![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Dat noem ik dus niet "van buiten leren". Dat is gewoon "aanleren". Jij hebt toch ook vele duizenden woorden in je woordenschat aangeleerd, evenals de naam van (wellicht) honderden mensen ... "Van buiten leren is" volgens mij een discipline waarbij je iets blindelings dient te memoriseren zonder er noodzakelijk de betekenis van te begrijpen of er een logische uitleg aan dient te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ongeveer 4 van de 10 kinderen wisten België te situeren: Niveau studenten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() AH ja, en die gaan dat dus iedere keer op google opzoeken als dat nodig is? ALs ze op café zitten te lullen over politiek en de invloed van de Franse cultuur op de Vlaamse moeten ze via google opzoeken welke buurlanden België heeft, en hoe dat komt dat hier Nederlands en Frans een belangrijk gegeven zijn.
Daar gaan veel pinten moeten gedronken worden eer ze gedaan hebben met discuteren. ![]() Laatst gewijzigd door pajoske : 21 september 2011 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Al heb ik mezelf daar wel eens een keer grondig aan mispakt. Een examen sociaal-economische geschiedenis van België (of de Zuidelijke Nederlanden), met de vraag wat de Oostenrijkers hier zoal gedaan hadden. Die cursus bestond zonder zwans uit een reeks van opsommingen, tussentiteltjes en historische data. Een lijstje van tien puntjes hier, gevolgd door een alinea met zeven puntjes daar, en in totaal meer dan vijfhonderd jaartallen erin. (Vraag me niet meer dewelke ![]() Lang verhaal kort: de prof heeft toen vernomen dat Oostenrijkers o.m. kanalen en spoorwegen aangelegd hadden. Na correctie bleek dat toch nog een achttien waard. Uiteraard sluit ik me volledig bij je uitleg aan. Als je merkt dat rechtenstudenten in hun eerste jaar niet zeker zijn of de Koude Oorlog nu voor of na de Tweede Wereldoorlog viel, dan kan je niet aan verbanden beginnen te denken. Voor het grote merendeel van mijn cursussen wist ik vrij nauwkeurig wat erin staat. Een reeks van twintig artikels over staatsinstellingen in de Nederlanden, een loutere beschrijving van wie er waar in de hiërarchie van het koninklijke huishouden staat in Parijs, een heraangelegd Rome in de zeventiende eeuw, het jachtgebeuren in Engeland en de vraag "Leg uit: de rol van beweging in vorstelijke ceremoniën" zijn dan niet onoverkomelijk meer op een open-boekexamen. Dat was een examen met drie of vier uur voorbereidingstijd. Afgegeven na vijf of tien minuten, en een zeventien opgeraapt. ![]() Bovendien werpt een zekere feitenkennis later ook wel wat vruchten af. Zin voor nauwkeurigheid en detail bvb. Associaties maken met zaken die je ooit eens ergens bent tegengekomen... Ik ben zeer benieuwd welke vruchten de 'praktijkgerichte' aanpak binnen een jaar of vijf af zal werpen. Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 21 september 2011 om 15:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spoorwegen? In de achttiende eeuw?
Of bedoel de prototypes die bedoeld waren voor manueel spoorvervoer voor mijnen?
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Jamaar, dat stond niet letterlijk in het handboek.
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de Oostenrijkers hier niet meer zaten in de negentiende eeuw of dat de spoorwegen er pas toen bijkwamen?
Want dat lijkt me iets dat je zelfs niet in een handboek zou moeten zetten. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Dat ik beter mijn eeuwen wat geblokt had.
![]() (En ook wel dat er hier in de achttiende eeuw - ondanks Oostenrijkse aanwezigheid - geen spoorwegen lagen.)
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() als ze nu eens zouden beginnen met het stopzetten van subsidies aan mickey mouse richtingen zoals pol en soc
|
![]() |
![]() |