Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2010, 07:23   #1521
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik probeer zo uw denkwijze in beeld te brengen... misschien is dat ook een privacy issue ?
Dat beeld zou nochtans stilaan duidelijk moeten zijn. En nee, op een anoniem forum is dat geen privacy issue.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 21:36   #1522
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nee, ik heb eerder al gezegt waarom dat niet haalbaar was...maar dat heb je niet gelezen zo blijkt...gewoon zelf erbij verzonnen noemen ze dat. Het is budgetair niet haalbaar.
Hoe kan je nu in godsnaam het budgettaire aanhalen als er in 90% van de winkels al zo'n ding hangt en de vraag en de wil er van de handelaars is om het steeds maar méér uit te breiden en zelfs te koppelen ?

Citaat:
Jij komt af met feiten welke niet op hetzelfde moment afspelen als wanneer de crimineel eruit muist maar je kan/wil geen vb geven?
Daar ging dat helemaal niet over.... je haalt twee zaken door elkaar en bovendien geef je er nog een eigenste interpretatie aan met die 'niet op hetzelfde moment afspelen'.... waar haal je datte ?.
Ik sprak enerzijds over de inbreuk op de privacy van een zeker aantal personen anders dan de dader(s) als je alleen maar over een mogelijk tijdstip en mogelijke beschrijving beschikt

Anderzijds ging het over het feit dat als je enkel de openbare wegen in het oog houdt er geen rekening mee houdt dat bv inbraken makkelijk ergens via via andere domeinen kunnen gebeuren (of op een zodanige manier dat men een tijdlang de direct nabije openbare cams kan omzeilen ) en ook méér zullen gebeuren van zodra je het openbare méér gaat uitrusten met die dingen.
't Schijnt dat misdaad zich de makkelijkste weg zoekt.
Wil je dan de daders op 't filmpke herkennen dan zal je een hele area moeten doorlopen.... nog meer mensen dus die hun privacy onnodig geschonden worden

Citaat:
Ik begeef me niet naar Raf want jij kwam met deze richting van kritiek naar het systeem toe. Als je zomaar wat wilde beweringen doet over onhaalbaarheid moet je het ook kunnen uitleggen waarom precies.

Waarom is dat dan een punt van kritiek van jouw kant?
Waar zei ik dat dan dat het niet haalbaar zou zijn ? .... weer een verzinseltje van jou
Al wat ik zei dat je voor je semantische spelletjes niet bij hoeft te zijn... ik heb me daar in het verleden al aan verbrand
( btw waar zijn al die operatieve kernfusiereactoren nu ? )

Laatst gewijzigd door praha : 4 augustus 2010 om 21:43.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 21:58   #1523
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat beeld zou nochtans stilaan duidelijk moeten zijn. En nee, op een anoniem forum is dat geen privacy issue.
wel voor zover ik het begrijp, ben je gewoon camerashuw als het ware.
In feite vind je gewoon dat elke foto die van u genomen wordt zonder dat jij dat weet, een teveel. Maar enfin, waar ben je mee bezig, volgens mij zijn er 1miljard GSM's met een camera op de markt gebraakt, en hou je die trend gewoon niet meer tegen, je bent aan het vechten tegen de bierkaai.

Voila
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 22:25   #1524
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel voor zover ik het begrijp, ben je gewoon camerashuw als het ware.
In feite vind je gewoon dat elke foto die van u genomen wordt zonder dat jij dat weet, een teveel. Maar enfin, waar ben je mee bezig, volgens mij zijn er 1miljard GSM's met een camera op de markt gebraakt, en hou je die trend gewoon niet meer tegen, je bent aan het vechten tegen de bierkaai.

Voila
Dus moeten we ons maar bij iedere inbreuk op onze privacy neerleggen, omdat ze toch niet tegen te houden zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 06:52   #1525
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Hoe kan je nu in godsnaam het budgettaire aanhalen als er in 90% van de winkels al zo'n ding hangt en de vraag en de wil er van de handelaars is om het steeds maar méér uit te breiden en zelfs te koppelen ?

Daar ging dat helemaal niet over.... je haalt twee zaken door elkaar en bovendien geef je er nog een eigenste interpretatie aan met die 'niet op hetzelfde moment afspelen'.... waar haal je datte ?.
Ik sprak enerzijds over de inbreuk op de privacy van een zeker aantal personen anders dan de dader(s) als je alleen maar over een mogelijk tijdstip en mogelijke beschrijving beschikt

Anderzijds ging het over het feit dat als je enkel de openbare wegen in het oog houdt er geen rekening mee houdt dat bv inbraken makkelijk ergens via via andere domeinen kunnen gebeuren (of op een zodanige manier dat men een tijdlang de direct nabije openbare cams kan omzeilen ) en ook méér zullen gebeuren van zodra je het openbare méér gaat uitrusten met die dingen.
Wil je dan de daders op 't filmpke herkennen dan zal je een hele area moeten doorlopen.... nog meer mensen dus die hun privacy onnodig geschonden worden

Waar zei ik dat dan dat het niet haalbaar zou zijn ? .... weer een verzinseltje van jou
Al wat ik zei dat je voor je semantische spelletjes niet bij hoeft te zijn... ik heb me daar in het verleden al aan verbrand
Ik haal dat in godsnaam aan omdat helemaal niet 90% van de winkels nu al camera`s hebben hangen...zelfs al zouden nog maar 10% camera`s nodig hebben...wat ga je doen...tegen deze 10% zeggen dat ze camera`s MOETEN hangen of camera`s krijgen terwijl de andere ze zelf hebben betaald? Los daarvan...enig idee om hoeveel camera`s het gaat, deze 10 % Dat is budgetair nog niet haalbaar.

Als je in het begin had gezegt dat je enkel die info had...dan had ik me niet kunnen vergissen. Als je een punt hebt...leg dat dan van in het begin duidelijk uit ok.
Dat hangt van de beschrijving af...je hebt zowiezo de plaats van het delict, tijdstip en een beschrijving? Hoe spoort men nu op zoek naar de dader volgens jouw? Toch ook door na te gaan wie waar was op welk moment. Maar nogmaals, want blijkbaar dringt dat niet tot je door...ik heb nooit gezegt of beweerd dat dergelijk systeem 100% van alle feiten kan en zal oplossen. Je kan dus wel losse feiten gaan uitproberen wat totaal nutteloos is...ik kan nm ook 1000 den feiten beschrijven welke heel makelijk opgelost kunnen geraken hiermee.

Dat hangt er gewoon vanaf, nogmaals je kan vb geven waarbij het niet kan werken. Ik kan ook aan jouw vragen...datzelfde feit hier...door domeinen lopen ed. kan dit systeem helpen? Nu heb je helemaal niets...en iemand die met de zaak bezig is en bv de verkeerde persoon heeft gevolgt via het systeem zo blijkt...ja wat dan...wat gaat die met die info doen? Hij weet niet wie hij gevolgt heeft, wat interesseerd het hem nog wat die onschuldige allemaal gedaan heeft die dag.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 06:53   #1526
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dus moeten we ons maar bij iedere inbreuk op onze privacy neerleggen, omdat ze toch niet tegen te houden zijn?
Idd.
Oud 5 augustus 2010, 07:41   #1527
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Als je dat niet opnieuw wil...wat doe je dan hier?
Blijkbaar opgekropte frustratie van een ver verleden discussie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be