Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2015, 16:46   #121
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, eenderwie die er niet mee akkoord is, kan naar de Raad van State stappen.
Acht kansen op tien dat daar rechters zich over de zaak gaan buigen, die geen of anti-flamingant zijn.

Alhoewel de raad van state al veel betogingsverboden in de vuilbak gezwierd heeft.

.
En moet dan telkens naar de RvS gestapt worden wanneer fundamentele rechten verkracht worden? Duur heel lang en kost veel geld.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 16:49   #122
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb hier op dit forum reeds in 2012 de beleidsnota van Bart De Wever in Antwerpen " t Stad is van de Vreemdelingen." genoemd.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=178955

Het is interessant om de beleidsnota van Antwerpen eens opnieuw te lezen. Een kort citaat uit die nota:

"1° gelijkwaardigheid van eenieder;
2° respect voor ieders eigenheid, competenties en ambities;
3° aandacht voor differentiatie;
4° migratie als potentiële opportuniteit voor de samenleving;
5° aandacht voor antidiscriminatie en racismebestrijding;
6° actief burgerschap van eenieder;
7° empowerment van de bijzondere doelgroepen;
8° een goede kennis van de omgevingstaal."

Onder het mom van de algemene orde mag men dus niet meer protesteren tegen de islamisering van Antwerpen. Bart De Wever heeft hierin de steun van zijn coalitiepartners in Antwerpen. Het Vlaams Belang die niet als de N-VA uit de Volksunie ontsproot steunt Bart De Wever niet in zijn repressie van vrije meningsuiting.
En intussen volgen de NVA ministers op een walgelijke manier hun voorzitter.
Oud 22 januari 2015, 16:53   #123
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Men heeft het recht om te betogen. Echter, men moet eerst de toestemming om te betogen aanvragen bij de burgemeester. Indien deze geen toestemming geeft mag op dat ogenblik geen betoging worden gehouden.

Gezien de huidige terreurdreiging 3 is het volgens de burgemeester noch de politie aangewezen om nu te betogen, wegens veel te veel risico. Dit lijkt me dus een gegronde reden.
Toch is dit volgens mij geen geldig excuus. In een ander interview beweert BDW dat Antwerpen permanent in een terreurdreiging leeft. Dus nooit meer een betoging te Antwerpen? Kan toch niet he
Oud 22 januari 2015, 16:55   #124
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard mét die geluiden en gebaren, dat hoort er nu eenmaal bij.

Toch vreemd dat dergelijke geluiden enkel hier te horen zijn, en deze bewering enkel uit de mond komt van mensen die duidelijk blok adept zijn.
Vergis je je niet met Stormfront ?

Dat is een zware leugen. Heel veel mensen zeggen dit.
Oud 22 januari 2015, 16:58   #125
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Der wordt hier door sommigen wel constant gekankerd op het feit dat er enkele blokkers zouden meestappen in die anti islambetoging maar dezelfde mensen zwijgen in alle talen over het feit dat hart boven hard een ABVV vehikel is.
Dat klopt en wordt inderdaad te weinig herhaald.
Oud 22 januari 2015, 17:00   #126
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De Wever is er voor aan het zorgen dat hij steeds populairder wordt hoor. Misschien niet bij ex-VB'ers die nu op hem gestemd hebben, maar wel bij vele kiezers die voor een harder, rechtser beleid zijn maar die nu op CD&V en OVLD gestemd hebben.

Ik denk niet dat er veel N-VA-stemmers zijn, buiten die ex-VB'ers, die nu opeens tegen N-VA zouden zijn.
Ik denk dat je gelijk hebt maar voor die mensen is er ook geen alternatief. Voor hen is de stap naar het VB op dit ogenblik nog te groot. Maar wat gaat de toekomst brengen?
Oud 22 januari 2015, 17:03   #127
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
iemand die altijd op Dewinter heeft gestemd omdat die het goed kon uitleggen, omdat die tegen de vreemdelingen was, maar die nu op De Wever heeft gestemd omdat die het nog beter kan uitleggen en voor sommigen was het niet duidelijk of hij nu voor of tegen vreemdelingen is.
Maar intussen is het heel duidelijk geworden dat de ganse NVA pro niet EU -vreemdelingen is.
Oud 22 januari 2015, 17:06   #128
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Idk?, ik vraag dat.

Zover ik weet is de Winter een stuk harder in zijn manier van formuleren en is De Wever toch wat "genuanceerder". Verder richt de Wever zich ook maar op de fundamentalistische tak van de islam, terwijl De winter de gehele islamitische-ideologie maar niets vindt.

Maar als mijn observatie fout is, dan moet je dat zeggen hoor.
Je observatie is wat het standpunt van Dewinter dat hij de ganse islamitische ideologie niets vindt inderdaad fout. Luister maar eens wat hij vandaag in de kamer gezegd heeft.
Oud 22 januari 2015, 17:12   #129
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Neen, al zou ik dat van een politieke partij wel redelijk dwaas vinden. Politici moeten niet betogen maar hebben hun eigen kanalen om beleid te voeren of de opinie van het publiek te bewerken.
Maar dit geldt niet voor het VB. De pers spreekt nooit over hun positieve inbreng en dus zijn ze wel verplicht op een andere manier in de kijker te komen.
Oud 22 januari 2015, 17:16   #130
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
fyi: Bart De Wever zit in Antwerpen in coalitie met Open VLD en CD&V en het Vlaams Belang - die opkomen voor een repressiever beleid tegen de islamisering van 't Stad - naar de oppositie verwezen.
OK en dan? Het VB was al in de oppositie; het is SPa die naar de oppositie werd verwezen.
Oud 22 januari 2015, 17:17   #131
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Maar intussen is het heel duidelijk geworden dat de ganse NVA pro niet EU -vreemdelingen is.
Dat was al heel duidelijk hoor.

Dat had je bijvoorbeeld hier op dit forum veelvuldig kunnen lezen.
Of dacht je sereus dat BDW een nieuwe racist was die de oude, FDW, opvolgde?

NVA is een neoliberale club die werkt voor de bazen uit het bedrijfsleven. Als die meer goedkope of kundige werkkrachten nodig hebben: Dan komen die er.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:17   #132
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Bart De Wever heeft sympathie voor de Islam en radicale joden en Filip De Winter een gezonde antipathie.
Dat laatste is een leugen.
Oud 22 januari 2015, 17:18   #133
MultiMAN
Banneling

Standaard

Sukkelaar, schuift het wat als VB partijslaaf? Indien niet ben je toch maar een ... (lees uw nick).
MultiMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:18   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart De Wever heeft sympathie voor de Islam en radicale joden en Filip De Winter een gezonde antipathie.
Sympathie is geen liefde.
https://www.youtube.com/watch?v=cgtkpVqn8nw

Ge gaat nogal kort door de bocht.
Laten we het houden op respect voor niet extremisten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:20   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En moet dan telkens naar de RvS gestapt worden wanneer fundamentele rechten verkracht worden? Duur heel lang en kost veel geld.
Dat kan zeer rap gaan, voor zo'n zaken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 januari 2015, 17:21   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat blind vertrouwen dat jij schijnbaar in de politiek hebt, verontrust mij meer dan enkele duizenden Pegida-betogers

dus toch een "blok-obsessie".

Waarom ?? Verliest een politieke partij aan waarde, door op de gevaren van de islamizering te wijzen ??

Ze moeten dus blijven vegeteren in hun parlement en/of respectievelijke ministeriële kabinetten ??
Lijkt me eerder de beste manier om wereldvreemd van de realiteit te worden.

Binnen één, maximum twee verkiezingen krijgt Anderlecht (ooit een zeer aangename gemeente waar ik opgroeide ; nu samen met Molenbeek, stilaan één van de "vuilbakken", van het Brussels Gewest) garantie een islamitische burgemeester. Voor jou vast en zeker boven een "blokker" te verkiezen
We zijn hier nu alletwee heel 'zwart/wit' aan het discussiëren en ik doe daar zeker mijn fair share aan mee.

Ik heb geen blind vertrouwen in de overheid, maar constateer gewoon dat ondanks onze voorliefde voor op de kop van politici en de overheid te kakken dat onze diensten de zaak vrij goed onder controle hebben. In frankrijk is het minder goed verlopen dan bij ons in verviers. Is dat voldoende ? Neen, maar het onkracht de mythe dat we machteloos zijn tegen terrorisme. De samenleving heeft hier wel gewonnen hee. En men mag daar wat mij betreft niet alleen blij maar ook wel wat fier over zijn.
Ik verwacht van de overheid in ruil voor mijn belastingen dat zij die weg verder bewandelen en alert blijven op elk moment. Een staatsveiligheid bestaande uit honderden mensen moet daartoe in staat worden geacht. Onze politiediensten doen de rest.
Gaan die beter werken omdat enkele honderden mensen in antwerpen gaan betogen ? Gaat dat voor verbetering zorgen ? Ik denk het niet.
Van mij mag men betogen zoveel men wil, maar ik geloof niet in het argument 'de overheid alert houden'.

Het vlaams blok is uitschot, daar neem ik niets van terug. En wie bij de hond slaapt, krijgt zijn vlooien.
Mijn mening : zo ver als mogelijk wegblijven van initiatieven waar die sujetten bij betrokken zijn. Maar dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Politici moeten hun job doen, zij vormen de wetgevende macht. De wetgevende macht moet haar tijd niet verdoen met te manifesteren maar met de problemen in debat te brengen in het parlement en op basis daarvan passende wetgeving te maken. Parlementairen hebben hun controlerecht en mogen de bevoegde minister(s) ter orde roepen en vragen stellen.
Sorry hoor, maar voor mij is dat niet 'vegeteren' maar wel hun job doen.
Dat is alles behalve wereldvreemd.
Staan roepen zoals die mongool Philip Dewinter vandaag in het parlement met een koran in zijn handen, d�*t is pas nutteloos.

En je vergelijking tussen een hypothetische alochtone burgemeester in anderlecht en een blokker gaat niet op. Die laatste kan immers nooit burgemeester worden aangezien niemand van geen enkele partij ooit een bestuursakkoord met die kliek zal afsluiten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:22   #137
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch is dit volgens mij geen geldig excuus. In een ander interview beweert BDW dat Antwerpen permanent in een terreurdreiging leeft. Dus nooit meer een betoging te Antwerpen? Kan toch niet he
Kan wel, kan niet.
De Antwerpse gemeenteraadsverkiezer heeft het laatste woord.

Ambetant dat dat is, die democratie.

.

Oud 22 januari 2015, 17:22   #138
MultiMAN
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sympathie is geen liefde.
https://www.youtube.com/watch?v=cgtkpVqn8nw

Ge gaat nogal kort door de bocht.
Laten we het houden op respect voor niet extremisten.

.
Krijg jij een toelage per zin waar je BDW ophemelt?
MultiMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:24   #139
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat was al heel duidelijk hoor.

Dat had je bijvoorbeeld hier op dit forum veelvuldig kunnen lezen.
Of dacht je sereus dat BDW een nieuwe racist was die de oude, FDW, opvolgde?

NVA is een neoliberale club die werkt voor de bazen uit het bedrijfsleven. Als die meer goedkope of kundige werkkrachten nodig hebben: Dan komen die er.
Mis.
Grovelijk mis.

Wij zijn geen liberalen, wij zijn een gemeenschapspartij. Van centrum-rechtse strekking.

.

Oud 22 januari 2015, 17:24   #140
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je observatie is wat het standpunt van Dewinter dat hij de ganse islamitische ideologie niets vindt inderdaad fout. Luister maar eens wat hij vandaag in de kamer gezegd heeft.
Wat zei die dan? (samengevat).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be