Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Welke Vlaamse partij veracht u het meest ?
Open VLD 32 37,65%
SP.a 20 23,53%
CD&V 6 7,06%
Groen 8 9,41%
N-VA 7 8,24%
Vlaams Belang 11 12,94%
Andere kleine partij 1 1,18%
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 20 april 2014, 12:00   #121
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
En waar kan jij dat uit afleiden? Of ben ik een neo-liberale havik in uw ogen? Geen enkele oorlog, geen enkele moord draagt mijn goedkeuring weg, op dat vlak ben ik van de Nooit meer oorlog strekking. Wat mij betreft is er niks heldhaftigs aan sterven voor eender welk vaderland, eender welke ideologie,...
Noem dan niet enkel de linkse dan ontstaat er geen misverstand. Te moeilijk?
subocaj is offline  
Oud 20 april 2014, 12:16   #122
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Fascisten zijn het niet, dat weet jij ook wel, maar het is evident dat er in Vlaanderen een grote kudde mensen is die verlangt naar een Sterke Leider, een autocratisch type dat geen compromissen hoeft te sluiten.
Als dat zo is dan zal Brüno Tobback, het klein Führerke van Leuven-dorp, zeer waarschijnlijk een monsterscore halen bij de volgende verkiezingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De Wever speelt met zijn stijl en strategie onmiskenbaar op dat verlangen in.
De mensen zijn platte populisten van het genre Stevaert of Verhofstadt ondertussen kotsbeu. Ze kiezen nu voor mensen die de moed hebben nieuwe ideeën te verdedigen en verandering te preken. En dat is zeker niet de gemakkelijke weg als we Macchiavelli mogen geloven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macchiavelli, il Principe, 1532
Niets valt zo moeilijk te organiseren, niets maakt zo weinig kans op succes, niets is zo gevaarlijk bij het doorvoeren ervan, als vernieuwingen. Wie zich daarvoor inzet, maakt zich allen die van de oude situatie profiteerden tot vijanden – terwijl hij op weinig enthousiasme mag rekenen bij hen die uit de nieuwe toestand profijt zouden kunnen halen. Hun lauwheid spruit voort, enerzijds uit vrees voor de tegenstanders die zich op statuten en tradities kunnen beroepen; anderzijds uit het feit dat mensen over het algemeen achterdochtig zijn en nieuwigheden nooit echt vertrouwen voordat zij er beter van zijn geworden. Bijgevolg zullen allen die tegen veranderingen gekant zijn, bij elke gelegenheid fanatiek ten aanval blazen, en zullen de voorstanders liever de kat uit de boom kijken. Met als resultaat dat de positie van de vernieuwers en hun medestanders altijd gevaar loopt.
Een natuurwet die na 500 jaar nog niets aan relevantie ingeboet heeft.

Laatst gewijzigd door fonne : 20 april 2014 om 12:17.
fonne is offline  
Oud 20 april 2014, 12:28   #123
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Uiteindelijk is het doel van elke politieker toch om zoveel mogelijk macht te hebben? Of toch tenminste de meerderheid te halen om zijn programma integraal uit te voeren?
Uiteraard, maar sommige partijen zijn beter in staat dan andere om ook genoegen te nemen met een compromis.

Citaat:
Net hetzelfde dat ik niet geloof in die Vlaming die op zoek is naar een sterke leidersfiguur, dat leiderprincipe. Je kan moeilijk zeggen dat het Vlaams Belang populair werd met leider Karel Dillen. Net zoals er voor eind jaren '70 geen enkele partij was met een sterke leider, hoewel er volgens jou toch een drang is in Vlaanderen naar zo een persoon en partij?
Dat verlangen hangt m.i. nauw samen met de toegenomen versnippering van het politieke landschap, waardoor de coalities steeds bonter en dus richtinglozer worden. Een premier is almaar meer een manager geworden in plaats van een leider. Bovendien is zijn macht aanzienlijk verzwakt omdat andere beleidsniveaus een deel van die macht hebben geüsurpeerd. Ook de macht van de media is toegenomen.

Het is overigens niet Dillen die het Vlaams Blok groot heeft gemaakt. Daarvoor was hij te veel een kamergeleerde.

Vraag je eens af waarom Poetin de touwtjes in handen kan houden in Rusland. Mensen geven niet werkelijk om "de" democratie. Als ze op straat komen, is het voor hogere lonen of een lagere broodprijs. Alleen wie rechtstreeks lijdt onder een autocratie, zoals schrijvers en journalisten, zijn werkelijk bezorgd om zoiets abstracts als 'democratie'. Voor de anderen is het eenvoudig: niet te veel gekakel, geen eindeloos gepalaver, maar een daadkrachtig beleid en verder redden we ons wel.

Citaat:
Nee, het succes van het Vlaams Blok/Belang zijn de traditionele partijen geweest. Ze zijn erin geslaagd om de proteststemmen, het ongenoegen én de anti-politiek naar hun toe te trekken. Daarom dat ze zich ook blijvend wentelen in dat cordon, want dat heeft hun mee groot gemaakt, ze hebben zich nooit verbrand aan de macht.
Ik heb ook geen verklaring willen geven voor het succes van het VB. Autocratische trekken zijn evengoed denkbaar bij andere partijen. Op welke partijen het verlangen naar een autocratisch leider wordt geprojecteerd, hangt van specifieke nationale omstandigheden af.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 20 april 2014, 12:34   #124
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Noem dan niet enkel de linkse dan ontstaat er geen misverstand. Te moeilijk?
Het ging enkel en alleen over de Pvda en de communistische leiders die ze als voorbeelden nemen. Waarom moet het dan ook over andere dictators en hun moordadige regime gaan?

Het kan ook op de linkse manier en ondanks talrijke keren afstand te nemen van een bepaald verleden blijven hameren op die "zwartzakken" die voor eeuwig verbonden blijven met bepaalde stromingen en partijen...
Cheminot is offline  
Oud 20 april 2014, 12:35   #125
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het verbaast me niet dat de partij van de moslimfascisten, de Spa, het slecht doet, zowel in deze poll, als IRL.

De O-VLD stelt terecht teleur en zal haar afgang niet meer goed maken, ook niet met Maggie.
Vigilant is offline  
Oud 20 april 2014, 13:32   #126
romyboy
Vreemdeling

romyboy's schermafbeelding

Standaard

NVA op kop door hun dubbelspel...

Hoe kun je nu een sterker Vlaanderen beloven in een Mega-Europa...
Hoe kun je nu een confederale staat niet onafhankelijk noemen...
Hoe kan jue stemmen op een partij die geen antwoord kan geven op simpele vragen zoals: "hoe organiseer je een confederale staat op Europees nieveau...?
...

Meer dan genoeg...
romyboy is offline  
Oud 23 april 2014, 21:09   #127
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Van welke Vlaamse partij moet u het minst hebben en waarom ?

Vlaamse partij mag tussen aanhalingstekens geplaatst worden, zeker voor de vier bovenste partijen. Partijen die in Vlaanderen opkomen zou een betere omschrijving geweest zijn.
objectief gezien veracht ik geen enkele politieke partij.

ik heb veel respect voor zowel VB als PVDA. Als voor Spa en NVA enz........
ook voor de mensen die daarvoor stemmen.

het is de basis van de democratie dat er een partij een onderstroom zoekt in de samenleving en daar een programma punt van maakt.
de democratie zal wel bepalen wat de waarde of sterkte is van deze onderstroom in het kieshokje.

en toch ...... is er één partij die ik niet respecteer.
de OVLD.

alle respect voor hun programmapunten. Dat is democratie.
maar wat ze met deze stemmen doen na de verkiezingen is gewoon democratie vervalsing.

ik herinner me VLD toen verhofstadt aantrad. de mensen die toen op VLD stemden , zagen hun stem verhuizen naar links. Ik zie JM Dedecker nog filibusteren tegen stemrecht voor vreemden.

ook de recente deelname van OVLD in Di Rupo I is ook niet bepaald de stemmen vertegenwoordigen van hun kiezers.

ik erger me nu vooral aan OVLD in aanloop van de huidige verkiezingen.
Men overtuigt de mensen om voor hun "rechts" te stemmen. en meteen zeggen ze ook dat ze geen regering vormen met NVA ( lees - wel met PS)

dat is gewoon rechts stemmen rapen en dan ondemocratisch na de verkiezingen in het links kamp leggen. dat is democratie vervalsing

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 23 april 2014 om 21:10.
MORPHEUS is offline  
Oud 25 april 2014, 20:49   #128
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
objectief gezien veracht ik geen enkele politieke partij.

ik heb veel respect voor zowel VB als PVDA. Als voor Spa en NVA enz........
ook voor de mensen die daarvoor stemmen.

het is de basis van de democratie dat er een partij een onderstroom zoekt in de samenleving en daar een programma punt van maakt.
de democratie zal wel bepalen wat de waarde of sterkte is van deze onderstroom in het kieshokje.

en toch ...... is er één partij die ik niet respecteer.
de OVLD.

alle respect voor hun programmapunten. Dat is democratie.
maar wat ze met deze stemmen doen na de verkiezingen is gewoon democratie vervalsing.

ik herinner me VLD toen verhofstadt aantrad. de mensen die toen op VLD stemden , zagen hun stem verhuizen naar links. Ik zie JM Dedecker nog filibusteren tegen stemrecht voor vreemden.

ook de recente deelname van OVLD in Di Rupo I is ook niet bepaald de stemmen vertegenwoordigen van hun kiezers.

Men overtuigt de mensen om voor hun "rechts" te stemmen. en meteen zeggen ze ook dat ze geen regering vormen met NVA ( lees - wel met PS)

dat is gewoon rechts stemmen rapen en dan ondemocratisch na de verkiezingen in het links kamp leggen. dat is democratie vervalsing
Inderdaad heel zeker Open VLD, vooral hun achterbakse manier van politiek doen. Niet alleen naar de kiezer toe, maar ook in het parlement, hoeveel keer hebben ze al andere partijen een mes in de rug gestoken, altijd zijn ze bezig met politieke spelletjes en zelfprofilering. Niet alleen naar NVA, maar ook CD&V is vaak het slachtoffer. Hiermee schieten ze wel in eigen voet, want dit zou wel eens tot een coalitie CD&V-NVA kunnen leiden in Vlaanderen.

Zowieso is de VLD met voorsprong de meest laakbare partij in de naoorlogse Vlaamse geschiedenis.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 25 april 2014, 21:01   #129
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is de basis van de democratie dat er een partij een onderstroom zoekt in de samenleving
Tenminste nog iemand die de juiste term kent.
BWarrior is offline  
Oud 25 april 2014, 21:07   #130
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is de basis van de democratie dat er een partij een onderstroom zoekt in de samenleving
Citaat:
Tenminste nog iemand die de juiste term kent.
De 'straalstroom' is bij veel partijen zoekgeraakt.
Oud 25 april 2014, 21:17   #131
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Hoe dichter 25 mei nabij komt hoe meer ik NVA veracht.
Sukkelaar!!
omaplop is offline  
Oud 25 april 2014, 21:26   #132
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad heel zeker Open VLD, vooral hun achterbakse manier van politiek doen. Niet alleen naar de kiezer toe, maar ook in het parlement, hoeveel keer hebben ze al andere partijen een mes in de rug gestoken, altijd zijn ze bezig met politieke spelletjes en zelfprofilering. Niet alleen naar NVA, maar ook CD&V is vaak het slachtoffer. Hiermee schieten ze wel in eigen voet, want dit zou wel eens tot een coalitie CD&V-NVA kunnen leiden in Vlaanderen.

Zowieso is de VLD met voorsprong de meest laakbare partij in de naoorlogse Vlaamse geschiedenis.
Als ik de laatste peiling van de Standaard bekijk, gaan ze er steeds maar op vooruit. Het Vlaams Belang gaat naar de kiesdrempel niet de Open Vld.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 25 april 2014 om 21:26.
DucDEnghien is offline  
Oud 25 april 2014, 21:28   #133
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door romyboy Bekijk bericht

Hoe kan jue stemmen op een partij die geen antwoord kan geven op simpele vragen zoals: "hoe organiseer je een confederale staat op Europees nieveau...?
...

Meer dan genoeg...
Hoera, rap een profiel aangemaakt om de N-VA te bashen?

Ik verwacht er nog wel een deel de volgende weken.
omaplop is offline  
Oud 25 april 2014, 21:40   #134
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Open VLD. Redenen genoeg, de De Croo's, de clan De Gucht, de Guy.... En dan hebben we nog al hun leugens en wanbeleid om over te klagen ook!
+ het zijn precies de nieuwe tjeven. Hoe die draaien met de wind
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 25 april 2014, 22:42   #135
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herinner me VLD toen verhofstadt aantrad. de mensen die toen op VLD stemden , zagen hun stem verhuizen naar links. Ik zie JM Dedecker nog filibusteren tegen stemrecht voor vreemden.

Ik heb dat van uw eerste alinea al tot vervelens toe herhaald. Als je trouwens ziet hoe die valsaard van een Verhostad in de EU zit te roepen voor meer migranten is dat om te kotsen. Hij die dan trouwens zelf nog gezegd heeft dat de islam een gevaar voor de democratie was, zit nu al s het waren te roepen om meer moslims. Linkser dan Verhofstadt kan bijna niet meer.
DeProf_eet is offline  
Oud 26 april 2014, 09:45   #136
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De 'straalstroom' is bij veel partijen zoekgeraakt.
Democratisch gezien mag een partij afwijken van de straalstroom.
Maar dat zal men voelen na een verkiezing.

als een partij weinig achteruit gaat in een verkiezing en boven de 15 % uitkomt, dan kan men stellen dat ze een straalstroom in hun programma hebben.

subjectief gezien kan een partij een straalstroom verlaten, maar dat zal op eigen definitie zijn van wat een persoon een straalstroom vindt..

de straalstromen in wallonie is links, deze in vlaanderen rechts
Oud 26 april 2014, 09:56   #137
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Als ik de laatste peiling van de Standaard bekijk, gaan ze er steeds maar op vooruit. Het Vlaams Belang gaat naar de kiesdrempel niet de Open Vld.
Max weet dat.
Ik vind dat prima!
Another Jack is offline  
Oud 26 april 2014, 16:59   #138
romyboy
Vreemdeling

romyboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hoera, rap een profiel aangemaakt om de N-VA te bashen?

Ik verwacht er nog wel een deel de volgende weken.
Toch grappig hoe mijn standpunten worden weggelachen...
Hoe lang ik op dit forum ben heeft toch geen invloed op de correctheid van mijn mening ofwel...?
Daarbij de NVA heeft zeer veel sterke punten die ik wel goed vind... Maar het is het dubbel spel waarbij de NVA soms onduidelijk is dat mij stoort...
Sorry dat ik evenveel recht heb om een mening te hebben als elk ander individu op dit forum...
Trouwens, bent u dan op dit forum geboren? Of bent u ook ooit pas begonnen en gaf u dan nog niet u echte mening omdat je nieuw was op dit forum...?
Oud 26 april 2014, 17:56   #139
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door romyboy Bekijk bericht

...

Meer dan genoeg...
Minder drinken wanneer je hier komt posten. Het zal beter zijn voor de schrijffouten.
Eduard Khil is offline  
Oud 26 april 2014, 19:59   #140
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Federaal door de opgepompte luchtbel De Block gaan ze inderdaad misschien een percent stijgen, op Vlaams niveau met Rutten als lijsttrekker gaan ze volledig afgaan.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be