Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2014, 13:02   #121
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het klopt wel als een bus nietwaar. Ambtenaarlonen komen uit de grote pot, en een deel gaat rechtstreeks terug die pot in.
Het deel dat er niet onmiddelijk terug in gaat wordt uitgegeven, en daar gaat dus nog eens een deel terug die pot in, in de vorm van BTW.
De rest word een deel van het inkomen van een handelaar of dienstverlener. En ook daar is een ferme noot belastingen op, ergo, uiteindelijk gaat ook een belangrijk stuk van dat "vrij beschikbare ambtenarenloon" terug naar de grote pot.
Hetgeen dat niet naar die grote pot gaat is het geld dat gebruikt is om producten uit het buitenland aan te kopen.

Om dat stukje op te vangen , moet de "privé" dus "winst" maken, en die winst voor een belangrijk stuk terug in die grote pot steken.

Vanaf het moment de "privé" weg is, wegens leeggezogen, wordt die grote pot niet meer aangevuld, en zitten we in een Noord Korea.
Ik begin hier niet meer aan deze discussie.....daar zijn al genoeg draden over.
Oud 20 januari 2014, 13:10   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En jij bent precies de lezers wat op stang aan het jagen?
Neen, ik denk eerder dat jij daar mee bezig bent.

Uw "Farid overtreed de wet en dat is streng verboden en als de cipiers de wet overtreden dan mag dat" is daar toch een bewijs van?
Oud 21 januari 2014, 19:27   #123
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, ik denk eerder dat jij daar mee bezig bent.

Uw "Farid overtreed de wet en dat is streng verboden en als de cipiers de wet overtreden dan mag dat" is daar toch een bewijs van?
De strapatsen van gek Farid gelijk stellen met de manier waarop "de bewakers de wet overtreden" omdat ze anders compleet machteloos staan tov dat individu... je moet het maar doen!
Ben jij de patroonsheilige van dat soort gasten misschien?
Nog een vraag: hoe zou jij Farid aanpakken?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 19:48   #124
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De strapatsen van gek Farid gelijk stellen met de manier waarop "de bewakers de wet overtreden" omdat ze anders compleet machteloos staan tov dat individu... je moet het maar doen!
Ik stel ze niet gelijk, maar niettemin is de wet ook van tel voor cipiers.

En machteloos staan de cipiers niet, ze steken Farid in het cachot en Farid is machteloos. En als de cipiers het niet kunnen verdragen dat Farid ze uitscheld, ja, dat is de prijs die ze betalen, anders hadden ze maar een stiel moeten leren. Je moet er ook niet teveel medelijden mee hebben, tenslotte zijn het de cipiers die de meeste drank en drugs de gevangenis binnen smokkelen.
Oud 21 januari 2014, 20:42   #125
parsprototem
Banneling

Standaard

Ik ben heel ernstig; meer nog als ik dit vergelijk met die kerel die in een politiecel een belegering op zijn lijf kreeg die hij niet heeft overleefd, terwijl iedereen kon zien dat die kerel medische hulp nodig had. DIE was niet bezig met een strategie om te ontsnappen hoor. Die was gewoon vragende partij (het gezicht naar de camera gericht) voor een strategie van competente mensen die er op dat ogenblik helaas niet waren.

Farid die blijkbaar de zwakke punten in jurisdictie heeft opgemerkt (het gevangeniswezen is bijna zijn natuurlijke habitat), beantwoordt waarschijnlijk aan een stille drang van sommigen onder ons naar rebellerie gecombineerd met een 'call of the wild' onder een snuifje heldendom.

Er zijn altijd mensen die daar inlopen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 20:45   #126
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het me ook al afgevraagd.
Hij neemt het niet alleen op voor Farid. Ook Michelle Martin en Dutroux, kunnen op zijn sympathie rekenen.
Historische feiten met betrekking op WOII ontkennen, is hem ook niet vreemd. Daarna maar draaien in 1001 bochten ...
Oud 21 januari 2014, 20:53   #127
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Wat een grootspraak...
Ik ben consequent met mijn grootspraak. Ik mijdt grote steden omdat ik van me zelf weet dat ik bepaalde situaties onder mijn oog niet duldt. En zeker niet na een dialoog die wind vangt.

Vandaag met mijn moeder van negentig naar Leuven centrum gegaan met de bus. Dat vraagt al voldoende alertheid.
Oud 21 januari 2014, 21:10   #128
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dat resulteert in vrijspraak, niet vervolging (die doodrijder) of serieuze strafvermindering (bvb eindhovense doodschoppers)
onder het mom van een eerlijk proces mag dat crapuul hun dossier inzien en weten ze direct wie hen verlinkt heeft (jij). dan komt dat minderjarig tuig jou een bezoekje brengen met als ultieme straf een paar weken instelling. Daar kunnen ze dan op jouw kosten naar de Duivels gaan kijken als ze braaf zijn (herintegratie of zoiets), is het echt crapuul lokken ze in den bak isoleercel uit want dat bezoekje levert 1000/dag op volgens onze wijze rechtvaardige down to earth rechters

neenee, ik meng me daar niet in zolang de rechten vd crimineel heiliger als de grondwet zijn
Ik weerleg niets van je schrijven. Zo is het en zo gebeurt het inderdaad.

Maar als ik in zo'n situatie van slachtoffer of directe getuige terechtkom, dan luister ik niet braaf naar een advocaat. Dan ga ik gewoon de advocatuur heruitvinden. En met de pers erbij. Iedereen moet van het spelletje kunnen genieten, denk ik maar.

Misschien is het hoog tijd geworden dat de jurisdictie met een heldere blik zichzelf in de spiegel bekijkt.
Oud 21 januari 2014, 21:38   #129
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
En jij denkt dat die ouders gaan luisteren naar u?
Die lachen u in uw gezicht uit; ook al staat de pers erbij.

U gaat zomaar eventjes 15 'snotneuzen' aanpakken? Meneer is expert in Kung'Fu?
Die ouders gaan helemaal niet naar mij luisteren. Als er al dialoog is, zal ik in eerste instantie naar hen moeten luisteren: de kreet van de onmacht ... ?
Ik verwacht eerder een gesloten deur en een menigte van dertig man of meer. Mensen die niet weten waarom ze leven, geen inzicht hebben in hun eigen leven, ... heel begrijpelijk dat ze zich slechts bekommeren tot het zich toeëigenen van een territorium. (ik moet een zoöloog en een ethnoloog meenemen).

En als ik dan toch in die situatie zit die ik van a tot z een plaats wil geven en leren kennen, dan wil ik bv weten wat die gasten doen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Van 's maandags tot de volgende maandag. Waarom niet? En erover schrijven omdat de situatie en de tijdgeest nu eenmaal vraagt om er over te schrijven.

Een scenario 'slachtoffer en daders' lijkt me erg oppervlakkig en afgezaagd.
Oud 22 januari 2014, 08:16   #130
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik ben heel ernstig; meer nog als ik dit vergelijk met die kerel die in een politiecel een belegering op zijn lijf kreeg die hij niet heeft overleefd, terwijl iedereen kon zien dat die kerel medische hulp nodig had. DIE was niet bezig met een strategie om te ontsnappen hoor. Die was gewoon vragende partij (het gezicht naar de camera gericht) voor een strategie van competente mensen die er op dat ogenblik helaas niet waren.

Farid die blijkbaar de zwakke punten in jurisdictie heeft opgemerkt (het gevangeniswezen is bijna zijn natuurlijke habitat), beantwoordt waarschijnlijk aan een stille drang van sommigen onder ons naar rebellerie gecombineerd met een 'call of the wild' onder een snuifje heldendom.

Er zijn altijd mensen die daar inlopen.
Dit is eigenlijk het duidelijke bewijs dat iemand die voor de rechter moet verschijnen totaal afhangt van, bij wijze van spreken, het al of niet goed humeur van die rechter(s).
Hoe kan iemand met een normaal verstand begrijpen dat zo'n ingrijpen met de dood tot gevolg niet bestraft wordt, en (daarmee in vergelijking) een bagatel wel..... ??????
Oud 22 januari 2014, 13:12   #131
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dit is eigenlijk het duidelijke bewijs dat iemand die voor de rechter moet verschijnen totaal afhangt van, bij wijze van spreken, het al of niet goed humeur van die rechter(s).
Hoe kan iemand met een normaal verstand begrijpen dat zo'n ingrijpen met de dood tot gevolg niet bestraft wordt, en (daarmee in vergelijking) een bagatel wel..... ??????
De politie geeft het signaal (en al een hele tijd) om je niet te verzetten bij een agressieve daad omdat het je leven kan redden.

Je verzet je best ook niet tgo een bende politiemannen die een kleine cel binnenstormen en op je lijf gaan zitten en slaan en knijpen. Eigen schuld eigen bult is het dan (en je bent dood).

Maar Farid die dat allemaal aan zijn laars lapt die krijgt 11.000 euro cadeau omdat hij elf dagen lang niet vlot zijn eten naar zijn mond kon brengen en een beenkramp had.

Er klopt iets niet met deze maatschappij.
Oud 22 januari 2014, 15:45   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De politie geeft het signaal (en al een hele tijd) om je niet te verzetten bij een agressieve daad omdat het je leven kan redden.

Je verzet je best ook niet tgo een bende politiemannen die een kleine cel binnenstormen en op je lijf gaan zitten en slaan en knijpen. Eigen schuld eigen bult is het dan (en je bent dood).

Maar Farid die dat allemaal aan zijn laars lapt die krijgt 11.000 euro cadeau omdat hij elf dagen lang niet vlot zijn eten naar zijn mond kon brengen en een beenkramp had.

Ja, we worden opgekweekt om schapen te zijn, en wee Farid, die laat zich niet doen...

Het dagelijkse huilconcert over hoe die man extra moet gestraft worden omdat hij zich niet laat doen als een schaap wordt stilaan gênant.
Oud 22 januari 2014, 16:00   #133
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ja, we worden opgekweekt om schapen te zijn, en wee Farid, die laat zich niet doen...

Het dagelijkse huilconcert over hoe die man extra moet gestraft worden omdat hij zich niet laat doen als een schaap wordt stilaan gênant.
Dus, geweldadige criminelen die nemen wat ze willen moeten niet gestrafd worden?
Oud 22 januari 2014, 16:28   #134
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus moet ik mij maar laten verkrachten, dan? Ik sterf nog liever met het mes op mijn keel.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2014, 06:25   #135
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Farid is veroordeeld en heeft misdaden begaan. En jij geeft hem een vleugje heldendom.

Maar er zijn mensen genoeg die niks verkeerd doen en grenzen verleggen hier en daar op kleine schaal. Waarom kijk je daar niet even naar? Omdat het niet op het nieuws komt? Omdat er een segment 'avontuur en actie en opwinding' ontbreekt? Er zijn van die zogezegde schapen waar de overheid zich geen raad mee weet. De massa is niet iedereen.
Oud 27 januari 2014, 07:20   #136
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dus moet ik mij maar laten verkrachten, dan? Ik sterf nog liever met het mes op mijn keel.
Zo simpel is dat allemaal niet. Helaas.

Ik zag weer iets op tv, een glimp van een jonge vrouw (Pakistan, India?) die plaatselijk als straf voor iets immoreels volgens de gangbare normen aldaar, een verkrachting onderging van 13 mannen.

Ze is in het ziekenhuis en de dertien mannen zijn gearresteerd door een overkoepelende autoriteit.

Verzet je maar eens tegen 13 mannen terwijl heel het dorp je daartoe heeft veroordeeld.

Op z'n minst zou het hier in België (of in Europa) wat beter kunnen.
Naar mijn gevoel is er echter nog steeds een zeer groot gehalte aan mededogen vanuit juridisch oogpunt voor verkrachting. Mededogen tgo de dader, bedoel ik.

En vrouwen durven nog steeds niet een autoriteit uitstralen. Je doet dat als vrouw overal, op straat, op café, op het werk, thuis. Verkrachters kiezen alleen maar zwakke slachtoffers( kinderen en meisjes en vrouwen ook in familiaal of kennissenverband). Het feit dat heel veel vrouwen nog steeds die mantel van 'onderdanigheid' dragen, dat 'sjaaltje rond hun nek' van 'ik kijk op naar elke man die me wat aandacht schenkt', dragen ertoe bij DAT ze uitgekozen worden om aangevallen te worden (in het echtelijk bed of in de straat of in het park).

Een verkrachting is helemaal anders dan inbrekers betrappen in je huis, homejacking, carjacking. ... En voor hetzelfde geld overleef je een verkrachting en niet een inbraak, ook al heb je je niet verweerd.

Ik hou gewoon een geval in mijn hoofd van jaren geleden ergens in Amerika van junkie's die ergens zijn ingebroken en zo wanhopig naar geld dorstten om hun shot te krijgen dat ze de baby des huizes in de microgolfoven
hebben gezet. Er was gewoon geen geld maar zij dachten dat het er wel was.
Voor mij is dat een soort basisgegeven, mocht er iemand ongevraagd binnenkomen.

De politie heeft ergens een beetje gelijk om die raad te geven om zich niet te verzetten, maar langs de andere kant heeft ze helemaal geen gelijk.
In de wilde natuur tonen prooidieren heel vaak aan het roofdier in de buurt ''t is niet voor vandaag.'. En die attitude missen heel veel mensen.
Oud 27 januari 2014, 16:42   #137
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, geweldadige criminelen die nemen wat ze willen moeten niet gestrafd worden?
Ja, toch wel, als ze gepakt zijn.

Daarom is het zo belangrijk dat ook de cipiers die betrapt zijn op ongeoorloofd misdadig gedrag door de rechter gestraft werden.
Oud 27 januari 2014, 16:45   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Farid is veroordeeld en heeft misdaden begaan. En jij geeft hem een vleugje heldendom.

Maar er zijn mensen genoeg die niks verkeerd doen en grenzen verleggen hier en daar op kleine schaal. Waarom kijk je daar niet even naar? Omdat het niet op het nieuws komt? Omdat er een segment 'avontuur en actie en opwinding' ontbreekt? Er zijn van die zogezegde schapen waar de overheid zich geen raad mee weet. De massa is niet iedereen.
Daarom zit Farid dan ook opgesloten. Maar dat wil niet zeggen dat hij zich als een beest moet laten behandelen door de cipiers.

Dat cipiers die mensen als beesten behandelen gestraft worden is, in een rechtstaat alleszins, normale praktijk.
Oud 27 januari 2014, 17:22   #139
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarom zit Farid dan ook opgesloten. Maar dat wil niet zeggen dat hij zich als een beest moet laten behandelen door de cipiers..
In den bak krijg je de behandeling die je verdient
hang jet het varken uit is dat een enkeltje richting isolatie (desnoods moet je heel je straf daar uitzitten), zo lijkt het mij althans

ik begrijp niet waarom je schadevergoeding krijgt voor isolatie of dat men ambetante gevangenen continu overplaatst.
isolatiecel zal die wel breken hoor
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2014, 18:08   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
In den bak krijg je de behandeling die je verdient
hang jet het varken uit is dat een enkeltje richting isolatie (desnoods moet je heel je straf daar uitzitten), zo lijkt het mij althans

ik begrijp niet waarom je schadevergoeding krijgt voor isolatie of dat men ambetante gevangenen continu overplaatst.
isolatiecel zal die wel breken hoor
Ik heb niet de indruk dat je een realistisch beeld hebt van hoe het er in de gevangenis aan toegaat.

Zo zat ik eens in voorarrest in de Begijnenstraat en ik kreeg mijn hartmedicijn niet. Toen ik de cipier - die van zes tot twee stond, daarover aansprak zei hij, "je moet dat na twee uur vragen".
Toen ik dan na twee uur hetzelfde vroeg aan de cipier die van twee tot tien stond, zei hij, "je moet dat voor twee uur vragen".
Ze waren beide dus te lui om zelfs maar te telefoneren naar de infirmerie om te informeren naar mijn medicijn.

Je moet mij dan eens uitleggen waarom ik het verdiende van mijn hartmedicijn niet te krijgen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be