![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uw kandidaat stellen voor een partij die de vakbonden weg wil, valt toch moeilijk te verzoenen met activiteit binnen zo'n vakbond? En vakbonden zijn trouwens 'ideologische' organisaties, belangenbehartigers, als zo'n instelling democratisch beslist dat VB-lidmaatschap niet strookt met de doelstellingen van de vakbond, het verdedigen van de belangen van de werkenden (en werklozen, studenten, 'illegalen', ...), is dat hun beslissing m.i.
Maar dat ligt inderdaad wel al wat moeilijker. Het is alleszins geen praktijk waarvan bij 'gewone' werkgevers sprake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Nergens wordt gesuggereerd dat hij niet-capabel is. Hij is enkel - volgens die werkgever - geen geschikte kandidaat om een commerciele functie uit te oefenen in de beveiligingssector. Die werkgever heeft het recht beslissingen te treffen waarvan hij meent dat ze de beste zijn om zijn zaak te laten draaien en floreren. Had die kandidaat een autochtone dame geweest die in een vorig professioneel leven schoenen verkocht, dan zou die evenzeer afgewimpeld geweest zijn, mits niet the right person in the right place. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Ben je dan niet bezig je morele basis onder je vandaan te slaan?
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() @Online: Vrij ondernemerschap is dus 'heilig' en staat boven 'gelijke kansen' en de wet (zelfs als we de wetten omtrent dicriminatie niet in acht nemen want discrimineren op basis van een naam met daaraan gekoppelde vooroordelen is eigenlijk ook laster tov die persoon, niet?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet toch wat racisme betekent, neem ik aan? De betrokken Turk is trouwens zo bleek als u en ik, dus daar ligt het racisme-motief al op zijn gat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Voor de tweede maal, waar zijn de studies waar jij je eigenlijk op baseert?
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() gelijke kansen in een onderneming, wat een gezever. In een bedrijf moet je de beste zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ongelijke kansen zou betekenen dat hij niet het recht zou hebben gehad om op de Belgische arbeidsmarkt te solliciteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Selecteren op naam, kan enkel op vooroordelen berusten. In dit geval op racistisch geïnspireerde vooroordelen. En dat is dus verboden. De andere dingen die je aanhaalt kunnen relevant zijn voor de funtie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Hallo??? Wake up!!! Waarom denk je dat vandaag de dag vrouwen bijvoorbeeld nog steeds minder verdienen dan mannen in gelijkaardige functies??? Waarom denk je dat vrouwen en allochtonen nog steeds ondervertegenwoordigd zijn in bepaalde functies. Omdat ze niet dezelfde capaciteiten hebben dan mannen???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De multiculturele dogmatici staan steeds te roepen dat er geen rassen bestaan (en dat er slechts één ras is, het menselijke), maar als ze weer aan een opstoot van multiculturele hysterie lijden, dan slepen ze de rassen er als eerste bij. Zeg eens Edina, tot welk ras behoort die Turkse kandidaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En Allochtonen zijn meestal laageschoold en verdienen daarom minder dan een geschoolde Autochtoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() [quote]
[quote=Edina; Hij heeft geen enkele reden om aan te nemen dat zijn klantenbestand er zo over denkt. Er is geen enekel studie zoiets aantoont. En het tegendeel kan even goed waar zijn. Hij zou ook nieuwe klanten kunnen aantrekken. Hij weet het dus gewoon niet. Vooroordelen heet dat. En hij spreekt ook helemaal niet over ondervinding ofzo hé. Hij zegt "een vreemdeling die beveiliging zal verkopen, dat heb ik nog niet gezien". Hij zal dan toch zijn ogen beter moeten open doen, want het is al te zien!!! [/QUOTE] Zo'n studies hoeven niet Edina. Commerciële organisaties kennen hun klanten. Zij kennen ze via hun vertegenwoordigers die constant bij de klanten rondhangen en ermee praten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Onnozelaar! Elke persoon is anders. En moet dus beoordeeld worden op zijn individuele capaciteiten. Niet op de vooroordelen die gebaseerd zijn geslacht of afkomst. Want vrouwen in gelijkaardige functies als mannen zijn daar even geschikt voor (anders zaten ze er niet) en doen hetzelfde werk, maar verdienen toch minder. Geef daar is één zinnige reden voor??? Allochtonen met diploma's vinden moeilijker een job dan autochtonen met dezelfde diploma's. Verklaring??? Allochtonen zonder diploma idem dito. Verklarin??? Ik heb helemaal niet beweerd dat ongeschoolde allochtonen even veel moeten verdienen dan geschoolde allochtonen hé. Dat heb jij erbij verzonnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Diegenen die hier het luidst verontwaardigd doen over 'vooroordelen' zijn overigens de meest bedrevenen in het lozen van vooroordelen (verdachtmakingen , demoniseringen, leugens, vul het rijtje zelf aan ...) tegen doelwitten van hun geprefereerd racisme (op basis van politieke gronden).
Die selectiviteit en hypocrisie maakt dat hun discours zo weinig geloofwaardig is en dat het nog minder zoden aan de dijk zet bij de publieke opinie. Dat leert de realiteit ons (zonder studies ![]() |
![]() |
![]() |