![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer nog: omdat wetenschappers tegengesproken worden is er net vooruitgang in de wetenschap.
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar voor die 10 minuten kan geen bron gegeven worden. Dat heeft dus niets te maken met wetenschappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is helemaal niemand die objectief kan vaststellen wat "de waarheid" precies is.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 augustus 2011 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet offtopic. Zoals je kunt opmerken heb ik het helemaal niet over beesten kelen. Het gaat alleen maar over beesten kelen omdat Artisjok dat voorbeeld gaf. Mijn antwoord erop is algemeen: of het nu over beesten kelen, of het verband tussen X en Y gaat, niémand heeft de waarheid in pacht, ook wetenschappers niet.
![]() |
#126 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
We hebben onderwijl objectief vastgesteld dat de aarde rond de zon draait; en niet omgekeerd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk jij nu echt dat jij hier al overal de waarheid hebt geschreven? Je zal hier echt wel al dingen geschreven hebben, zoals iedereen, die achteraf fout zullen blijken. Daarmee weten we zelfs nog niet eens hoe het dan wél zit. Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die "met opzet" is hierbij van belang. Ik heb nergens beweerd dat leugens mogen geschreven worden. Ik sluit me wel aan bij de oproep van de topicstarter : Ik doe dan ook een oproep om op te houden met halve waarheiden, pertinente leugens en overdrijvingen om mensen met andere religies, politieke overtuigingen, huidskleur enz.. permanent met een zogenaamd "recht op vrije meningsuiting" als verantwoording op het randje van het wettelijke te belasteren.zie openingspost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stel u voor dat het verboden wordt stomme dingen te posten! Dit forum ligt direct plat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alhoewel de lezer niet altijd met absolute zekerheid kan vaststellen of iets met opzet verkeerd wordt voorgesteld; weet de schrijver dat wel. Vandaar dat ik de oproep van de topicstarter onderschrijf Ik doe dan ook een oproep om op te houden met halve waarheiden, pertinente leugens en overdrijvingen om mensen met andere religies, politieke overtuigingen, huidskleur enz.. permanent met een zogenaamd "recht op vrije meningsuiting" als verantwoording op het randje van het wettelijke te belasteren.zie de openingspost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb jij je bron nu al gevonden voor die 10 minuten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Bijvoorbeeld de pertinente leugen dat onze grenzen wijd openstaan voor iedereen. Dat wij iedereen hier binnenlaten. Of de pertinente leugen dat bij gezinshereniging de hele familie (ouders, grootouders, tantes, nonkels, nichten, neven,...) mee mag komen. Op basis van zo'n leugens kan je toch geen zinnige discussie voeren." Kies er één stelling uit, we zullen ze stelling X noemen. a) Gesteld dat X niet met de waarheid overeenstemt, heb jij enige onbetwistbare evidentie dat persoon A met opzet de onwaarheid X verkondigt (dus wetende dat X fout is en het toch verkondigen) ? b) In je citaat koppel je 'onwaarheid' zelf niet eens aan 'opzet'. c) Neem jouw stelling "X is een leugen". We zullen deze stelling, stelling Y noemen. Als je niet zeker bent van de intentie waarmee X geschreven is, is stelling Y mogelijks een leugen. Dat hangt af van jouw intentie. Je bent dus mogelijk zelf aan het liegen. d) De vraag is maar of het belangrijk is dat X een leugen is, of gewoon een onwaarheid. Stel dat iemand in een discussie X aanhaalt, terwijl die weet dat X niet klopt. Een ander haalt dezelfde stelling X aan, terwijl die ervan overtuigd is dat X klopt. In welke situatie is de discussie het meest onwerkbaar?
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals, de oproep die ik onderschrijf is een oproep naar de schrijvers. De schrijvers die maar al te goed weten of ze een onwaarheid halsstarrig met opzet blijven herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt je bewering helemaal niet, nergens aangetoond, je stond te liegen dat 't niet meer mooi was, overigens niet voor 't eerst, en uitgerekend JIJ hebt 't lef om 't hier steeds weer te hebben over halve waarheden, hele leugens, overdrijvingen etc...!Ik wacht nog steeds op 'n citaat met link over wat je beweerde!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar gaat deze draad om, waarom men hier een rondje persoonlijk getrap start is mij een raadsel. Is het nu zo moeilijk om over dit onderwerp te praten? Laatst gewijzigd door karo : 24 augustus 2011 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gemakshalve leg je dat steeds naast je neer en blijft doordrammen over je eigen gelijk. Citaat:
Dat kan je niet want j�*j liegt, en nog geen klein beetje en niet voor 't eerst.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 24 augustus 2011 om 11:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Hier zie ik toch nog nieuwe Breivik's gevormd worden, die op een bepaalde dag zullen 'snappen'.
|
![]() |
![]() |