![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De index zal of hij nu afgeschaft wordt of niet, de eerste 20 jaar de spil niet overschrijden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() ik heb voor een parastatale gewerkt die steeds winst gemaakt heeft, u ook?
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geloof me vrij de job was een stuk streseerender dan die van mijn schoonzus. En 1988 dat is straks 30 jaar geleden hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als je gelijke stelsels wilt dan moet dat maar op alles slaan. En witte kassa's in de horeca, coiffeurs, artsen, architecten en heel de nest.
![]() |
![]() |
#125 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 20 jaar lijkt me wat overdreven, maar het kan nog effe duren, dat wel. Dat wel. (zei de opticien van Pearle)
![]() |
#126 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Belgacom?
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steek uw geld in een tweede huis en als je het langer dan 5 jaar bijhoudt , betaal je ook geen belasting op de meerwaarde. Jij kan dus net zoals ik je vermogen laten kapitaliseren zonder dat je er belastingen op betaalt. Laatst gewijzigd door Pericles : 18 september 2014 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb wel eerst belastingen moeten betalen op het geld dat ik binnenkrijg he. Als je geld investeert in een zaak is dat geen winst en betaal je daar geen belasting op. Hou een ander voor de zot.
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel gij koopt een tweede huis met geld dat je eerst verdient hebt en belastingen op hebt betaald en je vervolgens verkoopt zonder belasting op de meerwaarde. Wat is het verschil ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() Ja maar weer vergelijkt u de ganse overheidssector met elkaar,in de prive zijn er toch ook verschillen in loon?
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je gaat me toch niet zeggen dat de functie van kleuterleidster zwaarwichtiger is dan deze van een midden kaderlid in een verzekeringsmaatschappij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En als je een eigen zaak begint met eigen middelen dan boek je die toch ook gewoon en trek je die af van de winst. Jesus christ! Straf dat je niet failliet bent gegaan met zo weinig boekhoudkundig inzicht. Je weet toch wel dat dit gunsttarief ook op de onderhandelingstafel ligt. Wil je dat dit ook met terugwerkende kracht wordt ingevoerd? Of mag aan dit verworven recht niet geraakt worden?
Holle vaten zijn de beste om op te meppen. Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 18 september 2014 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk soms dat het veel verder gaat dan angsthazerij, soms meen ik dat de Vlaming, als volk, collectief autistisch is.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als jij een tweede huis koopt betaal je toch ook geen meerwaardebelasting op de winst , die je evenzeer tracht te maximaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nee maar dat geld om het tweede huis te kopen heb ik uit arbeid en daar heb ik al personenbelasting op betaald. Als je geld in de zaak houdt dan betaal je daar geen belasting op, enkel die 16,5% (heb het net even opgezocht, ik zei eerst 10%) op het einde als je de zaak verkoopt. En als je het nu nog niet snapt, dan geef ik het op.
Holle vaten zijn de beste om op te meppen. Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 18 september 2014 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien kan je ze aanwenden om je tweede woning te renoveren om alzo de waarde ervan bij verkoop op te drijven. Ik betaal nog 16,5 procent op die gerealiseerde meerwaarde , gij in bovenvermeld geval helemaal niets. Kortom: jij beschikt over dezelfde mogelijkheden als ik om winsten te maximaliseren en aan een gunstregime te laten belasten. |
|
![]() |
![]() |