![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
U zou beter die Moltrein van Menen laten doorrijden naar Wervik (en vervolgens naar Komen) i.p.v. naar Marke. Dan zeikt men in Moeskroen niet meer dat het met de trein een anderhalf uur duurt vooraleer ze hun "Waalsche broeders" in Komen kunnen zien. Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 2 februari 2008 om 20:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Ik zie niet in waarom we moeten samenwerken met de dorpen uit het rechtsgebied Rijsel met de verstandhouding die er heerst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom met Nederland en niet met Frankrijk of Duitsland? Ik denk dat fuseren geen enkel nut heeft, je moet inderdaad meer grensoverschrijdende projecten op poten zetten, en de integratie vergroten, maar anderzijds ook geen nieuwe grenzen creëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu eens serieus wezen, het verschil in diensverlening is klein. Bovendien heeft België heel veel "boemeltreintjes" die dikwijls vertraging hebben omdat ze overal stoppen en er dus meer potentiele redenen zijn voor vertraging. Talloze dorpen in België hebben hun eigen treinstation (minder in West-Vlaanderen en Limburg), dat is niet zo in Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dimitri
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik haal dat uit een publicatie van de NMBS, en ook uit eigen ervaring. Vrijwel dagelijks worden er Benelux treinen afgeschaft (excusez le mot), en bijna een op de 3 Benelux treinen hebben meer dan 20 minuten vertraging, soms oplopend tot een uur. Dat is natuurlijk niet representatief voor alle treinen in Nederland, maar toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dimitri
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad, dat is een van die barrières die ik bedoel, een van de belemmeringen die de grens nog steeds veroorzaakt. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dimitri
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad, dat is een van die barrières die ik bedoel, een van de belemmeringen die de grens nog steeds veroorzaakt. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dimitri
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad, dat is een van die barrières die ik bedoel, een van de belemmeringen die de grens nog steeds veroorzaakt. Hier enkele commentaren van onbevooroordeelde treinreizigers: http://www.brusselblogt.be/2007/10/1...-centraal.html |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dimitri
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad, dat is een van die barrières die ik bedoel, een van de belemmeringen die de grens nog steeds veroorzaakt. Hier enkele commentaren van onbevooroordeelde treinreizigers: http://www.brusselblogt.be/2007/10/1...-centraal.html |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Het was maar een voorbeeld
Citaat:
Ik vind dat hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt zeggen dat er ook verschillen zijn tussen Vlaanderen en Wallonië, klopt, maar na enkele decennia staatshervormingen kun je toch niet beweren dat Vlamingen gediscrimineerd worden of dat het zo slecht gaat in België, alle gezaag en gemekker van flaminganten ten spijt. Het verschil tussen Noord- en Zuid-Italië is nog veel groter maar niemand daar denkt eraan het land in 2 te splitsen, omdat dat negatieve gevolgen zou hebben. (bvb. ook voor Noord-ItaliË zou het niet goed zijn moest er in het zuiden een soort onstabiele derde wereld-achtige maffia-staat ontstaan, los nog van alle andere problemen die het optrekken van grenzen zou veroorzaken). Joegoslavië en de Sovjet-Unie hebben ook aangetoond dat de splitsing van een land, zelfs deze multi-culturele confederaties, voor meer negatieve dan positieve gevolgen heeft gezorgd. Laatst gewijzigd door tomm : 4 februari 2008 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ook het Vlaamse schooltje in Komen of het aan-hun-laars-lappen van de taalwetten in Brussel getuigt van weinig respect. Citaat:
![]() Ik zal het anders zeggen: Als Italië in de vaart springt, doe jij dat dan ook? Citaat:
En Joegoslavië is toch een geval apart. Ik zie mezelf niet in staat om Walen te gaan vermoorden. En zelfs daar kan het vreedzaam. Kijk naar Servië en Montenegro. En er zijn nog gevallen waar het vreedzaam ging en met positieve afloop: Tsjechië en Slowakije of Noorwegen en Zweden. |
||||||
![]() |
![]() |