![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Christenen zouden beter eens in de leer gaan bij de Islamieten wanneer het er om gaat hun geloof te verdedigen tegen de laaghartige aanvallen van atheïsten die misbruik maken van zogenaamde wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1502 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is dan ook precies wat ik bedoelde Je kan geen stamboom _zelfs geen poging ertoe_ optekenen vanuit de theorie alleen Citaat:
Ook dan verwacht je teveel ... of moet je nog láng wachten Vraag het misschien eens aan dien Motoo Kimura of die dat kan Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het lukt hen _ook maar met vallen en opstaan_ dat slechts in grote lijnen te doen Kunnen zij voorspellen als onze aardbol ooit door onze zon zal verzwolgen worden er zich een nieuw stelsel zal vormen rond die witte dwerg en welk de exacte samenstelling/structuur/etc zal zijn ? Zulke dingen vraagt gij anders wel Citaat:
eerlijk gezegd denk ik dat we wat betreft een evolutietheorie nog maar aan de vooravond staan Citaat:
En neen gij ziet dat als een zuiver toevallig iets... dat is het niet meer te van zodra je terugkoppelt Citaat:
laag/hoog is trouwens steeds relatief tov iets Dus tov wat wil je dat ? lopen, kruipen, .... ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie maar naar fractals,kristalstructuren ed ... komen overal voor zowel in de levende als dode materie Ogenschijnlijk zeer complexe zaken die terug te brengen zijn tot een herhaling van enkel simpele basisregeltjes. Citaat:
![]() Het opstellen van de meest plausibele en simpelste verklaring die de werkelijkheid kan doorstaan sluit niet uit dat er geen andere onderliggende factoren zouden kunnen zijn... wetenschap weet ge wel |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1503 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging over omkering van de bewijslast Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Terwijl we toch praten over miljoenen verschillende soorten en triljarden exemplaren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moest je de discussie gevolgd hebben had je er allang iets over gelezen. En voor de rest: kan je eindelijk eens zelf leren Google te gebruiken. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1504 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1505 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens, Newton was een wiskundige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1506 |
Banneling
|
![]() En fonne, gij moet wel een politieker zijn en van antwerpen. Door middel van uwen grote bek de discussie argumentloos gaande houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1507 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker aangezien er buiten dat werk geen enkele andere referentie is naar Ambiorix. Wat raar is voor een koning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1508 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
blind als een mol in een koolmijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De angst voor verandering. Paradigma-insluiting. Het aantal wetenschappers dat ooit echt iets nieuws heeft bijgebracht aan de wetenschap is een heel klein cirkeltje hoor. Citaat:
Citaat:
Het gaat niet over onderliggende factoren, wel over het nodig / voldoende zijn van de factoren die Darwin veronderstelde. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1509 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger was dat niet zo abnormaal: zelfs biologen konden toen nog rekenen, meten en logisch redeneren. Vandaag hebben ze dat allemaal in hokjes verdeeld en zijn sommige wetenschappers er zelfs fier op dat zij niets van eender welke andere wetenschap kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1512 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch raar dat die mensen ook overlappende vakken krijgen, vindt ge het niet ? Kortom, een wiskundige krijgt ook een deftige basis natuurkunde mee en een natuurkundige wiskunde... En de dingen waarvoor Newton belangrijk is geworden zijn zijn wiskunde, mechanica en optica. Van zijn theologische brol heb ik niet veel gehoord, maar dat zal zeker aan mij liggen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk maar aan mijn favoriete partij: de Katholieke Groot-Nederlandse Volkse Maatschappelijk Strevenden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1516 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Keuzevak: leugens
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 11 januari 2010 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1517 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1518 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1519 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met niet gelijke wapens bedoelde ik dat eenieder artikel of wat dan ook dat ik aanbreng _ ook al volgt het de consensus_ er gelegen heeft bij het minste verkeerdelijk woordje en dat ieder ding dat gij aanbrangt maar moet geslikt worden als :'het staat er' ( meestal dan nog totaal uit zijn context gerukt ) 'dus ik had gelijk' Citaat:
Het ging over zaken die gij geclaimd hebt als zijnde 'overwinning' maar die het niet zijn Het begint al bij jouw stelling dat de theorie er geen zou zijn omdat men niet vanuit de waarnemingen zou kunnen bewijzen dat de theorie juist zou zijn... wat bullshit is want dat kan je nooit Het gaat door met de stelling dat een theorie _althans deze toch_ zogezegd zou moeten kunnen aantonen dat zij de enigste denkbare is dat de waarnemingen zo goed zou beschrijven.... wat wederom bullshit is. En zo kan ik nog wel heel wat opsommen Citaat:
Citaat:
Het 'zaakje' was mijn uitdrukking en sloeg duidelijk op de theorie niet een gebruikte phrase ervan Citaat:
Citaat:
Ik gaf je eerder al een definitie _ook van wikipedia_ die eerder zo klonk : 'Een theorie is een geheel van denkbeelden, hypothesen en verklaringen die in onderlinge samenhang worden beschreven. In de wetenschap is een theorie een toetsbaar model ter verklaring van waarnemingen van de werkelijkheid' Daar wordt met geen woord gerept dat die waarnemingen ook quanatitieve eigenschappen zouden moeten zijn. En zo kunnen we waarschijnlijk nog tal van definities bovenhalen. Wat echter wel vast staat is dat de evolutietheorie wel als volwaardige theorie wordt aanvaard en dat het meten of opzetten van experimenten noch het voorspellen noodzakelijke vereisten zijn.... uiteraard wel erg wensbaar al het even zou kunnen Citaat:
Heb je nu nog niet door dat je steeds wat kan opstellen _zeker als de mogelijke uitkomsten/voorspellingen gekend zijn_ naast een bestaande theorie die dat evenzeer doet ? De sterkte van een theorie is dat ze uiteindelijk overeind zou blijven waardat alternatieven zouden falen en de eenvoud ervan Citaat:
misschien heb jij en ik wel een verschillend idee over tussenvormen. Als het geen regelrechte link vormt dan zijn tegenstanders van de theorie geneigd zich weer te spitsen op het woordje. Citaat:
Je hoeft geen experimenten en of dat soort voorspellingen te doen Citaat:
Wat wel niet kan is dat je dan maar effe de werkelijkheid gaat aanpassen Citaat:
Citaat:
Ik zei dat het als dit micro-evolutie zou aantonen _iets wat je nu weeral in twijfel trekt want je hamert meteen op dat artificiële ervan_ er geen enkele plausibele reden te vinden is om dat mechanisme niet overheen de grenzen van soorten en verder te beschouwen. Tenzij het waarneembare dat anders weergeeft en of er een goede reden te bedenken valt vormt dit net de basis ( samen met het fossielenbestand ) van de gehele theorie zoals Darwin dat zag. Of het ook zo is ? Zoiets kan je nooit met zekerheid stellen en daarom vormt het ook een theorie.... maar alles lijkt daar wel op Citaat:
Want de essentie is dat de theorie _ dat mag je dan gerust als minpunt beschouwen_ daar geen gewag over maakt... dus kan je ze er ook niet op afrekenen. Dat heb ik je ook al 1001x verteld Citaat:
Die huidige definitie ( 2006 nota bena ) lijkt me verdomd vaag en buigzaam indien nodig Voorwaarde 3 waardoor Pluto de status van planeet verloor :'heeft de omgeving van haar baan schoongeveegd van andere objecten.' En daarom is Pluto nu een dwergplaneet.... what in a name ![]() Citaat:
Niet in de zin van en taxonomie dat het grotendeels nog moet hebben van een ver vervlogen geschiedenis waar men zich voornamelijk baseerde op uiterlijke kenmerken.... dat zorgt steeds op termijn voor problemen Citaat:
|
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Newton een groots wiskundige zou geweest zijn wordt hem vooral toegeschreven door het vermeend uitvinden en ontwikkelen van de differentiaalrekening. Maar zoals het zo vaak gaat worden zulke doorbraken (denk aan logarithmen ) bijna gelijktijdig door verschillende mensen (oa Leibniz) gerealiseerd. De naam van de oorspronkelijke en waarschijnlijk eerste uitvinder ontglipt me even .... één of andere geestelijke, dacht ik Maar het was wel Newton die dat verder ontwikkelde om vergelijkingen te gaan oplossen .... omdat hij dat nodig had voor zijn mechanische wetten te kunnen toepassen. |
|
![]() |
![]() |