Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2012, 00:43   #121
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Wij niet van staatsnationalisme aka patriottisme.
Goed dat u het streven naar een staat opbergt.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 00:45   #122
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Neen, dat is burgerplicht.
n'importe quoi.

De N-VA dient zelf (terecht) een klacht in tegen de grondwetsfraude van de regering en nu komt gij als N-VA sympathisant zeggen dat de Grondwet opzijzetten een burgerplicht is.

Hypocriet.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 01:27   #123
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat zijn uitlatingen voor Uw rekening. Ik loop niet zo warm van volknationalisme.
Ik heb het over democratie, mijnheer. Een staat waarin het belang van het volk niet primeert, is geen democratie.

U verdedigt hier de stelling van de gelukkig zeldzame BUB gekken, die kennelijk vinden dat de grootste politieke partij van uw land, zegge deze die de grootste volksvertegenwoordiging in uw Belgisch parlement uitmaakt, zou moeten verboden worden.

Ik kan mij niet inbeelden dat een mens met voldoende intelligentie en burgerzin dergelijke vanuit democratisch oogpunt misdadige stelling zelf kan bedenken, dus het kan niet anders dan dat voormelde gekken er op één of andere manier zijn in geslaagd om u wijs te maken dat de democratie niet hoeft te worden voorgestaan doch dat daarentegen ten allen prijze het voortbestaan van het Belgisch staatsbestel moet worden bestendigd.

Ik weet dat geïndoctrineerde personen niet zomaar met rationaliteit en logica te overtuigen zijn, maar vraag u niettemin om uw verstand te gebruiken, en u niet door volkomen misplaatst staatsnationalisme te laten verblinden. Laat u niet meeslepen door de waangedachten van voormelde paar gekken die het overduidelijk niet goed voorhebben met hun landgenoten, en dus ook niet met u.

Ik wens u toe hetgeen ik oprecht alle Vlamingen en Walen toewens, vermits in mijn overtuiging elk mens het verdient : dat u ooit in een democratie moogt leven. En zelfs als u persoonlijk niet mocht beseffen wat u mist, gun tenminste uw medeburgers het recht op het leven in een democratie.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 02:00   #124
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Als ik morgen met een huurlingenleger de huidige staat België binnenval (quod non, wees gerust), dan wordt het gebied waar u nu woont de staat “Gwyland”. .
Ik ben er toch niet gerust op. U moet zich niet ongerust maken zei men ook toen Electrabel verkocht werd aan GDF Suez en Dexia België fuseerde met Dexia France. En zie wat er van gekomen is! Als onze zuiderburen plannen in die richting smeden neem ik dat zeer aux sérieux. Dat is bij hen een soort tic nerveux of om in gerechtelijke termen te spreken een onweerstaanbare drang. Vooral als ik merk hoe uitgewerkt die plannen voor Gwyland zijn.
Die madam is staatsgevaarlijk.
Oud 17 april 2012, 06:08   #125
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
n'importe quoi.

De N-VA dient zelf (terecht) een klacht in tegen de grondwetsfraude van de regering en nu komt gij als N-VA sympathisant zeggen dat de Grondwet opzijzetten een burgerplicht is.

Hypocriet.
Neen, doelgerichtheid. Beide acties hebben hetzelfde doel.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 08:22   #126
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er volgens u dan problematisch aan?
Niets. Het spreekt me gewoon niet aan. Voor mij is het niet aan mijn "volk" om mijn leven waar te maken. "Het volk" moet ook niet het leven waarmaken van zij die steeds klagen dat hun geen kansen worden gegund.

Kortom, ik kom uit een liberaal nest. Voor de Vlaamse ontvoogding een feit was kan je zelfs stellen dat ik uit een Vlaams nest kwam. Langs weerskanten van de familie.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 08:30   #127
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het over democratie, mijnheer. Een staat waarin het belang van het volk niet primeert, is geen democratie.

U verdedigt hier de stelling van de gelukkig zeldzame BUB gekken, die kennelijk vinden dat de grootste politieke partij van uw land, zegge deze die de grootste volksvertegenwoordiging in uw Belgisch parlement uitmaakt, zou moeten verboden worden.
Het is helemaal geen stelling het is een feit aankaarten. Gaat U nu echt beweren dat de N-VA niet gevaarlijk is voor wat een deel van hun supports aanduiden als "Belziek" ?

Als je het interview beluistert dan weet je dat Hans Van De Cauter refeerde naar de ideeën van het BUB en niet naar de partij zelf. Daar is wel degelijk een meerderheid die niet het einde wil van de "Belziek".

Citaat:
Ik kan mij niet inbeelden dat een mens met voldoende intelligentie en burgerzin dergelijke vanuit democratisch oogpunt misdadige stelling zelf kan bedenken, dus het kan niet anders dan dat voormelde gekken er op één of andere manier zijn in geslaagd om u wijs te maken dat de democratie niet hoeft te worden voorgestaan doch dat daarentegen ten allen prijze het voortbestaan van het Belgisch staatsbestel moet worden bestendigd.

Ik weet dat geïndoctrineerde personen niet zomaar met rationaliteit en logica te overtuigen zijn, maar vraag u niettemin om uw verstand te gebruiken, en u niet door volkomen misplaatst staatsnationalisme te laten verblinden. Laat u niet meeslepen door de waangedachten van voormelde paar gekken die het overduidelijk niet goed voorhebben met hun landgenoten, en dus ook niet met u.

Ik wens u toe hetgeen ik oprecht alle Vlamingen en Walen toewens, vermits in mijn overtuiging elk mens het verdient : dat u ooit in een democratie moogt leven. En zelfs als u persoonlijk niet mocht beseffen wat u mist, gun tenminste uw medeburgers het recht op het leven in een democratie.

Ik kan Uw hersenkronkels niet volgen. Het zal wel een beetje zijn dat ik weersta aan de massa-indoctrinatie dat we een droom moeten nastreven wat niet zou kunnen zonder de vernietiging van ons land. Wat wil U eigenlijk zeggen en vooral, waar moeit U zich als buitenstaander mee ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 april 2012 om 08:33.
Oud 17 april 2012, 08:38   #128
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer ViveLaBelgique, u hebt het hier meermaals over "staatsgevaarlijk", te lezen als "gevaarlijk voor het voortbestaan van de staat", en u hebt het in dat verband over de staat die nu "België" heet.

Ik tracht u enkel duidelijk te maken dat het belang van een "staat" zéér relatief is. In democratisch opzicht telt het belang van het volk.
Echt mevrouw Gwylan. Uw proza en Uw essay over wat U ziet als een democratisch Gwyland zijn een eigen topic waard.

Laat ieder voor zich maar uit maken hoe gevaarlijk staatsgevaarlijk is voor zichzelf en de eigenbelangen.

Oud 17 april 2012, 10:23   #129
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sharia 4 belgium moet verboden worden !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 10:55   #130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
n'importe quoi.

Hypocriet.
Je kan het ook dichter bij de waarheid gaan zoeken, bijvoorbeeld er pal op:

voortschrijdend inzicht.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 april 2012 om 10:55.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 10:58   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets. Het spreekt me gewoon niet aan. Voor mij is het niet aan mijn "volk" om mijn leven waar te maken. "Het volk" moet ook niet het leven waarmaken van zij die steeds klagen dat hun geen kansen worden gegund.
Ik ben even niet 100 procent zeker of ik je goed begrijp.
Bedoel je het zo, of bedoel je het anders:

Wij citeren met een kleine aanvulling:
Niets. Het spreekt me gewoon niet aan. Voor mij is het niet aan mijn "Belgische volk" om mijn leven waar te maken. "Het Belgische volk" moet ook niet het leven waarmaken van zij die steeds klagen dat hun geen kansen worden gegund.

Citaat:
Kortom, ik kom uit een liberaal nest. Voor de Vlaamse ontvoogding een feit was kan je zelfs stellen dat ik uit een Vlaams nest kwam. Langs weerskanten van de familie.
Wanneer is de Vlaamse ontvoogding een feit geworden ?

Of zal de Vlaamse ontvoogding misschien een feit worden zodra er Franstalige rechters in Vilvoorde recht kunnen spreken ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 april 2012, 10:59   #132
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je kan het ook dichter bij de waarheid gaan zoeken, bijvoorbeeld er pal op:

voortschrijdend inzicht.
Voortschrijdend inzicht is iets dat niet om de haverklap veranderd. Het zou gegroeid kunnen zijn bij de N-VA maar dan hadden ze uiteindelijk hun juridisch dossier geseponeerd. Dit juridisch dossier van de N-VA is iets dat wel doordacht en vergaand uitgewerkt is.

Oud 17 april 2012, 12:38   #133
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 12:46   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voortschrijdend inzicht is iets dat niet om de haverklap veranderd. Het zou gegroeid kunnen zijn bij de N-VA maar dan hadden ze uiteindelijk hun juridisch dossier geseponeerd. Dit juridisch dossier van de N-VA is iets dat wel doordacht en vergaand uitgewerkt is.
voortschrijden
• [erga] geleidelijk verder verlopen.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/voortschrijden

geleidelijk
[bijvoeglijk naamwoord]• wat langzaam maar zeker gebeurtvb:geleidelijk werd zij weer wat dikkersynoniemen: langzamerhand allengs gaandewegtegenstellingen: ineens plotseling onverwacht opeens plots eensklaps bijvoeglijk naamwoord: ge-lei
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_G/W869.HTM

verlopen
gaan, gebeuren, lopen, verstrijken, voorbijgaan vervallen, verwateren, achteruitgaan, aflopen, verminderen, verslechteren verjaren geleden, verstreken, afgelopen, voorbij mislukt, sjofel
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/verlopen

Oud 17 april 2012, 18:59   #135
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is helemaal geen stelling het is een feit aankaarten. Gaat U nu echt beweren dat de N-VA niet gevaarlijk is voor wat een deel van hun supports aanduiden als "Belziek" ?
De N-VA is de enige partij in dit land die ijvert voor het voortbestaan van de Belgische staat. De allerenige. Dat u dat niet inziet, maakt van u een blinde Belgisch-nationalist.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 17 april 2012, 19:01   #136
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wil U eigenlijk zeggen en vooral, waar moeit U zich als buitenstaander mee ?
Hou uw racistisch gekrijs voor u, asjeblief.

Gwylan is hier uiterst welkom.
Oud 17 april 2012, 19:46   #137
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Volgens mij wou eerst de N-VA een andere partij wegens uitspraken verbieden. We moeten de zaken niet omdraaien. Dus waarom wil de N-VA Sharia4Belgium verbieden en waarom zou dit verbod legitiemer zijn dan het verbod op de N-VA?
S4B is geen politieke partij. Het is minder gevaarlijk voor de democratie als een partij een groepering verbiedt dan als een partij een andere partij verbiedt.

BUB beweert dat in tegenstelling tot S4B N-VA wél een staatsgevaarlijke partij is omdat ze België wil splitsen. Dat klopt alleen als men een staatsnationalistische logica volgt. Het is dan ook ironisch dat het dé staatsnationalistische partij binnen België (BUB) is die het nationalisme van N-VA zo verkettert. We weten waar staatsnationalisme ons gebracht heeft in het verleden (de voorbeelden zijn legio).

Los daarvan moet de BUB - net als de N-VA trouwens - zich de vraag stellen of het verbieden van een beweging, groepering of partij wel zin heeft. Daarmee roeit men de ideologie die erachter zit namelijk niet uit (wat op zich anti-democratisch is, het uitroeien van een ideologie omdat die niet strookt met de uwe). Wanneer men N-VA verbiedt, zullen de N-VA'ers gewoon een nieuwe partij oprichten. Zoals het Belang er kwam na het verbieden van het Blok. Of zoals die islamisten een nieuwe groepering zouden oprichten na het verbieden van S4B. Vanuit mijn libertarische visie kan ik er dan ook niet bij dat men een mening zou verbieden. Hoezeer ik ook gehecht ben aan de democratie (die in België natuurlijk slechts een illusie lijkt te zijn), mensen mogen tegenstander van de democratie zijn. Zolang ze de democratie niet afschaffen of terugschroeven. Dat N-VA en BUB toch een groepering respectievelijk partij willen verbieden, verhult ons alleen maar dat die twee partijen deels voorstander zijn van het huidige totalitaire (totalitair is niet gelijk aan autoritair!) systeem dat we in dit land kennen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 17 april 2012 om 19:48.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 20:37   #138
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA is de enige partij in dit land die ijvert voor het voortbestaan van de Belgische staat. De allerenige. Dat u dat niet inziet, maakt van u een blinde Belgisch-nationalist.
Het VB is in ieder geval de enige echt Vlaamsgezinde partij, en hoe sneller dat terug wordt ingezien hoe beter.
Het N-VA terug naar de kiesdrempel is het enige dat soelaas kan brengen voor de Vlaming.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 22:01   #139
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 17 april 2012, 22:02   #140
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou uw racistisch gekrijs voor u, asjeblief.

Gwylan is hier uiterst welkom.
Dat is helemaal geen racistisch gekrijs. Je zou beter eens lezen wat ik stel.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be