![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had je ergens en tegenslag, een ongeluk, dan mocht je het vergeten. Voordelen, maar ook nadelen. ![]()
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt om het zo mooi te zeggen.
![]() En laat dit (oa) dan ook de reden, of toch één van de redenen zijn waarom mensen uit armere landen graag zo veel mogelijk kinderen hebben. Iets wat ze bij ons soms niet écht begrijpen.
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, iedereen kiest zelf.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben jij zo eentje die de mensen berooft? Uw buurman neerkogelen zonder enige aanleiding? Waar schrijf ik dat? Staat uw buurman soms 's nachts ongevraagd naast uw bed? Trek het maar in het belachelijke, spartel lustig verder, uw redenering hangt zelfs met geen haken noch ogen aan elkaar. Je bent gewoon tegen het principe dat je jezelf en uw gezin zou kunnen verdedigen. Dat is uiteraard uw recht. Misschien ben je wel eentje die 's nachts gaat plunderen en heb je liever dat uw "klanten" zich niet kunnen verweren. Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 november 2018 om 06:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk waarom linkse mensen links zijn is het onvermogen om te lezen en te begrijpen wat anderen beweren, ze verdraaien (en ik beging echt te denken dat het niet opzettelijk is) alle geschreven en gesproken stellingen die van een rechts denkende persoon afkomstig zijn, onze linkse medemens is er immers ten stelligste van overtuigd dat al dat fake-nieuws dat ze zelf verspreiden de waarheid is ook al gebeurd voor hun neus de echte waarheid. ![]()
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat velen de risicobeperking van een wapen in huis halen wat overschatten.
Meestal komen inbrekers toch als ge niet thuis zijt. Ge zijt beter af met een hond. Anderzijds zijt ge misschien net de pineut als ze u uit de schietclub zien komen. Pas op, niks tegen wapens. Ik heb er ook al aan gedacht om eentje aan te schaffen voor SHTF-situaties, beter een hebben en geen nodig hebben dan omgekeerd. Maar de Amerikaanse toer opgaan, liever niet.
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch, een tijd geleden, op een snikhete dag, wandelde ik in het petieterig klein Waals dorpje Marèdret en daar had iedereen gewoon de voordeur wagenwijd open, om het huis te koelen, zonder dat er iemand te zien was. Je zou het in Aalst of Ninove eens moeten proberen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verkassen.
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
https://youtu.be/QPJVF-w0We8
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() soms is dat de prijs die je betaald he Tavek.
![]()
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie zo'n halve of heel gedraaide trap kan maken, kan zeggen dat m vakman is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verkeerd gedacht weeral. Dit voorval is natuurlijk weer verschrikkelijk pijnlijk te noemen, de peuter die zichzelf per ongeluk dood schiet. (geen alleenstaand geval dacht ik) Een tijdje geleden ergens in een draadje maakte ik ook al eens de bemerking dat men bepaalde speelgoedwapens uit de handel moet nemen daar ze véél teveel lijken op een echt wapen en er in bepaalde gevallen geen onderscheid kan gemaakt worden tussen echt en namaak. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 november 2018 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om een samenleving leefbaar te maken, heb je ook plichten, wetten, of noem het mss het reglement van het spel. Volg je het reglement niet, dan is de kans groot dat het spel in het honderd loopt. ![]()
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In extreme gevallen kan die prijs zelfs de doodstraf betekenen.
Lijkt me iets te duur wat mij betreft. ![]()
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat dus als men (de verdediging) kan aantonen dat dat vermoeden in dit geval ongegrond was. Artikel 417 verschilt ook sterk in die zin dat dat er geen echte duur staat op die 'ogenblikkelijke noodzaak' zolang de inbreker daar is ...uiteraard blijven de rest van de criteria onveranderd. Zo zal bv het op voorhand ( dus voor het inbreken ) opnemen van een wapen (of zelfs klaarleggen in het geval van) of een zekere 'ontlokking'... dus het tegemoetgaan terwijl dat niet absoluut niet nodig was...niet in je voordeel pleiten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel het gedoe rond wettelijke zelfverdediging blijft glad ijs.
Ook wat de rechtspraak betreft. Je kan ook met het geld dat je aan een vuurwapen zou uitgeven ook je huis wat extra beveiligen of soms gewoon wat minder nonchalant zijn (in bepaalde gevallen dan toch) wat betreft ramen en/of deuren die niet op slot zijn. Of een degelijk alarm, alhoewel ik hier soms ook wel mijn bedenkingen bij heb, maar soit.