Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mag Scott blijven?
Ja, regulariseren 18 33,33%
Nee,... 33 61,11%
Tijdelijk studentenvisum 2 3,70%
Anders 1 1,85%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2012, 12:48   #121
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik wist niet dat Mises een voorstander was van integratiemiddelen (uitkeringen, openbare zorg, staatsonderwijs, staatspensioenen, ...)?

Want ik zei dus net dat als dit niet zou bestaan, vrije immigratie geen punt is.
Zei ik dat Mises of ikzelf dat wel was dan?
Oud 30 april 2012, 12:50   #122
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Scott mag niet blijven volgens de Vlaamse forumracisten. Zo simpel kunnen de zaken soms zijn.
Oud 30 april 2012, 13:01   #123
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Scott mag niet blijven volgens de Vlaamse forumracisten. Zo simpel kunnen de zaken soms zijn.
Hoezo, moet hij zich eerst bekeren tot Allaaaaah en/of lid worden van Artisjoks klikkersgang?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 13:50   #124
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Is het toepassen van de wet nu ook al racisme?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 15:21   #125
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem jij Scott in huis?
Draag jij de volledige financiële verantwoordelijkheid voor Scott of een persoon in zijn geval?
Dan mag hij hier wmb blijven...
Oud 30 april 2012, 15:28   #126
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
De vraag is maar of dit een misdrijf zou moeten zijn. Grenzen zijn maar denkbeeldige lijnen in het zand, wie ben jij om te zeggen dat het illegaal is aan één bepaalde zijde van die denkbeeldige lijn te staan?
Kun jij je misschien een wereld voorstellen zonder grenzen, zonder "landen" dus, met de veelheid aan culturen, mensengroepen (rassen is een lelijk woord?) die soms weinig of geen uitstaans hebben met elkaar en die beginnen zomaar overal rond te lopen en zich ergens laten neerploffen, en dat is het dan? Een beetje zoals een zoo zonder kooien?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 15:28   #127
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan altijd op bash the fascists een draadje openen en complotten smeden om ons hier buiten te krijgen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 15:39   #128
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad zo simpel is dat.
Wie afgewezen wordt moet het land verlaten.
Tenzij ge in plaats van schelden ook tegenargumenten hebt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 15:40   #129
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Kun jij je misschien een wereld voorstellen zonder grenzen, zonder "landen" dus, met de veelheid aan culturen, mensengroepen (rassen is een lelijk woord?) die soms weinig of geen uitstaans hebben met elkaar en die beginnen zomaar overal rond te lopen en zich ergens laten neerploffen, en dat is het dan? Een beetje zoals een zoo zonder kooien?
Dat kan ik mij inderdaad voorstellen. Grappig hoe je de analogie van de zoo gebruikt, waarin voor dieren ook de vrijheid van bewegen wordt ingeperkt. Als jij zo graag in een kooi wilt leven, sluit je dan gewoon op in je huis, dan moet je niet met andere mensen (uit welke cultuur dan ook) omgaan en dan kunnen anderen hun vrijheid van bewegen uitoefenen. Iedereen content.
Oud 30 april 2012, 15:53   #130
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan ik mij inderdaad voorstellen. Grappig hoe je de analogie van de zoo gebruikt, waarin voor dieren ook de vrijheid van bewegen wordt ingeperkt. Als jij zo graag in een kooi wilt leven, sluit je dan gewoon op in je huis, dan moet je niet met andere mensen (uit welke cultuur dan ook) omgaan en dan kunnen anderen hun vrijheid van bewegen uitoefenen. Iedereen content.
Men kan ook gewoon zijn kooi overal meenemen.
Dan kan men zich inderdaad vrij bewegen zonder met mensen met een andere om te gaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 16:03   #131
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je maakt het jezelf gemakkelijk!
We moeten niet in een kooi leven, iedereen mag gaan waar hij/zij wil, maar of je je zomaar zonder voorwaarden, zonder afspraken, zonder toelating ergens kunt laten neerploffen en eisen dat men voor je opdraait en in al je noden voorziet op kosten van de plaatselijke bevolking...d�*t is wat anders!
De vergelijking met de kooien in de zoo, wel, zijn er geen plaatsen op de wereldbol waar groepen elkaars bloed wel kunnen drinken en uitmoorden in naam van een godsdienst bvb? Dagelijks te "bewonderen" in de media op meer dan één plaats op de wereld! Dat komt ervan als sommigen zich aan de "grenzen" van andere groepen niet storen, op plaatsen waar hun aanwezigheid niet gewenst is voor wat voor redenen ook!
Een grens is dan ook een soort bescherming voor de bevolking die zich er georganiseerd heeft, je kunt niet zomaar meteen een burger van dat land zijn omdat je er gewoon binnen bent geraakt!
Dat is niet mooi, dat is niet leuk enz...maar het is zo!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 16:39   #132
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Wetten zijn er om uitgevoerd te worden. Dat heet: rechtstaat.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 16:43   #133
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet ik maar wel toenmalig Vlaams minister van binnenlandse zaken Dewael zei dat illegaal in het land verblijven een misdrijf is.
Je schiet dus op de verkeerde persoon.
Jamaar hola! Dewael heeft als min. van biza illegalen een bevolkingsgroep genoemd in de kamer van volksvertegenwoordigers. Hij heeft tijdens zijn ambtsperiode een illegale crimineel (of mss méér dan één) geregulariseerd toen die nog in de bak zat. Hij liet door zijn woordvoerder Koen Dassen den volke kond doen dat die crimineel een relatie had met een Belgische vrouw en bij haar een kind had. Hij liet de bevolking ook weten dat in zo'n geval het familiaal belang primeert boven het algemeen belang.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 16:43   #134
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zijn de Vlaamse forumracisten ?
Gij ging toch ook klacht neerleggen tegen dit forum , als lid van de bash club.
En ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 17:26   #135
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zei ik dat Mises of ikzelf dat wel was dan?
Mises is geen er geen voorstander van, en ik betwijfel of er veel libertariërs rondlopen die vinden dat ongebreidelde immigratie met integratiemiddelen moet kunnen...
Oud 30 april 2012, 17:38   #136
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mises is geen er geen voorstander van, en ik betwijfel of er veel libertariërs rondlopen die vinden dat ongebreidelde immigratie met integratiemiddelen moet kunnen...
Al maar goed ook , anders hoorden ze thuis in een psychiatrische instelling.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 18:39   #137
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Als ze onze scott niet uitwijzen, dan vraagt men gewoon voor een toestroom van Pakistaanse, Iraanse, algerijnse, libische, syrische onbegeleide minderjarigen die hier gewoon tot hun 18 blijven om dan te regulariseren.

twee maten en twee gewichten, zoeits kan men gemakkelijk aanvechten en gelijk krijgen.

Tja, ik vrees dat ze hier een leuke vorm van chantage hebben opgesteld voor ons asielbeleid, en tis ofwel plooien & die vorm van migratie legaliseren, of het been stijf houden (en dus Scottje buitenschotten richting kameroen).

Ik ben er zeker van dat hij geregulariseerd wordt
Oud 30 april 2012, 18:47   #138
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is maar of dit een misdrijf zou moeten zijn. Grenzen zijn maar denkbeeldige lijnen in het zand, wie ben jij om te zeggen dat het illegaal is aan één bepaalde zijde van die denkbeeldige lijn te staan?
Lijnen zijn een pak minder denkbeeldig dan je zou denken. Je woont nu op een stukje land waar je de vrijheid hebt om dergelijke nonsens te verkondigen, maar dat stukje is maar een speldenknop, vergeleken met de rest van de wereld. En die lijnen worden dagelijks hertekend. Een prangend voorbeeld van dergelijke hertekening is Brussel.

Jouw libertijnse zever omtrent asielbeleid gaat daar door de beugel kunnen, moest je daar nog eens agnotische of atheistische zever erbij halen, ga je snel het concept "grenzen" aan de levende lijven ondervinden.
Oud 30 april 2012, 20:03   #139
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Opnieuw, waar heb ik gezegd dat ik dat wel was? Mijn screennaam kan je misschien een kleine hint geven, ik wil niet dat de staat iets doet, niets, nada. Welke integratiemiddelen de staat wel of niet ter beschikking kan of zou moeten stellen is trouwens volledig onafhankelijk van het feit of het moreel is de vrijheid van bewegen in te perken.
Oud 30 april 2012, 20:05   #140
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Jouw libertijnse zever omtrent asielbeleid gaat daar door de beugel kunnen, moest je daar nog eens agnotische of atheistische zever erbij halen, ga je snel het concept "grenzen" aan de levende lijven ondervinden.
Ik ben geen libertijn. Libertijnen claimen vrij van moraal te zijn.
Ik ben klassiek libertariër of anarchist, en voor een groot deel om morele bezwaren tegen de staat.

Mijn geloofsovertuiging of gebrek daaraan doet er totaal niet toe.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be