![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer de belangen van de havens van Antwerpen en Rotterdam zullen botsen, zullen de Vlamingen de belangen van Antwerpen verdedigen, de Nederlanders die van Rotterdam. Maak u daar geen illusies over. De Vlamingen kunnen het best hun haven verdedigen als ze soeverein kunnen beslissen. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 29 juni 2006 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- ik zie er niet meteen een politieke meerderheid voor, omdat er nu nog geen enkele partij bestaat die dat wil realiseren - ik kan me geen enkel politiek proces voorstellen dat Vlaanderen en Brussel afscheidt, de Nederlandse grondwet ingrijpend wijzigt, en daarop Vlaanderen en Brussel bij Nederland voegt. - mijn "speculatieve argumenten" zijn risico's. Nare dingen die men pas opmerkt na de vorming van de Verenigde Nederlanden. Het is niet zeker dat ze zullen gebeuren. Het is wel zeker dat ze niet gebeuren als Vlaanderen een onafhankelijke republiek wordt. Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 30 juni 2006 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Bourgeois als eerste minister van Koningin (volgens de Ned. GW "Koning"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oei... Na initiële pogingen tot ernstig debat vervalt u in Hans-stijl...
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() In een voorbeschouwing op de voetbalinterland Nederland-Argentinië zegde Tom Egbers (prima verslaggever trouwens, maar dit terzijde) dat er in Nederland drie dingen de natie bonden: de monarchie, de nationale voetbalploeg en de mythische elfstedentocht. Toch een interessant weetje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag of een cake zoet is kan je maar beantwoorden wanneer hij gebakken is.
Slechts een paar bevlogen strebers lijken gehaast om Vlaanderen en Nederland in één deeg te draaien om er een koek van te bakken, maar de kneedmachine is nog niet in zicht, de ingrediënten lijken niet spontaan te mengen, en de oven is verre van warm. In een democratische staat draait het niet om voor- of nadelen 'as such', maar om wat de meerderheid van burgers als voordeel ervaart. Aangezien 'de Verenigde Nederlanden' niet eens een bestaand territorium is, en er binnen dat territorium geen instrumenten voorhanden zijn om de burger uitdrukking te laten geven omtrent wat hij wenselijk acht (i.e. wat hij als voordeel ziet) is de topicvraag totaal irrelevant, en niet te beantwoorden.
![]() |
![]() |
#128 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een voorbeeld: een gezamelijke pot voor cultuur zal moeilijke en dure transnationale akkoorden en subsidieregelingen voor Vlaams-Nederlandse filmproducties overbodig maken. Of de eenmaking van de telecommunicatie levert lagere telefoonkosten op en zorgt voor meer concurrentie en dus lagere prijzen op de providermarkt (die in België toch wel de laatste tijd vrij veranderd is). Als je suiker in de cake wil doen, weet je al dat hij zoet zal zijn, daarvoor moet hij niet eerst gebakken zijn.
![]() |
![]() |
#130 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat bij mijn weten niet zoiets als de democratische staat met afgebakend territorium 'De Verenigde Nederlanden' Aan een niet-bestaand concept kan je nooit met zekerheid voor- of nadelen toeschrijven. Citaat:
Deze wereldbeker voetbal 'vermoedde' ik totaal andere uitslagen, en ik verdiende geen rotte knop. Bij andere gelegenheden raapte ik met vermoedens een fijn vakantietje. In een zaak die echter miljoenen aanbelangt, een zaak waar miljoenen willens nillens zullen moeten mee aan financieren via belastingen, is er teveel mee gemoeid om aan de hand van vermoedens en glazenbolkijkerijtjes wilde plannetjes te smeden. Citaat:
Blijkbaar wens jij dezelfde Belgische democratische manco's te transponeren naar uw nieuwe land, gezien je op autoritaire wijze, ongevraagd eenzelfde strooptocht installeert, nog voor je roversrijk voet aan de grond krijgt. Citaat:
Citaat:
Ze hebben van de suiker gehoord, maar nog niet van de dosering. Ze kunnen de bestaande recepten niet eens deftig hanteren. Ze weten niet of iedereen wel gesteld is op zoete cake: met de wensen van diabetici houden ze geen rekening.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op basis van voorstudies worden altijd belangrijke beslissingen genomen. Men bouwt geen huis om dan pas te zien of het recht blijft staan. Citaat:
Ik zie geen poging tot een akkoord tussen België en Nederland om telefoongesprekken om 'internatioanle' gesprekken naar elkaar goedkoper te maken. De Benelux werkt niet door Waals immobilisme en te weinig middelen en Europa is eerder geïnteresseerd in postjes voor haar politici dan het welzijn van haar burgers. Laat ons een kat een kat noemen: dit was dus enkel een doekje voor het bloeden, maar uw commentaar biedt geen structurele oplossingen. En het gaat natuurlijk niet alleen om het GSMemmen he... Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beide Limburgen zijn nu al hun grenzen aan het opheffen: Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 1 juli 2006 om 09:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan me voorstellen dat nogal wat Nederlanders, zeker in het zuiden, verrast zullen zijn door de plotselinge steun die ze erbij krijgen voor denkbeelden die ze decennia lang onder druk van Holland onder de mat hebben moeten houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Correctie: in goed Belgisch moet dat "Ollander" zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Flaminganten, separatisten en Verenigde Nederlandsers aan het woord: ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb de rest van je post dus maar geschrapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel handige tactiek, dat moet ik toegeven.
![]()
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de jaren was het mainstream. In 2006 is het voorbijgestreefd. |
|
![]() |
![]() |