![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() JAAAH da's de oplossing.. zoals ze nu de jongeren proberen te motiveren:
start een bedrijf... Als je te succesvol en praktisch te interessant wordt komt een groter of MulitNAt u bedrijfje wel wegkopen voor een paar miljoenen zodat zij daar miljarden met kunnen verdienen. En anders ga je maar failliet zoals velen duizenden met u... De markt is verzadigd, bedrijfjes genoeg en te weinig arbeidsplaatsen (want waarom het met 5 doen als het met 2 ook kan?)...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En nu lijk je plots te zeggen dat die smeerlappen van ondernemers, dat dat toch zo simpel niet is ? En dat daar toch serieuze risico's aan vast zitten ? Wat is 't nu ? Zijn bedrijfsleiders bandieten die mensen uitzuigen, of is het bijzonder moeilijk en riskant om succesvol bedrijfsleider te zijn ?
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Scholen zijn niets anders geworden dan propaganda instituten waar je een hoop theoretisch relevante maar ook vaak onrelevante kennis ingepompt, gebokst, gelepeld krijgt die je gewoon moet kunnen reproduceren op het einde van het jaar en dna ben je een goede of "slimme" student geweest. Een veel ruimere of gerichtere opleiding zou je inderdaad in het bedrijf kunnen krijgen. En gezien de luiheid van de huidige jeugd zou het zelfs niet zo erg zijn dat school tot maar 14 of 16 jaar verplicht is waarna nog een minimum opleiding van 1 tot 4 jaar deeltijds in een bedrijf en/of school niet zou misstaan. En dat het bedrijf een diploma uitreikt in samenwerking met dat onderwijs.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nu de kans om eens per jaar een prive opleiding te mogen volgen. Jonges, wat een verschil! Op een week tijd leer je waar je een half academiejaar over deed !
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waar ik vooral over fulmineer, is de 14de eeuwse methode van een gast van voren die een les komt geven, en een zaal die half in 't slaap naar het stukje toneel kijkt. Dat is bijlange niet de meest efficiente manier om iets te leren. Dat was wel de meest efficiente manier toen we nog geen boeken konden drukken en geen andere communicatiemiddelen hadden: de orale uitzending, ene die het weet die luid spreekt, en velen die proberen te luisteren naar wat 'em te zeggen heeft. Heel heel heel rudimentair, arbeidsintensief en onefficient. Citaat:
Er kan heel wat geinnoveerd worden daar. Mar zolang daar geen concurrentie en vrije keuze heerst, en zolang dat mag putten in de vetpotten van de staat, is de incentive om goeiekoop, efficient en kwaliteitsvol te zijn ver te zoeken natuurlijk. Mijn vrouw heeft daar onderzoek naar gedaan, jammer genoeg in het kader van publiek onderwijs, en de openbare tegenwerking heeft haar een zware depressie opgeleverd. In een vrije markt had zij haar eigen bedrijf kunnen oprichten, en ik ben er zeker van dat ze succesvol zou geweest zijn.
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Neen. Studeren is noch een plicht noch een recht. Een recht legt geen beslag op de bezittingen van een ander. Een recht is iets dat ieder mens bezit, zonder dat het iets afneemt van een ander. Ik denk aan het recht op meningsuiting: doordat ik mijn mening verkondig, wordt niemand iets ontnomen. Ook het eigendomsrecht is een dergelijk recht.
Echter, indien er een recht op onderwijs zou zijn, dan zou iedere inwoner recht hebben om te gaan studeren. Nu, dat vergt gigantische financiële middelen. De overheid heeft geen dergelijke middelen, en moet die dus wegnemen bij een ander, nl. de belastingbetaler. Ergo, de hierboven beschreven definitie van een recht is niet toepasselijk op uw gepercipieerd recht op onderwijs. Ergo, het recht op onderwijs bestaat niet. Net zoals er geen recht op gezondheidszorg, eten, water of onderdak bestaat.
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt geen idee hoe ver men bereid is om barbaarse daden te verrichten om die illusie in stand te houden !
![]() |
![]() |
#130 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() Opvallend dat u niet verder het citaat parafraseert. Blijkbaar werken Hayeks ideeën wel en hebben ze geen miljoenen doden op hun geweten.
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Jamaar, wat is uw plan? Hoe wilt u via de overheid banen creëren? Hoe wilt u de samenleving sturen?" Ik heb geen plan, de overheid kan en moet geen banen creëren en ik wil de samenleving niet sturen. Die gasten zitten zodanig vastgeroest in het planeconomisch denken van de marxisten dat ze zich niet kunnen voorstellen dat de vrije markt - zonder centraal plan - op een efficiënte manier welvaart creëert door ruilhandel.
![]() |
![]() |
#133 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 20 oktober 2014 om 22:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ten nadele van de mannen. Ik zou naar het CGKR moeten schrijven.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een dergelijk mercantillistische visie klopt niet. Automatisering zorgt voor meer welvaart, en welvaart creëert jobs. Of zijn er nu minder jobs dan tweehonderd jaar geleden misschien? Dat is zo'n redenering die recht van de sp.a-top zou kunnen komen, als zou iedere oudere werknemer een job afnemen van een jongere potentiële werknemer.
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De diensteneconomie en ambtenarij zijn geboomed. De massaal verhoogde productiviteit is in staat gebleken om dit allemaal te dragen. Want export = netto influx cash om hier koopkracht te hebben. De vraag is natuurlijk, gaan we dit kunnen voortzetten ? Met minder volk meer produceren. Maakt het eigenlijk wel een drol uit als we weer een of andere dienstenjob verzinnen of die mens gewoon een uitkering geven ? Laatst gewijzigd door Tavek : 20 oktober 2014 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn minder jobs in de industrie, maar wel produceren wel meer waarde/producten, dankzij automatisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|
![]() Waarom hebt ge moeite met het begrip natuurrecht?