Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2015, 13:33   #121
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Euh, dat totaalverbod op onverdoofd slachten komt er niet omdat er geen draagvlak voor is.

Ideologisch is er al geen meerderheid in de politiek voor te vinden.
En de vleesindustrie zal niet graag halal of koosjer vlees massaal geïmporteerd zien worden.

Overigens zouden moslims géén probleem met een verdoving hebben op voorwaarde dat deze tijdelijk (omkeerbaar) en zeer licht is. Ik stel me daar dus wat anders bij voor als elektrocutie, gaskamers of pinnen door de kop.
Misschien kan elektronarcose een oplossing bieden bij de moslims? Veel halal vlees wordt reeds op die manier geslacht. De bevoegde moslimgeleerden kunnen daarover beslissen.

Het probleem van Ben Weyts is echter dat hij precies uit is op polarisering tussen bevolkingsgroepen en met geen woord over compromissen of overgangsregelingen rept.
Hoofdconclusie: stop met het pesten van uw andersgelovige medemens! Het lot van het dier dat door een jood of atheïst wordt geslacht en gegeten kan me geen reet schelen. Ja, ik ben geen hypocriet. Sjonge jonge, de meeste mensen hebben wel een pak meer aan hun hoofd.
Er komt wel een moment dat het geloof van gelovigen in conflict komt met het geloof van de maatschappij. Onverdoofd slachten is iets wat wij als maatschappij achter ons gelaten hebben.

Wij moeten toch niet terug naar de barbarij gaan omdat én of ander geloof daar last van zou hebben?

Zij kunnen zonder probleem halal en koosjer uit hun landen invoeren. Iedereen gelukkig.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 13:38   #122
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
heb je mij een vraag gesteld ?? En ga je dan nog zelf bepalen wat ik erop moet antwoorden ??
omdat jij antwoordde op een vraag NIET aan u gericht misschien?! en dan totaal NAAST de vraag ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 13:40   #123
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is het daarom dat joden er (bijna) altijd Hitler bijsleuren, als ze dreigen hun zin niet te krijgen, zoals de reactie van Freilich op commotie rond het al dan niet (on)verdoofd slachten ???
omdat er enkele zo reageren doen alle Joden dat ofzo?! Deze veralgemening kan wel tellen!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 14:10   #124
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
omdat er enkele zo reageren doen alle Joden dat ofzo?! Deze veralgemening kan wel tellen!
Zomaar enkele ?? En heel toevallig zijn dat respectievelijk de hoofdredacteur van joods actueel, en de ondervoorzitter vh forum der joodse organisaties.
En ik zou dan geen kritiek mogen hebben op hun manier van optreden ??? Zijn die onaantastbaar, ofzo ?? Het verwondert mij eigenlijk wel, dat ge mij nog niet van antisemitisme beschuldigt. Vanwaar die mildheid ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 16:51   #125
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er komt wel een moment dat het geloof van gelovigen in conflict komt met het geloof van de maatschappij. Onverdoofd slachten is iets wat wij als maatschappij achter ons gelaten hebben.

Wij moeten toch niet terug naar de barbarij gaan omdat én of ander geloof daar last van zou hebben?

Zij kunnen zonder probleem halal en koosjer uit hun landen invoeren. Iedereen gelukkig.
Het is dat of eigen islamitische slachthuizen oprichten die onvermijdelijk na een tijd zullen volgen.

Nogmaals, mijn punt op dat vlak was dat ik niet het idee heb dat de Belgische vleesindustrie daar zo gelukkig mee zou zijn.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 12 augustus 2015 om 16:52.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 17:15   #126
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is dat of eigen islamitische slachthuizen oprichten die onvermijdelijk na een tijd zullen volgen.

Nogmaals, mijn punt op dat vlak was dat ik niet het idee heb dat de Belgische vleesindustrie daar zo gelukkig mee zou zijn.
het is een kwestie van tijd, maar komen zal het moment sowieso, dat onverdoofd slachten niet meer zal kunnen, ook niet in die nog op te richten islamitische slachthuizen (of die hun licentie zou wel van heel korte duur zijn).

Citaat:
Oud 12 augustus 2015, 19:07   #127
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is een kwestie van tijd, maar komen zal het moment sowieso, dat onverdoofd slachten niet meer zal kunnen, ook niet in die nog op te richten islamitische slachthuizen (of die hun licentie zou wel van heel korte duur zijn).
Dat zou echt een Belgische grap zijn, onverdoofd slachten volledig verboden, behalve in de islamitische slachthuizen...
Oud 12 augustus 2015, 20:30   #128
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem van Ben Weyts is echter dat hij precies uit is op polarisering tussen bevolkingsgroepen en met geen woord over compromissen of overgangsregelingen rept.
U leeft al in het compromis, en dat heeft al lang genoeg geduurd.
Oud 12 augustus 2015, 21:06   #129
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp iets niet goed...

De vorige malen was het maatschappelijk ongenoegen/afschuw beperkt tot een paar dagen en gericht tegen al dat dierenleed dat ons massaal via media opgedrongen om dan weer voor een jaar de vriezer in te gaan.
( Die bizarre interesse versus het negeren van al de andere dagen is er volgens mij ook alleen maar gekomen omwille van wat moslim-bashing )

Maar ditmaal is het anders ...
Ditmaal gaat het over het mogelijk invoeren van een integraal verbod. ( altrekt hij zijn staart al onmiddellijk weer in )
Vandaar de hetze omdat joden zich nu ook aangesproken voelen...en dát werd hoog tijd ook
De uitzondering op het onverdoofd slachten vanwege rite is immers een erfenis uit ons eigen Joods-christelijke verleden,in stand gehouden voor oa joden en waar moslims enkel ook gebruik (en terecht!) van maakten.
( ze is dus niet ontstaan omwille van een moslim-knuffelbeleid gelijk kwatongen willen laten uitschijnen )

Nu...wie ben ik ?
...als ik het goed begrijp is het voor moslims niet zo een groot probleem want daar kan het bv opgelost worden mits een verdoving maar blijkbaar is het voor joden wel een groot probleem.

Waarom begin jij dan over het invoeren van halal-vlees, Belgische vleesindustrie ed ?
Of is dat een uiting van een zeker medeleven met de joden en/of het preventief verdedigen van vrijheid van geloof
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 21:10   #130
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...misschien ook eens aan de jacht denken.
We kunnen die beestjes allemaal verdoofd neerhalen waarop nadat deze in werking treedt jagers hun pleziertje mogen en het wild vol lood schieten ?
Of ligt dat weer anders ?
Oud 12 augustus 2015, 21:20   #131
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat bedoel je met eigen slachthuizen ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 21:22   #132
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
We kunnen die beestjes allemaal verdoofd neerhalen waarop nadat deze in werking treedt jagers hun pleziertje mogen en het wild vol lood schieten ?
Tot nader orde is jacht niet verboden.
Zodra dat wel het geval is hoop ik dat het niet alleen voor Vlaamse jagers geldt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 21:23   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in de draad over "Cecil " (de leeuw), laat ik duidelijk mijn afkeer voor "dieren doden voor de fun" (jagen, dus) blijken.
Maar t'is zeer ok, als je "hier" de jacht nog eens ter sprake brengt

Citaat:
Oud 12 augustus 2015, 21:30   #134
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach bon.
Islamitische slachthuizen in Belgie vallen dus niet onder de Belgische wetten volgens u?
Kunnen de Spanjaarden hier lustig stierenvechten inrichten als ze maar een eigen arena bouwen.
Oud 12 augustus 2015, 21:33   #135
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jagen voor het plezier is ook nog zo een barbaarse gewoonte uit het verleden.

Gewoon een schande dat dat nog toegelaten is.
Oud 12 augustus 2015, 21:35   #136
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ach bon.
Islamitische slachthuizen in Belgie vallen dus niet onder de Belgische wetten volgens u?
Kunnen de Spanjaarden hier lustig stierenvechten inrichten als ze maar een eigen arena bouwen.
Zwijgt stil, staks komen de Israelis nog Joodse illegale nederzettingen bouwen in onze polders.
Oud 12 augustus 2015, 21:54   #137
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Tot nader orde is jacht niet verboden.
Onverdoofd ritueel slachten tot nader orde ook niet

Citaat:
Zodra dat wel het geval is hoop ik dat het niet alleen voor Vlaamse jagers geldt.
waarom zou dat alleen voor de Vlaamse jagers gelden ?
Ach laat me raden... als het een Vlaamse bevoegdheid is _ iets waar we toch met zijn allen naar streefden om maar onder het juk van de Walen onderuit te geraken _ en Vlaanderen beslist dat voor Vlaanderen dan vindt ge dat plots niet eerlijk ?
Oud 12 augustus 2015, 21:57   #138
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in de draad over "Cecil " (de leeuw), laat ik duidelijk mijn afkeer voor "dieren doden voor de fun" (jagen, dus) blijken.
ik weet het...
En zoals ge zal merken sta ik in die topic nogal onverschillig over de 'ethische' kwestie ... ik vind dat dat wel moet kunnen maar vind het dan weer onzettend hypocriet dat men er drogredenen bij sleurt van behoudt van wildbestand en een beroep op traditie

Citaat:
Maar t'is zeer ok, als je "hier" de jacht nog eens ter sprake brengt
Dacht ik ook
Oud 12 augustus 2015, 22:04   #139
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet het...
En zoals ge zal merken sta ik in die topic nogal onverschillig over de 'ethische' kwestie ... ik vind dat dat wel moet kunnen maar vind het dan weer onzettend hypocriet dat men er drogredenen bij sleurt van behoudt van wildbestand en een beroep op traditie

Dacht ik ook
Nu ben ik niet meer mee: dieren afknallen voor de fun moet kunnen, maar voor godsdienstige redenen niet
Oud 12 augustus 2015, 22:05   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onverdoofd ritueel slachten tot nader orde ook niet
Dat hebt ge goed opgemerkt.
Citaat:
waarom zou dat alleen voor de Vlaamse jagers gelden ?
Ach laat me raden... als het een Vlaamse bevoegdheid is _ iets waar we toch met zijn allen naar streefden om maar onder het juk van de Walen onderuit te geraken _ en Vlaanderen beslist dat voor Vlaanderen dan vindt ge dat plots niet eerlijk ?
O jawel.
De jacht op de houtsnip is ook alleen in wallonie toegelaten, geen enkel probleem.
Maar als walen in Vlaanderen op houtsnippen mogen jagen zou ik dat inderdaad oneerlijk vinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be