![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Patriot!? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 22,22% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 18,52% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij Belgen hebben geen gemeenschappelijke taal. Voor de rest hebben wij echter evenveel, en wellicht meer, met elkaar gemeen als Duitsers uit het oosten met hun landgenoten uit het vroegere westen met elkaar gemeen hebben. Het is niet omdat we niet dezelfde taal spreken dat we totaal verschillen. Zo is er een Europees sociologisch onderzoek dat erop wijst dat Vlamingen en Walen een grote overeenkomst vertonen wat betreft gedeelde waarden en normen, terwijl we beiden substantieel verschillen met pakweg Nederlanders. Verder ben ik niet van mening dat we nieuwe grenzen moeten tekenen omdat inwoners in een bepaald land van elkaar verschillen. Democratie is het georganiseerd omgaan met verschillen tussen burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat is jouw top 5 van beste filmen (Belgisch en Internationaal)?
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Hmm, ik ben niet zo goed in rangschikken, dus ik zal gewoon de naar mijn mening vijf beste films geven, oke? ![]() The Godfather II Citizen Kane Scarface La flor de mi secreto Amadeus Maar, pff, er zijn zóveel goede films eigenlijk... Van Belgische films vind ik "Iedereen beroemd" en "C'est arrivé pres de chez vous" absolute toppers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() In ons land leven er veel te veel werkbekwamen van passieve 'sociale' uitkeringen. Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ten einde komaf te maken met dat geldverslindende, arbeidsattitudevernietigende, moreel verwerpelijke, parasiterend sociaal profitariaat ?
Ter informatie : Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem is een noodsysteem dat aan werkbekwamen zonder werk (evenals aan werkenden die hun inkomen uit (deeltijdse) arbeid wat willen aanvullen) inkomenszekerheid garandeert in ruil voor het verrichten van gemeenschapsdiensten. Onder gemeenschapsdiensten moeten zéér eenvoudige werkzaamheden van algemeen maatschappelijk nut worden verstaan. Het moeten diensten betreffen die op de vrije markt niet worden aangeboden, of die op de vrije markt in ieder geval niet op een rendabele wijze kunnen worden geproduceerd. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou in de plaats komen van de huidige werkloosheidsuitkeringen (evenals van al de andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon). Gemeenschapsdienstpresteerders zouden dan enkel nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot het aantal uren effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en zouden zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen). Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans geven zichzelf te bevrijden uit de armoede en hen tegelijkertijd aanmoedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan het gemeenschapsdienstuurinkomen. Het zou de bedoeling zijn dat gemeenschapsdienstpresteerders zo kort mogelijk gebruik maken van een dergelijk noodsysteem. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem kan worden gezien als een uitermate sociaal correctiemechanisme op de vrije arbeidsmarkt, dat er voor zorgt dat de lonen op de vrije arbeidsmarkt niet onder een absoluut minimum kunnen dalen. Conform de vrijemarktlogica is het wel essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt. Een gemeenschapsdienstvergoeding van 5 euro per uur lijkt mij wat dat betreft een redelijk bedrag. Enkele voorbeelden van mogelijke gemeenschapsdienst : - straatvegergemeenschapsdienst; - afvalsorteringsgemeenschapsdienst; - (hulp)kinderopvanggemeenschapsdienst; - hulpcontrolegemeenschapsdienst; - huishoudhulpgemeenschapsdienst; - verkeersregelingsgemeenschapsdienst; - hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst; - boerenknechtengemeenschapsdienst; - fietsenstallingsbewakingsgemeenschapsdienst; - spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst; - onkruidverdeldingsgemeenschapsdienst; - zwerfvuilopruimingsgemeenschapsdienst; - strijkgemeenschapsdienst. Wellicht zijn er nog vele andere gemeenschapsdienstmogelijkheden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste, daar heb ik al op geantwoord (de vragen werden toen door anderen gesteld). Kijk even op de voorgaande pagina's!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Staatssecretaris
|
![]() Stel, je bent aangewezen door een filmmaatschappij om een boek te kiezen dat verfilmd zal worden. Ook mag je bepalen wie welke personages uit je boek acteren. Welk boek neem je? Welke acteurs voor welke personages uit je boek?
![]() |
#129 |
|
![]() Wat is je favoriete tv reeks?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb je in je jeugd op je kamer posters gehangen van idolen, en zo ja, van wie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder enige twijfel The Simpsons. Al ben ik bijzonder kritisch tegenover de laatste seizoenen, en vond ik de film absolute rotzooi - ik blijf fan. Ik heb dan ook elke aflevering minstens twee keer gezien... Ik begin echter ook meer en meer South Park op prijs te stellen...
Van de nieuwe lichting tv-series vind ik Shark en Entourage beiden heel erg goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Staatssecretaris
|
![]() Zoals je weet ben ik links Vlaams nationalist en ben jij Belgisch nationalist, de linksen van de CAP en de PVDA begrijpen niet dat je nationalistische gevoelens kunt hebben bij een sportprestatie van een landgenoot. Ik en jij ook denk ik zijn blij als bv. Tom Boonen een grote koers wint, alleen zie ik dat als een Vlaamse overwinning en jij ziet dat als een Belgische overwinning, is mijn stelling correct Patriot!
Laatst gewijzigd door Pluche : 6 september 2007 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat vind je van de 'parodie' op je handtekening? De 'Belgie ik maak je kapot'... Persoonlijk had ik liever iets minder destructief gezien.
Laatst gewijzigd door Spliff : 6 september 2007 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet uit ervaring dat agressieve slogans in deze postmoderne tijden nog weinig indruk maken op mensen en dat zéér weinigen geneigd zijn die te volgen. In tegendeel: zulke slogans vol haat schrikken mensen af. Ik ben dus bijzonder blij met de parodie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() patroit!, met welke forummer zou je graag eens een avond op cafe willen zitten?
![]() |
#139 |
|
![]() bier, wijn of sterke drank?
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |