![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw "Farid overtreed de wet en dat is streng verboden en als de cipiers de wet overtreden dan mag dat" is daar toch een bewijs van?
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben jij de patroonsheilige van dat soort gasten misschien? Nog een vraag: hoe zou jij Farid aanpakken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En machteloos staan de cipiers niet, ze steken Farid in het cachot en Farid is machteloos. En als de cipiers het niet kunnen verdragen dat Farid ze uitscheld, ja, dat is de prijs die ze betalen, anders hadden ze maar een stiel moeten leren. Je moet er ook niet teveel medelijden mee hebben, tenslotte zijn het de cipiers die de meeste drank en drugs de gevangenis binnen smokkelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Ik ben heel ernstig; meer nog als ik dit vergelijk met die kerel die in een politiecel een belegering op zijn lijf kreeg die hij niet heeft overleefd, terwijl iedereen kon zien dat die kerel medische hulp nodig had. DIE was niet bezig met een strategie om te ontsnappen hoor. Die was gewoon vragende partij (het gezicht naar de camera gericht) voor een strategie van competente mensen die er op dat ogenblik helaas niet waren. Farid die blijkbaar de zwakke punten in jurisdictie heeft opgemerkt (het gevangeniswezen is bijna zijn natuurlijke habitat), beantwoordt waarschijnlijk aan een stille drang van sommigen onder ons naar rebellerie gecombineerd met een 'call of the wild' onder een snuifje heldendom. Er zijn altijd mensen die daar inlopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hij neemt het niet alleen op voor Farid. Ook Michelle Martin en Dutroux, kunnen op zijn sympathie rekenen. Historische feiten met betrekking op WOII ontkennen, is hem ook niet vreemd. Daarna maar draaien in 1001 bochten ...
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Ik ben consequent met mijn grootspraak. Ik mijdt grote steden omdat ik van me zelf weet dat ik bepaalde situaties onder mijn oog niet duldt. En zeker niet na een dialoog die wind vangt.
Vandaag met mijn moeder van negentig naar Leuven centrum gegaan met de bus. Dat vraagt al voldoende alertheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als ik in zo'n situatie van slachtoffer of directe getuige terechtkom, dan luister ik niet braaf naar een advocaat. Dan ga ik gewoon de advocatuur heruitvinden. En met de pers erbij. Iedereen moet van het spelletje kunnen genieten, denk ik maar. Misschien is het hoog tijd geworden dat de jurisdictie met een heldere blik zichzelf in de spiegel bekijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verwacht eerder een gesloten deur en een menigte van dertig man of meer. Mensen die niet weten waarom ze leven, geen inzicht hebben in hun eigen leven, ... heel begrijpelijk dat ze zich slechts bekommeren tot het zich toeëigenen van een territorium. (ik moet een zoöloog en een ethnoloog meenemen). En als ik dan toch in die situatie zit die ik van a tot z een plaats wil geven en leren kennen, dan wil ik bv weten wat die gasten doen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Van 's maandags tot de volgende maandag. Waarom niet? En erover schrijven omdat de situatie en de tijdgeest nu eenmaal vraagt om er over te schrijven. Een scenario 'slachtoffer en daders' lijkt me erg oppervlakkig en afgezaagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan iemand met een normaal verstand begrijpen dat zo'n ingrijpen met de dood tot gevolg niet bestraft wordt, en (daarmee in vergelijking) een bagatel wel..... ??????
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je verzet je best ook niet tgo een bende politiemannen die een kleine cel binnenstormen en op je lijf gaan zitten en slaan en knijpen. Eigen schuld eigen bult is het dan (en je bent dood). Maar Farid die dat allemaal aan zijn laars lapt die krijgt 11.000 euro cadeau omdat hij elf dagen lang niet vlot zijn eten naar zijn mond kon brengen en een beenkramp had. Er klopt iets niet met deze maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het dagelijkse huilconcert over hoe die man extra moet gestraft worden omdat hij zich niet laat doen als een schaap wordt stilaan gênant.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, geweldadige criminelen die nemen wat ze willen moeten niet gestrafd worden?
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar er zijn mensen genoeg die niks verkeerd doen en grenzen verleggen hier en daar op kleine schaal. Waarom kijk je daar niet even naar? Omdat het niet op het nieuws komt? Omdat er een segment 'avontuur en actie en opwinding' ontbreekt? Er zijn van die zogezegde schapen waar de overheid zich geen raad mee weet. De massa is niet iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zag weer iets op tv, een glimp van een jonge vrouw (Pakistan, India?) die plaatselijk als straf voor iets immoreels volgens de gangbare normen aldaar, een verkrachting onderging van 13 mannen. Ze is in het ziekenhuis en de dertien mannen zijn gearresteerd door een overkoepelende autoriteit. Verzet je maar eens tegen 13 mannen terwijl heel het dorp je daartoe heeft veroordeeld. Op z'n minst zou het hier in België (of in Europa) wat beter kunnen. Naar mijn gevoel is er echter nog steeds een zeer groot gehalte aan mededogen vanuit juridisch oogpunt voor verkrachting. Mededogen tgo de dader, bedoel ik. En vrouwen durven nog steeds niet een autoriteit uitstralen. Je doet dat als vrouw overal, op straat, op café, op het werk, thuis. Verkrachters kiezen alleen maar zwakke slachtoffers( kinderen en meisjes en vrouwen ook in familiaal of kennissenverband). Het feit dat heel veel vrouwen nog steeds die mantel van 'onderdanigheid' dragen, dat 'sjaaltje rond hun nek' van 'ik kijk op naar elke man die me wat aandacht schenkt', dragen ertoe bij DAT ze uitgekozen worden om aangevallen te worden (in het echtelijk bed of in de straat of in het park). Een verkrachting is helemaal anders dan inbrekers betrappen in je huis, homejacking, carjacking. ... En voor hetzelfde geld overleef je een verkrachting en niet een inbraak, ook al heb je je niet verweerd. Ik hou gewoon een geval in mijn hoofd van jaren geleden ergens in Amerika van junkie's die ergens zijn ingebroken en zo wanhopig naar geld dorstten om hun shot te krijgen dat ze de baby des huizes in de microgolfoven hebben gezet. Er was gewoon geen geld maar zij dachten dat het er wel was. Voor mij is dat een soort basisgegeven, mocht er iemand ongevraagd binnenkomen. De politie heeft ergens een beetje gelijk om die raad te geven om zich niet te verzetten, maar langs de andere kant heeft ze helemaal geen gelijk. In de wilde natuur tonen prooidieren heel vaak aan het roofdier in de buurt ''t is niet voor vandaag.'. En die attitude missen heel veel mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het zo belangrijk dat ook de cipiers die betrapt zijn op ongeoorloofd misdadig gedrag door de rechter gestraft werden.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat cipiers die mensen als beesten behandelen gestraft worden is, in een rechtstaat alleszins, normale praktijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hang jet het varken uit is dat een enkeltje richting isolatie (desnoods moet je heel je straf daar uitzitten), zo lijkt het mij althans ik begrijp niet waarom je schadevergoeding krijgt voor isolatie of dat men ambetante gevangenen continu overplaatst. isolatiecel zal die wel breken hoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zat ik eens in voorarrest in de Begijnenstraat en ik kreeg mijn hartmedicijn niet. Toen ik de cipier - die van zes tot twee stond, daarover aansprak zei hij, "je moet dat na twee uur vragen". Toen ik dan na twee uur hetzelfde vroeg aan de cipier die van twee tot tien stond, zei hij, "je moet dat voor twee uur vragen". Ze waren beide dus te lui om zelfs maar te telefoneren naar de infirmerie om te informeren naar mijn medicijn. Je moet mij dan eens uitleggen waarom ik het verdiende van mijn hartmedicijn niet te krijgen?
![]() |
![]() |