Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2012, 05:10   #141
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Vertel dan eens concreet hoe en wanneer Chavez mensenrechten heeft geschonden?
En vertel dan eens concreet hoe de verhoudingen in de media liggen in Venezuela?
http://www.rnw.nl/suriname/article/h...duur-venezuela
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 05:18   #142
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
Het liefts, maar je zal zijn geld niet weigeren?

Beter briefje aan de deur hangen, hier (liefst) geen werkloze die hun uitkering in mijn zaak komen uitgeven.
Ik spreek hier niet als verkoper, maar als potentieel werkgever die met die werkgevende activiteit de staat MOET voeden.

Als verkoper, maakt het uit dat ik 100 Sovjet TV's verkoop, met €0 winst, of 10 Chinese TV's met €0.1 winst, of 50 Europese TV's made in Taiwan aan €0.01?

En wat verschil maakt het voor de klant dat die €'s het resultaat zijn van een inspanning , of van hangmatterij?

Laatst gewijzigd door maddox : 12 oktober 2012 om 05:19.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 05:49   #143
REDBolsjewiek
Vreemdeling

REDBolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik spreek hier niet als verkoper, maar als potentieel werkgever die met die werkgevende activiteit de staat MOET voeden.

Als verkoper, maakt het uit dat ik 100 Sovjet TV's verkoop, met €0 winst, of 10 Chinese TV's met €0.1 winst, of 50 Europese TV's made in Taiwan aan €0.01?

En wat verschil maakt het voor de klant dat die €'s het resultaat zijn van een inspanning , of van hangmatterij?
Verkopers zijn natuurlijk geen liberaal kapitalisten.
Als je uzelf uit tegen communisme, zoals u deed, praat je als liberaal kapitalist, niet als verkoper van tv's met 1300 euro/mnd.
U verkoopt zich als kapitalist, en gelooft dus in kapitalisme en de huidige economie met kopen en verkopen door middel van geld.
Ik beweerde dus dat jij als kaptalist het geld van een dopper niet zal weigeren, maar langs de andere kant wel wil ontnemen.
Jullie gaan dus uw eigen graf delven (is eigenlijk al ruime tijd bezig).
Oud 12 oktober 2012, 05:54   #144
REDBolsjewiek
Vreemdeling

REDBolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Er zijn ook veel mensen die werken om te leven, het systeem waar ze zich in bevinden zal niet van zulke mate belangrijk zijn dat een vorm van communisme volledig uitgesloten blijft in de toekomst.
Men zal of de europese bevolking terug een snoepje moeten geven, of binnen hier en 10jaar zal er het één en ander veranderen. Je zal dan nog wel miljarden mogen hebben het zal niets meer waard zijn.
Oud 12 oktober 2012, 11:11   #145
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wat denk je dat er in de VS zou gebeuren met kranten en zenders die een staatsgreep zouden ondersteunen?

Chavez is eigenlijk nog heel braaf.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 12:33   #146
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
Ik beweerde dus dat jij als kaptalist het geld van een dopper niet zal weigeren, maar langs de andere kant wel wil ontnemen.
Jullie gaan dus uw eigen graf delven (is eigenlijk al ruime tijd bezig).
Dat is in fantastische tegenspraak met de wet van Say.

Een producent van TVs heeft niet nodig dat men hem belastingen komt opleggen, waarmee werklozen betaald worden die een TV komen kopen he.

Want dan kan hij zijn eigen TVs met zijn eigen geld kopen. Als dat geld nu afgenomen wordt om aan iemand te geven die daar een TV mee komt kopen dan heeft die TV fabrikant daar noegaballen niks aan.

Waar die TV fabrikant wel iets aan heeft, is een autofabrikant. Misschien wil die TV fabrikant wel 3 TVs tegen een mooie auto ruilen, en daar hebben die twee een voordeel aan.

Dat is wat de wet van Say zegt: elke productie kan altijd opgekocht worden (door zij die het produceerden).

Daar is geen meute niets-producerende intermediairen voor nodig als consumentenvee. Denk die gewoon weg uit het verhaal, en er verandert voor de producerenden niks niemandalle.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 oktober 2012 om 12:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 12:38   #147
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Wat denk je dat er in de VS zou gebeuren met kranten en zenders die een staatsgreep zouden ondersteunen?

Chavez is eigenlijk nog heel braaf.
Die zouden een onafhankelijk proces krijgen zoals dat hoort in een democratische rechtstaat...

Je moet het artikel eens écht lezen, de steun aan de staatsgreep was er alleen inde ogen van de chavinistjes zoals u...een ander noemt dat gewoon vrije meningsuiting en persvrijheid...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 17:48   #148
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iemand die zoiets beweert is volgens mij of een snotneus, en/of rotverwend of een alleenstaande avonturier..

Iedereen moet zich in zijn leven eens uitsloven zonder weelderige vergoedingen of sterke motivaties..alleen pubers denken van niet..
Ik sloof mij uit als het echt nodig is, of als ik een behoorlijke premie kan krijgen. Zoniet doe ik het vereiste minimum. In het huishouden houden we het huis leefbaar, zonder de kuisheidsmaniakkerie van de gemiddelde Belg. (anderzijds merk ik dat veel Belgen laks zijn op lichaamshygiëne, en wassen zich niet elke dag, dat vind ik dan weer onvoorstelbaar vies ).

In veel Belgen/Nederlanders schuilt nog een jezuït/calvinist, die vindt dat werken om te werken goed is en moet. In Nederland is dat al minder geworden dan in België.

Werken dient om te kunnen leven, dat is altijd zo geweest. De oermensen gingen op jacht of bessen plukken als ze honger hadden, niet omdat ze het graag deden. Wie dat anders ziet is gestoord.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 oktober 2012 om 17:49.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 17:52   #149
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
nee dom.

Indien er een keuze is, en je kiest er toch voor uitgebuit te worden, dan ben je oliedom
De Surinamers die ik ken zullen zich nooit uitsloven als het niet hoeft. Eten met familie, drinken met vrienden, films kijken, muziek beluisteren, uitgaan, seks, dat is het leven.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 oktober 2012 om 17:53.
Oud 12 oktober 2012, 17:59   #150
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit is ook de reden waarom het kommunisme nooit kan werken.

.
maar het maakt eigenlijk niet uit of je voor een privé bedrijf of staatsbedrijf werkt, als de winsten toch naar de aandeelhouders gaan. Beter is het stakhanovisme, betaald worden naargelang de geleverde arbeid. Daarnaast moeten werknemers betrokken geraken bij hun werk, zodat ze erdoor gepassioneerd raken. Dus zorgen voor voldoende afwisseling en echt luisteren naar feedback van de werknemers. Maar dat ontbreekt zowel in staats als prive bedrijven. Een systeem zoals onder Tito waar de werknemers zelf in de raad van bestuur zitten en een deel van de winst krijgen (of moeten inleveren als het bedijf verlies maakt) lijkt mij ook een goede oplossing om het personeel te motiveren.
Oud 12 oktober 2012, 18:00   #151
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb het grootste respect voor vrijwilligers
dat zijn bijna altijd mensen die door iets gepassioneerd zijn.
Oud 12 oktober 2012, 18:24   #152
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Surinamers die ik ken zullen zich nooit uitsloven als het niet hoeft. Eten met familie, drinken met vrienden, films kijken, muziek beluisteren, uitgaan, seks, dat is het leven.
Muziek beluisteren, dat doe ik ook. Ik ben dan toch nog niet helemaal dood.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 19:52   #153
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dat zeg ik niet, ik heb daar gewoon een tijdje gewerkt aan een project in een staalfabriek rond de tijd dat fameuze dat referendum.
Dus toch niet alleen olie-export in Venezuela? In de metallurgische sector steeg het aantal werkplaatsen van 70000 tot ergens een stuk boven de 200000 onder Chavez. Misschien tijd voor wat dankbaarheid.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 oktober 2012 om 19:57.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 19:54   #154
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ja? Toch niet waar ik verbleef. (Puerto Ordaz)
De armoede en economische ontwikkeling die ik daar waargenomen heb waren ook allesbehalve hoor.

Om maar niet te spreken over de veiligheid, ik mocht daar mijn hotel niet verlaten, iemand van de fabriek kwam me elke dag 's morgens ophalen en 's avonds weer afzetten, men had mij aangeraden zeker geen taxi's nemen want die zouden me ergens naar een steegje meenemen, beroven van alles wat ik bij had en mogelijk doodschieten.

De reis naar ginder was ook altijd leuk, eens in Caracas geland moest ik nog een binnenlandse vlucht nemen naar m’n eindbestemming,

Daarvoor moest ik dus mijn valiezen oppikken de internationale terminal verlaten en dan zo’n 500m over straat wandelen om aan de terminal te geraken waar de binnenlandse vluchten vertrekken. Ik kan je verzekeren, dit was geen veilige trip.
Eerst en vooral staan daar taxi’s te wachten om onwetende reizigers van de ene terminal naar de andere te brengen, men had mij al voor mijn eerste trip gewaarschuwd deze absoluut niet te nemen gezien een groot deel van die taxi’s fake zijn en alweer je gewoon ergens meenemen en je beroven van alles, wat trouwens later met een collega van mij gebeurd is die we hadden vergeten in te lichten, hij stond letterlijk in zijn onderbroek maar heeft veel geluk dat hij het overleefd heeft.
Tijdens de wandeling was je ook allesbehalve veilig, er proberen constant jonge knapen je valiezen voor je te “dragen”, natuurlijk als je dit toelaat zijn ze er mee weg, ze zijn heel opdringerig en trekken de valiezen bijna uit je handen, het is bij mij zelfs een keer zo ver gekomen dat ik een jonge kerel die maar bleef trekken en sleuren uiteindelijk met de valies die ik in de andere hand had een serieuze zwaai tegen het hoofd heb verkocht, hij vloog de grond op en ik ben beginnen lopen (met valiezen!), achteraf gezien was dit dom en het had mij mijn leven kunnen kosten maar ik was toen ook wat jonger.

Blijf maar geloven dat Venezuela het solialistische paradijs is waar je van droomt, ik kan je verzekeren de realiteit ligt daar heel ver van.
Welkom in het noorden van Latijns Amerika.

Website
Oud 12 oktober 2012, 21:37   #155
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Muziek beluisteren, dat doe ik ook. Ik ben dan toch nog niet helemaal dood.
Oud 12 oktober 2012, 21:46   #156
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Welkom in het noorden van Latijns Amerika.
Mensen die nog nooit buiten WestEuropa geweest zijn kunnen soms geïntimideerd worden door derde wereld landen waar de kloof tussen arm en rijk extreem groot is. (Venezuela ook nog steeds, howel veel verminderd)

Maar wat onveilig lijkt is daarom niet onveilig en je moet de vele cowboy verhalen niet geloven. Colombianen bvb. vond ik aangename mensen, net als de meeste Afrikanen. Voor je instapt in een taxi spreek je de prijs af en kijkt of er niemand anders inzit (en dan nog). Ik heb daar zelden of nooit problemen mee gehad behalve enkele discussies over de prijs. (Rusland op dat vlak is een stuk loucher). Goede afspraken maken goede vrienden. De officiële taxi's in ColombiË kun je herkennen en ik heb me laten vertellen dat dat ook het geval is in Venezuela. Het enige probleem in ColombiË dat ik had was met de flikken, die zelfs naar Afrikaanse normen erg corrupt zijn. Colombianen zelf zullen alles doen om je te helpen, en meestal zonder eigen belang.

Straatkinderen moet je altijd van oppassen (pickpockets) en als het echt niet anders kan aggressief wegduwen. Maar zelden of nooit zullen die je fysiek aanvallen. Met gezond verstand kom je een heel eind in die landen. Niet alleen door donkere, smalle straten lopen, op verlichte wegen blijven waar volk loopt (geen probleem in die landen), in feite dus niet doen wat je in BelgiË ook niet zou doen.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 oktober 2012 om 21:51.
Oud 13 oktober 2012, 09:02   #157
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mensen die nog nooit buiten WestEuropa geweest zijn kunnen soms geïntimideerd worden door derde wereld landen waar de kloof tussen arm en rijk extreem groot is. (Venezuela ook nog steeds, howel veel verminderd)

Maar wat onveilig lijkt is daarom niet onveilig en je moet de vele cowboy verhalen niet geloven. Colombianen bvb. vond ik aangename mensen, net als de meeste Afrikanen. Voor je instapt in een taxi spreek je de prijs af en kijkt of er niemand anders inzit (en dan nog). Ik heb daar zelden of nooit problemen mee gehad behalve enkele discussies over de prijs. (Rusland op dat vlak is een stuk loucher). Goede afspraken maken goede vrienden. De officiële taxi's in ColombiË kun je herkennen en ik heb me laten vertellen dat dat ook het geval is in Venezuela. Het enige probleem in ColombiË dat ik had was met de flikken, die zelfs naar Afrikaanse normen erg corrupt zijn. Colombianen zelf zullen alles doen om je te helpen, en meestal zonder eigen belang.

Straatkinderen moet je altijd van oppassen (pickpockets) en als het echt niet anders kan aggressief wegduwen. Maar zelden of nooit zullen die je fysiek aanvallen. Met gezond verstand kom je een heel eind in die landen. Niet alleen door donkere, smalle straten lopen, op verlichte wegen blijven waar volk loopt (geen probleem in die landen), in feite dus niet doen wat je in BelgiË ook niet zou doen.
Ken de plaatselijke regels en je hebt 'geen' problemen. Ik ben op straat in Bolivia nog nooit lastig gevallen. Natuurlijk loop ik niet rond met de laatste nieuwe Cannon rond mijn nek of gekleed in de mode uit die adventure winkels (tenzij je jezelf wil profileren als buitenlands toerist natuurlijk). En ik had wel een goede portie harde ervaring uit Centraal Amerika op zak (pistool tegen hoofd en dergelijke).

Als je een taxi neemt zorg dat het een 'radiotaxi' is. Vraag op voorhand hoeveel de rit zal kosten, enz...

Doen alsof het hier een Venezolaans probleem betreft als gevolg van de Chavez regering is...wereldvreemd.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 oktober 2012 om 09:07.
Oud 13 oktober 2012, 14:23   #158
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zouden een onafhankelijk proces krijgen zoals dat hoort in een democratische rechtstaat...
Yeah right. Die zouden vooral unmanned drones op bezoek krijgen ja.

Citaat:
een ander noemt dat gewoon vrije meningsuiting en persvrijheid...
De meeste media in Venezuela zijn nog steeds commercieel en "onafhankelijk". Met die persvrijheid valt het dus nog goed mee.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 21:18   #159
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ken de plaatselijke regels en je hebt 'geen' problemen. Ik ben op straat in Bolivia nog nooit lastig gevallen. Natuurlijk loop ik niet rond met de laatste nieuwe Cannon rond mijn nek of gekleed in de mode uit die adventure winkels (tenzij je jezelf wil profileren als buitenlands toerist natuurlijk). En ik had wel een goede portie harde ervaring uit Centraal Amerika op zak (pistool tegen hoofd en dergelijke).

Als je een taxi neemt zorg dat het een 'radiotaxi' is. Vraag op voorhand hoeveel de rit zal kosten, enz...

Doen alsof het hier een Venezolaans probleem betreft als gevolg van de Chavez regering is...wereldvreemd.

Niets wereldvreemd aan hoor.

De misdaad/murderate onder Chavez is verdrievoudigd, terwijl die in Colombia is gedaald, en in Brazilie is gestabiliseerd. Er zijn dus wel degelijk succesjes te boeken in de regio.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 oktober 2012 om 21:19.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 08:58   #160
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misreporting Venezuela's economy

If you want a perfect illustration of media toeing the official line, look no further than the forecasts of Venezuela's economic doom.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be