![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naarmate leeftijd en historie gaat de hospitalisatieverzekering omhoog. En naarmate de anciënniteit ook de sociale bijdrage want dat is een percentage van uw loon.
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het gaat in het tweede deel hiervan, zo rond de achtste minuut, over de langdurig zieken en over werkloosheidsuitkeringen. Bart De Wever VTM Nieuws 05-06-22 De regering der onverkozen verliezers deelt alles uit aan mensen die thuis willen zitten. Er is geen enkele motivatie voor iemand om in een supermarkt te gaan werken. Antwerpen heeft hoge werkloosheid maar een recordaantal vacatures die open blijven staan. Kom niet af dat die massa openstaande vacatures uit de duim zijn gezogen. Dit zijn cold hard facts. Je kan die beroepsdoppers gewoon niet motiveren om te werken omdat ze via de uitkering + zwartwerk veel meer kunnen verdienen dan door geregistreerd te werken voor een arbeidersloon. En omdat ze allerlei sociale voordelen krijgen. De agenda van deze regering, en zelfs heel veel regeringen in Europa, is om ons financieel naar de afgrond te brengen. We delen massa's cadeaus uit aan werklozen, aan migranten, zelfs aan Oekraïne (wapens). Die hele migratiepolitiek met gratis uitkeringen dient alleen om ons zo snel mogelijk failliet te krijgen. Elke regering heeft marionetten van het World Economic Forum (zoals bij ons De Croo) die die agenda doorduwen. Zodra we failliet zijn, en daar gaat het razendsnel naartoe, moet er bespaard worden en heeft de elite de mensen onder totale controle. Margaret Thatcher heeft zich destijds, voor de lancering van de EU, verzet tegen het idee van een muntunie. Ze zei dat een gemeenschappelijke munt enkel tot doel heeft om de macht van soevereine regeringen af te nemen. Dat een gemeenschappelijke muntunie alle macht overdraagt naar centrale banken en naar het IMF. En ze had gelijk. Dit zijn de instituten die WERKELIJK bepalen wat er hier gebeurt. Control the money, control the people. We worden door de EU naar een faillissement geleid, dat zeer binnenkort zal leiden tot de installatie van communisme 2.0. Dan hebben ze wat ze willen. By 2030 you will own nothing
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 juni 2022 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat denk jij dat ge iemand als mij kunt verplichten van bvb te gaan voetballen ? Die coach gaat zijn handen vol hebben zulle maat want ik ga dat saboteren van de eerste tot de allerlaatste moment. En wat ga je dan bepalen dat die sport moet zijn, ... ik kan ook een hele zondagmorgen naar nen dobber gaan zitten kijken he, Of met een golfkarreke over een hobbelig gazon rijden om af en toe met een stok op een balleke te meppen. laat mij eens gerust , en laat mij zelf maar bepalen wat ik graag doe en wanneer ik dat wil doen en met wie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ieder mens heeft tijdens zijn jeugd zijn dromen en een zeker ideaalbeeld over de wereld. Niemand gaat weloverwogen de weg van groot verdriet en miserie inslaan en iedereen moet het doen met de kaarten die ze hebben gekregen. "Het is hun eigen schuld" excuus is gewoon onzin. Onwetendheid en goedgelovigheid zijn de boosdoeners. Iedereen die niet schatrijk is is daarvoor zelf verantwoordelijk. Iedereen heeft twee benen en kan met wat goede wil leren voetballen als Ronaldo. Dat is het toch waar je naartoe wil? Toch? Welke politieke partij draagt uw voorkeur weg?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juni 2022 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vrouw heeft een jaarlijkse sportdag op haar werk.
Ze gaan dan naar de bowling.
![]() |
#126 |
|
![]() De wereld waar jij het voor het zeggen zal hebben heeft heeft volens mij niks maar ook niks met een 'ideale wereld' te maken.
![]() |
#127 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In plaats van een huis te kopen naargelang de draagkracht van mijn inkomen, ga ik voor een simpel appartementje. De reden is dat ik zeer goed besef dat dit land binnenkort in de totale uitverkoop gaat zoals een failliet bedrijf. Dan zet ik hier de boel te huur/koop en ben ik onmiddellijk weg. Er zijn talloze plekken op de wereld waar ik 6 keer meer verdien dan in BE omdat ze daar de mensen niet belasten aan communistische percentages.
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Wie denk je dat het meeste geld uit de sociale zekerheid op zijn rekening ziet verschijnen? De roker die op zijn 60 aan longkanker overlijdt of de niet roker die op zijn 90 aan een andere kanker overlijdt? Verder ken ik in mijn kennissenkring maar één de twee nieuwe heupen heeft moeten steken. Een collega metaalarbeider. Geen roker, niet drinker geen overgewicht ... gewoon een harde werker die met vakkennis en spieren zijn boterham verdiend. Niet iedereen is in de wieg gelegd om stapeltjes papier te verleggen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juni 2022 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vind jij dat een COPD'er (30 jaar lang twee pakjes per dag roken) die daardoor op zijn 50ste nog welgeteld 50 meter kan stappen door totale uitputting, langdurig ziek mag zijn met een uitkering op kosten van de belastingbetaler? Daar is ook geen eigen verantwoordelijkheid zeker. Dat is de Belgische pampermentaliteit. Die mensen hebben het 100% zelf gezocht.
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onder dezelfde filosofie van "wij eisen totale vrijheid" en "de staat verwerft een inkomen door accijnzen op sigaretten" kunnen we dus ook de handel in cocaïne legaliseren. Het is even schadelijk en even verslavend voor de samenleving, en de regering kan er een massa geld aan verdienen via accijnzen. Volgens de filosofie van de rokers hier zou dat dus een goed idee zijn. Maar blijkbaar moeten we de ene verslaving aanmoedigen, en de andere niet.
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
die zeer inefficiënt werken. Hun enige doel lijkt het verzekeren van hun eigen inkomen. En inkomen flink boven het gemiddelde inkomen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juni 2022 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu vapen ze trouwens, zit daar taks op, ... ? Dat zal ook gezond zijn, allerlei troep inadmemen vrijwillig, nu ja ... Daar kunnen we nog altijd niet mee garanderen dat iemand een lang / gezond leven gaat kunnen hebben. er zijn genoeg ziektes die uw gestel ondergraven en u van de een op de andere dag een pee stoven, of je nu een zuipende, smorende, varkensvlees vretende oude belg bent of een jong popemieke dat elke morgen en avond haar 5 km gaat joggen , smoothies drinkt en superfoods nutigt, ... als ze u moeten hebben, hebben ze u. Chronische ziekte aan uw kloten en ge hebt prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Ken jij er?
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zou iemand een oplossing kiezen die geen oplossing meer is? Fulltime 1500 euro verdienen betekend gegarandeerd enkele honderden euro's te kort op het einde van de maand. 1100 euro krijgen geeft je de mogelijkheid om het veel zuiniger aan te pakken en kom je mogelijk, op het einde van de maand niks te kort.
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Het woord verplicht.
![]() |
#138 |
|
![]() Perfect.
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() Ik vraag dat nooit, maar ik schat het zo in. Als je door je eigen gewicht niet meer kan rechtstaan vanuit een stoel.. Als je allerlei operaties hebt moeten gaan op basis van je gewicht.. dan hoor je meestal bij de groep mensen die zichzelf om zeep geholpen heeft. Hier en daar zijn er pechvogels, maar het is een minderheid.
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3650€ per jaar kost me dat inmiddels. 147250 bfr. Vroeger kocht je daar een huis mee. Zal het een beetje gaan ja? Straks moet ik nog naar de voedselbank. Misschien kan er een pakje tabak ook af.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 juni 2022 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |