Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Patriot!?
1 6 22,22%
2 0 0%
3 0 0%
4 1 3,70%
5 1 3,70%
6 2 7,41%
7 3 11,11%
7.5 1 3,70%
8 3 11,11%
8.5 1 3,70%
9 5 18,52%
9.5 1 3,70%
10 3 11,11%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2007, 17:59   #121
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Betreur jij dan ook de secessie van 1830?

En verder, Patriot!, België is omgeven in Europa door natiestaten : Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitsland,.... allen gebaseerd op een gemeenschappelijke identiteit van de inwoners, meestal ook de taal. Hoe zit dat dan met België? Wat bindt ons? Wat hebben wij gemeen?

En daarbij : hoe passen de Duitstaligen in dat plaatje?
Het feit dat je Frankrijk nu een natiestaat noemt, en België niet, komt louter doordat het Franse imperialisme erin geslaagd is de regionale talen te onderdrukken. Het betekent echter niet dat er in Frankrijk geen verschillen zijn.

Wij Belgen hebben geen gemeenschappelijke taal. Voor de rest hebben wij echter evenveel, en wellicht meer, met elkaar gemeen als Duitsers uit het oosten met hun landgenoten uit het vroegere westen met elkaar gemeen hebben. Het is niet omdat we niet dezelfde taal spreken dat we totaal verschillen. Zo is er een Europees sociologisch onderzoek dat erop wijst dat Vlamingen en Walen een grote overeenkomst vertonen wat betreft gedeelde waarden en normen, terwijl we beiden substantieel verschillen met pakweg Nederlanders.

Verder ben ik niet van mening dat we nieuwe grenzen moeten tekenen omdat inwoners in een bepaald land van elkaar verschillen. Democratie is het georganiseerd omgaan met verschillen tussen burgers.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 17:59   #122
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Citizen Kane wordt internationaal beschouwd als best gemaakte film aller tijden,
de bedoeling van een forumsessie is dat we meer te weten komen over jou en niet over de internationale meningen

Wat is jouw top 5 van beste filmen (Belgisch en Internationaal)?
Oud 6 september 2007, 18:06   #123
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
de bedoeling van een forumsessie is dat we meer te weten komen over jou en niet over de internationale meningen

Wat is jouw top 5 van beste filmen (Belgisch en Internationaal)?
Citaat:
en ik ben geneigd daarmee akkoord te gaan...

Hmm, ik ben niet zo goed in rangschikken, dus ik zal gewoon de naar mijn mening vijf beste films geven, oke?

The Godfather II
Citizen Kane
Scarface
La flor de mi secreto
Amadeus

Maar, pff, er zijn zóveel goede films eigenlijk...
Van Belgische films vind ik "Iedereen beroemd" en "C'est arrivé pres de chez vous" absolute toppers.
Oud 6 september 2007, 19:26   #124
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

In ons land leven er veel te veel werkbekwamen van passieve 'sociale' uitkeringen. Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ten einde komaf te maken met dat geldverslindende, arbeidsattitudevernietigende, moreel verwerpelijke, parasiterend sociaal profitariaat ?

Ter informatie :
Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem is een noodsysteem dat aan werkbekwamen zonder werk (evenals aan werkenden die hun inkomen uit (deeltijdse) arbeid wat willen aanvullen) inkomenszekerheid garandeert in ruil voor het verrichten van gemeenschapsdiensten. Onder gemeenschapsdiensten moeten zéér eenvoudige werkzaamheden van algemeen maatschappelijk nut worden verstaan. Het moeten diensten betreffen die op de vrije markt niet worden aangeboden, of die op de vrije markt in ieder geval niet op een rendabele wijze kunnen worden geproduceerd.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou in de plaats komen van de huidige werkloosheidsuitkeringen (evenals van al de andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon). Gemeenschapsdienstpresteerders zouden dan enkel nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot het aantal uren effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en zouden zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen).

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans geven zichzelf te bevrijden uit de armoede en hen tegelijkertijd aanmoedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan het gemeenschapsdienstuurinkomen. Het zou de bedoeling zijn dat gemeenschapsdienstpresteerders zo kort mogelijk gebruik maken van een dergelijk noodsysteem.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem kan worden gezien als een uitermate sociaal correctiemechanisme op de vrije arbeidsmarkt, dat er voor zorgt dat de lonen op de vrije arbeidsmarkt niet onder een absoluut minimum kunnen dalen. Conform de vrijemarktlogica is het wel essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt. Een gemeenschapsdienstvergoeding van 5 euro per uur lijkt mij wat dat betreft een redelijk bedrag.

Enkele voorbeelden van mogelijke gemeenschapsdienst :
- straatvegergemeenschapsdienst;
- afvalsorteringsgemeenschapsdienst;
- (hulp)kinderopvanggemeenschapsdienst;
- hulpcontrolegemeenschapsdienst;
- huishoudhulpgemeenschapsdienst;
- verkeersregelingsgemeenschapsdienst;
- hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst;
- boerenknechtengemeenschapsdienst;
- fietsenstallingsbewakingsgemeenschapsdienst;
- spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst;
- onkruidverdeldingsgemeenschapsdienst;
- zwerfvuilopruimingsgemeenschapsdienst;
- strijkgemeenschapsdienst.
Wellicht zijn er nog vele andere gemeenschapsdienstmogelijkheden.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:36   #125
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Wat zijn uw belangrijkste argumenten pro België, en hoe zie je dit belgië (unitair, federaal, confederaal)?

...
Trajanu$ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:02   #126
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
In ons land leven er veel te veel werkbekwamen van passieve 'sociale' uitkeringen. Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ten einde komaf te maken met dat geldverslindende, arbeidsattitudevernietigende, moreel verwerpelijke, parasiterend sociaal profitariaat ?

Ter informatie :
Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem is een noodsysteem dat aan werkbekwamen zonder werk (evenals aan werkenden die hun inkomen uit (deeltijdse) arbeid wat willen aanvullen) inkomenszekerheid garandeert in ruil voor het verrichten van gemeenschapsdiensten. Onder gemeenschapsdiensten moeten zéér eenvoudige werkzaamheden van algemeen maatschappelijk nut worden verstaan. Het moeten diensten betreffen die op de vrije markt niet worden aangeboden, of die op de vrije markt in ieder geval niet op een rendabele wijze kunnen worden geproduceerd.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou in de plaats komen van de huidige werkloosheidsuitkeringen (evenals van al de andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon). Gemeenschapsdienstpresteerders zouden dan enkel nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot het aantal uren effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en zouden zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen).

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans geven zichzelf te bevrijden uit de armoede en hen tegelijkertijd aanmoedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan het gemeenschapsdienstuurinkomen. Het zou de bedoeling zijn dat gemeenschapsdienstpresteerders zo kort mogelijk gebruik maken van een dergelijk noodsysteem.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem kan worden gezien als een uitermate sociaal correctiemechanisme op de vrije arbeidsmarkt, dat er voor zorgt dat de lonen op de vrije arbeidsmarkt niet onder een absoluut minimum kunnen dalen. Conform de vrijemarktlogica is het wel essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt. Een gemeenschapsdienstvergoeding van 5 euro per uur lijkt mij wat dat betreft een redelijk bedrag.

Enkele voorbeelden van mogelijke gemeenschapsdienst :
- straatvegergemeenschapsdienst;
- afvalsorteringsgemeenschapsdienst;
- (hulp)kinderopvanggemeenschapsdienst;
- hulpcontrolegemeenschapsdienst;
- huishoudhulpgemeenschapsdienst;
- verkeersregelingsgemeenschapsdienst;
- hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst;
- boerenknechtengemeenschapsdienst;
- fietsenstallingsbewakingsgemeenschapsdienst;
- spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst;
- onkruidverdeldingsgemeenschapsdienst;
- zwerfvuilopruimingsgemeenschapsdienst;
- strijkgemeenschapsdienst.
Wellicht zijn er nog vele andere gemeenschapsdienstmogelijkheden.
Een poging om de langst mogelijke naam te zoeken? Ik weet niet waarom dit systeem nodig zou zijn. We moeten er voor zorgen dat het sociaal profitariaat ontmoedigd wordt door meer controles, en vooral: het beperken in de tijd van de werkloosheidsuitkeringen.
Oud 6 september 2007, 20:03   #127
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
...
Beste, daar heb ik al op geantwoord (de vragen werden toen door anderen gesteld). Kijk even op de voorgaande pagina's!
Oud 6 september 2007, 20:17   #128
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Stel, je bent aangewezen door een filmmaatschappij om een boek te kiezen dat verfilmd zal worden. Ook mag je bepalen wie welke personages uit je boek acteren. Welk boek neem je? Welke acteurs voor welke personages uit je boek?
Oud 6 september 2007, 20:17   #129
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Wat is je favoriete tv reeks?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:29   #130
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Stel, je bent aangewezen door een filmmaatschappij om een boek te kiezen dat verfilmd zal worden. Ook mag je bepalen wie welke personages uit je boek acteren. Welk boek neem je? Welke acteurs voor welke personages uit je boek?
American Psycho, van Brett Easton Ellis. Is al verfilmd geweest, dat weet ik, maar zo verdomd slecht dat ik zeker weet dat zelfs ik het beter zou doen. De rol van psychopathische moordenaar gaat uiteraard naar Ralph Fiennes, die is echt goed in het spelen van moordlustige zonderlingen.
Oud 6 september 2007, 20:30   #131
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Heb je in je jeugd op je kamer posters gehangen van idolen, en zo ja, van wie?

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:30   #132
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Wat is je favoriete tv reeks?
Zonder enige twijfel The Simpsons. Al ben ik bijzonder kritisch tegenover de laatste seizoenen, en vond ik de film absolute rotzooi - ik blijf fan. Ik heb dan ook elke aflevering minstens twee keer gezien... Ik begin echter ook meer en meer South Park op prijs te stellen...

Van de nieuwe lichting tv-series vind ik Shark en Entourage beiden heel erg goed.
Oud 6 september 2007, 20:31   #133
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Heb je in je jeugd op je kamer posters gehangen van idolen, en zo ja, van wie?
Niet van mensen nee. Ik ben altijd nogal een auto-fan geweest, vandaar dat grote posters van de topmodellen van Mercedes en Porsche mijn muren sierden.
Oud 6 september 2007, 20:40   #134
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Zoals je weet ben ik links Vlaams nationalist en ben jij Belgisch nationalist, de linksen van de CAP en de PVDA begrijpen niet dat je nationalistische gevoelens kunt hebben bij een sportprestatie van een landgenoot. Ik en jij ook denk ik zijn blij als bv. Tom Boonen een grote koers wint, alleen zie ik dat als een Vlaamse overwinning en jij ziet dat als een Belgische overwinning, is mijn stelling correct Patriot!

Laatst gewijzigd door Pluche : 6 september 2007 om 20:41.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:51   #135
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Zoals je weet ben ik links Vlaams nationalist en ben jij Belgisch nationalist, de linksen van de CAP en de PVDA begrijpen niet dat je nationalistische gevoelens kunt hebben bij een sportprestatie van een landgenoot. Ik en jij ook denk ik zijn blij als bv. Tom Boonen een grote koers wint, alleen zie ik dat als een Vlaamse overwinning en jij ziet dat als een Belgische overwinning, is mijn stelling correct Patriot!
Bwa, ik ben over het algemeen wel blij als een Belg iets wint, het geeft een gevoel van verbondenheid onder de Belgen, en waarom niet, de Vlamingen. Maar trots zal ik pas zijn als ikzelf iets bereik, of op z'n minst als een Belg iets doet in een domein dat me interesseert want met de beste wil van de wereld, ik kan echt niet langer dan 3 minuten naar zo'n wielerwedstrijd kijken zonder in slaap te vallen.
Oud 6 september 2007, 21:07   #136
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Wat vind je van de 'parodie' op je handtekening? De 'Belgie ik maak je kapot'... Persoonlijk had ik liever iets minder destructief gezien.

Laatst gewijzigd door Spliff : 6 september 2007 om 21:09.
Spliff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 21:11   #137
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Wat vind je van de 'parodie' op je handtekening? De 'Belgie ik maak je kapot'... Persoonlijk had ik liever iets minder destructief gezien.
Ik weet uit ervaring dat agressieve slogans in deze postmoderne tijden nog weinig indruk maken op mensen en dat zéér weinigen geneigd zijn die te volgen. In tegendeel: zulke slogans vol haat schrikken mensen af. Ik ben dus bijzonder blij met de parodie.
Oud 6 september 2007, 22:18   #138
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

patroit!, met welke forummer zou je graag eens een avond op cafe willen zitten?
Oud 6 september 2007, 22:18   #139
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

bier, wijn of sterke drank?
Oud 6 september 2007, 22:25   #140
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Beste, daar heb ik al op geantwoord (de vragen werden toen door anderen gesteld). Kijk even op de voorgaande pagina's!

ik vind het niet terug. kunt u even snel een linkje leggen aub
Trajanu$ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be