Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2016, 12:47   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja?
Als je ketel ontploft en je hebt hem niet laten kuisen, dan kom je in de problemen.
Die mannen kunnen je ketel zelfs verzegelen als hij niet veilig is.
Straf hé.
Een gasketel die ontploft ? Als die echt jarenlang geen onderhoud krijgt, dan valt hij stil omdat de gicleur (sproeier) van de waakvlam teveel roetaanslag heeft. Dat "onderhoud" bestaat er dan in : de kap eraf nemen, gicleur even proper blazen, terug plaatsen. Stof rond de brander met stofzuiger wegzuigen. Kap terugplaatsen, klaar.

Een olieketel is een ander verhaal, daar komt echt werk bij te pas.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 12:57   #122
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Zo moeilijk te begrijpen is het nochtans niet.
De ambtenaar wordt betaald door de overheid. Zelfs als die ambtenaar belastingen betaalt, dan nog doet hij dit met geld dat sowieso al van de overheid kwam.
Per definitie kan een ambtenaar dus financieel nooit hebben bijgedragen aan het totale systeem.

Uiteraard hoop ik dat de meeste ambtenaren wel een toegevoegde waarde hebben. Uw linkske weerlegt die redenering niet.

De fout in de redenering van demonen is gewoon dat hij geen rekening houdt met het simpele feit dat die ambtenaar betaald wordt voor het werk dat hij levert. Hij bekijkt het enkel puur financieel.
Voor alle duidelijkheid: ik begrijp heel goed wat demonen wil zeggen, maar zoals jij zelf ook al aangeeft wil of kan demonen niet begrijpen dat ambtenaren betaald worden voor hun werk, net zoals dat voor een werknemer in de privé sector ook het geval is.
Want in zijn voorstel om alles over te hevelen naar de privé sector, justitie en veiligheid uitgezonderd begrijpt hij zelfs niet, of wil hij niet begrijpen dat alles dan eigenlijk hetzelfde blijft. Alleen de benamingen "veranderen" dan een beetje, want de huidige privé werkgevers worden dan de NIEUWE TOP ambtenaren, en de privé werknemers de nieuwe ambetantenaren, want deze worden in volgorde rechtstreeks en onrechtstreeks met belastinggeld betaald, tenzij die privé werkgevers en werknemers die werken voor de "heilige gratis" doen.

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 19 juli 2016 om 13:02.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 13:41   #123
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
je hebt iemand nodig om een gat te boren maar gelukkig zijn er ook intelligente mensen die een boormachine uitvonden.
Daarom werd jij ambtenaar?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 15:18   #124
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Of gaat in jou systeem de privé werkgever dit GRATIS doen ?
Volgens mij gaat de privé werkgever eerst na of het nuttig werk is of al dan niet moet geklasseerd worden onder 'armen zwaaien'. Bijgevolg zal hij het niet gratis doen maar gewoon niet hoeven te doen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 15:22   #125
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Neen, maar jij beweerde wel dat die mensen die hun hersenen moeten gebruiken om hun werk te doen, daar totaal geen moeite voor moeten doen.
Die komen nooit moe thuis en dergelijke meer. Ah neen, want die zitten de hele dag op een stoel.
Ja? Waar ergens?
Oud 19 juli 2016, 15:35   #126
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Denkt u dat goede ideeën zomaar uit die hersenen komen rollen, dat het geen moeite kost om vakliteratuur te lezen, en te begrijpen, om bij te blijven en dies meer ?
Wel, daar hou ik me mee bezig als ik gedaan heb met 'echt' werken.
Ik laat in het midden of het goede of slechte ideeën zijn, daar mag iemand anders over oordelen.
Oud 19 juli 2016, 15:39   #127
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
In vele gemeentes worden de parkeer controles door privé bedrijven uitgevoerd.
In Bilzen kan je gratis parkeren. Wie is hier nu het verstandigst?
Oud 19 juli 2016, 15:42   #128
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een gasketel die ontploft ? Als die echt jarenlang geen onderhoud krijgt, dan valt hij stil omdat de gicleur (sproeier) van de waakvlam teveel roetaanslag heeft. Dat "onderhoud" bestaat er dan in : de kap eraf nemen, gicleur even proper blazen, terug plaatsen. Stof rond de brander met stofzuiger wegzuigen. Kap terugplaatsen, klaar.

Een olieketel is een ander verhaal, daar komt echt werk bij te pas.
Wel dit klopt 100 % . De laatste keer was ik erbij .....en terwijl we een praatje maakten zag ik precies wat de technieker deed.....en zoals ik zei denk ik dat hij ongeveer half uurtje bezig is......50 euro.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 15:44   #129
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
wil hij niet begrijpen dat alles dan eigenlijk hetzelfde blijft.
Privé en overheid gelijk? Sorry maar dat is de grootste onzin dat iemand kan verkopen.
Onlangs heeft men alle ambtenaren doorgelicht en de onvoldoenden kon je op je handen tellen. Dat is gewoon niet serieus meer als je tegelijk kan vaststellen dat hier echt weinig diensten werken zoals het hoort.
Oud 19 juli 2016, 15:45   #130
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Wel dit klopt 100 % . De laatste keer was ik erbij .....en terwijl we een praatje maakten zag ik precies wat de technieker deed.....en zoals ik zei denk ik dat hij ongeveer half uurtje bezig is......50 euro.
Als hij voor die prijs zich ook verplaatst dan is dat vrij goedkoop hoor.
Oud 19 juli 2016, 15:46   #131
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het is nochtans simpel. Pensioen afschaffen.

Gaat het op latere leeftijd niet meer zo vlot? Naar de dokter en een 'vrijbrief' krijgen voor X- aantal uren. Zo krijgt iedereen een langzaam uitdoven van zijn werkweek naargelang de gezondheid het toelaat.

Voordelen?
Massa's.

Nadelen?
Geen.

Wie durft er over na te denken?
ondertussen voelt zich nog niemand geroepen...
Oud 19 juli 2016, 15:48   #132
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Daarom werd jij ambtenaar?
Ja .......wij gebruiken boormachines van Bosch.....Goed materiaal ....hadden jullie ook beter gebruikt....kwaliteit.
Oud 19 juli 2016, 15:50   #133
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij voor die prijs zich ook verplaatst dan is dat vrij goedkoop hoor.
Mijn huisarts verplaatst zich ook en die vraagt nog minder als die prutser.....volgende keer doe ik het zelf wel.....De meeste dingen kun je ook zelf als je het 1 maal hebt zien doen.
Oud 19 juli 2016, 15:54   #134
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Privé en overheid gelijk? Sorry maar dat is de grootste onzin dat iemand kan verkopen.
Onlangs heeft men alle ambtenaren doorgelicht en de onvoldoenden kon je op je handen tellen. Dat is gewoon niet serieus meer als je tegelijk kan vaststellen dat hier echt weinig diensten werken zoals het hoort.
Is normaal gezien alle dynamische bekwame slimme eerlijke klantvriendelijke mensen in de privé werken. Spijtig dat de meesten nooit konden slagen in een vergelijkend examen ...wegens te onbekwaam

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2016 om 15:55.
Oud 19 juli 2016, 16:01   #135
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Is normaal gezien alle dynamische bekwame slimme eerlijke klantvriendelijke mensen in de privé werken. Spijtig dat de meesten nooit konden slagen in een vergelijkend examen ...wegens te onbekwaam
Ik spreek zeker niet tegen dat men zeer bekwame mensen aanwerft.
Wat we wel mogen vaststellen is dat deze mensen op zeer korte tijd door hun omgeving vaak worden omgevormd tot simpel ballast voor de belastingbetaler.
Nu kan je dit natuurlijk met alle kracht ontkennen en aanhalen dat we met zeer weinig ambtenaren een perfecte dienstverlening naar de burger toe verzorgen.
Oud 19 juli 2016, 16:02   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een oude loodgieter toonde me dat jaren geleden, net voor hij op pensioen is gegaan
Ik kon het bijna niet geloven, maar het is zo. Dat is echt gemakkelijk geld verdienen.
Nog zoiets : de vijfjaarlijkse keuring van een mazout reservoir. Dat beperkt zich tot luchtdruk op de leiding zetten en luisteren of de overvulbeveiliging nog een fluittoon geeft. Indien dat het geval is : klaar. Attestje schrijven + incasseren.
Let wel : dit moet je zeker doen. Bij millieuverontreiniging weigert je brandverzekering anders die schade ten laste te nemen en saneringen gaan rap de 10.000 euro te boven. Hier is het stukje papier dus zeer zeker nuttig en nodig.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 16:04   #137
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Mijn huisarts verplaatst zich ook en die vraagt nog minder als die prutser.
Zou daar geen andere reden achter zitten?
Mij lijken de huisartsen toch nog niet omkomen van honger.
Zou het kunnen dat uw huisarts minder lopende onkosten heeft?
Oud 19 juli 2016, 16:14   #138
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een oude loodgieter toonde me dat jaren geleden, net voor hij op pensioen is gegaan
Ik kon het bijna niet geloven, maar het is zo. Dat is echt gemakkelijk geld verdienen.
Nog zoiets : de vijfjaarlijkse keuring van een mazout reservoir. Dat beperkt zich tot luchtdruk op de leiding zetten en luisteren of de overvulbeveiliging nog een fluittoon geeft. Indien dat het geval is : klaar. Attestje schrijven + incasseren.
Let wel : dit moet je zeker doen. Bij millieuverontreiniging weigert je brandverzekering anders die schade ten laste te nemen en saneringen gaan rap de 10.000 euro te boven. Hier is het stukje papier dus zeer zeker nuttig en nodig.
eentjeheeft dat hier laten doen
na de test begon het lek... great
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 16:17   #139
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou daar geen andere reden achter zitten?
Mij lijken de huisartsen toch nog niet omkomen van honger.
Zou het kunnen dat uw huisarts minder lopende onkosten heeft?
Wie komt er wel om van honger ? De loodgieters misschien ?
Oud 19 juli 2016, 16:21   #140
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek zeker niet tegen dat men zeer bekwame mensen aanwerft.
Wat we wel mogen vaststellen is dat deze mensen op zeer korte tijd door hun omgeving vaak worden omgevormd tot simpel ballast voor de belastingbetaler.
Nu kan je dit natuurlijk met alle kracht ontkennen en aanhalen dat we met zeer weinig ambtenaren een perfecte dienstverlening naar de burger toe verzorgen.
Overal zitten goede en slechte mensen. Ik heb al heel goede ervaringen gehad bij openbare diensten maar ook heel slechte. Bij bedrijven net hetzelfde alsook bij de vrije beroepen. Bedriegers en leugenaars vind je ook overal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be