Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2010, 18:44   #141
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Twee. Eentje heeft tanden.
Bejaarde vrij eenvoudige vrouwtjes kunnen hun gebit uitdoen
En dit bejaarde vrij eenvoudige vrouwtje stopt hier met de discussie. Ik moet nog weg deze avond. U mag voor uw PC-tje blijven plakken wat mij betreft, goedenavond.
Oud 11 september 2010, 18:52   #142
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

http://www.security-discount.com/index.php/language/en

Ze leveren ook in België.

EDIT: voor de ouderen van dagen is dit ideaal: http://www.security-discount.com/en/Jet-Protector

Voor de wat jongeren van dagen is dit ideaal: http://www.security-discount.com/pro...-hardened.html

Laatst gewijzigd door Steve_M : 11 september 2010 om 18:53.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 18:54   #143
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
http://www.security-discount.com/index.php/language/en

Ze leveren ook in België.

EDIT: voor de ouderen van dagen is dit ideaal: http://www.security-discount.com/en/Jet-Protector

Voor de wat jongeren van dagen is dit ideaal: http://www.security-discount.com/pro...-hardened.html
Hoe veilig is het doorgaans om te laten leveren?
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 18:57   #144
Steve_M

Standaard

Citaat:
Hoe veilig is het doorgaans om te laten leveren?
Dat vraag ik me ook af. Ik heb de mijne door een Duitse vriend laten meebrengen. Anderzijds: ik bestel wel allerlei andere zaken online en die pakjes zijn toch altijd mooi dicht. Schengen enzo.
Oud 11 september 2010, 19:26   #145
Discobitch
Banneling

Standaard

Die Angels heb ik dus nog niet gezien. Zien er schitterende dingen uit. Het zou in feite een goed idee zijn om lijsten van winkels en producten overal beschikbaar te stellen, ook op dit forum, om zo meer mensen in contact te brengen met zelfverdedigingswapens.
Oud 11 september 2010, 19:36   #146
Steve_M

Standaard

Citaat:
Die Angels heb ik dus nog niet gezien. Zien er schitterende dingen uit. Het zou in feite een goed idee zijn om lijsten van winkels en producten overal beschikbaar te stellen, ook op dit forum, om zo meer mensen in contact te brengen met zelfverdedigingswapens.
Voor zover ik weet kan je in Duitsland gelijk welke wapenwinkel binnenstappen en pepperspray, telescopische matrakken en tasers kopen.
Oud 11 september 2010, 19:39   #147
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Voor zover ik weet kan je in Duitsland gelijk welke wapenwinkel binnenstappen en pepperspray, telescopische matrakken en tasers kopen.
Dat is zo. Ik heb het over de mensen die hier wonen. Het is niet evident om naar Duitsland te gaan als ze niet weten welke wapenwinkels er zijn. Zeker zonder auto.

Niet iedereen weet ook dat zulke wapens legaal zijn daar.
Oud 11 september 2010, 19:45   #148
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat is zo. Ik heb het over de mensen die hier wonen. Het is niet evident om naar Duitsland te gaan als ze niet weten welke wapenwinkels er zijn. Zeker zonder auto.

Niet iedereen weet ook dat zulke wapens legaal zijn daar.
Vandaar dat ik het even meegeef. Ik vraag me eigenlijk ook wel af hoe veilig dat online bestellen eigenlijk is. Dat zou anders wel de perfecte oplossing zijn.
Oud 12 september 2010, 06:46   #149
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb denk ik al een voorstel gedaan hier.

Voor de jongens: begin bij jezelf, en koop een busje pepperspray voor je vriendin.
Ja, pepperspray helpt minder goed tegen grote groepen, maar men heeft het op z'n minst op zak. Dit terwijl de politie er pas is na het incident.
Het is iets.
En als lastigvallend uitschot een paar keer pepperspray in hun ogen hebben gehad, zullen ze twee keer nadenken voordat ze nog eens wagen om iemand aan te vallen.
Tegenwoordig weten ze dat de bevolking laf is. Dus doen ze niets.

Wat ik doe? Ik probeer onder andere in mijn omgeving de negatieve stigma omtrent zelfverdedigingswapens op te heffen, alsook adressen te verspreiden van winkels in het buitenland waar zulke dingen legaal te verkrijgen zijn.

we verstaan mekaar.
Ik doe eigenlijk net hetzelfde.

Idd. In dit land moet je zelf je boontjes doppen. De politie is er enkel nog om je te flitsen.
Als ze je met 3 lastigvallen zie je ze niet, een cliché, I know, maar toch zo waar.
Ik pepper ze gewoon, als de situatie het toelaat nog snel wat vonken tegen hun bek en ...weg.
Kunnen ze ook eens klacht gaan indienen tegen onbekenden.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 08:17   #150
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Messen zijn inderdaad te vermijden. In feite raad ik geen enkel aanvalswapen aan. Met boksijzers moet men ook oppassen.

In Oost-Europa verkopen ze handige dingen, pistolen die een traangascapsule afschieten tegen hoge druk. Zelfs een vrouwtje als Marie van de Koster kan daarmee op efficiente wijze een groep klootzakken neutraliseren.
Je moet zo ver niet gaan, in Franrijk kan je dat ook kopen. Dat en CS-gaz, CS-gel, en de bekende " poing électrique " , die van 300.000 tot 2.000.000 volt door de aanvaller zijn lichaam jagen en zelfs de grootste krachtpatser onmiddellijk KO krijgen. Dit is dus een verdedigingswapen, en wat ik zeg is géén oproep tot geweld, voor alle duidelijkheid. Dit soort wapens kan je online bestellen op Franse websites, of gewoon in de winkel kopen .
Met boksijzers moet men inderdaad oppassen. Beste slaagt men in het gezicht, mond, wenkbrauwen, neus, kaaksbeen, en vooral in de hand van een sterke man moet men vermijden op de schedel te slagen, want als je veel macht hebt, zit je er door !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 08:22   #151
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Met geweld weet men waar het begint maar niet waar men eindigt.
Ik leer karate en mep hem buiten westen.
De volgende keer trekt hij een mes.
Ik koop een pistool en schiet hem neer.
... Ik eindig in de gevangenis ...
Geweld gebruiken of wetten negeren is geen oplossing, nooit.
Sorry Mariekke, maar geweld gebruiken om je te verdedigen als men je fysiek aanvalt is altijd een oplossing, die mij reeds meer dan eens uit een hachelijke situatie gered heeft. En ik mag er niet aan denken wat mij zou overkomen zijn moest ik mij laten doen hebben...
Oud 12 september 2010, 08:28   #152
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
en evolutie bestaat ineens niet meer of wat? We moeten maar stagneren, is het dat? Alles laten zoals het is.
Het is niet omdat het volgens u altijd zo geweest is, dat het zo moet blijven.
geweld in de samenleving is een probleem en er dient iets aan gedaan te worden om het in te perken of te stoppen. Ons maatschappelijk model voorziet dat de staat zijn burgers beveiligt.
Onze samenleving mag best evolueren naar één zonder overlast berokkenende aggressieve hangjongeren en minder jongeren, maar tot het zover gekomen is, probeer ik mij toch zo goed als mogelijk te verdedigen, met woorden als het kan, en met geweld als het moet. Eén ding : reken niet teveel op de politie. Die komen gewoonlijk pas n�* de feiten, als het te laat is, en eigenlijk is dat normaal, vermits zij geen glazen bol hebben om in de toekomst te zien. Dus: wees paraat om op jezelf en je geliefden en dierbaren te passen.
Oud 12 september 2010, 08:30   #153
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, vriend, ik geloof nu eenmaal niet dat geweld helpt.
Overigens is het ook niet altijd uitvoerbaar. Wat doe ik met een busje pepperspray tegen 3 allochtone jongeren? Het risico is groot dat de 2 anderen mijn hoofd inslaan als ik één van hen uitschakel. Volkomen onrealistisch. Eén tegen één heb ik een miniem kansje (bedenkt dat ik niet meer van de jongste ben), één tegen twee mag ik het vergeten.
Als u van mijn realistische kijk op de wereld een slavenmentaliteit wilt maken, ga uw gang, het getuigt echter van veel kortzichtigheid en weinig inzicht over hoe de problemen grondig kunnen aangepakt worden.
Als ikzelf een oud mannekke ben, schaf ik mij een pistool aan. En een wandelstok-degen mischien.
Oud 12 september 2010, 08:31   #154
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Geweld in de samenleving is overal en altijd een probleem.

Noem me één plaats en tijd waar er geen probleem mee is/was?
Ik vrees dat het binnen 1000 of 10.000 jaar nog een probleem zal zijn.
Daar heb je spijtig genoeg gelijk in...
Oud 12 september 2010, 08:32   #155
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nonkel Roger, da's eigen volk, hé, en die is tenminste geen moslim.
Hij weet wel hoe je jongens aanpakt,al vanaf 5 jaar, bij hun pietje.
Zijn vriendjes deden het al met kinderen van 2 jaar:http://deredactie.be/polopoly_fs/1.8...indrapport.pdf
Dit tuig mag men ter dood veroordelen wat mij betreft, maar ik vraag me af wat hij in dit onderwerp komt doen ?
Oud 12 september 2010, 08:39   #156
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen vergeten, of zijn te dom om te beseffen, dat de crimineel de beste vriend is van de machtshebber.
Inderdaad. Angstige mensen zijn manipuleerbaar. " Ik zal er voor zorgen dat iedereen veilig is " hoeft de politieker alleen maar te zeggen, en iedereen stemt voor hem, ongeacht wat de rest van zijn programma is ( één per één al uw vrijheden & geld afpakken bvb ).
Oud 12 september 2010, 08:44   #157
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe ziet u dat precies : de weerbaarheid van de bevolking opkrikken?
Kunt u dat even concreet beschrijven of zijn het maar woorden?
Vechtsport in de schoolprogramma's zetten bvb, zoals in Zuid Korea, waar schoolkinderen vanaf hun 6 jaar Taekwondo aanleren. De Zuid Koreanen zijn dan ook wereldkampioen in deze discipline. Een mot geven zogauw men u aanvalt word op deze manier een reflex, en dat scheelt heel wat in real live. Aanvallers houden niet van complicatie's : het slachtoffer moet zwak en angstig zijn, niet te veel tegenwerken, anders is de fun er af.

Laatst gewijzigd door den dinges : 12 september 2010 om 08:44.
Oud 12 september 2010, 08:49   #158
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Lief kind, een wereld waar wapens als vanzelfsprekend beschouwd worden, is geen gezonde wereld. Nogmaals, het is hier het Wilde Westen niet.
Ik heb een tijdje in Israël doorgebracht, dat is al even geleden, de eerste keer dat ik voelde dat er iets grondigs mis was in die maatschappij - hoe erg het land me verder ook charmeerde - was toen ik onderweg was met een bus waar ook enkele militairen inzaten. Soldaten zie je altijd en overal in Israël. Eén van hen dommelde in slaap, zijn mitraillette viel en zijn gordel en een hoop kogels rolden over de grond. Niemand vond dat raar, de mensen zijn daar van jongsaf aan geconditioneerd door dat soort beelden : gewapende mensen en wapens zijn normaal in de samenleving. Geloof me, dat is niet zo. Kinderen die met dergelijke beelden voor ogen opgroeien vinden geweld normaal en zullen ook gemakkelijker naar wapens grijpen. En zo begint de cirkel : ik vind het normaal een ander met een wapen te zien, ik neem ook een wapen - ik vind het normaal een ander een wapen te zien gebruiken, ik ga het ook proberen - ik vind het normaal dat iemand sterft door een wapen, ik kan ook iemand laten sterven door mijn wapen...
Nogmaals : als ik tegenover 3 jongeren sta en één van hen met pepperspray verblind, wat zal er met mij gebeuren? Denkt u echt dat die twee anderen mij in vrede laten gaan met mijn spray-tje?Oh ja, u gaat natuurlijk weer iets zeggen ivm mijn ouderdom. Wel, dat geval in het station dat ik eerder beschreef, daar was ik het doelwit niet maar wel 4 jonge meisjes die doodsbang waren en mij daarom als afleidingsmanoeuver gebruikten. 4 jonge meisjes doodsbang gemaakt door 3 jongens, dat moet u toch iets zeggen.
Je kan echt wel 3 man verblinden met die spray hoor. En dat geeft je de tijd om je uit de voeten te maken. Nog iets dat kan helpen : het doodgewone politiefluitje. Blazen maar, zo hard je kan, als er ergens in de omtrek flikken rondlopen denken ze dat één van hen last heeft, dan komen ze wel. De boeven weten dat. Het kan trouwens mislijdend werken, als jij reeds op de vlucht bent, en uit het zicht van die boeven, kunnen ze denken dat het écht de politie is dat alarm slaat.
Oud 12 september 2010, 09:16   #159
cheverrant
Partijlid

Standaard Vervelende allochtonen, hoe pak ik ze aan.

Citaat:
Wees gerust, die straatboeven zijn niet achterlijk, die schaffen zich ook al die dingen aan en daar staat u dan. Pepperspray tegen pepperspray, boksijzer tegen boksijzer enzovoort. De boef zal waarschijnlijk geen gewetensbezwaren hebben tegen een mes, dus 't is maar de vraag hoe dat afloopt. Ik hoor hier veel stoere praat vertellen maar tussen doen is zeggen is er wel een verschil, dunkt me.
Zou er niet beter wat meer sociale controle, wat meer politie en een serieuze bestraffing - dus geen excuses van we hebben geen plaats in de instellingen - komen? En ook alternatieve straffen, daar valt best wat van te leren.
Heb zelf dertig jaar in de Seefhoek van Antwerpen gewoond. Behalve wat verbale konfrontaties met allochtonen heb ik nooit last gehad (en die verbale konfrontaties waren met allochtone jongeren die opmerkingen hadden over het feit dat ik mijn hond uitliet). Men kan dan wel stellen dat allochtonen zich niet lekker voelen als iemand zijn hond uitlaat, maar hetzelfde kan gezegd worden van Vlamingen, Antwerpenaren, Belgen. Een hond uitlaten zit velen niet lekker (zelfs wanneer je als baasje gedienstig zijn stront opraapt en die ergens in een legale afvalbak gooit...). Mijn naaste buren waren Marokkanen en ik heb nooit een diskussie met hen gehad. Pissen tegen gevels, afval achterlaten voor andermans deur, graffiti aanbrengen op allerlei poorten, is ook niet direkt stichtelijk maar velen doen alsof zij het niet eens merken... Politiekontrole is er altijd te veel of te weinig (hangt af van de omstandigheden). Kan er gewoon niet wat meer tolerantie zijn en wat meer gesprek tussen verschillende rassen ?
Waarom ik daar niet ben blijven wonen in de Seefhoek ? Waarschijnlijk om dezelfde reden dat Willy Vandersteen er niet is blijven wonen: wanneer andere opportuniteiten zich aanbieden, maak je daar gebruik van. Heeft niets te maken met andere rassen of andere religies. Het leven verandert en je verandert ook, anders verzuur je, zoals velen op dit forum.
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 09:30   #160
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Heb zelf dertig jaar in de Seefhoek van Antwerpen gewoond. Behalve wat verbale konfrontaties met allochtonen heb ik nooit last gehad (en die verbale konfrontaties waren met allochtone jongeren die opmerkingen hadden over het feit dat ik mijn hond uitliet). Men kan dan wel stellen dat allochtonen zich niet lekker voelen als iemand zijn hond uitlaat, maar hetzelfde kan gezegd worden van Vlamingen, Antwerpenaren, Belgen. Een hond uitlaten zit velen niet lekker (zelfs wanneer je als baasje gedienstig zijn stront opraapt en die ergens in een legale afvalbak gooit...). Mijn naaste buren waren Marokkanen en ik heb nooit een diskussie met hen gehad. Pissen tegen gevels, afval achterlaten voor andermans deur, graffiti aanbrengen op allerlei poorten, is ook niet direkt stichtelijk maar velen doen alsof zij het niet eens merken... Politiekontrole is er altijd te veel of te weinig (hangt af van de omstandigheden). Kan er gewoon niet wat meer tolerantie zijn en wat meer gesprek tussen verschillende rassen ?
Waarom ik daar niet ben blijven wonen in de Seefhoek ? Waarschijnlijk om dezelfde reden dat Willy Vandersteen er niet is blijven wonen: wanneer andere opportuniteiten zich aanbieden, maak je daar gebruik van. Heeft niets te maken met andere rassen of andere religies. Het leven verandert en je verandert ook, anders verzuur je, zoals velen op dit forum.
Ik neem aan dat u een man bent, voor vrouwen is de situatie wel enigszins anders!
Een hond is voor moslims een onrein dier, wanneer ze ermee in aanraking komen zijn ze niet rein voor gebed, vandaar dat ze ook niet weg zijn van honden, net zoals orthodoxe Joden trouwens.
De Seefhoek is een paddestoel, overdag valt het best mee maar eenmaal donker zie je een stuk onderbuik van Antwerpen, dan valt het voor vrouwen helemaal niet mee veilig over straat te lopen, net zoals in Oud Berchem, Kiel of omgeving Brederodestraat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be