![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geef God wat God toekomt, en de keizer wat de keizer toekomt.
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beter nog, hebben ze het ooit gehad?
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op basis van welke post van mijnentwege is dergelijke groteske beschuldiging gebaseerd?
![]() |
![]() |
#124 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U doet er goed aan om ook de berchten te lezen waarop ik reageer. Ik reageerde nl. op hetvolgende bericht: Citaat:
En ik wil hierbij ook opmerken dat ik, in tegenstelling tot heel wat anderen, nooit een andersdenkende geminacht of beledigd heb op dit forum.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb enkel gezegd dat mensen vrije keuze geven niet altijd een goede zaak is.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het katholieke standpunt tegen euthanasie is ook een ethische regel. Net zoals het katholieke standpunt tegen bvb. moord of diefstal ook een ethische regel is. Waarom mag de ene wel en de andere niet opgedrongen worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er zijn mensen die ervoor kiezen om hun medemens te bedriegen, te bestelen, te mishandelen, te doden, ... Het lijkt mij heel redelijk om daaruit af te leiden dat sommige mensen erg onverantwoordelijk zijn.
![]() |
![]() |
#129 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch eventjes herhalen :
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 29 december 2006 om 07:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 29 december 2006 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voorstanders van een vrije keuze van euthanasie baseren zich op het recht op zelfbeschikking, zonder dat er sprake is van enige of van welke dwang dan ook. We weten ondertussen dat jij tegenstander bent van die vrije keuze. Je hebt evenwel steeds nagelaten te vermelden op wat precies die tegenstand is gebaseerd. Je beweert hier nu dat je de katholieke regels inzake euthanasie niet wenst op te leggen aan andersdenkenden. Welke grond ga je dan aanhalen om dat verbod op vrije keuze te rechtvaardigen? Ik ben benieuwd.
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aangehaalde voorbeelden hebben geen uitstaans met een al dan niet vrije keuze inzake euthanasie en zijn derhalve irrelevant in deze discussie.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 29 december 2006 om 08:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Staatssecretaris
|
![]() Groot gelijk, met fundamentalisme bereik je niets, iedereen moet voor zichzelf uitmaken welke waarden hij aanvaard en welke niet, voila.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook nog eens herhalen, want er komt, net zoals in de andere topic, maar geen reactie op :
Citaat:
Excuseer? Ik wil mijn mening opdringen? Dit terwijl ik nog geen enkele andere stelling dan het recht op zelfbeschikking heb vooropgesteld!! Waar dring ik mijn mening op? Heb ik ooit gesteld dat euthanasie verplicht is? Heb ik ooit gesteld dat ook jij verplicht bent om euthanasie aan te vragen? Heb ik je ooit gevraagd om je religieuze regel niet te gehoorzamen? Heb ik ooit gevraagd dat katholieken dienen ongehoorzaam te zijn aan hun paus? NEEN en nog eens NEEN!. Er is hier maar één die zijn mening wil opdringen, Dave. En dat ben jij!
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 29 december 2006 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb nog geen bericht van u gezien waarin u toegeeft dat u uw mening dat iedereen recht heeft om zelf te beslissen inzake euthanasie aan wil opdringen. Maar indien ik dat bericht gemist heb, wil ik gerust mijn woorden terugnemen en u mijn excuses aanbieden.
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik probeer dit debat helemaal niet te verleggen naar de wenselijkheid van absolute vrijheid. Volgens mij is zo goed als iedereen het er over eens dat dat geen goede zaak is, dus die discussie is overbodig. Maar vragen als "Waar trekken we de lijn tussen de vrijheden die wel en niet wenselijk zijn?" en "Welke criteria gebruiken we om die lijn te trekken?" zijn m.i. wel degelijk relevant in deze discussie.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het antwoord op uw vraag is simpel: Ik baseer mij op het recht op vrijheid van mening en de democratische meerderheid. Ik heb het recht om te vinden dat mensen niet het recht hebben om te beslissen over hun eigen leven. Indien een meerderheid van de bevolking (of hun afgevaardigden in het parlement) het met mij eens zijn, dan dient de rest van de bevolking het daar niet noodzakelijk mee eens te zijn, ze moet zich daar wel bij neerleggen.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 29 december 2006 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik vraag me nu wel iets af. Als iemand een irrelevant bericht post waarop ik vervolgens reageer, waarom u mij er dan op wijst dat mijn bericht irrelevant is en niet diegene die het oorspronkelijke bericht plaatste? Of vindt u dit bericht relevant in deze discussie?
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U vindt dus m.a.w. de Italiaanse euthanasiewet dus een goede zaak? Of wil u die toch veranderen?
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 29 december 2006 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |