 september 2010 om 16:34.
Oud 27 september 2010, 16:34   #129
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Van uw obsessie met Mevrouw Vogels zal ik u - mocht ik dat al willen - wellicht nooit kunnen genezen; het zij zo.

Laten we het dan maar even over die 'verloren generatie' hebben.

Ik zal niet betwisten dat er een vrij grote groep 'nieuwe Belgen' rondloopt die voor problemen zal blijven zorgen. Indien die mensen over een dubbele nationaliteit beschikken, lijkt het mij niet onverstandig hen voor de keuze te plaatsen: ofwel geven ze de Belgische nationaliteit op, en kunnen ze wat mij betreft gerepatrieerd worden van zodra ze nogmaals de wetten van dit land met de voeten treden, ofwel geven ze hun andere nationaliteit op, en worden ze bestraft zoals elke andere inwoner van dit land (nog steeds in de veronderstelling dat ze voor bestraffing in aanmerking komen).

Wat het 'pamperen' betreft: ik ben al langer tegenstander van zogeheten 'positieve discriminatie', ongeacht of daar nu allo- dan wel autochtonen mee bevoordeeld worden.

Eén welbepaalde vorm van 'positieve discriminatie' waar ik het bijzonder moeilijk mee heb, is het in de watten leggen van de zogenaamde, doorgaans zelfbenoemde 'élite'. Ik zie niet goed in waarom pakweg multinationals zouden moeten worden bevoordeeld t.o.v. de inheemse KMO's, noch waarom pakweg het invoeren van een serieuze vermogensbelasting en/of speculatie-taks ten allen prijze moet worden verhinderd.

Voorts vind ik dat de straffeloosheid van 'eigen' criminelen maar eens moet worden bestudeerd. Ik sluit me dan ook graag aan bij wat Eberhard Leclerc in verband met dit allerminst 'imaginair' probleem te vertellen heeft.

Om te besluiten: ik denk dat ik met mijn stellingname "iedereen gelijk voor de wet" netjes binnen de grenzen van het door velen alvast met de mond beleden 'fatsoen' blijf.
Wat betreft uw opmerking betreffende vogels kan ik kort zijn, het is geen obsessie maar ik kaart nu eenmaal graag aan waar dat vrouwmens tijdens haar kort verblijf in minister kringen vond dat een deel van het belastingsgeld van de brave hardwerkende burger moest worden voor gebruikt.

Wat betreft het verkrijgen van de dubbele nationaliteit, dat dit een miskleun zonder weerga is hebt u goed gezien samen met vele en vele andere.

Straffeloosheid van eigen criminelen, graag een voorbeeld indien dit zou kunnen.

Wat betreft uw verwijzing naar multinationals en kMO's, wat hebben deze te maken met het onderwerp van deze draad?

Wat betreft iedereen gelijk voor de wet, daar kan ik u volledig in bijtreden is niet meer dan juist. Maar dan waarschijnlijk ook een einde maken aan het inroepen van verzachtende omstandigheden wanneer allochtone weer eens over de schreef zijn gegaan zoals men dat in (s)linkse progressieve hoek nogal makkelijk en graag doet. U weet en kent deze zaken zelf ook wel hé, u hebt ze hier al ergens neergezet.

Oud 27 september 2010, 16:44   #130
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:

Indien u nu zo graag royaal omspringt met getallen van kinderverkrachting door geestelijk, wie heeft van die honderden gevallen bewijzen?

Bedoelt u dat het hier gaat om honderden geestelijken?

Wat betreft het verkrijgen van geld van de belgische staat, degene die zich schuldig maken aan straatterreur worden deze hun uitkeringen of lonen afgenomen?

Dacht het niet, integendeel de slachtoffers van deze gasten mogen nog opdraaien voor de kosten, rechtstreeks en onrechtstreeks via verhoging van verzekeringspolis want deze heren/dames reken dan de toenemende kosten weer door naar de klant. Zoals u weet, indien verzekeringen teveel schadeclaims krijgen te verwerken is de klant de dupe.

Oud 27 september 2010, 18:04   #131
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoelt u dat het hier gaat om honderden geestelijken?
Het gaat in ieder geval om een kleine 500 aangemelde klachten.

De werkelijke omvang van de hele pedo affaire binnen de RK kerk zal nooit bekend worden.
Schaamte, solidariteit, bedreigingen, afkoopsommen, of overlijdens doen hun werk.

http://www.kerknet.be/admin/files/as...INDRAPPORT.pdf

Wat we wel heel goed kunnen meten is het aantal kinderverkrachters uit deze kerk dat veroordeeld gaat worden en daadwerkelijk de gevangenis gaat zien.
Dat is nu 0, en ik vermoed dat het 0 blijft.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 september 2010 om 18:05.
Oud 27 september 2010, 18:12   #132
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat in ieder geval om een kleine 500 aangemelde klachten.

De werkelijke omvang van de hele pedo affaire binnen de RK kerk zal nooit bekend worden.
Schaamte, solidariteit, bedreigingen, afkoopsommen, of overlijdens doen hun werk.

http://www.kerknet.be/admin/files/as...INDRAPPORT.pdf

Wat we wel heel goed kunnen meten is het aantal kinderverkrachters uit deze kerk dat veroordeeld gaat worden en daadwerkelijk de gevangenis gaat zien.
Dat is nu 0, en ik vermoed dat het 0 blijft.
Allemaal offtopic.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 18:12   #133
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat betreft het verkrijgen van geld van de belgische staat, degene die zich schuldig maken aan straatterreur worden deze hun uitkeringen of lonen afgenomen?
Zegt u het maar. Je zou toch denken dat het superras een wet heeft kunnen fabriceren de laatste 180 jaar ie ervoor zorgt dat een uitkering of salaris wordt stopgezet bij detentie.

Wat we wel weten is dat de autochtone seriemoordenaar Ronald Janssens gewoon doorbetaald werd door de Belgische staat.

Van dezelfde staat ontvangt de kinderverkachtende homobisschop Vangheluwe maandelijks 3000 euro netto.
Mij is voorts niet bekend dat staatsambtenaren deze betalingen hebben stopgezet door bv werk te weigeren.
Blijkbaar niet gewetensbezwaard.
Oud 27 september 2010, 18:52   #134
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Zegt u het maar. Je zou toch denken dat het superras een wet heeft kunnen fabriceren de laatste 180 jaar ie ervoor zorgt dat een uitkering of salaris wordt stopgezet bij detentie.

Wat we wel weten is dat de autochtone seriemoordenaar Ronald Janssens gewoon doorbetaald werd door de Belgische staat.

Van dezelfde staat ontvangt de kinderverkachtende homobisschop Vangheluwe maandelijks 3000 euro netto.
Mij is voorts niet bekend dat staatsambtenaren deze betalingen hebben stopgezet door bv werk te weigeren.
Blijkbaar niet gewetensbezwaard.
Offtopic.
Oud 27 september 2010, 18:58   #135
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Offtopic.
Ik zie hier een merkwaardige overeenkomst met de blinde vlek van de Belgische justitie met het eigen volk.

Niet dat ik vermoed dat je dat begrijpt.
Oud 27 september 2010, 18:59   #136
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, leg maar eens uit wat je bedoelt met je opmerking over het aantal! Waar slaat ze op, het aantal radicalen, het aantal wat zich heeft geintegreerd, het aantal waarmee problemen zijn? En wat is het gelang tegenover de grootte van problemen? Komaan Arti, boter bij uw vis!
Omdat je het zo vriendelijk vraagt.

Op andev zijn bewering
"In de meeste scholen waar wel moslims zitten, al zijn het er maar een paar, vallen de meeste mannelijke exemplaren negatief op."
antwoord ik met
"Uiteraard zijn er mannelijke exemplaren die negatief opvallen. Of dat de meerderheid is, durf ik te betwijfelen."
Het gaat dus over de mannelijke exemplaren die moslim zijn en school lopen. Van die groep beweert andev dat "vallen de meeste negatief opvallen".
1 Ik erken dat er moslim-jongens zijn die negatief opvallen op school.
2 Ik betwijfel dat de meerderheid van de moslim-jongens negatief opvalt op school.

Is dit voldoende uitleg?
Wil je dat ik nog iets anders uitleg?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 18:59   #137
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Offtopic.
Niet echt.
Het splinter en balk verhaal weet ge wel?
Oud 27 september 2010, 19:18   #138
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet echt.
Het splinter en balk verhaal weet ge wel?
Nee.
Open er een apart draadje over en bespreek de verontwaardiging van de mensen, verontwaardiging die trouwens ook duidelijk geventileerd werd in de media over de pedofilieschandalen.
Oud 27 september 2010, 19:32   #139
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee.
Open er een apart draadje over en bespreek de verontwaardiging van de mensen, verontwaardiging die trouwens ook duidelijk geventileerd werd in de media over de pedofilieschandalen.
Correct. Maar zoals u wel zult weten is dit enkel en alleen een poging om de draad een andere wending te geven zodat het zéér gevoelige onderwerp voor sommige op de achtergrond komt te liggen.

Oud 27 september 2010, 19:33   #140
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
1. Wat betreft het verkrijgen van de dubbele nationaliteit, dat dit een miskleun zonder weerga is hebt u goed gezien samen met vele en vele andere.

...

2. Wat betreft uw verwijzing naar multinationals en kMO's, wat hebben deze te maken met het onderwerp van deze draad?

...
1. Wat betreft de 'miskleun' van de 'dubbele nationaliteit':

zolang mensen met méér dan één nationaliteit zich correct gedragen heb ik daar geen enkel probleem mee; wat mij betreft kan iederéén �* volonté nationaliteiten verzamelen. Ik zou dat zelf ook doen, als ik daartoe de gelegenheid kreeg. Zeker weten.

Wanneer echter iemand met méér dan één nationaliteit het zich veroorlooft de wetten van ons land met voeten te treden, mag zo iemand zich - alweer wat mij betreft - gerust voor de reeds vermelde keuze worden geplaatst:

of hier zijn/haar straf - waaronder verlies van de 'andere nationaliteit(en) -krijgen, of 'buiten vliegen' (gecombineerd met verlies van 'onze' nationaliteit).

2. Multinationals zijn doorgaans óók 'allochtoon'.

OK, ik geef toe, ze hebben meestal niet de geschikte huidkleur of de vereiste godsdienst om sommigen tot schuimbekken te brengen, maar dat is m.i. géén geldig argument om ze - die multinationals, dus - van 'positieve discriminatie' te laten profiteren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 27 september 2010 om 19:34.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be