Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2011, 17:45   #121
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Luitser jongen, in mijn post staatklaar en duidelijk, "verboden"
wat betekenen deze woorden eigenlijk...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 17:48   #122
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Eén oplossing: meer en grotere moskeeën bouwen. Of zouden onze islamofobe vrienden daar òòk een probleem mee hebben?
ooit al eens aan gedacht dat ze net zoals de christenen in hun hoogdagen de klok van de Almachtige een beetje konden interpreteren en een dienst om 6 uur, 7 uur, 8 uur, 9 uur, 10 uur (HOOGMIS, de échte juiste), 11 uur (voor de uitslapers) kunnen houden? Waarom moeten er zoveel moskeeën komen? omdat ze blijkbaar nooit verder gedacht hebben dan dat ze met z'n allen op één bepaald uur op vrijdag samen in dat moskeehok willen geperst worden. Dit kan je toch niet blijven volhouden als je ziet waar hun demografische turnoefeningen toe leiden?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 18:22   #123
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zijn er dan geen plaatsen in de openbare ruimte die het 'vrije' westen geschikt acht voor moslims om te bidden indien er een gebrek aan gebedsruimten is?

Ik voel de 'storthumor' al komen.
Nu, vooruit dan maar, omdat je er speciaal naar vraagt:

Natuurlijk zijn er zulke plaatsen die ik geschikt acht, namelijk de vertrekhallen op alle Europese luchthavens voor vluchten naar Mekka en omstreken.
Oud 18 september 2011, 19:13   #124
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
9/11 is nog maar net 10 jaar voorbij en jij bent al vergeten waarom die legers werden uitgestuurd?
Ik absoluut niet:

Zie je, het bleek dat US-bondgenoot Saudi Arabië minder olievoorraden had dan gedacht: Saudi oil reserves overstated
en Irak veel meer: Iraq Oil Output to Rival Saudi Arabia

En Afghanistan bleek meer te hebben dan gedacht:
USGS Assessment Significantly Increases Afghanistan Petroleum Resource Base
The estimates increase the oil resources by 18 times and more than triple the natural gas resources.

Natuurlijk, als je -om je partij-oorlogje tegen vreemdelingen te voeren- de faits divers in de kranten zit af te speuren naar wat je moslimmedeburgers zouden kunnen hebben misdaan, dan mis je het geopolitiek nieuws wel, hé.

Greenspan admits Iraq was about oil, as deaths put at 1.2m

Terloops, Irak had de ballen te maken met 9/11, wist je dat ook al niet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 september 2011 om 19:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 19:34   #125
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En wat moet ik nu over dit antwoord denken ?...Misschien een oproep tot geweld, om ook moslims een " lesje te leren " ? Dat had ik niet gedacht van jou.
De term 'sarcasme' behoort niet tot jouw woordenschat? Zoek 't eens op.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 21:01   #126
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Hoe heet zo iets ook al weer?
Red herring of Godwin? Kies zelf maar
Nee, dat heet 'those who forget history are doomed to repeat it'
Oud 18 september 2011, 21:03   #127
Alboreto

Standaard

Citaat:
nogmaals: het behoort niet tot de UVRM om straten en pleinen te blokkeren voor ALGEMEEN gebruik, alleen maar om uw eigen onzichtbaar vriendje mogelijks te behagen.

Ik heb het récht om over de Groenplaats te lopen. Ook al zitten daar hopen mensen turnoefeningen te doen... tenzij ze net voor dié specifieke gelegenheid toestemming kregen van de burgemeester.
Daar ben ik het dan wel mee eens.
Oud 18 september 2011, 21:05   #128
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Tjah, iemand moet d eproblemen aanpakken:
Niveau studenten daalt zienderogen
Oud 18 september 2011, 21:08   #129
Alboreto

Standaard

Citaat:
Eén oplossing: meer en grotere moskeeën bouwen. Of zouden onze islamofobe vrienden daar òòk een probleem mee hebben?
Eén keer raden
Oud 19 september 2011, 00:31   #130
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mohammedaanse gymnastiek is de naam bidden niet waardig. Om het even of het in hun synagogen of moskeeën, of op straat of op pleinen plaatsvindt. Nu, voor mijn part doen ze maar: plaats genoeg in hun zandbak!

Matteüs 5:6-8
En wanneer gij bidt, zult gij niet zijn als de huichelaars, want zij staan gaarne in de synagogen en op de hoeken der pleinen te bidden, om zich aan de mensen te vertonen. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds ontvangen. Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene; en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal uw bede verhoren.
Oud 19 september 2011, 00:32   #131
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onze maatschappij is godsdienstneutraal geworden; dit is al lang bevestigd in het principe van scheiding van staat en godsdienst.

Dit principe dreigt op de helling te komen, door het fundametalistisch karakter van Moslim-gelovigen.

In Frankrijk hebben ze er iets op gevonden: een verlengstuk van het verbod op het dragen van de burka:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110916_101

titel: Bidden op straat voortaan verboden in Frankrijk

Ik ben voorstander om zulke wetgeving ook bij ons te voorzien.
Wel moet een uitzondering gemaakt worden: stoeten en soortgelijke die tot ons erfgoed behoren moeten van de burgemeester een toelating krijgen (moeten), en specifieke manifestaties kunnen van de burgemeester een toelating krijgen, mits ze niet dreigen een inbreuk te vormen op hogervermeld principe van scheiding van staat en godsdienst.

Wat peinzen jullie ?
Zeg liever, wat mag er nog wel ?
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 08:12   #132
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Zeg liever, wat mag er nog wel ?
binnenkort komt er ook een verbod op kameelrijden op de Champs Elysees, of autostrades. Treinen zullen ezelvrij worden gemaakt, karren worden onderworpen aan jaarlijkse veiligheidstesten. 7de eeuwse halal voedselwetten worden vervangen door westerse 21ste eeuwse voedselwetten... o nee, sorry, die hebben we al.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 september 2011 om 08:12.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 09:07   #133
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Er mogen voor mijn part meer en grotere moskeeën komen, maar op één voorwaarde. Architecturaal moet op z'n minst de buitenkant gebouwd worden in een stijl die bij ons land past. Dus geen Oosterse stijl, tenzij eclectisch in combinatie met andere stijlen.

Misschien kan de Sinte-Maria als model dienen?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 09:17   #134
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
binnenkort komt er ook een verbod op kameelrijden op de Champs Elysees, of autostrades. Treinen zullen ezelvrij worden gemaakt, karren worden onderworpen aan jaarlijkse veiligheidstesten. 7de eeuwse halal voedselwetten worden vervangen door westerse 21ste eeuwse voedselwetten... o nee, sorry, die hebben we al.
U overdrijft nu wel een beetje. Wat mij niet bevalt is dat een verbod op bidden op straat in strijd is met het recht op vrije meningsuiting. Waarom mag een restaurateur mij op straat een uitnodiging aanreiken om bij hem wat te gaan eten maar mag een moslim of een priester mij niet op straat een hint geven om met hem te gaan bidden? Voor beiden geldt dat zij het verkeer niet mogen hinderen.

Een massale bidstond op straat lijkt mij dus ongewenst. Maar als er een stukje van een plantsoen voor wordt gereserveerd, net als een hondenpoepplaats, dan heb ik daartegen geen bezwaar.

Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 11:16   #135
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haha! hoeveel ga je betalen voor zo'n kathedraaltje denk je?
Doe je ineens ook uitverkoop van de kunstwerken?

gezien dat wij dat allemaal betaald hebben; zie ik weinig moeilijkheden dat wij ook beslissen dat die gasten moeten leren delen.
't Idee van Verhiest draagt ook mijn goedkeuring polyvalente ruimtes; waar het op neer komt is dat de religieuzen eindelijk eens hun verdraagzaamheid kunnen tonen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 11:21   #136
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
gezien dat wij dat allemaal betaald hebben; zie ik weinig moeilijkheden dat wij ook beslissen dat die gasten moeten leren delen.
Wij zijn dus véél ouder dan de leeftijd die we officieel overal invullen?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 11:35   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het verkeer hinderen mag niemand. Daar is eigenlijk geen apparte wetgeving voor nodig.

Wat als de moslims nu in parken gaan bidden omdat er niet voldoende gebedsruimten zijn? Wat zal dan het 'excuus' zijn om dat te willen verbieden?

Vele mensen willen gewoon alles wat met moslims te maken heeft, al is het een winkeltje dat zijn waren uitstalt, onzichtbaar maken in het straatbeeld. Ze voelen die zichtbare aanwezigheid aan als een bedreiging. Met het uitsturen van legers om oorlog te voeren met moslimlanden hebben diezelfden dan dikwijls geen probleem. Dat doet me denken dat het fundamentele probleem hier veel dieper ligt.
Zijn parken volgens u dan geen openbare ruimtes?
Ik vind niet dat je kunt massaal kunt bidden in eender welke openbare ruimte, dat is doodsimpel provocatie.
De gevolgtrekking die u maakt is voor uw rekening, niet de mijne, ik vind helemaal niet dat je " alles" moet verbieden, maar wel dit; het massaal bidden in openbare ruimtes.
Ik vind dit inderdaad bedreigend, ik heb het niet zo op religie in het algemeen en al zeker niet op religie die homo's naar het leven staat en vrouwen onderdrukt en minachting heeft voor zowat alle Westerse waarden.Want als niet moslim vind ik dat deze religie dat doet, nu mogen die mensen van mij er gerust een andere mening op nahouden, maar wanneer ik in een park kom of over straat zou gaan,weiger ik geconfroneerd te worden met een grote groep mannen die openlijk dit geloof belijdt en dat gedrag op regelmatige tijdstip herhaalt.

Betekent dit dat ik vind dat je maar Islamitische landen moet binnentrekken of een probleem maken van Islamitische winkels in wijken?
Natuurlijk niet, dat is uw opvattig hoor, en daarom niet van anderen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 11:44   #138
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind dit inderdaad bedreigend, ik heb het niet zo op religie in het algemeen en al zeker niet op religie die homo's naar het leven staat en vrouwen onderdrukt en minachting heeft voor zowat alle Westerse waarden.Want als niet moslim vind ik dat deze religie dat doet, nu mogen die mensen van mij er gerust een andere mening op nahouden, maar wanneer ik in een park kom of over straat zou gaan,weiger ik geconfroneerd te worden met een grote groep mannen die openlijk dit geloof belijdt en dat gedrag op regelmatige tijdstip herhaalt.
Ze zouden de homo's en junks nog het park uit jagen. En dan kies ik toch voor onze homo's en junks. Eigen volk eerst natuurlijk.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 11:51   #139
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Wij zijn dus véél ouder dan de leeftijd die we officieel overal invullen?

de mens heeft al die religies uitgevonden, het lijkt mij dus ook logisch dat de mens verantwoordelijkheid opneemt voor die onverdraagzame instituten en ze ofwel afschaft ofwel verplicht om verdraagzaam met anderen om te gaan (en vooral open staan tegenover onze veranderende maatschappij).
De schade, die die dingen aanrichten in onze maatschappij, is toch te grof om hun gedrag blijvend te tolereren?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 12:48   #140
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja, dan hebt ge pech hé, er bestaat nog altijd geen "recht" niet geconfronteerd te worden met opvattingen die u niet bevallen. En als er in België toch ooit een verbod komt op bidden in het openbaar zal ik met plezier elke dag ostentatief een rozenkrans gaan bidden in het stadspark.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be